Skocz do zawartości

MaciejBimmerTech

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Subaru Legacy BL9 + Outback XT
    a jak trzeba BMW to: F30, G20 LCI, G01 LCI, i3
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MaciejBimmerTech

  1. Ma ktoś może do sprzedania upalonego boostera (wzmacniacz do wooferów w BMW z HK idrive 7+). Przydałby mi się na biurko do wymiarowania i rysowania uchwytów do niego.
  2. Rezystancja głośnika zmierzona tanim miernikiem elektrycznym jest zazwyczaj wystarczająco dokładną wskazówką impedancji głośnika więc w czym problem ;)
  3. Dobre podsumowanie, dokładnie taka jest moja opinia, wzmacniacz wystarczy do znaczącej transformacji dźwięku. Minusy: 1. Cena. 2. Montaż wzmacniacza w sposób estetyczny i profesjonalny. Dobre wiązki wpinające się pięknie w fabryczną wiązkę to jeden element. Audiotec ma takie w ofercie do różnych wersji iDrive, i systemów audio. Nigdy nie pozwoliłbym instalatorowi ciąć kabli - wiele horror story już słyszałem. Popieprzą fazy, pomieszają kanały, polutują beznadziejnie i polepią taśmą - temu mówimy nie. Do Harmanów najprawdopodobniej trzeba będzie też pociągnąć zasilanie prosto z akumulatora. Booster dostaje 4mm2 zasilanie - może to wystarczy, w zależności ile mocy pchać na głośniki - tego jeszcze nie sprawdziłem. Drugi element montażu - mocowanie wzmacniacza do karoserii w dostępnym miejscu. Zbliżony do stylu OEM wymaga zazwyczaj nie lada zachodu - szczególnie w autach iDrive7/8 MGU. Do każdej budy muszę zawsze prototypować nowy uchwyt. Idrive 6 i starsze do 676 Hifi przy użyciu wzmacniacza jak UP7/UP8 często można było oklepać standardowym adapterem - wysuwasz stary piec OEM, wsuwasz nowy - gotowe. Oczywiście można wzmacniacz położyć na piance tak jak tu: ale spodziewam się, że 80% właścicieli w miarę nowych BMW nie koniecznie będzie to odpowiadać, a jak przypadkiem ASO to znajdzie przy okazji wyszukiwania rozwiązań nawet nie związanych z audio problemów - np. rozładowujące się aku z innego powodu - zaraz będą krzyczeć i obciążać kosztami usunięcie ampa. Jak znajdą ładnie zamontowany i tak go wypną, ale może przynajmniej nie będą wykręcać itd. a czasem nawet diler z USA zadzwonił i zapytał co to, jak to jest zrobione i na co może mieć wpływ jak człowiek z człowiekiem. 3. Strojenie. Jest 1000 różnych sposobów jak spier^%$$ć strojenie i jeden jak zrobić je dobrze. Robiąc tak jak Audiotec wskazuje początkowy efekt końcowy jest prima sort. Potem można zrobić dostosowania pod gusta właściciela i temat będzie zamknięty. Także tego. Zawsze mówię, że z Audio jest jak z jedzeniem - dwie różne osoby używające tych dokładnie tych samych składników mogą osiągnąć znacząco odmienny efekt końcowy dania podanego na talerzu. Z mojego doświadczenia wynika, że i montaż i strojenie jest łatwo schrzanić. Pół biedy gdy używa się gotowych wiązek - wtedy można jeszcze źle ustawić jumpery wewnątrz wznacniacza, a przy strojeniu to na każdym etapie można coś zwalić mniej lub bardziej, więc kumpel z liceum co jest DJ'em i niby zna się na sprzęcie audio nie da rady ustawić takiego wzmacniacza jak UP10 prawidłowo.
  4. 3m dobrej jakości powinien wystarczyć do fotela kierowcy. Nigdy mi nie zabrakło ;). Żadnych aktywnych. Udało mi się pożyczyć G20 MGU HK na dwa dni przed Świętami. W pierwszy dzień rozebrałem bagażnik i doszedłem do momentu sprawdzenia wtyczek wiązki plug and play - czy pasują. Jedna nie pasowała i musiałem trochę plastiku ze środka wyciąć - pociąłem sobie palec do kości... Przerwa na SOR itd... Co najmniej 28lat minęło od mojego ostatniego pocięcia paluchów nożem - widocznie była pora sobie przypomnieć BHP na następne 28lat. Następnego dnia kolega mi pomagał, bo jedną ręką to co najwyżej kabel USB można wpiąć. Ustawiłem wejścia/wyjścia, wszystkie kanały zagrały (hura, wiązkę zrobiłem bezbłędnie), strojenie zrobiłem w 45min bez robienia de-EQ fabrycznego (brak czasu, sprawdziłem jedynie, że każda para kanałów miała inne EQ zaaplikowane) i mi się podobało granie. Auto było dla mnie dostępne na max 4h w których trzeba było zrobić strojenie, demontaż, poskładać - normalnie bym kilka godzin z przerwami poświęcił przy nowym systemie dla mnie. Mocy na woofery używając UP10 nie zabrakło. Głośność dla kogoś nie głuchego na 80% skali absolutnie satysfakcjonująca - chyba około 110dB na dole - wykresy na drugim laptopie. Ponieważ nie słuchałem wcześniej przez długi czas HK MGU - poprosiłem właściciela auta o opinię i wielokrotnie powtórzył, że gra lepiej, czyściej ETC i o ile chodził mu już upgrade po głowie - teraz wie, że warto. Bardzo mu się podobało granie