Skocz do zawartości

davidson

Zarejestrowani
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 535i
  • Lokalizacja
    Leszno

Osiągnięcia davidson

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Proszę - V67.1 https://chomikuj.pl/davidsondv/BMW+(diagnostyka*2ckodowanie*2c+mapy)/BMW+KODOWANIE+(NCS+Expert*2c+SPDATEN)/SP-Daten+V67.1
  2. Cześć, czas na poszukiwania kolejnego BMW. Nadszedł spektakularny moment w moim życiu, ponieważ jakiś czas temu rozstałem się z E39 530i Touring i w międzyczasie kupiłem zakupiłem vana do zadań służbowych więc nie jestem już skazany na samochód w nadwoziu kombi. Horyzonty się poszerzyły mimo to, nadal nie wiem co wybrać... Do czasu zakupu vana, którego zakup wyszedł przypadkiem myślałem o modelu E61 530i (258km) + LPG w racji takiej, że miałem już dwie piątki (e39 520i i e39 530i) to byłem już przyzwyczajony do gabarytów, komfortu jazdy, ale tak jak pisałem wyżej kombi już mi nie potrzebne, vanem będę jeździł na codzień a beemka będzie pewnie stała cały tydzień w garażu i wyjeżdżała na weekendowe przejażdżki oraz 1-2 razy do roku na wakacje. Tak więc swoje poszukiwania ograniczyłem do e60, ale zupełnie przypadkiem trafiłem na e92, które mnie urzekło :lol: Rozum mówi kup E60 - wygodniejsze, 5 miejsc, większy bagażnik, a serce mówi kup E92 - bo coupe, bo sportowy charakter i ostatni czas na zakup sportowej fury bo dzieci jeszcze nie mam. Jeśli chodzi o pożądane wersje silnikowe - nie może być słabsze niż moja ex 231km no i musi tolerować lpg, tak więc: - E60 530i 258km (n52b30) - E92 330i 258/272km (n52b30) - preferowałbym oczywiście ten mocniejszy, sam zdziwiłem się że jest 272km na wtrysku EFI Tak na prawdę to jedyni kandydaci, nic słabszego nie chcę a na utrzymanie 335i lub V8 mnie nie stać :cry: Tak na prawdę na korzyść E60 przekonuje mnie lepszy standard wyposażenia niż w E92, przede wszystkim zależałoby mi na elektrycznych sportsitze, xenon, pdc, dużej navi, skrzyni automatycznej, grzanych dupach. Mile widziane logic7 ale nie musi być. Modele z X-Drive póki co dyskwalifikowałem ze względu na droższe koszty serwisu, kolejna rzecz do zepsucia, a nie jest mi to potrzebne - chyba, że sądzicie inaczej to chętnie wysłucham. Doświadczenie z BMW posiadam, kosztów utrzymania modeli, które wypisałem nie boje się, choć nie wiem jak z tym x-drive czy pchać się czy unikać. Auta naprawiam samemu w garażu, począwszy od napraw w zawieszeniu po wymianę skrzyni biegów aczkolwiek nie chciałbym tam często zaglądać. Pewnie e92 tańsza jeśli chodzi o komponenty zawieszenia - a jak to się ma z resztą? Jeździłem trochę E60, mamy 2 takie w rodzinie więc wiem jak się zachowuje na drodze, ale jeśli chodzi o serię 3 to dla mnie nowość. Czy będę zawiedziony komfortem, biorąc pod uwagę że będę nią jeździł w weekendy i sporadycznie na wakacje? Bo wydaje mi się, że przesadzam :mad2: Mam nadzieje, że zrekompensuje charakterem i osiągami :twisted: Doradźcie mi coś :D Może jest tu ktoś kto przesiadał się z 5er do coupety, chętnie wysłucham wrażeń :wink: Miłego!
  3. A w e60 zapłon nie był w żaden sposób zablokowany w sterowniku czy dopiero od serii F?
  4. Jeśli pompa wody ma już luz to i tak nadaje się do wymiany, u mnie miała luz i zaczęła przepuszczać płyn co jakiś czas przez to też cały czas piszczały mi paski. Kałuży płynu nie było ale wystarczyło nakapać na paski. Na końcu zmieliły się łopatki w pompie, więc polecam wymienić za wczasu. Ja też zbagatelizowałem objawy piszczenia jednak nie wiedziałem że to wina pompy, okazało się że miała luz dopiero jak obieg się skończył :wink:
  5. Witam, mam problem z uruchomieniem zapłonu w BMW E61 530d rok 2005, skrzynia automatyczna z przyciskiem start/stop. Próbowałem tak: 1. wduszony kluczyk, nacisniecie start bez hamulca. 2. wduszony kluczyk, przytrzymywanie przycisku start bez hamulca. Za każdym razem na zegarach zapalają się "wszystkie kontrolki" i po chwili gasną i świeci tylko ta informująca o niezapiętym pasie. Na CCC nic. Dla porównania zrobiłem to samo w E90 320d, w tym przypadku na zegarach zapala się check engine a na navi ccc jest informacja "zapłon właczony". Zapłon jest mi potrzebny do zgrania mapy silnika przez OBD lub chociażby zakodowania czegoś ncsexpert. Inpa działa na 1 pozycji. W najgorszym wypadku będę musiał wyciągnąć sterownik na stół i mapę zgrywać na stole, a z kodowania nici :P Spotkał się ktoś z czymś takim? Auto nie objawia się żadnymi innymi problemami, normalnie jeździ, normalnie odpala, od momentu zakupu nic nie było wgrywane.
  6. davidson

