Skocz do zawartości

wnuczek1982

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wnuczek1982

  • Urodziny 22.04.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F48 sDrive20i, Renault Captur 1.2 edc
  • Lokalizacja
    Legionowo

Osiągnięcia wnuczek1982

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. A jak zapatrujecie się na zmianę lepkości przez BMW. Umówiony jestem w ASO na czwartek i teraz leją Shella ale 0w30. Dać im to lać czy upierać się przy 5w30?
  2. Cześć, dostałem dziś mejla z informacją od BMW, że moje auto objęte jest akcją techniczną programowania sterownika DME. Czy ma ktoś z was jakieś info na ten temat? Boję się, że chcą coś pozmieniać z powodu WLTP i zamulą mi silnik. Czy to może mieć jakiś związek? Ewentualnie, może wiecie czego może dotyczyć programowanie DME silnika, bo nie mam jakiejś specjalnej wiedzy w tym zakresie.
  3. Ja wymieniłem na motula przy 6 tys przebiegu + filtr BMW, weszło dokładnie 5l i jest akurat.
  4. @ 4GC_420d Jeżdżę taką trójką od roku, głównie krótkie odcinki, codziennie po kilka kilometrów ( dzieci do szkoły i z powrotem, zajęcia dodatkowe ) oraz po Warszawie często w godzinach szczytu. Rodzina 2+2. I taka moja fanaberia, że mam autko w manualu bo 10 lat jeździłem automatem i zachciało mi się pobawić wajchą. Mam 12 tysięcy kilometrów z czego byłem raptem raz nad morzem. Moje średnie spalanie ( liczone za każdym tankowaniem w notesiku ) z całego okresu to 7.5 litra. Jestem raczej spokojnym kierowcą i tylko czasami lubię pocisnąć. Najwyższe średnie spalanie jakie miałem na jednym baku to 8.4 litra w zimie. Uważam, że koniecznie musisz się przejechać trójką z takim silnikiem, bo każdy ma inne odczucia i zależy z czego się przesiada. W moim odczuciu do codziennej jazdy po mieście jest aż nadto. Poza miastem też sobie poradzi. Jeszcze nikt z pasażerów nie zorientował się, że pod maską są 3 garki. W trybie sport jest naprawdę żwawy. Natomiast bardzo mnie ostatnio ciekawią informacje o możliwości zaczipowania tej jednostki przez OBD bez dobierania się fizycznie do sterownika. Jeszcze nie wiem kto w Warszawie i okolicach to potrafi, ale muszę się dowiedzieć.
  5. Czy to prawda, że teraz istnieje możliwość strojenia turbo-benzyn przez OBD bez dobierania się fizycznie do sterownika? Chodzi mi 1.5t 136 ale w f30.
  6. Ja mam silver platinum. Mi się podoba, nie chciałem być kolejnym białym, czarnym albo estorilem ;) pełno ich na drogach. Na razie nie żałuję, bo brudu tak bardzo nie widać :)
  7. Ja mam po 5000 km średnie 7,5 według komputera. 80% miasto i krótkie odcinki. Ciasno ale większość bez korków i bardzo spokojna jazda. Generalnie bardzo przyjemne autko, ale nie pobudza do agresywnej jazdy. Jak dla mnie :cool2:
  8. A czy ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenia z Motopracownia w Jabłonnej pod Warszawą? Ogłaszają się jako serwis BMW i Subaru głównie.
  9. Wehyr, absolutnie nawet nikt okiem nie mrugnął nieprzychylnie. Co więcej, udostępnili mi ich miernik żebym miał pewność i porównanie. Mieli bardzo dobry jakościowo czujnik a wyniki się pokrywały. Jeśli chodzi o F30, to w salonie powiedziano mi, że norma BMW dopuszcza fabrycznie do 200 mikronów - nie więcej ( nie wiem jak było wcześniej ).
  10. Ja odbierałem swoje f30 ze dwa tygodnie temu i pomimo, że nowe z fabryki obmierzyłem miernikiem calutkie. Najgrubsza warstwa lakieru była na masce 170. Reszta w zależności od elementu od 87 do około 126. Także nowy lakier kładą bardzo cieniutko. Wartości jakie opisujesz wskazują na malowanie albo jakieś amatorskie albo kilkukrotne fabryczne, co raczej jest mało realne. Coś tu śmierdzi...
  11. Jest, potwierdzam. W standardzie, nie jako opcja.
  12. A czy kodowanie obejmuje też tryb ECO? Mi w ASO ktoś tłumaczył, że owszem mogą ( odpłatnie oczywiście ), ale w eco i tak będzie zawsze aktywny. To mnie zniechęciło. Prawdo to czy nie?
  13. Do października to już za późno, bo muszę zamówić do końca września. Ale dzięki za dobre chęci. Navi jest zupełnie zbędna dla mnie, do skorzystania może dwa razy w roku, w telefonie mam gratis i działa bez zarzutu, a 7 tysi to jakaś pomyłka za taką opcję. Różnymi automatami jeżdżę od 10 lat i teraz mam dość chcę znowu manualna skrzynkę ;) Aktualizacja. No i zamówiłem. Pojeździłem tym silnikiem z automatem. Jak dla mnie w zupełności wystarczy. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony dynamiką tego silniczka. Odbiór przed Bożym Narodzeniem. Jak kogoś będzie interesowało jak się auto sprawuje, to w przyszłości chętnie podzielę się wrażeniami.
  14. To całe wyposażenie dodatkowe mam w pakiecie gratis, oprócz koloru. Ale kolor musi być, bo to najważniejsza rzecz dla małżonki - rozumiecie. Może znacie kogoś kto miał styczność z tym silnikiem. W piątek się przejadę takim, ale w automacie. Ale to niestety marne porównanie. Skrzynia manualna w tym przypadku wiele może zmienić.
  15. Z wyborem auta czasami jest zabawnie. Rozważałem Mondeo, Talismana, Passata, 6, Superba, Octavię, Optimę, ale trafiła mi się okazja i w tym momencie mogę napisać tak: Nie stać mnie na skodę, więc wezmę BMW ;) Słowo klucz to finansowanie. Tylko w necie jest bardzo mało materiałów na temat tego silnika i to jeszcze w manualu. Wszystko zawsze w automacie. Ja wiem, ten automat jest boski, jeździłem nim w kilku BMW żeby sprwadzić, ale tu akurat jest manualna. Znalazłem info, że jednostka jest bardzo podatna na chiptuning, w końcu to ten sam silnik co w i8 a tam ponad 200 KM.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.