Skocz do zawartości

gates

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e60 530d

Osiągnięcia gates

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Czesc. Szukam informacji na temat swapu m54b30 do e87 (fabrycznie 118i). Plan jest "prosty", wywalić stary silnik, wrzucić nowy i ładnie to spiąć. Pojawia się niestety wiele pytań i problemów, na które ciężko znaleźć jakieś sprawdzone i pewne info, żeby nie popełnić głupich błędów. Jestem w trakcie szukania swapa, natomiast pojawia się pierwsze pytanie, trzeba to spiąć na ms45 czyli silnik z e60, albo swapowac motor z e46, ale wiąże się to z innymi komplikacjami. Czy ktoś przerabiał ten temat? Ma jakieś cenne rady? Łapy silnika i skrzyni mam już customowe pod ten silnik. Kwestie mechaniczne ogarnę spokojnie we własnym zakresie, natomiast wielką niewiadomą jest dla mnie spięcie tego elektrycznie. Do e36/46 schematów, tutoriale jest multum, do nowszych bud niestety nic :) jeśli macie jakieś doświadczenie w tym temacie, jakieś rady, będę mega wdzięczny za pomoc. Dodam tylko że projekt typowo trackdayowy, zabawka do upalania w weekendy. Auto będzie wybebeszone, ma działać silnik, światła, nawiew i ew szyby elektryczne :)
  2. Witam. To mój pierwszy temat, niestety nie wiem już, gdzie szukać przyczyn kopcenia, może Wy mi pomożecie, ale od początku. Bmw e60 530d z 2005r (fabrzynicze z dpf). Autko przywiozłem 2 lata temu z niemiec i wszystko było ok. Po pół roku zapchal sie dpf kilkukrotnie (był wypalany, ale mechanik stwierdził, że jest juz w słabym stanie) wiec został wycięty. Auto nie kopciło, moze czasami delikatnie na czarno, ale to bardzo sporadycznie. Od poczatku delikatnie falowały obroty czego przycyzną były zużyte wtryski. W zeszłym roku wymieniłem 3 najgorsze wtryski na regenerowane. Wtedy zaczął się problem z kopceniem na czarno. Przy przyspieszaniu wielkie kłęby dymu. Winne były różnice w starych i nowych wtryskach, wiec wymieniłem kolejne 3 (takze aktualnie mam 6 nowych). Autko kopciło nadal, może delikatnie mniej, ale jednak czarna chmura stała się nieodłączną częścią mojej beemki. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, odme (bez filterka- była z separatorem). Wtryski sprawdzane komputerem pracują ok, nie pamiętam dokładnych danych, ale ucinają dawkę, nie dodają. Nie mam już powoli pomysłów na ten problem. EGR oczywiscie wyczyszczony, uszczelki kolektora nowe. Moze Wy macie jakiś pomysł w czym jest problem? Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że oleju, płynu chłodniczego nie ubywa. Zdaje sobie sprawe, ze bez dpf-a moze być dymek, natomiast nie czarna chmura przy kazdym dodaniu gazu. Pomocy Panowie! dodam jeszcze że przepływka wykluczona przez mechanika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.