Skocz do zawartości

pazi

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia pazi

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Siedzenia mam już trochę zmęczone i chciałbym wymienić tylną kanapę. Znalazłem ofertą z kanapa składaną, której u mnie w aucie nie ma. Czy da się ja zamontować do mojego auta?
  2. pazi

    E36 w budzie serii 5

    Myślę że odpowiedź znajdziesz w zapachu wydychanego powietrza kolegi :8) Buda identyfikuje serię więc niemożliwe jest to ci kolega powiedział
  3. Na wszelki wypadek dla potwierdzenia poproszę o wymiar.
  4. Przeglądałem forum i trafiłem na swój stary temat. DLA POTOMNYCH Wymiana wydechów od wersji 6 cylindrowych to zwykła przekładka. Kolektory pasują do rur. Jedyna komplikacja może być z sądami lambda ale ja je miałem w kolektorach, więc tą z okolic tłumika środkowego po prostu zastąpiłem śrubą. Dwururka z tyłu lepiej wygląda i wreszcie jakoś brzmi, ale nie jest to jakoś specjalnie rasowy dźwięk. Stojąc z tyłu fajnie lekko bulgocze i jak doda się gazu od obrotów jałowych. Na wyższych obrotach przy przyspieszaniu lepiej go słychać z zewnątrz niż siedząc w środku. Na początku myślałem że coś nie tak z wydechem jest. Dopiero jak ociec przy mnie przygazował to usłyszałem jak gra to z zewnątrz. W każdym razie szału nie.
  5. Cześć, Mam wyciek spod zbiorniczka płynu do wspomagania. Problemem jest przewód gumowy powrotny. Nie mogę znaleźć żadnej informacji o jego średnicy wewnętrznej żeby go ewentualnie gdzieś dokupić. W katalogu bmw ten przewód nie występuje osobny tylko razem z chłodnicą oleju wspomagania. W warsztacie od maglownic powiedzieli mi że da się go wymienić ale trzeba dokupić odpowiedni przewód. Czy ktoś z was wie jaka jest jego średnica? Załączam link do schematu https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/32_0651-hydr-uklad-kierprzewody-oleju/vAP51135#part08 Ewentualnie gdzie w Warszawie mogą zrobić mi taką wymianę na miejscu i od ręki?
  6. Pojechałem do ASO bo jeszcze nie miałem z nimi styczności i po prostu jestem w szoku jakie tam złodziejstwo jest. Szykuję się żeby za dwa lata kupić coś pokroju m140i/merc a45/audi s3. BMW już odpadło, bo z takim skurwysyństwem nie chce mieć do czynienia. Nie wiem jeszcze jaki jest serwis merca ale wiem że audi daje pakiet serwisowy do leasingu, więc nie będę musiał płacić 100zł za odkręcenie jednej śruby. Myślałem żeby kupić oryginalny olej, ale widzę że wszyscy leją jakieś aftermarketowe mobile czy inne dobrej jakości więc ja chyba też tak zrobię. Nie jestem skłonny zapłacić ani złotówki więcej tym złodziejom. Co do oleju to po 10W-40 nie wlewa się syntetyku. Po drugie to nie mamy klimatu pod 5W-30, więc jest to zalecenie kompletnie z czapy. Temat jest wyczerpany. Poczytałem trochę forum w internecie i nie warto bawić się w jakiekolwiek zakupy w ASO.
  7. Cześć, Moja bunia ma już parę latek i 200k na liczniku. Chce wymienić w niej olej do skrzyni biegów. Z internetowych katalogów części BMW i ASO wychodzi mi skrzynia S5D 250G i olej MTF. Kupiłem w ASO 1L MTF (taki mi zalecali). Przejechałem się kawałek drogi do ojca żeby z nim zrobić serwis auta i okazało się że na skrzyni jest naklejka ATF OIL!. Numeru skrzyni nie spisałem, wiem tylko że getrag pisało. Wkurzony wróciłem do ASO, a oni zaczęli mi wciskać bajki że może skrzynia była zmieniona i że tylko MTF itd. Samochód jest z drugiej ręki więc skrzyni nie jestem w 100% pewien ale przecież one były niezawodne i kto by je wymieniał. Szczegolnie przy takim przebiegu (potwierdzone przeglądy w Niemczech). Chcę teraz ustalić w jakich latach skrzynie robili pod olej ATF a kiedy pod MTF. Jeśli okaże się, że moja skrzynia jest oryginalna z tego egzemplarza i w tamtych latach faktycznie robione skrzynie do których lało się olej ATF to spróbuję wykłócić się o darmową wymianę oleju w ASO. Czytając internety i np podręcznik Bentely-a mam potwierdzenie że olej ATF lano do skrzyń i trzeba zalać taki jaki jest na naklejce. Jak to powiedziałem w ASO to jakoś nie potrafi przetrawić tej informacji. Gość przy mnie przeglądał rozpiskę olejów ATF DII i tam była lista z np E31 od któregoś rocznika ten olej, E36 do któregoś rocznika itd. Gość tylko zauważył E31 i śmiał się że to nie do mojego auta. Jakoś wtedy nie zajarzyłem faktów i mu tego nie wytknąłem. Jeśli ktoś posiada jakąś wiedzę, którą można podeprzeć jakimiś źródłami to bardzo proszę o pomoc. Rację na pewno mam, że do skrzyń manualny