Skocz do zawartości

BMFun

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 229
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana BMFun w dniu 4 Stycznia

Użytkownicy przyznają BMFun punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BMFun

  1. Natchnęła mnie taka myśl ostatnio - rozglądając się dookoła w dużych miastach widzę najczęstsze auto jeżdżące na taxi, Uberach i innych Boltach - Toyota Prius, względnie Corolla. I tak się zastanawiam, dlaczego do jazdy po mieście nie kupuje się elektryków. Nie widziałem ani jednej taksówki Tesli czy innego elektryka. Ja rozumiem żeby te Toyoty były jeszcze tanie, ale na stronie cena Priusa zaczyna się od 199k, więc Tesla po dopłatach wychodzi taniej, szczególnie w TMY RWD. Przebiegi dzienne słyszałem że robią max po 300-400km. To gdzie ta przewaga technologiczna i tania eksploatacja skoro nawet pomimo dopłat ekonomicznie się elektryk na taxi w mieście nie klei? Ja słyszałem od jednego taksówkarza kiedyś, że te Priusy gazują i one palą w mieście po 6-8l/100km. Także to wychodzi jakieś max 18-24zl/100km minus odliczenia VATow, wrzucanie w koszty, więc elektryk nawet oszczedny nie robi tutaj wrażenia. Może jednak hybrydy zatrzymają tą szaloną i polityczną elektryfikację
  2. https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/na-drogach/news-najdrozsza-kolizja-w-polsce-2-mln-zl-za-szkode-parkingowa,nId,7401531
  3. Ktoś się Adamowi włamał na konto forumowe czy jak? 🙂
  4. Golas, to określenie - bez żadnego dodatkowego wyposażenia. Co najwyżej można powiedzieć że ma bogate wyposażenie standardowe co jest prawdą. Na dzień dzisiejszy nie chcąc jeździć najtańsza biała Tesla 3 LR, warto wziąć: - felgi - 8k - kolor - 6k - FSD lub przynajmniej 1/2 tego - 20-40k - jasne wnetrze - 5k Powyzsze razem, to 40-60k, czyli 15-25% wartości auta. To nie jest już tak mało przy aucie w podstawie za 240k. Personalnie nie. Tylko jak zachwalanie na każdym kroku Tesli i krytykowanie BMW nazwać jak nie zawoluowane zachęcanie do zakupu Tesli? 🙂 To prawda. Od 4 lat była tutaj mowa na forum ze Tesla jest za droga na to co oferuje i granice ok 200-220k są rozsądne za to auto i większość tyle płaci uwzględniając dopłaty. Gdyby dopłat nie było albo ceny byłyby trochę wyższe, sprzedaż szorowałaby po dnie. Part sprzedaż Model S. Ciekawe że chcesz z akcji Tesli mieć emeryturę czy tam mocny dodatek do emerytury. Trochę przerażające to jest jeśli piszesz na poważnie i zakładam że kupiłeś dla funu tylko trochę akcji i się zgrywasz. Lubi Tesle i ja go rozumiem. Nie lubi BMW - nie rozumiem ale szanuję 🙂 Lubi motoryzacje, ale nie chce za dużo kasy wydać. To co ma kupić? Przecież nie Toyote 😉 Nie powstrzymuj, miło tylko będzie jeśli prezentując radykalną ocenę, pokażesz obie strony medalu swojej oceny, a nie emocjonalną niechęć do czegoś. Oczywiście nie musisz tego robić, ale wtedy inni zrobią to za Ciebie 🙂 od tego jest forum 🙂 Wierze ze dużo Cie kosztowało napisanie tego po tym jak zaprzeczałeś, dlatego bardzo doceniam! Jednocześnie zaznaczam ze mi w trasie 1000km zdarzyło się z 8-10 razy, ale to pewnie zależy od trasy i pory dnia (jechałem większość po zmroku). Przy tym nie stworzyło to u mnie ani jednej niebezpiecznej sytuacji, lecz było denerwujące. Co najwyżej mogłem napisać że mogłoby to w jakiejś sytuacji stworzyć niebezpieczną sytuację. Ja jeżdżę w trasie bardzo dużo na autopilocie w BMW i nigdy tak nie miałem. Znajomy w Tesli też dużo na auto jeździ i mówi że ma tak w Polsce od kiedy pamięta. Także też się dziwię że tego nie poprawili i nadal jestem przekonany że wynika to z braku LiDAR i poleganie tylko na kamerach.
