Skocz do zawartości

Nix2

Zarejestrowani
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 523i/177KM, N52B25 2005rok.

Osiągnięcia Nix2

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Silnik jest po remoncie, pierścienie/uszczlniacze/ vanosy itp.
  2. Witam, mam problem z moją E61, mianowicie problem jest taki: Występuje u mnie losowe wypadanie zapłonu zawsze na cylindrze nr 1, problem objawia się zawsze w następujący sposób, odpalam auto rano, zrobie 1km czasem 500m czasem też i 3km i nagle auto zaczyna wpadać w wibrację, pracuje nie równo czuć to bardzo podczas przyśpieszania, wtedy właśnie przestaje pracować pierwszy cylinder, wystarczy że auto zagrzeje siędo 40-50 st. wystarczy zgasić odpalić na nowo i wszystko ustaje, auto ma moc przyśpiesza dobrze. Wymieniłem świece na nową ale niestety nic to nie dało, zamieniałem kilkukrotnie cewki miejscami ale także nic to nie dało. Wypadanie nie pojawia się zawsze, czasem jest czasem go nie ma, jest to dość denerwujące, co sprawdzić/ zmienić ? Może ktoś miał podobny problem. Wklejam screena z Ista+ do której mam dostęp. Dodam że kilka dni temu po trasie pojawiły się błędy katalizatorów. https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ac74eb24607e69a6
  3. I jak kolego ogarnąłeś temat ? Uruchomiłem dziś dach, myślałem że wszystko jest połamane, a tutaj miłe zaskoczenie, przytrzymując długo przycisk, dach wykonuje cały proces, uchyla, zamyka, przesuwa, wszystko dziala oki. Problemem jest połamana roleta, a konkretnie ta metalowa blach, która spaja 2 elementy rolety ze sobą nie jest na swoim miejscu. Posiadam ten element jednak nie wiem czy jeszcze czegoś mi nie brakuje. Druga część rolety jest schowana pod podsufitką, jednak nie chce wyjść ani do przodu ani do tyłu i uniemożliwia rolecie numer jeden pelne schowanie a tym samym pełne otwarcie dachu. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc ? Chciałbym ogarnąć ten dach mimo że już końcówka sezonu ;). Pozdrawiam !
  4. Hej, dzięki za odpowiedź ;). Czy mógłbyś podać jakiś link do alli ? Szukam tego i szukam, ale nigdzie nie moge tego znaleźć, może dlatego że nie wiem pod jaką nazwą tego szukać :) . Pozdrawiam
  5. Obecnie mam kilka pomysłów na modziki więc niedługo wlecą fotki ;)
  6. Witam ponownie, zakupiłem kontroler idrive, jednak bez obramowania. Czy ktoś mógłby napisać czy trzeba kupić 2 osobne ramki ? Jedna trzyma idrive a druga rozumiem zakrywa żeby było ładnie ? Pod jakim hasłem szukać tego na aliexpress ? Pozdrawiam
  7. Witam, w końcu zabrałem się za własną galerię, na forum jestem od paru miesięcy i od paru miesięcy posiadam też samochodzik, niestety obecnie dalej stoi u mechanika, potrzebny był jej remont silnika. Auto kupiłem już w Pl, sprowadzona przez prywaciarza, który raz na jakiś czas pojedzie i przy okazji przywiezie autko z dojczlandów. Na początku nie brałem pod uwagę kombi jednak po zjeżdżeniu pół kraju i zobaczeniu kilkunastu ulepów, ta była w najlepszym stanie (nie licząc silnika, który w chwili zakupy chodził idealnie, wszystko zaczęło się po wymianie oleju) tak więc z E60 powstało E61 :). Autkiem jeździ mi się super, przyśpieszenie wystarczające, demon prędkości to nie jest ale jest wystarczająco. Niedługo po kupnie zamontowany gaz BRC, który także spisuje się okej-spalanie 11-12l w cyklu mieszanym. Wklejam vin ( gdyby ktoś mógł go rozkodować na pl byłoby super :) ) Type NL31 Model 523i Ul - EUR Development Code E61 Chassis TOUR Steering LL Doors 5 Engine N52 Displacement 2.50 Power 130 Drivetrain HECK Transmission MECH Color Black Sapphire Metallic - 475 Upholstery Leder Dakota/schwarz - LCSW Production Plant DINGOLFING Production Date 2005-08-24 216 Servotronic Servotronic 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten 851 Language Version German Sprachversion Deutsch 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 2CF Lt/aly Whl/star Spoke 138 W Runflat Tyre Lm Raeder Sternsp. 138 Mit Notlauf. 255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad 320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall 386 Roof Rail Dachreling 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch. 