Skocz do zawartości

mariusz_wierz

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 E70 3,0d 235KM 2009
  • Lokalizacja
    Suwałki

Osiągnięcia mariusz_wierz

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Chyba masz rację, wentylator nie chodzi. W ogóle jakoś ciężko się obraca, gdy próbuję nim zakręcić, czuć jakiś opór. Program diagnostyczny pokazuje dwa błędy: 41F1 Wentylator elektryczny, sterowanie 4B22 Wentylator elektryczny Czyli wentylator do wymiany? Widzę, że koszt dość wysoki, ale są dostępne różne zamienniki - czy powinienem na coś zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Oczywiście oprócz tego, czy część pasuje do mojego auta... :D EDIT: Problem rozwiązany. Coś blokowało wiatrak wentylatora, obracał się z dość sporym oporem. Po wymontowaniu z auta zaczął obracać się jak trzeba, bez oporów. Zamontowałem spowrotem i działa! :cool2:
  2. Witam. Mam chyba jakiś problem z działaniem klimatyzacji w X5 E70. Odpalam silnik i włączam klimatyzację - układ nie chłodzi (z kratek nawiewu leci lekko ciepłe powietrze przy ustawieniu nawet 16 stopni) , ruszam z miejsca i klimatyzacja zaczyna chłodzić prawidłowo. Tak chyba być nie powinno? Wcześniej miałem E60 i tam klima normalnie chłodziła na postoju. Czynnik chłodzący był nabijany jakiś miesiąc temu i mechanik nie zgłaszał niczego niepokojącego. W poprzednim sezonie też klima działała prawidłowo. Gdzie szukać przyczyny?
  3. Temat dość stary, ale chyba ciągle aktualny. Mam podobny problem z panoramą - generalnie wszystko działa, z wyjątkiem opuszczania do pozycji zamkniętej lewej strony tylnej szyby panoramy. Jak już się uniesie to jedyny sposób na jej domknięcie to śrubokręt i młotek :mad2: Rozsuwanie dachu działa prawidłowo. Pytanie do znających się na rzeczy... Kolega Panorama BMW wspomniał, że zaleca się "dezaktywację tylnej szyby" - czy taka dezaktywacja jest możliwa poprzez jakieś kodowanie, czy raczej polega na opisanym w tym wątku usunięciu trójkątnych elementów w mechanizmie panoramy?
  4. Witam, Przymierzam się do wymiany drzwi tylnych prawych w X5 E70, przy czym będę chciał wymienić w nich obydwie szyby - tą podnoszoną i tą małą "trójkątną". Nie znalazłem w internecie żadnych wskazówek jak je wymontować więc będę improwizował. Czy ktoś z Was mógłby podesłać mi jakieś wskazówki jak do tego się zabrać? O ile z szybą w przednich drzwiach wydaje mi się, że nie ma większych problemów, to z tylnymi drzwiami nie wiem - tutaj szyby w żaden sposób nie da się obrócić, aby można byłoby ją wyjąć i pewnie trzeba również zdemontować boczne listwy prowadzące. No i do tego ta nieszczęsna "trójkątna" szybka... Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, może jakieś filmy instruktażowe...
  5. Ponta, dziękuję! O to właśnie chodziło :cool2:
  6. Witam serdecznie. Czy ktoś z szanownych posiadaczy BMW X5 E70 mógłby pokazać zdjęcie w pełni wyposażonego bagażnika (pod podłoga)? Chodzi o miejsce na koło zapasowe. W zakupionym przeze mnie aucie niestety jest puste, obok akumulatora mam tylko wkręcany przedni hak do holowania, "przyrząd" do awaryjnego spuszczania hamulca postojowego, antykradzieżowa nasadka klucza do kół i hak Westfalia, natomiast w schowku po lewej stronie bagażnika jest trójkąt ostrzegawczy i apteczka. Nie ma "zapasówki", podnośnika i klucza do kół, a podejrzewam, że to wszystko powinno być, chociaż obecnie koło zapasowe już coraz rzadziej jest na wyposażeniu. W X5 E53 znajomego wszystko jest na swoim miejscu, a jak to powinno wyglądać w E70? Będę wdzięczny za pomoc.
  7. Również poproszę o sprawdzenie - L139985. Dziękuję i pozdrawiam!
