Skocz do zawartości

lewy87g

Zarejestrowani
  • Postów

    90
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia lewy87g

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Problem rozwiązany. Wywaliłem te GoodYeary i założyłem nowe Michelin Alpin PA4 z gwiazdka bez RunFlat. Od razu jak sie przejechałem było 70% lepiej. Natomiast wciąż był jeszcze jakiś niewielki problem. Pojechałem na hunter i jedna felga miała bardzo niewielkie podbicie co zostało wyprostowane. Po wyważeniu kola odpowiednio 20, 30, 50N i jedna opona 70N. Opona 70N poszła na tył (była na przodzie) i teraz jest idealnie. Myśle, ze problemem było 120N i ogólnie wada produkcyjna goodYear (opony zgłosiłem na reklamacje) oraz lekkie podbicie jednej felgi. Nie zmienia to jednak faktu - co zaobserwowałem - auto niesamowicie przenosi wszelkie niedoskonałości asfaltu na karoserię. Jazda po betonowej nawierzchni powoduje doznania na kierownicy a jazda po gładkim asfalcie jest po prostu bardzo komfortowa i brak jakichkolwiek negatywnych doznań. Nie wiem dlaczego te piątki takie są , ale są cholernie wrażliwe i mocno przenoszą drogę na auto.
  2. Jak pamiętam 50N (poza bmw norma była 90N - takie opony bez problemu skutecznie reklamowałem w Dunlopie czy Michelin) . A jakie felgi? Mam oryginalne koła zimowe BMW 18 z oponami Goodyear Ultra Grip 8 Performance ROF. Sprawdzałem po zakupie na hunterze w niezależnym zakładzie. Jedna opona miała też ok 65N po optymalizacji 55N. Na zagranicznych forach BMW znalazłem że powyżej 60N jest odczuwalne. Generalnie jeśli masz sprawdzone felgi, tarcze, piasty to zwróć uwagę czy felga ciasno siedzi na piaście (otwór centrujący felgi czy jest ciasno spasowany z kołnierzem piasty). Nawet oryginalne felgi BMW są dość luźne w G30/G31 (mam dwa komplety i jest widzę z tym problem). A np w G01 (X3 preLCI) siedzą ciasno że trzeba lekko uderzyć przy zmianie kół (a w G30 po dokręceniu śrub spadają z piasty). Tarcze i klocki mam nowe, felgi sprawdzone ale dla pewności oddam jeszcze do jednego serwisu niech spojrzą. Opona która miała wynikowo 70N miała przed optymalizacja bodajżę 120N !! Ponizej 70N nie byli w stanie zejść. Koła 18" oryginalne czarne model 662M. Opony byly na nich oryginalnie tez wlasnie goodyear performance i juz z oryginałami był minimalny problem ale tutaj jest wiekszy. Obstawiam ze opona ktora daje 65N oraz druga 70N powodują właśnie te minimalne niedoskonałości. Cenna wskazowka z tym luzem na piaście zwroce uwage mechanikowi jak bedzie montował.
  3. Dodam jeszcze ze jedna opona wskazuje 70N po kilkukrotnej optymalizacji. Pozostałe 60N, 55N, 20N. Czy to może mieć wpływ? Jaka jest toleracja w BMW ?
  4. lewy87g

    Rabaty na g70 .

