Skocz do zawartości

mpalusz

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530d 2003
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia mpalusz

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Z adaptacją nie pomogę, ale już po tym jak zregenerowałem swój stabilizator w swiatregeneracji.pl natkąłem się na fejsie na człowieka ze Skierniewic, CAR SOS Bogadan Wieteska 505 601 713, który reklamował się, że potarfi zregenerować stabilizator za sporo taniej. Nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba warto zapytać. Sam rok temu straciłem sporo czasu próbując potanić imprezę regeneracji cieknącego stabilizatora, aż w końcu po zużyciu 3 puszek oleju poddałem się. Jeśli ktoś skorzysta z usług to czekam na informację zwrotną.
  2. Próbowałem wykodować stacje radiowe AM, tak żeby nie było ich w menu, NCS'em poprzez moduł MASK i funkcję: AMBANDS - AM RADIO BAND IN SOURCE SELECTION. Wybierałem nicht_aktiv, ale bez powodzenia. Czy komuś się to udało i może dać przepis.
  3. Ja wymianiałem stabilizator na regenerowany i moi mechanicy polegli na etapie adaptacji, stwierdzili źle zregenerowany drążek. Wymieniłem na drugi i to samo, czyli dwa sprawne, zregenerowane stabilizatory i żaden nie chciał się zaadaptować, a stary (cieknący) włożony z powrotem bez problemu. Poddałem się i przez jakiś czas jeździłem i dolewałem płynu, w międzyczasie wymieniłem klemę inteligentną (minusowa). Auto się rozładowywało, były trudności z odpaleniem, a alternator i regulator napięcia były dobre, akumulator w miarę nowy. Diagnoza zapadła, że to klema. Miałem dwa błędy: 4487 Intelligenter Battery Sensor (DIBS2) oraz 4545 Powermanagement Bordnet. Obydwa występowały w czasie gdy wymieniany był stabilizator, ale nikt tego nie skojarzył. Po wymianie klemy jakiś miesiąc później podjąłem kolejną próbę wymiany drążka na ten sam, który wcześniej nie przechodził adaptacji. Adaptacja poszła bez problemu.
  4. Tu masz link do schematu działania: https://5series.net/forums/attachments/e60-discussion-2/140108d1361219458-active-roll-stabilization-528-bmw-e60-dynamic-drive.pdf
  5. Opisz coś więcej, jak rozłożyłeś puszkę i z powrotem poskładałeś, jaką techniką. Dlaczego przerabiałeś stabilizator od E65 a nie swój, zgaduję, że chciałeś mieć auto na chodzie i bawić się na spokojnie inną puszką. Masz jakieś zdjęcia? Moi mechanicy wymienili mi stabilizator, odpowietrzyli i nie mogą sobie poradzić z pojawiającym się błędem.
  6. Prawdopodobnie nie da się kupić uszczelniaczy, ja się poddałem i kupiłem regenerowany. Zrobiłem sobie zdjęcia przed montażem i jestem w trakcie wymiany. Niestety przy odkręcaniu ukręcił się przewód ciśnieniowy 37106769838 i kolejne 700 PLN ekstra do wydania, czekam aż przyjdzie od sprzedawcy.
  7. Ten moduł znajduje się za schowkiem w sensie "pod schowkiem", głębiej w stronę maski. Jak byś siedział w fotelu i kopnął palcami stóp.
  8. Tyle, że Majster kupił zregenerowany stabilizator i go wymienia, a my kombinujemy (jak koń pod górę) żeby koszty spadły no i trochę dla zabawy.
  9. Przedni stabilizator ma dodatkowe zawory upustowe, tylny nie ma.
  10. Udało mi się aktywować MP3 w napędzie DVD, nawigacja business (S606A) + zmieniarka w schowku (S672A), pacjent to E60 z 08/2003.
  11. Możesz też zajrzeć tutaj, ten sam problem: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=215008 a potem spróbować np. poszukać jakiejś firmy od siłowników hydraulicznych, która umiałaby rozłożyć i złożyć taki stabilizator w mniejszych pieniądzach. Mam jeszcze taki wywód myślowy, ale czysto teoretyczny bo nie znam się na obróbce metali, spawaniu itp. Piszę na gorąco, bez zgłębienia teorii. Czy dałoby radę od puszki tylnego stabilizatora od E65/E66/E67, których jest więcej sprawnych, używanych, odciąć drążek i wspawać fragment odcięty z własnego auta. Oczywiście wymagana jest duża precyzja, zakładam, że odpowiedni fachowiec zrozumie powagę sytuacji. Miejsce odcięcia też należałoby dobrze wytypować, ale zapewne byłoby to gdzieś na tym prostym odcinku drążka od puszki do wsporników. Errata. Ciśnienia w stabilzatorach w E60 i E65 są takie same, 180 barów przód, 170 tył.
  12. Maksymalne ciśnienia w stabilizatorach jakie podaje BMW dla modelu E60 to 180 barów przedni i 170 tylny. Errata: Sprawdziłem ciśnienia w E65 i są identyczne jak dla E60, z tymże serwisówka dodatkowo podaje że przedni jest mniejszy i daje moment 650 Nm, a tylny jest większy i daje 800 Nm.
  13. Jak widać na filmie sama wymiana też może być bolesna, ukręcają się gwinty od wężyków. Nowy zregenerowany stabilizator widać w 7:50. i druga część filmu: Aż boję się dotykać, ale też nie wiem czy mechanicy podejdą do tego z należytym szacunkiem. Czy wymieniał już ktoś stabilizator, w okolicach Łodzi i mechanik wie jak obejść się z wężykami? Możecie polecić?
  14. A nie masz wrażenia, że wystarczyłoby naciąć w miejscach oznaczonych kolorem czerwonym i dałoby się wyciągnąć dwa zamykające kołnierze z tulei centralnej? Te kołnierze sprawiają wrażenie osadzonych na wcisk. Po wymianie uszczelek wcisnąć z powrotem i w miejscu nacięcia zrobić spaw jakimś cienkim drutem. To powinno dać szansę nie uszkodzenia termicznego uszczelek w trakcie spawania. Tak wygląda obudowa z zewnątrz.
  15. Też mi się poci stabilizator, ale tylny w E60 530D, z ciekawości kupiłem na szrocie tylny od E65 i rozciąłem, żeby zobaczyć co jest w środku. Załączam fotę. Oczywiście rozcięcie go w ten sposób niszczy go bezpowrotnie. Może ktoś obyty z siłownikami wpadnie na sposób jak to rozebrać, żeby wymienić chociaż oringi i złożyć. Firmy regenerujące liczą sobie około 2200 za regenerację pod warunkiem odesłania własnego stabilizatora.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.