Skocz do zawartości

Spotter

Zarejestrowani
  • Postów

    305
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: F31 LCI 330i 06.2017
    Posiadam:
    F40 118i 07.2020
    G26 M440i xDrive 01.2023

Osiągnięcia Spotter

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Spotter

    Odgłosy z tyłu

    A czy przypadkiem ten uchwyt awaryjny nie jest wymogiem na USA i Kanadę tylko? Bo instrukcja papierowa uwzględnia wszystkie opcje, nawet te które są na danym rynku niedostępne.
  2. Spotter

    Średnie spalanie F40

    Pojeździj trochę codziennie na trasie 7 km, której przejazd bez korków trwa 10-15 min a w korkach z czasem 35-45 min. Policz sobie średnią prędkość. Na dodatek wracając jest pod górkę. Może raz w tygodniu wskakuje na szybszą drogę, gdzie przez 4-5km może się rozpędzić i pojechać płynnie. I to jest słowo klucz - płynność. Jeżeli jedziesz bez ciągłego zatrzymywania się i ruszania, to można mieć niższe spalanie. Ale jak co chwilę gaz/hamulec/gaz/hamulec i Vmax 20km/h, to i ze 13l osiągniesz.
  3. Spotter

    Średnie spalanie F40

    Moja żona ma 11,5l/100km :D Auto zaraz będzie miało 3 lata i 11,5 kkm na liczniki. Tylko miasto i to głównie korki. Ale jak pojechaliśmy sobie na półwysep, to trasa tam i z powrotem Ok. 200km wyszło średnie w granicach 6l. Mowa oczywiście o 118i. Niestety jak kupowaliśmy, nie było jeszcze wyboru.
  4. Aby uruchomić auto musisz mieć kluczyk - tradycyjny, kartę lub kartę w telefonie.
  5. Jak śruby mogą mieć wpływ na wyważenie koła??? Widziałeś kiedykolwiek aby wulkanizator wyważał koło ze śrubami?
  6. Ja na swoją G26 M440ix czekałem 6 m-cy. I to były dolne widełki czasu oczekiwania jaki mi podali w salonie. Ostateczny termin miałem wpisany zdaje się na koniec maja. Więc nie było tragedii, ale czekanie po 2-3 m-co to obecnie przeszłość. Serię 4 nadal produkują w DE, tym bardziej wersje M (wszystkie). Restrykcje są płynne, ale w mniejszym stopniu dotykają właśnie serii M niż zwykłych. Kwestia wartościowana klienta. Co do rabatów to ja miałem w sierpniu zeszłego roku na poziomie 7,5% + dodatki do auta. Obecnie z tego co się orientuję, jeżeli jesteś już klientem konkretnego dealera i masz z nim dobre relacje, ale nie jesteś klientem flotowym (tj. kupującym 20-30 aut min), to możesz liczyć tak do 10% max. Ale tutaj też wiele zależy od twoich umiejętności negocjacyjnych.
  7. Gdy kupowałam serię 2AT była opcja tzw. przygotowania do haka. A był to hak. Nie był to hak z homologacją ani też wbity w dowód rejestracyjny. Jego zadaniem było tylko przewożenie rowerów. Taka opcja to był koszt Ok. 2 tys, hak demontowany marki…Thule! W innym aucie dokładałem hak bez homologacji, czyli tylko do przewożenia rowerów. Też marki Thule. Tam trzeba było dołożyć wiązkę, więc kosztowało więcej. Nie mniej polecam się rozejrzeć za warsztatem poza ASO, o ile nie jest jeszcze na gwarancji, i jeżeli ma służyć tylko do rowerów, to dobrej firmy bez homologacji. Wyjdzie taniej. Co do hak vs dach: hak ma ograniczenia. Obecnie już robią uchwyty na 3 normalne rowery + 1 dziecięcy, ale nośność bagażników na hak jest mniejsza niż dachowych. Ja osobiście polecam dach. Ale uchwyt na rower TYLKO marki Mont Blanc, dawna Barracuda (teraz inaczej się nazywa). Jest zarąbisty. Wstawiasz rower i sam stoi. Na spokojnie go mocujesz. A co do hałasu i prędkości: z rowerami i tak za szybko nie pojedziesz.
  8. Czy torba czy walizka, to ciuchy gniotą się tak samo. Kwestia umiejętności pakowania. A miękkie torby są znacznie lepszym rozwiązaniem niż twarde walizki, bo są bardziej pakowane. Walizka zawsze zajmuje dużo więcej miejsca a mniej w niej pomieścisz przez swoje kształty, kółka itp. Ja mam zasadę, że walizka tylko do samolotu. Auto to tylko torby. Autokar - zależy, ale często torby.
  9. Nadaje się do naprawy. Jedź jak najszybciej, aby ci się nie powiększyło.
  10. Auto 6 letnie ma prawo mieć już jakieś usterki. Ewidentnie olej ucieka, czyli jest gdzieś nieszczelność. Albo jakiś przewód, filtr albo wymiennik. Koniecznie jedź do dobrego serwisu i niech ci to sprawdzą. Bo żebyś nie zatarł silnika. Brak oleju czy chłodzenia to poważna sprawa.
  11. Miałem poprzednią wersję, tj. F31 330i Touring. Jak kupowałem, starsza córa miała 2 a młodsza 1 rok. Czyli okres, w którym zabierasz najwięcej bagażu. I auto sprawdziło mi się rewelacyjnie. Zawsze udało nam się spakować, i to zazwyczaj więcej niż potrzebowaliśmy. A wtedy jeszcze nie odkryłem toreb Kjust (Torby Samochodowe (.) pl). Także śmiało mogę polecić ten typ nadwozia. Sam silnik też jest bardzo fajny. Wprawdzie 4 cylindry i „tylko” 2 litry, ale nie oszukujmy się: 95% polskiego społeczeństwa marzy o takiej mocy. Może wśród użytkowników BMW to średnia półka, ale daje sporo frajdy w trakcie jazdy.
  12. Jaki przebieg auta masz? Ile ma lat? Od tego by warto zacząć.
  13. NIgdy nie zdarzyło mi się by auto wykryło samo opony, niby jak ma technicznie to zrobić? Ma taką opcję i zdaje się że w serii 2 AT mi wykryło raz. Ale w większości przypadków muszę sam wybrać.
  14. A kładziesz go na półkę ładowania indukcyjnego? Jeżeli tak, i masz ładowanie indukcyjne, to jest to problem tejże ładowarki. Bubel jakich mało. Jeżeli nie, to coś z twoim telefonem. Ma za duże obciążenie zapewne.
  15. Najpierw niech auto spróbuje automatycznie wybrać opony. Jak się nie uda, ustawiasz ręcznie. Po przejechaniu 50-100km sprawdź dokręcenie śrub. I tyle.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.