leje się olej ATF, ale chce mieć więcej argumentów żeby mi kitu nie wciskali o zmienionej skrzyni czy (chore) ktoś naklejkę zmienił. ----- Ciekawostka 1 Do skrzyni wchodzi 1.1L oleju. Wymiana w ASO kosztuje 550zł bo muszę kupić dwa litry oleju plus 300zł za wymianę. To jest po prostu kpina bo olej był stosowany aż do modelu F10, więc spokojnie mogą sobie policzyć za 1.1L (dlatego rozważałem robotę w ASO) i zostawić sobie resztę do kolejnego auta. A 300 zł za odkręcenie dwóch śrubek i wstrzyknięcie/wpompowanie litra oleju to jak dla mnie znieważanie klienta, którego traktuje się się jak totalnego frajera. Ciekawostka 2 Do silnika 23 letniego auta chcieli mi sprzedać pełny syntetyk 5W-30. O cenę już nie pytałem :|
  8. Już powoli sklecam plan działania. Teraz szukam taniej lawety to przewiezienia auta centrum Warszawy-Otwock. Ktoś coś?
  9. Nie zamierzam sprzedawać tego auta. Na 17k składa się koszt zakupu auta, naprawy, nagłośnienie i ubezpieczenie. Powiedziałbym raczej że powodzenia w kupnie auta w takim stanie jak moje za mniejszy hajs (oczywiście przed stłuczką). No i nie przesadzajmy, że wymiana głównie karoserii z przodu jest całką. Prawy reflektor mam nawet cały, więc z jednej strony to będzie tylko malowanie błotnika. Pojadę na szrot bmw, a w okolicach warszawy jest ich parę, i kupie od kogoś cały przód auta.
  10. Z ojcem coś będę kombinował tylko czekam aż jego znajomy się odezwie czy nam pomoże i użyczy warsztatu. W najbliższych dniach otworzę maskę i przyjrzę się dokładnie jakie są zniszczenia. Wstępne nasze szacunki kosztów naprawy to 5-6k, co przy wartości auta około 17k jest jeszcze znośne. Zadziwia mnie fakt, że tyle jest w Polsce przekrętów którzy z 3 aut robią jedno a jak zaczałem szukać po necie kto robi takie większe naprawy to nic nie mogę znaleźć. Być może źle szukam :/
  11. Cześć, Niestety wczoraj popełniłem książkowy błąd kierowcy bmw - za duża gazu w zakręcie na mokrym. W efekcie zrobiłem bączka i odbiłem się przodem od bariery energochłonnej. Mam rozwalony przedni zderzak i jego sąsiedztwo. Nie mogę otworzyć maski, więc nie mam pełnej wiedzy o uszkodzeniach. Z tego co widać z zewnątrz to mam lekko odgiętą lewą podłużnicę. Po uderzeniu odpaliłem silnik żeby stanąć bliżej barierki. Silnik odpalił bez żadnego problemu, jedynie słuchać było połamany wiatrak. Skrzynia, sprzęgło i hamulce działały normalnie na ile mogłem to ocenić cofając 3 metry. Film ze zdarzenia i zdjęcia zamieszczam niżej. https://www.youtube.com/watch?v=1ySR2e5OMEk Na razie odholowałem auto na parking u znajomego i zastanawiam się teraz co dalej, bo jeszcze nie miałem okazji naprawiać auta po stłuczce. Na początek potrzebuję pewnie jakiegoś warsztatu, który podjąłby się naprawy tej szkody albo chociaż wyprostowania podłużnicy i naprawy reszty karoserii, tak żeby można było resztę części dokupić lub znaleźć na szrocie i zamontować. Mam tylko nadzieję że koszty nie spowodują że naprawa będzie kompletnie nieopłacalna. Wszystkie porady mile widziane. PS Ma nadzieję, że w dobrym dziale napisałem. Nie chciałem śmiecić wątku o polecanych warsztaty, w którym juz teraz jest problem ze znalezieniem czegoś konkretnego :/
  12. Cześć, Mój wydech jest na wykończeniu i muszę wymienić wszystko co jest za kolektorami wylotowymi. Znalazłem ciekawe oferty wydechów od wersji 328i i 325i. W lepszy stanie jest ten od 325i, więc bardziej jestemj skłonny go kupić. Stąd moje pytanie: czy wymiana takiego wydechu jest problematyczna? Oba wydechy mają dwururki. Czy nie trzeba modyfikować czegoś w podwoziu żeby je przymocować? Nie mam możliwości żeby osobiście coś kombinować, więc chciałbym być przygotowany na nieprzewidziane naprawy/wymiany części podczas montażu w warsztacie. Czy ktoś robił już takiego swapa i mógłby się wypowiedzieć?
  13. Ehh a czy wartość rynkowa to też nowe określenie? Ja nie kupuję klasyka tylko normalne stare auto.
  14. Ty tak poważnie? Nie pytam się was czy mnie stać na to auto tylko czy cena odzwierciedla wartość. :| Też to zauważyłem pewnie dowiem się dopiero jak spuszczę olej :/ Zapomniałem zapytać się o książkę serwisową.
  15. pazi

    ZAKUP e36 PORADY OPINIE

    Czy ktoś doświadczony mógłby się wypowiedzieć co ogólnie myśli o ogłoszeniu z tego tematu - viewtopic.php?f=44&t=310571 VIN zgadza się z wyposażeniem. Trochę boję się tego odpicowania choć auto prezentuje się rewelacyjnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.