Skocz do zawartości

kinasato

Zarejestrowani
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 330e

Osiągnięcia kinasato

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Tuning de facto tylko silnika benzynowego, ale jest mały haczyk, ponieważ są dwa silniki, i maksymalne parametry otrzymujemy gdy wykresy obu spotkają się. I tutaj są dwie filozofie: Albo idziemy w minimalne spalanie, silnik elektryczny służy do obniżenia zużycia benzyny i moc silników nie sumuje się (bmw 330 184KM + 88KM = 252KM zamiast 272KM albo bardzo jaskrawy przykład lexus is 300h 181KM + 143KM = 223KM zamiast 324KM, toyoty i mnóstwo innych hybryd) Albo idziemy w pełną moc (panamera 330KM + 136KM = 462KM albo turbo 550KM + 136KM = 680KM Tak więc idąc tym tropem, silnik w bmw ma 184KM raczej tylko katalogowo i został wykastrowany programem dla obniżenia spalania. Przynajmniej tak mi tuner tłumaczył, gdy zapytałem skąd taki duży przyrost po nowym sofcie :D Efekt końcowy to benzyna zrobiona gdzieś na 230KM + 88KM z elektryka. Po zmianie opon na szersze i programie spalanie rzeczywiście wzrosło. O ile wcześniej potrafiłem zjeżdżać do domu ze średnim spalaniem dziennym w granicach 4-5L, teraz oscyluje w granicach 6-7L. No ale to i tak nadal są śmieszne wartości jak na auto dające tyle frajdy z jazdy. Dotrzemy do końca panamerkę, żeby bez wyrzutów sumienia cisnąć ja na 100% i w wolnej chwili pokuszę się o jakieś nagranie obu aut z kreski/z rolki. Z pierwszych nieśmiałych testów wynika, że dotkliwej kary dla bmw chyba raczej nie będzie, przynajmniej do 120-140km/h, bo potem to wiadomo.
  2. Mały raport z użytkowania 330e. Zbliżam się wielkimi krokami do 30000km, na razie bez żadnych problemów. Brak spadku sprawności akumulatorów po zimie lub spadek na poziomie błędu statystycznego. Przy porównywalnym zużyciu prądu robię identyczne przebiegi jak w zeszłym roku. Moc podniesiona do 315KM/505NM bez efektów ubocznych. Tak jak wcześniej się odgrażałem, założyłem szersze felgi i opony 8J 225/45r18 przód 8,5J 255/40r18 tył. Oponki Eagle f1 assymtetric. Różnica w przyczepności ogromna. Zamiast pisku i buksowania kół przy przyśpieszeniu, auto teraz delikatnie "siada" tyłem, przód się unosi, a 100km/h pojawia się w granicach 5,2-5,5s. Banan na ryju :) W sobotę trafił mi się bardzo owocny night drive. Miałem okazję złapać się w z Fordem Mustangiem v8 5.0L. Do 130-140km/h praktycznie łeb w łeb, przy 180 uciekł na półtorej długości, powyżej 200 odjechał. No ale trzeba było się tego spodziewać, pojemność robi swoje. Szybka pogawędka na następnych światłach, jechał na 100% gaz w podłogę. Mercedes c43 amg odjechał na 2-3 długości przy 160km/h No cóż, pewnych rzeczy nie przeskoczymy :D Następny pacjent Civic Type R - ogromna strata przy starcie, której nie był w stanie odrobić. A na koniec tesla s p90d. Kiedy kolega zorientował się, że chce się ścigać, odjechał. Tak po prostu. Znikający punkt na horyzoncie. Aż się boje pomyśleć jak jedzie 100D. Ogólnie wracając do domu banan na ryju x 100. Wiedziałem, że auto jest szybkie, ale nie przypuszczałem, że eko hybrydka wypadnie tak dobrze na tle aut de facto sportowych. W poniedziałek mam do odbioru porsche panamera 4 e-hybrid. Box na 500+KM nie wykluczony. Zdecydowanie inne auto od BMW. Ciężka locha o gracji szarżującego bawoła vs zwinny ryś. Po jakichś 3-4 tygodniach prawdopodobnie pokuszę się o jakiś post porównujący te dwa auta. A na razie fotka w letnich butach. Rozważałem 19-20", ale z racji, że to daily driver poskromiłem moje zapędy z racji obawy o utratę komfortu.