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 439 Interior Trim Finishers Interieurleisten 442 Cupholder Getraenkehalter 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung 605 Telematic Preparation Telematik Vorbereitung 607 Teleservice Preparation Teleservice Vorbereitung 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 612 Bmw Assist Bmw Assist 616 Bmw Online Bmw Online 620 Voice Input System Spracheingabesystem 633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch. 672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach 698 Area-code 2 Area-code 2 8SA Country Spec. Release Of Navigation Laenderspez. Navi.-freischaltung 8SB Country Spec. Release Of Telematic Laenderspez. Telematikfreisch. 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8SP Cop Control Cop Steuerung 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur 964 Request Navi Dvd On Delivery Request Navig. Dvd On Delivery Co zdążyłem zrobić.. Dokodowałem sobie trochę dupereli, dzienne na drogowych, stałe podświetlenie licznika, odblokowane mp3, zakodowany i zamontowany aux, zmieniony panel klimatyzacji na high razem z zakodowaniem nowego menu w Idrive, dołożyłem podświetlenie pod nogi i trochę innych pierdół o których już nie pamiętam. Tak wyglądało auto dzień po kupnie, sorry za bałagan w środku, czyściłem skóry. Fotki auta z tydzień po kupnia (po zmianie koloru nerek z M na czarny mat i po odklejeniu znaczka M :D Fotki przed i po dołożeniu podświetlenia pod nogi Dwie fotki ze zmiany panelu z Basis na High, zmieniałem ze względu na to że nie mogłem znieść widoku pokrętełek jak w Gofie 3... Spędziłem nad tym duuuuuużo czasu, 90% zajęło kodowanie, które za nic nie chciało dojść do skutku, w końcu jednak udało się i wszystkie nowe funkcje chodzą prawidłowo. Wgrany zaraz po kupnie nowy sofcik do całego autka Po jakimś czasie zauważyłem że zbiera się olej przy uszczelce filtra oleju, zastąpione nowymi ori. Przy okazji zmiany oleju wymieniona odma, jednak nic to nie dało w kwestii pobierania oleju. Beti w listopadzie 2016 dostała nowe buty 16" ale na zimę muszą wystarczyć Pierwsza rzecz po kupnie auta na drugi dzień lol lol
  8. Witam, w końcu zabrałem się za własną galerię, na forum jestem od paru miesięcy i od paru miesięcy posiadam też samochodzik, niestety obecnie dalej stoi u mechanika, potrzebny był jej remont silnika. Auto kupiłem już w Pl, sprowadzona przez prywaciarza, który raz na jakiś czas pojedzie i przy okazji przywiezie autko z dojczlandów. Na początku nie brałem pod uwagę kombi jednak po zjeżdżeniu pół kraju i zobaczeniu kilkunastu ulepów, ta była w najlepszym stanie (nie licząc silnika, który w chwili zakupy chodził idealnie, wszystko zaczęło się po wymianie oleju) tak więc z E60 powstało E61 :). Autkiem jeździ mi się super, przyśpieszenie wystarczające, demon prędkości to nie jest ale jest wystarczająco. Niedługo po kupnie zamontowany gaz BRC, który także spisuje się okej-spalanie 11-12l w cyklu mieszanym. Wklejam vin ( gdyby ktoś mógł go rozkodować na pl byłoby super :) ) Type NL31 Model 523i Ul - EUR Development Code E61 Chassis TOUR Steering LL Doors 5 Engine N52 Displacement 2.50 Power 130 Drivetrain HECK Transmission MECH Color Black Sapphire Metallic - 475 Upholstery Leder Dakota/schwarz - LCSW Production Plant DINGOLFING Production Date 2005-08-24 216 Servotronic Servotronic 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten 851 Language Version German Sprachversion Deutsch 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 2CF Lt/aly Whl/star Spoke 138 W Runflat Tyre Lm Raeder Sternsp. 138 Mit Notlauf. 255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad 320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall 386 Roof Rail Dachreling 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch. 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 439 Interior Trim Finishers Interieurleisten 442 Cupholder Getraenkehalter 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung 605 Telematic Preparation Telematik Vorbereitung 607 Teleservice Preparation Teleservice Vorbereitung 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 612 Bmw Assist Bmw Assist 616 Bmw Online Bmw Online 620 Voice Input System Spracheingabesystem 633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch. 672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach 698 Area-code 2 Area-code 2 8SA Country Spec. Release Of Navigation Laenderspez. Navi.-freischaltung 8SB Country Spec. Release Of Telematic Laenderspez. Telematikfreisch. 