    Jakby dawali z 18% to juz mozna sie zastanawiać czy by nie wziac takiej 740d zamiast np 540d jako wygodnego sedana na dlugie trasy.
  5. Cześć, Otwieram ponownie temat. Przy przebiegu 65.000km znowu temat poczucia drogi/kręcacych się kół wrócił. Tym razem nie ma znaczenia czy jadę 200 czy 100. Czuć koła/drogę na kierownicy. Nie są to wibracje/drżenie jest to bardziej efekt tego, że czuje "drogę" na kierownicy. Nie jest to bardzo męczące, ale poniżej 90km/h nie czuć nic na kierownicy. Ostatnio wymieniłem tarcze, klocki, opony, wyprostowałem felgi, wyważyłem na hunterze, testy drogowe porobione. Co jeszcze można sprawdzic a może ten typ tak ma i na zimowych będzie tak efekt? Auto 530i xdrive, koła zimowe 18" RunFlat Goodyear UG Performance.
  6. Mam do sprzedania kierownice M performance do serii 5. kompletna bez przyciskow i airbag. https://www.olx.pl/d/oferta/oryginalna-sportowa-kierownica-m-performance-bmw-seria-5-7-x5-x7-CID5-IDSILTf.html?bs=olx_pro_listing
  7. Wczoraj przygasły mi zegary na kilka sekund, ograniczone wspomaganie kierowcy. Info aby udać sięna serwis. Auto g30 LCI. Nie zdążyłem nagrać filmu bo to trwało chwile. Wymiana zegarów czy soft?
  8. A majster powiedział chociaż czemu? Zawieszenie nie zmienia się niezależnie od tego czy auto wyjedzie z fabryki na run flatach czy normalnych oponach. Więc dziadek niech bzdur nie opowiada. Nie chodzi o zawieszenie tylko o typ zastosowanej felgi - tak jak koledzy wyżej wspomnieli. Wiele ludzi dokonuje zmiany a potem "auto pływa" , bo opona nie pracuje właściwie na feldze ..
  9. Temat został rozwiązany. Teraz jest idealnie gładko :-) Jedna z felg była wgnieciona od strony wewnętrznej i zostało to rozpoznane w niezależnym warsztacie zajmującym się tylko oponami i felgami. Felga naprawiona, opony przesunięte. Wszystko git nawet na rft. Szef zakładu powiedział aby nigdy nie zmieniać opon z rft na zwykle jeśli fabrycznie były rft. Do felgi nie rft musi być odpowiednia felga, do rft również. Pozdrawiam i szerokości !
  10. Dla mnie taka była konsekwencja jak kupowałem G31. Nie chcę ich widzieć więcej. Nadmienię, że zawsze miałem wszystko oryginalne z serwisu, a serwis umywał zawsze ręce... W ostatnim aucie (X4 G02) mialem zimowe Pirelli BEZ runflat - oryginalny zestaw. Byc moze dlatego nie bylo problemu.
  11. Czyli co wymieniać w oryginalnym komplecie BMW opony RFT na non RFT? No ja zawsze tak robiłem. Zawsze kupowalem oryginalny zestaw kół. Ale tym razem takie akcje. Niestety juz oryginalne goodyear z tego zestawu sprzedalem bo uznalem ze to one sa winne i zalozylem nowe pirelli sottozer 3 z gwiazdka. I jest to samo.
  12. Dokładnie. Wibracji / drżenia nie widać gołym okien. Tylko je czuć pod ręką, są one niewielkie jednak wyczuwalne. Zastanawiam się, skoro opony były wymienione na nowe to problem musi leżeć w felgach. Czy wówczas się wyważa całą felgę z oponą czy wykonuje się inny test ? Bylem w 2 roznych ASO, wywazali na hunterze i wracali z informacją "Auto jest bezpieczne". Sprawdzalem gdzie testowali zakres 100-150 i widac bylo jak robią rundy dookoła ASO, gdzie jest ograczenie do 50 .... :duh: :mad2: :mad2:
  13. Cześć, Mam G30 LCI, produkcja listopad 2020, 530ix. Auto przyszło na letnich Michelin PS3 RFT 20", ale pojeździłem na nich 2 tygodnie, więc nie wiem jak one pracują przy wyższych prędkościach. Na zimę założyłem oryginalny komplet 18" z Goodyear RFT. W zakresie 100-140km/h czuć delikatne drżenie na kierownicy, jakby czuć kręcące się koła/drogę. Powyżej 140 jest OK, poniżej 100 też OK. Zmienialem opony na Pirelli Sottozero 3 RFT, ale problem wciaz wystepuje. Kola wywazane na hunter dwukrotnie. Bez zmian. Czy to typowe dla G30? Czy coś mozna zrobic w tej materii? Zastanawiam sie czy: - to moze byc problem agresywniejszego bieznika zimowego vs RFT - twardo i czuć na kierownicy - uszkodzona felga ?? - dalej szukać winy w złym wyważeniu? - fabryczne 20" na lato vs 18" - duza roznica - rozwazyc 19" zima?
  14. lewy87g

    Koła na zimę

    Witam, Do sprzedania kompletne koła zimowe 18” 662M czarny mat do G30, przebieg Ok 400-500km. Nowki. Kupione 3 -4 tygodnie temu. Wystawiam fakturę. Są za małe do auta do mojej 5. Cena 6900 brutto ! Do niewielkiej negacjacji. Warszawa 509464593 https://www.bmw-shop.pl/kola-zimowe-bmw-18-662m.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.