  8. Witam. Mam dokładnie ten sam problem, tylko dotyczy X5 E70 - może ktoś byłby w stanie podesłać zdjęcie, co i gdzie konkretnie powinno się tam znajdować (chodzi o bagażnik, komora pod podłogą)?
  9. Witam! Wielka prośba o rozkodowanie VIN: WBAFF41030L139985 Z góry dziękuję i pozdrawiam! ;-)
  10. marcin_wroclaw, w jaki sposób rozwiązałeś problem z tym błędem? Mam niestety to samo.
  11. czarny25, w jaki sposób rozwiązałeś problem z tym komunikatem i wyłączajacym się radiem. Mam to samo i nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny.
  12. No i mam problem ze złożeniem blokady do kupy... Niby prostą sprawa - odkręcić trzy śruby, zdjąć starą blokadę i założyć nową. Normalnie ręce opadają... temsky740, czy przy wymontowanej blokadzie ten ruchomy wystający "języczek" blokady powinien dać się poruszyć (kierownica odblokowana/zablokowana) czy nie? U mnie jest on zablokowany, nie da się go ruszyć i kierownica jest zablokowana. Zauważyłem, że problem tkwi chyba w tym wystającym elemencie obudowy blokady (zaznaczonym kolorem czerwonym) Przy składaniu wchodzi on w odpowiednie swoje miejsce w kolumnie kierowniczej i wydaje mi się, że ma za zadanie odblokować w jakiś sposób ten "języczek" blokady - problem w tym, że przy dokręcaniu obudowy opiera się on o jakiś element w tym otworze... [EDIT] Blokada zamontowana - problem rozwiązany. Nie obyło się bez demontażu całej kolumny kierowniczej i dopiero na stole udało się poskładać wszystko spowrotem do kupy. Wg mnie operacja niemożliwa do wykonania bezpośrednio pod deską rozdzielczą bez wyjmowania kolumny. Okazuje się, że w momencie odkręcenia i zdjęcia metalowej obudowy blokady ukryty trzpień blokuje "języczek" blokujący wałek kierownicy. Wystający element zaznaczony kolorem czerwonym przytrzymuje ten trzpień gdy blokada jest złożona, a w momencie jej zdemontowania sprężyna wysuwa trzpień i kierownica jest na stałe zablokowana.
  13. wygląda na to nie wymaga Dzięki za pomoc. Będę próbował :cool2:
  14. kot w worku, ponieważ jest to używana część , koło zębate ktorej o ile pamiętam jest wykonane z tworzywa sztucznego (plastika), dlatego istnieją takie problemy w robocie tego mechanizmu Dokładnie tak jak mówisz - mam świadomość, że część używana może być również nie do końca sprawna, jednak bym zaryzykował. Są dostępne oferty sprzedaży z gwarancją rozruchową, a może akurat trafię na blokadę sprawną, która będzie działać prawidłowo. Do tego cena nie jest jakaś przerażająca (100-200 zł) i wymiana nie wygląda na skomplikowaną. A no właśnie... zastanawiam się nad demontażem blokady - czy po odkręceniu śrub mocujących przypadkiem nie rozsypie mi się nic, tylko zdejmę w całości starą blokadę i bez problemów zamontują drugą, czy czekają na mnie jakieś "niespodzianki"? No i mam nadzieję, że taka wymiana nie wymaga jakiegoś kodowania?
  15. temsky740, jako że jesteś obeznany w tym temacie to jeszcze Cię pomęczę ;-) Może w jakiś sposób pomożesz na odległość... Zdemontowałem dolną osłonę pod kierownicą i tym sposobem dostałem się do blokady kierownicy Kiedy wkładam i wybieram kluczyk blokada zwalnia się i uruchamia, jednak nie zawsze - słychać jak pracuje, ale jakby nie zawsze tak samo, nie zawsze do końca, czasem słychać tylko taki krótkie "szurnięcie" i kierownica nie odblokowuje się. Przypuszczam, że problem może tkwić w mechanizmie bądź silniczku samej blokady. No i tutaj moje pytanie - widzę, że w sieci można kupić takie używane blokady kierownicy (same blokady bez całej kolumny) - jak myślisz, czy Twoim zdaniem wymiana samej takiej blokady mogłaby pomóc? Będę wdzięczny za odpowiedź i jakiekolwiek sugestie, bo obawiam się, że w niedalekiej przyszłości i w najmniej odpowiednim momencie nie uda mi się już odpalić auta :cry:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.