Skocz do zawartości

partysrp

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 320D M47

Osiągnięcia partysrp

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. A ile macie przebiegu samochodu i dystansu do wymiany dpf? Obstawiam, że była zarejestrowana wymiana filtra bez jego wymiany czy czyszczenia. Sterownik nie wie ile jest sadzy w filtrze tylko szacuje jej ilość na podstawie ciśnienia wstecznego i dystansu od wymiany. Kiedy filtr jest wypełniony popiołem to zostaje mniej miejsca na sadzę i nawet przy jej mniejszej ilości ciśnienie wsteczne szybciej osiąga wyższe wartości. Mając informację o niedawnej wymianie komputer zakłada, że przy takim wzroście ciśnienia sadzy musi być dużo i dlatego tak szybko wzrasta wam jej ilość i sterownik co chwilę chce wypalać DPFa. Stąd też szybkie zmiany masy sadzy przy szybszej jeździe lub generalnie pod obciążeniem. Jak macie dostęp do ISTA to można tam podejrzeć ile razy był wykonywany reset filtra (i nie tylko). Jak okaże się że już 3-4 razy to może warto byłoby go chociaż wymyć z popiołu? Tak obstawiam ale ja się nie znam :cool2:
  2. Czyszczenie wodą stosował @RaDeK868. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=67635&start=585 Możesz go podpytać jak ocenia czyszczenie ale ogólnie był zadowolony.
  3. Z tego co kiedyś szukałem to każdy leje co lubi. Jak chcesz coś typowo z normą BMW to poszukaj FUCHS MAINTAIN FRICOFIN.
  4. Poszukaj na aukcjach części o numerach 7802940. Jest to numer podgrzewacza z 4 pinami. Podgrzewacz z tego zestawu raczej osobno nie występuje w katalogu BMW (Realoem niczego nie znajduje po numerze).
  5. @pawelgawel jak byłaby możliwość to warto jeszcze byłoby dodać separator kolumn pomiędzy datą a godziną pomiaru. Dzięki temu dane byłby gotowe do rysowania wykresu.
  6. Aplikacja zapisuje plik .csv, w którym każda kolumna danych jest rozdzielona przecinkiem. Przekopiowałem wszystko do notatnika aby otrzymać plik tekstowy z danymi. Następnie importowałem do excela dane z tekstu wybierając ogranicznik w postaci przecinka aby automatycznie rozdzieliło wszystko na kolumny. Później powtórka procedury: kopiowanie do pliku tekstowego, opcja znajdź i zamień aby zamienić kropki w danych na przecinki bo tak mam ustawiony separator dziesiętny w excelu i import danych - tym razem ogranicznikiem jest tabulator. W tych kilku krokach rozdzieliłem zapisane wartości na kolumny z nazwami w pierwszym wierszu i zapisałem jako dane liczbowe w exelu. Teraz wystarczy zaznaczyć całość i wygenerować wykres i ew. usunąć serie danych, których nie chcemy przedstawiać. Mam nadzieję, że taki ogólny opis pomoże. Nie wiem czy to najszybsza metoda bo już dawno nie używałem excela ale działa.
  7. Na szczęście mam cały czas aktywne logowanie komunikacji. Wysłałem wszystko na PW.
  8. Dziś miałem okazję przetestować funkcję logowania w aplikacji. Zapis od startu z zimnym silnikiem i po ok 8min jazda autostradą aż do końca zapisu. Na szybko zrobiłem wykres kilu parametrów: obecnie jedyne parametry z błędnymi wartościami to reg. planowana, aktywana itd. Przez cały pomiar wskazywały 0, a na wykresie bez problemu można zobaczyć moment regeneracji z temp spalin >500, spadającą ilością sadzy i pod koniec wyzerowaniem dystansu od regeneracji. Silnik M47 pawelgawel jeszcze raz dzięki za Twoją pracę.
  9. Prawdopodobnie regeneracja nie zakończyła się i dlatego licznik km nie wyzerował się. Obecnie też testuję aplikację na M47 i licznik km od regeneracji u mnie wskazuje wartość prawidłowo. Jak już rozpoczniesz wypalanie to staraj się spełnić wszystkie warunki wymagane do rozpoczęcia regeneracji aż do momentu kiedy znowu temperatura spalin spadnie do ok 300 stopni. Pod koniec wypalania sadza spada u mnie niemalże do 0. Czekam jedynie na poprawienie wyświetlania wskaźników o zaplanowanej i aktywnej regeneracji. Wtedy najlepiej widać czy wypalanie się zakończyło czy jeszcze trwa. pawelgawel: dzięki za Twoją pracę i pisz jeśli będziesz potrzebować jeszcze jakieś testy z Rheingolda
  10. Witam, widziałem jakieś 3 tyg temu ogłoszenie z tym autem za 30 tys więc chyba komuś zależy na szybkiej sprzedaży. Przez telofon dostałem VIN z tematu. Link do ogłoszenia Czy ktoś byłby w stanie powiedzieć coś więcej o tym egzemplarzu? Dziękuję i pozdrawiam VIN WBAVA71030PR90995 Prod. Date 2005-06-14 Mileage Check mileage and service history Type code VA71 Type 320I OL (EUR) Series E90 (3 Series) Body Type LIM Steering LHD Engine N46 Displacement 2.00 Power 110kw / 150hp Drive HECK Transmission Manual Colour SPARKLING GRAPHITE METALLIC (A22) Upholstery LEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW) Options S1CAA Selection of COP relevant vehicles S226A Sports suspension settings S249A Multifunction f steering wheel S255A Sports leather steering wheel S2BFA BMW alloy wheel, double spoke 154 S320A Deleted, model lettering S321A Exterior parts in vehicle color S403A Glass roof, electrical S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S441A Smoker package S481A Sports seat S488A Lumbar support, driver and passenger S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine S4AEA Armrest front, retractable S508A Park Distance Control (PDC) S520A Fog lights S521A Rain sensor S534A Automatic air conditioning S540A Cruise control S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth S663A Radio BMW Professional L801A National version Germany S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German S8SBA Telematics access request,country-spec. S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP Standard Equipment S548A Kilometer-calibrated speedometer S851A Language version German
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.