Skocz do zawartości

OldDirtyBastard

Zarejestrowani
  • Postów

    72
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    120d
    330Ci

Osiągnięcia OldDirtyBastard

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Przetwornica a modul skrętu to 2 różne urządzenia ale oba znajdują się pod reflektorem. Bez zdejmowania zderzaka nie da rady tam się dostać. U mnie zalany moduł udało się naprawić przez firmę z 6 mcy gwarancją. Po 2 latach moduł nadal działa. Jeśli masz też błędy żarówek to może najpierw przejrzyj polaczenia/styki i przewody idące do świateł.
  2. Doladowanie spada powyzej 3500rpm. Jak wroce do domu wrzuce jakis wykres. Zamiast 2bara bylo zaledwie 1.5. Jakis czas temu pojawily sie bledy czujnika cisnienia wydechu. Wymienilem na nowy i blad powrocil po paru k km wraz z błędem cisnienia doladowania, ktory niedawno wyczyscilem. Moze za spadki doladowania odpowiada czujnik w kolektorze ktory ma wydajnosc do 2,3bar atm ? Soft alpiny dmucha nieco wiecej i mozliwe ze stad te problemy. Dlatego myslem zeby zaadaptować czujnik od 530d 3.3 bar. Nie jestem jednak specem w tej dziedzinie. Dodam jeszcze ze auto poszarpuje sobie przy stalej predkosci ponizej 1500rpm.
  3. Czyy moglby jeszcze ktos podpowiedziec w ktorym miejscu odnajde element nr. 9 ze schematu oraz w ktorym miejscu szukać polaczenia przewodu nr12 z grubszym przewodem?
  4. Dzieki za info. Podlacze wszystko jak byc powinno. Moze to cos pomoze na spdki doladowania.
  5. Podczas czyszczenia czujnika spalin w kolektorze natrafiłem na elektrozawór, do którego podłączony był tylko przewód elektryczny, natomiast brakowało przy nim obu wężyków od podciśnień. Mam pytanie czy ten zawór odpowiada za sterowanie EGR czy klapkami w kolektorze czy ma może jeszcze inne zastosowanie? Możliwe, że poprzedni mechanik usuwając klapki odłączył od niego przewody aby deaktywować ich sterowanie? Wg schematu jeden przewód powinien łączyć zaworek z elementem podciśnieniowym (nr.9), którego jeszcze nie zlokalizowałem, natomiast drugi łączy się z grubszym przewodem. Chciałbym dojść ze wszystkim do ładu ponieważ od jakiegoś czasu zmagam się ze spadkiem doładowania na wyższych obrotach i szukam przyczyny tego problemu.
  6. Hamowane na drodze, 3 os na pokładzie plus graty ze starego setapu w bagazniku. Masa podana w przybliżeniu.
  7. Dawno nic nie uzupełniałem a jakieś postępy są. Auto dostało sporo nowych fruktów takich jak: - wtryskiwacze 219 wraz z nowymi końcówkami - turbo Garrett GT1756V - wyczyszczony filtr cząstek stałych (70g popiołu mniej) - zestaw hamulców Textar PRO + - nowy przepływomierz Bosch Samochód jeździ teraz na programie Alpiny + mod na 211km 455Nm. Niestety nie jest to max jego możliwości ze względu na zbyt niskie doładowanie w wysokich zakresach obrotów. Podejrzenia padają na: - zmienna geometria, sterownik sprężarki - nieszczelność w układzie dolotowym - ograniczenia DPF i układu wydechowego - czujnik ciśnienia doładowania Walka o konie zapewne jeszcze potrwa, jak na razie cieszę się z poczynionych postepów :) Osiągi zdecydowanie na plus a to jeszcze nie koniec :)
  8. u mnie po wpalaniu 5,88-7hPa a przed 14,88-16hPa także nie wiem skąd niby ma być zero jak dpf stawia opor Kolego na wyłączonym silniku u mnie pokazuje jakieś watości zamiast 0 ... i dlatego pytam czy tylko ja mam taką sytuację, może ktoś jeszcze sprawdzić? Edit: dopiero teraz zauwazyłem że w postach powyżej napisałem "na postoju" co faktycznie mogło wprowadzać w błąd, chodzi o auto z wyłączonym silnikiem. Pozdrawiam U mnie na postoju z odpalonym silnikiem pokazuje ok 8 a czujnik jest nowy OEM . A czy ktos sprawdzał lub mógłby sprawdzić do ilu rosnie cisnienie podczas jazdy na duzych obrotach z gazem w podłodze? U mnie dobija do 250 i sam nie wiem czy to nie za dużo. Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka
  9. Bluetooth MP3 Music Adapter Interface A2DP USB Handsfree Car Stereo for BMW MOST Fiber Optic http://s.aliexpress.com/IJvaUBJr (from AliExpress Android) Może to Cie zainteresuje. Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka
  10. Robiłem ost programowa wymiane dpf. Teraz pojawia mi się błąd czujnika spalin a po nim błąd DPF. Czy możliwe że przez uszkodzony czujnik ciśnienia wywala błąd dpf? Poniżej screeny z apki i dziwne pomiary. Ista pokazuje też podobne wartości lub zerowe. Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka
  11. Dzieki za diagnozę. Jak tylko dostanę zamówiony kabel otg to sprawdzę tą apke, niestety Icar2 oraz Icar3 nie łączy się z m47. Czyli z Twojego komentarza wynika, że błąd czujnika pojawia się z powodu zapchanego filtra DPF zatem zapowiada się jego czyszczenie lub wymiana. Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka
  12. Otóż zauważyłem, że jedynie po dluższych trasach 100km + inpa pokazuje błąd nr 4D03 czyli czujnik ciśnienia spalin. Po kilkudziesięciu km pojawia się kolejny błąd 480A czyli duże obciążenie filtra DPF (wysokie ciśnienie gazu wylotowego). Moje pytanie: czy DPF zapycha się z powodu niesprawnego czujnika ciśnienia i braku możliwości jego dalszego wypalania czy też czujnik pokazuje błąd z powodu zapchanego filtra? Dodam, że przy krotszych trasach do 100km podanych błedów nie zauważyłem. Najlepsza metoda aby poznać odpowiedź to oczywiście wymiana na nowe podzespoły jednak mam cichą nadzieję, że wymiana samego czujnika załatwi sprawę. Czy ktoś już przerabiał w/w temat? Poniżej logi z inpy, może pomogą wyjaśnić ten problem : Controller : 12 DME/DDE - D60M47A0 - Dieselelektronik DDE 6 4 Zylinder M47 TÜ2 Job State : OKAY Failure Place : 19715 0x4D03 - 4D03 Abgasgegendrucksensor Failure Symptom : 4591 Sensordrift außerhalb Toleranz Readyness Flag : 17 Testbedingungen noch nicht erfüllt Error present : 32 Fehler bisher nicht aufgetreten Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen F Overflow : --- Errorclass Nr : --- Errorclass Text : --- P-Code : 0 -- SAE-Code : --- P-Code7 : 0 -- Occurence Counter : 1 Logistic Counter : 31 Healing counter : --- DTC Event : --- Error Type : 3 kind of Error : 1 10 Fehler nicht im Shadow eingetragen kind of Error : 2 21 Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) kind of Error : 3 30 Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten) 1. Data Set Environment Amount : 10 Environment KM : 209784 Environment Time : --- Environment Set 1 : 158 Motordrehzahl 0.000000E+000 1/min Environment Set 2 : 149 Kühlmitteltemperatur 1.498551E+001 °C Environment Set 3 : 223 Raildruck Ist 1.575385E+001 bar Environment Set 4 : 182 Einspritzmenge 0.000000E+000 mg/Hub Environment Set 5 : 129 Luftmasse pro Zylinder 0.000000E+000 mg/Hub Environment Set 6 : 145 Ladedruck Istwert 9.846154E+002 mbar Environment Set 7 : 208 Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 0.000000E+000 m^3/h Environment Set 8 : 216 Differenzdruck über Partikelfilter 0.000000E+000 mbar Environment Set 9 : 200 Abgasgegendruck vor Partikelfilter 9.058462E+002 mbar Environment Set 10 : 139 Umgebungsdruck 9.747692E+002 mbar ---------------------------------------------------------------------------------------------- Controller : 12 DME/DDE - D60M47A0 - Dieselelektronik DDE 6 4 Zylinder M47 TÜ2 Job State : OKAY Failure Place : 18442 0x480A - 480A Partikelfiltersystem Failure Symptom : 5093 Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch) Readyness Flag : 17 Testbedingungen noch nicht erfüllt Error present : 35 Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen F Overflow : --- Errorclass Nr : --- Errorclass Text : --- P-Code : 0 -- SAE-Code : --- P-Code7 : 0 -- Occurence Counter : 1 Logistic Counter : 40 Healing counter : --- DTC Event : --- Error Type : 3 kind of Error : 1 10 Fehler nicht im Shadow eingetragen kind of Error : 2 21 Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) kind of Error : 3 30 Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten) 1. Data Set Environment Amount : 10 Environment KM : 209816 Environment Time : --- Environment Set 1 : 158 Motordrehzahl 1.875610E+003 1/min Environment Set 2 : 149 Kühlmitteltemperatur 9.027966E+001 °C Environment Set 3 : 211 Aschenmasse im Partikelfilter 9.990240E+000 g Environment Set 4 : 182 Einspritzmenge 1.220923E+001 mg/Hub Environment Set 5 : 129 Luftmasse pro Zylinder 4.285047E+002 mg/Hub Environment Set 6 : 212 Rußmasse im Partikelfilter 3.996096E+001 g Environment Set 7 : 208 Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 2.006204E+002 m^3/h Environment Set 8 : 216 Differenzdruck über Partikelfilter 1.280000E+002 mbar Environment Set 9 : 200 Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1.122462E+003 mbar Environment Set 10 : 139 Umgebungsdruck 1.004308E+003 mbar
  13. Mam na przodzie jest ok Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka
  14. W moim aucie pomogla wymiana tuleji pływających ale to bylo w e87. Objawy identyczne. Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.