  3. O ile pamiętam z Twoich wcześniejszych wpisów to w optymalnych warunkach na baterii można przejechać max 50 km. Wydaje się jednak, że na Polskie warunki jakość baterii dostępnych w autach /piszę o pełnych elektrykach/ nadal jest niewystarczająca do zastąpienia samochodów spalinowych. Zasięg takiej najlepszej Tesli to w temp. 20 C i przy prędkości 90 km/h to około 650 km. Przy temp. - 15 i prędkości 140 km/h i włączonym ogrzewaniu to pewnie nie będzie nawet 300 km. Zasięg 50km to jest tylko w broszurce reklamowej, absolutnie nie osiągalny. Wcześniej wrzuciłem screena, że przejechałem 43km, ale to było w nocy na pustej drodze, prędkość 60km/h w idealnie sprzyjających warunkach. Normalny zasięg w lato miałem 30-34km. Tak więc zimą mamy spadek w granicach 30% procent.
  4. Ponieważ akurat tak się złożyło, że mamy koniec lutego i -15C, to mogę się wypowiedzieć :D Pierwsza najważniejsza rzecz: Absolutnie nic nie skrzypi. Ani w lato, ani w zimę, nawet po wybojach. Plastiki są cichutkie jak makiem zasiał. Zasięg elektryczny spadł do ok 20-24km. Dużo zależy od tego, czy samochód został wcześniej "przygotowany" do jazdy, bo podgrzewa się bateria. Przy -18C (bez podgrzewania) po raz pierwszy w życiu auto odpaliło się poprzez silnik spalinowy, a nie jak zawsze, w trybie elektrycznym. Do czasu złapania odpowiedniej temperatury, samochód działa trybie hybrydowym. Można wymusić tryb czysto spalinowy poprzez ustawienie eDrive SAVE. Tryb czysto elektryczny jest niedostępny. Okazuje się, że auto jest dosyć idioto-odporne i ma szereg zabezpieczeń przed zniszczeniem go poprzez nieprawidłowe użytkowanie w niskich temperaturach. Zimny samochód jest mułowaty i nieresponsywny na wciśnięcie pedału gazu. Efekt mija po 2-3minutach jazdy. Wygląda na to, że auto nie pozwala na duże obciążenie zimnego silnika spalinowego. Wciśnięcie mocniej gazu zaraz po starcie spowoduje wzrost obrotów, ale nie przełoży się to na dynamiczne przyśpieszenie. Coś jakby elektryczny przyśpieszał, a spalinowy wskakiwał na luz. Ciekawie też wygląda sytuacja gdy bateria ma już optymalną temperaturę, a silnik spalinowy jest jeszcze zimny. Jedziemy na elektrycznym, a spalinowy sobie pracuje tak jakby "w tle". Nie jest na luzie, bo obroty oscylują w granicach 1,5K-2K, ale spalanie benzyny wynosi ok 2-3L/100km. Z tym, że nie wspiera on w tej sytuacji elektryka, bo zużycie energii elektrycznej mieści się w granicach normalnego dla jazdy na samym prądzie. Wygląda na to, że "grzeje się" odłączony od skrzyni. Z ciekawości wcisnąłem gaz w podłogę i wygląda na to, że wyłącza to wszystkie ograniczenia i daje pełną moc. W zimę bardzo odczuwam brak Xdrive. Obawiam się, że lampka od ESP mi się wkrótce przepali :D Zamówiłem szersze felgi i opony na lato, zobaczymy jak to wpłynie na trakcję. Za jakieś 1,5-2 msc, będziemy mieli w rodzinie drugą hybrydę plug in - porsche panamera e-hybrid 462KM/700nm. Jak pojeżdżę trochę to pokuszę się o napisanie jakiegoś porównania.
  5. Wrzuciłem kilka plików mp3 do Audacity i przekonwertowałem przy pomocy Lame. Niestety nic z tego, nadal nie widzi. Jak będę miał chwilę czasu to spróbuje zobaczyć co się stanie gdy przekonwertuje bezpośrednio z cd-audio. Zastanawiam się tez czy to może nie kwestia tagów, może jest ID3v2.4, którego nie rozpoznaje.