  5. Tak. Możesz włączyć automatyczne dostosowanie do znaków konfigurując offset +/- 20km/h, ale trzeba to świadomie ustawić i nie działa z powodów prawnych w niektórych krajach (np Polski). W krajach w których nie może być automatycznie, trzeba wcisnąć za każdym razem przycisk set jak na headup wyskoczy info że się zmieniło ograniczenie i można dostosować jednym przyciskiem.
  6. Ok, czyli z tego wniosek, że różnica to 60tys zł i 13.7% od ceny katalogowej auta, a nie „30%”. Tylko ta różnica w cenie będzie w praktyce mniejsza m.in. o: - czas poświęcony na zabawę w ściąganie tego z NO, chyba że to dealer zrobił za Ciebie, - dodatki - sama panorama i felgi to pewnie prawie 20k a nie wiem co było jeszcze - i pewnie jeszcze jakieś inne Obstawiam że gdybyś trafił z placu w identycznym konfigu to różnica w cenie do nowego byłaby ok 10% i max 40k i to jest ta różnica która dla jednych jest warta a dla innych nie. Wiem to, bo znajomy chciał kupić używane BMW i przekonałem go na liczbach że lepiej wziąć nowe auto. Dopłacił te kilkadziesiąt tys, ale dokupił gwarancję 5 lat, położył folię i nie martwi się obijaniem na parkingach. To tylko potwierdza że każdy ma inne value i każdy sam sobie musi odpowiedzieć co dla niego lepsze. Takze prostując, 9miesieczne auto nie traci 30% na wartości 🙂
  7. Na początek nie byłbym sobą gdybym nie zapytał - dlaczego nie kupił Tesli? 🙂 Jesli chodzi o iX3 i napęd na tył, to bardzo rzadko zamieli i tylko na deszczu i binarnym przyspieszaniu. Natomiast ze względu na dużą masę 2,3t, nie jest to problem, bo to niedużo pogarsza trakcje. Dużo bardziej uciążliwe było to w e90 335i, a mimo tego jeździło mi sie nim dobrze. Ale to pytanie jest podobne jak z oceną zawieszenia - dla jednego beton, a dla drugiego optymalne 🙂 Nie jeszdzilem TMY RWD który jest lżejszy, ale u Ciebie to jest jakiś problem z trakcją?
  8. Pomijam osoby które czują się lepsze czy gorsze z powodów motoryzacyjnych, bo to jest dla mnie jakaś aberracja. Chciałem tylko zaznaczyć ze jest jeszcze inna dużo większa grupa osób - ta którym to obojętne 🙂 Nie wierzę że Ty jeżdżąc BMW M2 czułeś się gorzej, że VW zrobił Golfa który ma lepszy czas do 100 niż Twoje BMW? Tak samo nie wierzę że cieszysz się jeśli BMW w jakichś segmentach czy przedziałach cenowych konkuruje z Tesla. Sam chyba mówiłeś - jak ktoś chce m3 i wydać 500k to kupi M3 lub jakieś RS4, a nie TM3P. Jeśli ktoś chce wydać 170-250k na auto to oczywiście będzie rozważał BMW 318i-330i/x3 20d/i czy 340i/d z Premium Selection, ale tez Skodę Superb doposażona, Passata czy TM3/Y i na końcu wybierze “value” dla niego. Tesla ma sporo pewne value przy obecnej cenie, ale ma też sporo wad. Ok, to nie wiem czemu pisałeś o 30% utracie wartości po 9 miesiącach.