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8SP Cop Control Cop Steuerung 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur 964 Request Navi Dvd On Delivery Request Navig. Dvd On Delivery Co zdążyłem zrobić.. Dokodowałem sobie trochę dupereli, dzienne na drogowych, stałe podświetlenie licznika, odblokowane mp3, zakodowany i zamontowany aux, zmieniony panel klimatyzacji na high razem z zakodowaniem nowego menu w Idrive, dołożyłem podświetlenie pod nogi i trochę innych pierdół o których już nie pamiętam. Tak wyglądało auto dzień po kupnie, sorry za bałagan w środku, czyściłem skóry. Fotki auta z tydzień po kupnia (po zmianie koloru nerek z M na czarny mat i po odklejeniu znaczka M :D Fotki przed i po dołożeniu podświetlenia pod nogi Dwie fotki ze zmiany panelu z Basis na High, zmieniałem ze względu na to że nie mogłem znieść widoku pokrętełek jak w Gofie 3... Spędziłem nad tym duuuuuużo czasu, 90% zajęło kodowanie, które za nic nie chciało dojść do skutku, w końcu jednak udało się i wszystkie nowe funkcje chodzą prawidłowo. Wgrany zaraz po kupnie nowy sofcik do całego autka Po jakimś czasie zauważyłem że zbiera się olej przy uszczelce filtra oleju, zastąpione nowymi ori. Przy okazji zmiany oleju wymieniona odma, jednak nic to nie dało w kwestii pobierania oleju. Beti w listopadzie 2016 dostała nowe buty 16" ale na zimę muszą wystarczyć Pierwsza rzecz po kupnie auta na drugi dzień lol lol
  9. A jesteś pewien, że mając ściągniętą głowicę wymieniasz TYLKO uszczelniacze zaworów nie ruszając pierścieni ? Jesli tak, to zależnie od zakładu kwota rzędu 1500-3000zł. No bo głowicę trzeba przeszlifować, wyczyścić z nagaru, sprawdzić szczelność, dotrzeć zawory itp itd. pzdr
  10. No tak, jeśli 1L/zbiornik to zużycie rzędu 1L/600-800km więc dużo, w każdym razie sporo ponad normę. I jaki koszt tej naprawy wyszedł ? Na jakich częściach/uszczelkach ? pzdr
  11. Ja mam równe 200.000km, ale liczy też się historia auta i sposób jego eksploatowania. Wystarczy raz dobrze przegrzać auto i silnik już do końca będzie brał olej ( bo pierścienie olejowe stracą sprężystość) Ciesz się że masz silnik całkiem OK :) pzdr
  12. No to chociaż orientacyjnie oszacuj zużycie tego oleju, bo IMO zużycie rzędu 1L/1000km jest maksymalnym akceptowalnym, wszystko powyżej jest objawem zużycia/uszkodzenia silnika. U mnie przekroczenie "normy" jest rzędu 300 procent... Ułożenie zaworów nie ma nic do rzeczy- jeśli uszczelniacze są wyrobione, to olej będzie ściekał zarówno do kolektora ssącego ( i ten zostanie spalony) jak i do kolektora wydechowego i ten zostanie wtłoczony dalej do całego wydechu. U mnie też moooocno tłusta końcówka wydechu i to jest jeden trop przemawiający za uszczelniaczami. Zapachu spalin za to to nie potrafię konkretnie określić. Ciekawe czy na jakimś analizatorze spalin możnaby zmierzyć ile w spalinach jest spalonego oleju ? No nie wiem, wielu ludzi z M52/54 i N52 robi pierścienie, bo albo ich nie ma już ( zjechane) albo zapieczone/przegrzane, słowem uszkodzone. Blokady rozrządu to akurat najmniejszy problem, ale w silniku N52 problemem jest podwójny Vanos i Valvetronik, które trzeba potem dobrze ustawić, taki mechanik, który nie miał do czynienia z w/w systemami to dobrze tego nie ustawi chyba.. pzdr
  13. Dzięki! Napisz proszę ile oleju Ci brał silnik przed naprawą. No i jaki koszt Ci wyszedł? Może pokuszę się zatem jeszcze o zdjęcie kolektora wydechowego i jeśli jest w nim sporo oleju, to jednoznacznie wskaże to na uszczelniacze, a nie pierścienie. pzdr Nix
  14. Już po kuracji naftowej. Czas po którym nafta "przeleciała" przez cylindry zwiększył się znacznie i na końcu było to ok 10h -100ml nafty( początkowo ok 2-3h).Dodatkowo 2 razy zastosowałem też preparat XADO Antykoks -spray 320ml. Niestety nic a nic to nie pomogło, dalej pali tyle samo oleju. Reasumując : Albo silnik NIE MA już uszczelniaczy zaworów, albo już NIE MA pierścieni olejowych. Zastanawiam się jeszcze nad samą wymianą uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, tylko nie wiem czy warto brać się za to czy od razu zaplanować ściąganie głowicy. pzdr Nix
  15. Rozumiem, czy działa to na zasadzie plug&play, czy potrzebne jest dodatkowo kodowanie ? Rozumiem że trzeba zakupić jedynie nowy kontroler i drive lub jeszcze dodatkowo do tego nowy panel na którym będzie on zamontowany ? pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.