  6. Witam, Orientuje się ktoś, czy plik mp3 musi spełniać jakieś określone wymagania, żeby być widocznym dla odtwarzacza w samochodzie? Nie widzę około połowy plików zgranych na USB. Przegranie zawartości na HDD nic nie zmienia. System widzi utwory z polskimi znakami oraz cyrylicą, więc raczej nie w tym problem, brakujące utwory nie posiadają żadnych specjalnych znaków. Auto z 4/2017 system professional z H&K
  7. Dosyć ważna informacja: W myśl ustawy o elektromobilności hybrydy plug-in bmw są samochodami elektrycznymi. Oznacza to między innymi zniesienie akcyzy (!), możliwość jazdy buspasami (!!) oraz specjalne miejsca parkingowe tylko dla samochodów elektrycznych (!!!). Gorąco polecam śledzić temat, jeżeli ktoś myśli nad zakupem auta. http://elektrowoz.pl/transport/a-jednak-ustawa-o-elektromobilnosci-na-posiedzeniu-rzadu-28-grudnia/ http://elektromobilnosc24.pl/artykul/103-ustawa-o-elektromobilnosci-projekt-z-13-pazdziernika-2017
  8. Jest jeszcze dodatkowy niuans wynikający z pracy dwóch silników. Jeżeli jadę powiedzmy 50km/h w trybie elektrycznym i chce szybko wyprzedzić lub zmienić pas to wciskam mocniej gaz, po przekroczeniu pewnego progu (ok 4/5 skoku) automatycznie załącza się silnik spalinowy(wyprzedzanie na samym jest co prawda możliwe, ale trzeba wziąść pod uwagę, że mamy osiągi na poziomie yariski i przy 90km/h już mocno "puchnie"). Problem w tym, że ta 1/5 nie pozwala na zbyt dużo regulacji czy wyczucia i samochód jest tak ustawiony, że potrafi to odebrać jako potrzebę awaryjnego przyśpieszenia(czyli gaz w podłogę). A to oznacza, że oprócz tego całego eBoost kopniaka z elektryka, dołączany jest silnik rozbujany już na jakieś 4500-5000obr. Przy nawet lekko skręconych kołach bez ESP potrafi pięknie zarzucić. Z ESP potrafi szarpnąć, potężnie zamulić, zbić obroty na 2500 i dopiero przyśpieszyć. Wyrobiłem sobie odruch, żeby w takich sytuacjach pyknąć skrzynie w tryb sportowy/manualny, co odpala silnik przy ok 2000-2500obr, a dopiero potem przyśpieszać płynie rozwijając moc. A z takich ogólnych uwag, klapka gniazda ładowania w samochodzie jest bardzo nisko i łatwo się brudzi przy brzydkiej pogodzie. Tak więc przy ładowarce w domu mam szmatę, której od czasu do czasu używam, żeby się nie ufajdać.
  9. KNKTR5000 Wykresu nie mam, pudełko na 315KM 505NM. matekBMW Bzdura totalna bo jeździłeś moim samochodem i wiesz, czy jest może jakieś inne źródło Twoich ustaleń?
  10. Powoli zbliżam się do 20kkm, problemów żadnych nie stwierdzono. Wymieniłem oponki właśnie, tak jak przypuszczałem, letnie wytrzymały jeden sezon. Tył poniżej 3mm, rotacja była przy 10kkm. No ale byłem na to przygotowany, kwestia podniesionej mocy. Na zimę wróciłem do ustawień fabrycznych, a i tak są potężne problemy z trakcją. Oponki Dunlop Wintersport 4d RFT. Na lato kupuje ogumienie mieszane z Mpakietu. Średnie spalanie w granicach 4,5l/100km + ok 9-10kWh/100km. Po zsumowaniu wychodzi niecałe 6L/100km. Jak na ponad 300 konne auto to super, zwłaszcza, że sporo km robię po mieście. Przy temperaturach około 0 delikatnie spadł średni zasięg na samej baterii z ok 30km na 25-26km. No i najlepsze na koniec. 10-15 minut przed wyjściem z domu odpalam z telefonu ogrzewanie i wsiadam do nagrzanego, odszronionego auta. Bez bawienia się w webasto. Bomba.
  11. Pozwoliłbym sobie pospekulować, że tutaj 3 z przodu może nawet być. Mocna seria :twisted: No ale dla trakcji to tylko gorzej. Jak będę miał chwilkę to zrobię bieg do 160, na dłuższym dystansie powinna trochę rozmyć się strata wynikająca z braku LC.
  12. Nagrałem dzisiaj krótki filmik z przyśpieszenia 0-100. Przez cały pierwszy bieg brak przyczepności. Z włączoną kontrolą trakcji jest niestety gorzej, następuje odcięcie mocy i samochód buja się jak żaba. Na przyszły rok planuje założyć opony 255 na tył, mam nadzieje, że pomoże. Brak launch control, zwykły start.
  13. Samochód został na 1 dzień, diagnostyka plus test baterii. Były dwa błędy, odcięcie prądu od ładowarki. Z samochodem wszystko ok. Jeżeli błąd się powtórzy mam podjechać razem z ładowarką. Na razie nic się nie dzieje.
  14. Pierwsza niespodzianka. Wczoraj samochód po nocy naładowany tylko w 60%, komunikat "unable to charge". Po włączeniu/wyłączeniu i ponownym wsadzeniu wtyczki, zaczął ładować dalej. Dziś rano to samo, 60%. Po doładowaniu do końca wszystko działa normalnie, zasięg ok, żadnych błędów. Zupełnie przypadkiem jestem po weekendzie umówiony do ASO na pierwszą wymianę oleju, więc przy okazji sprawdzimy i tego psikusa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.