  9. Tak Kriss, BMW konkuruje też w wielu segmentach i grupach cenowych z VW, Skoda, Ford np wygrywając kiedyś przetarg na auta dla grupy speed 🙂 Konkuruje też w niektórych segmentach i zakresach cennikowych z Porsche, MB, Audi czy Lexusem. Zadne z powyższych nie powoduje że czuję się gorzej jeżdżąc BMW bo dla mnie ważny jest produkt. Ale jeśli są użytkownicy Tesli którzy czują się z tego powodu lepiej, to dla mnie świetna wiadomość 🙂
  10. Jak to dobrze że na forum są ludzie którzy tak bardzo troszczą się o moje i innych inwestycje 🙂 Z pewnością nikt tutaj nie odróżnia wartości nominalnej od realnej. Szkoda że we wszystkich swoich przykładach nt opłacalności zakupu Tesli zapominasz o tym przypominać i praktycznie zawsze piszesz o wartościach nominalnych 🙂 Kierując się Twoimi poradami jeździłbym dziś 2,5 letnia TMY LR kupiona jako golasa za 300k, gdy na OtoMoto chodzą takie za 150-189k (zaznaczone nieuszkodzone egzemplarze i bezwypadkowe). Względnie kupiłbym doposażone w kolor i polautonomie (żeby mieć poziom zbliżony do iX3) za 270-280k, a dziś to auto byłoby warte pewnie ze 150-170k. No bo przecież “Tesla trzyma wartość”, a na elektrowozie bym przeczytał żeby kupować bo “taniej nie będzie” czy jakoś tak. Co więcej, słuchając porad, kupiłbym akcje Tesli za $200 lub więcej, a dziś to chyba bym za $160 dokupował żeby “uśredniać cenę” bo dziś to już hiper okazja. A na końcu słyszę że gdy ktoś kto nie chce już jeździć 4letnia Tesla której gwarancja się zacznie kończyć tylko kupuje nową, jest “ekonomicznym alfabeta” i rekomenduje mu jeździć kolejne lata gdy on nie chce jeździć tym autem 😄 @adamjttk sorry, ale tych tez nie da się obronić, więc chociaż powstrzymaj się od takiego oceniania innych.
  11. Logika jest tutaj błędna, bo zakłada wbrew faktom że rabaty przy zakupie nowego są 0% a tak praktycznie nigdy nie było. W praktyce na auto nowe dostaje się 12-20%, a z placu i wychodzący model rabat dochodzi do nawet ponad 25%. Takze w praktyce utrata wartości po tych 9 miesiącach to realnie max 10-15% od wartości katalogowej. Nie jest to z pewnością malo, szczególnie w pln, ale malo kto po takim czasie auto sprzedaje, bo to bez sensu. A jak ktoś by myślał, że poziomy cen premium selection są oderwane od rynkowych realiów oraz cen nowych aut, to byłby bardzo naiwny. @Rufio możemy na Twoim przykładzie potwierdzić powyższe. Jaki to model był i w którym roku kupiony? G30? Na forum BMW g30 w wątku “Rabaty” możemy sprawdzić jaki rabat na nowe g30 z placu można było dostać.
  12. Ja mówię zarówno o wycenie EuroTax jak i o ogloszeniach. Dla mnie sprzedaż nawet za 215k (czyli najniższa cena z ogłoszenia) byłoby świetna cena po 2,5 roku użytkowania, bo to byłoby 45k utraty wartości, czyli jakieś 17% wartości auta. Znajomy sprzedał 4letnia Teslę 3LR za 40% ceny zakupu (60% utraty wartości) i cieszy się że dobra cenę dostał. Pogodził się z utratą wartości, szczególnie że miał FSD. Ale teraz kupił nową Teslę po faceliftingu i wziął ten pierwszy poziom FSD, bo mówi że w tym podstawowym jest za mało. Także nie jest tak że nie ma sensu dopłacać do tych pakietów. Ty @adamjttk, @Kriss33 dokupujecie do Tesli któryś z pakietów autonomii?
  13. Mi w 2 rocznicę iX3 w PZU, Allianz i kilku innych wyceniono 15tys taniej niż cena zakupu (260k). Dzisiaj po pół roku nadal za mój rocznik w ogłoszeniach jest 215-249k.
  14. Analogia kompletnie nietrafiona. Premiera model 3/Y była kilka lat temu, a rekordy Toyota bije dzisiaj 🙂 No chyba, że to aluzja do rekordu sprzedaży Tesli i premiery Neue Klasse w przyszłym roku 😜 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.