    530 E39 ŁOŻYSKO PRZÓD

    Nie kupuj żadnego taniego g**wna. Ja sie przejechałem na tym, kupiłem piasty GSP za ok. 100zł szt. (półka kamoki). Po trzech miesiącach od założenia zaczęły się bicia kierownicy, jak chwyciłem za koło to latało lewo prawo jakby miało zaraz odpaść, co dziwne piasty nawet nie szumiały. Przez swoją pazerność pokrzywiłem przez to nówki tarcze Zimmermana, koniec końców i tak założyłem FAG'owskie a tarcze poszły do przetoczenia. Gdybyś chciał, mam na sprzedaż piastę FAG'a, która jeździła na aucie niecały miesiąc, kartonik śruby i paragon z 1,5 roku gwarancji co najmniej. Chcę za nią niewiele więcej co kupiłbyś te chińskie wynalazki, a piasta jest pewna, niepotrzebnie ją zmieniłem źle diagnozując bicie koła a nie chciało mi się po raz kolejny ściągać nowej z auta więc leży i się kurzy. Jakby co to pisz na email: ambrozdawid@gmail.com bo tutaj mogę nie odczytać.
  7. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Tak jak napisałem, kupiłem nowe wisko Febiego i pierwszy raz usłyszałem jak działa wentylator. Rezultat jest taki, że po odpaleniu zimnego auta przez kilka minut wisko chodzi na pełnych obrotach, później wyłącza się. Kilka razy usłyszałem bardzo delikatny podmuch podczas jazdy w korku.
  8. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Sprawdzę tak jak mówisz w garażu, a wentylator elektryczny przy ilu stopniach powinien chodzić? Bo jego czasem słyszę jak się załączy natomiast wisko nie słyszałem.
  9. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Zamówiłem te wisko, podmienie i będę szukał różnic. Wszyscy mówią, że zjebane wisko rozwali silnik, co by nie było wymieniać wisko a sie okazuje, że nie można go nawet porządnie sprawdzić. Porównam, najwyżej mogę oddać.
  10. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    A jak wygląda kwestia tego, że po odpaleniu powinno być zasprzęglone przez chwilę? Gdzieś na forum i na youtubie widziałem własnie taki sposób na sprawdzenie
  11. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Usterka usunięta. Problemem okazała się pompa wody, łopatki zostały całkowicie zmielone. Szukałem w wężach i nic nie znalazłem. Założyłem nową pompę HEPU z metalowymi łopatkami. Co do wisko, jak je najlepiej sprawdzić? Przy jakiej temperaturze powinno się włączyc?
  12. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Podczas jazdy odpaliłem Torque i kontrolowałem temperaturę płynu, utrzymywała się ok. 100-114 stopni wtedy gdy kreska była w pionie. Wentylator klimy działa. Jedyne co to tak jak pisałem, na ciepłym silniku zatrzymałem wisko "ręką". Powiedz mi proszę czy wisko powinno wydawać ten charakterystyczny odgłos wraz ze wzrostem obrotów na rozgrzanym silniku? Jeśli tak to w ostatnim czasie tego nie słyszałem, jedyne co było słychać to wentylator klimy. No i pytanko - czy przez uszkodzone wisko mogą dziać się takie czary że przejechałem 20km silnik się zagrzał, a po 15 minutach wracałem tą samą trasą i temperatura w normie? Czy czasem termostat może się nie zacinać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.