co zawsze jest dla mnie lepszym wyznacznikiem niż to co sam myślę o swojej robocie, szczególnie w aucie, którego charakteru grania nie znałem jak własnej rękawiczki wcześniej. Wszystko robione z wyzerowanym EQ w iDrive oraz bez załączania Logic. Czasówki na głowę kierowcy. Na gorąco mogę powiedzieć, że styl grania wyszedł podobny co w Hifi MGU z naszym ampem i głośnikami który klienci określają jako wyraźnie lepszy od OEM HK MGU. Także tego, branża straszyła, że bez zmiany fabrycznych wooferów na niższej impedancji nie wystarczy mocy używając UP10 z HK MGU - ja mam zdanie odmienne. Bez żadnego wyciskania ostatnich watów wyszło granie czyste i głośne. A że auto pożyczone oczywiście nawet przez głowę mi by nie przeszło sprawdzać czy już dochodzę do limitu możliwości głośników - czy jeszcze nie - zapasy mocy były nadal spore. Ile taka informacja komu się tu na forum przyda nie wiem. Wiem, że audiotec właśnie wypuścił nowy DSP tool do UP8, UP10 z nowymi możliwościami algorytmicznego de-eq (różne przy różnych poziomach głośności) więc na bank znów będzie się jeszcze lepiej dało stroić BMW ich wzmacniaczami. Jak zawsze Audiotec zamiataja wszystkich jakby jeszcze nie byli najlepsi.
  5. E65 nie dotykam, E60 jakoś się nie zdarzyło. Zdaje się, że E9X po lifcie począwszy od Cica miały już woofery o wyższej impedancji coś koło 6-7-8 (nie pamiętam dokładnie) zarówno 677 jak i indyviduale. Nie mam tego jednak zapisanego. Kojarzysz? Zakodować B&W można na każdym MGU, ale działać będzie jedynie na aucie HK 688. Nie wiem czy w pełnym zakresie będzie działać (chyba te cudaczne tryby odtwarzania nie działają) ale EQ powinno. Na Base i Hifi pojawi się w menu, ale działać nie będzie. Co do cen - nie będę na forum "handlował" - nie jestem handlowcem, tylko gościem co spina technikę, żeby działała. Z tej pozycji absolutnie i z przekonaniem polecam UP8 od audioteca sprawdziwszy wszystkie dostępne porównywalne cenowo i też tańsze wzmacniacze wielokanałowe zdatne do współpracy z MGU base/Hifi. Absolutnie kluczowe w przypadku każdego wzmacniacza DSP jest strojenie. Wzmacniacze/procesory audioteca mają najlepsze możliwe narzędzia dla strojącego o ile jest przeszkolony i z doświadczeniem. Każde dobre głośniki aftermarket pod BMW można tym piecem wystroić na malinowe granie. Z przyczyn zawodowych zdarza mi się jedynie stroić pod głośniki OEM i nasze i do takich mam porobione pliki konfiguracyjne DSP. Pełne strojenie z mikrofonem w ręku zajmuje mi około godziny na audiotecach - inne klocki potrafią mieć średnie, słabe lub nawet beznadziejne narzędzia do strojenia.
  6. Małym nakładem można: dokodować B&W do iDrive i pobawić się wielopasmowym equalizerem. Jak jeszcze nie używasz - wypróbuj Tidala. Jeżeli masz sztuczne hałasy silnikowe w kabinie (ASD) - wykoduj to badziewie. Wygłuszeniami w BMW nigdy się nie bawiłem - fabrycznie zazwyczaj są całkiem cichutkie, więc do ugranie jest relatywnie niewiele a nakłady pracy spore. W kwestii wymian hardware'u: do tej pory nie miałem dostępu do wzmacniaczy odpowiednich do upgradu HK LCI G30 więc jedyne co miałem okazję ćwiczyć to wymiany głośników. Tu przewidywalnie dźwięk można nieco zmienić, wygładzić, dopalić dołem - ale wszystko w granicach możliwości i charakteru brzmienia fabrycznej elektroniki. Robotę to robi, bo dziesiątki klientów odpowiadało na feedback reporty czy są zadowoleni i są. Najlepszy jest klient z Australii, który w przeciągu 18mcy miał po kolei 3 BMW z HK: G42-> G05 i finalnie chyba stanął na M340 G20 - za każdą wymianą auta przekładał głośniki raz dokupując dwa inne tweetery i jak to mówią na forach audiofilskich - nawet żona co najpierw przez kilka godzin grzebania męża w aucie jęczała co on tam robi - później chwaliła "bardzo dobrą robotę". I tak już 5 razy zapewnił sobie spokój na sobotę dzięki grzebaniu w autach :D Ponieważ nie ćwiczyłem wzmacniaczy na HK MGU do tej pory, teraz poteoretyzuję. Normalnie do systemu Hifi od kopa sprawdza się wystrojony DSP wzmacniacz i można z fabrycznych głośników wyciągnąć znacząco lepszy dźwięk - i to polecam w ciemno do każdego Hifi. Obecne HK niewiele się różni od Hifi poza większą ilością tweeterów, dwoma kolejnymi kanałami i dodatkowym wzmacniaczem tylko dla wooferów, więc tu tak samo jak przy Hifi spodziewałbym się sporego pola do manewrów za pomocą wzmaka z DSP. Moce co podają w broszurach to kłamstwa, ta elektronika zniekształca mierzalnie od połowy skali głośności na wyjściu więc co to za moc jak ze zniekształceniami. To już nie te czasy gdzie HK 688 miało całkowicie inny, obiektywnie ze wszech miar lepszy wzmacniacz niż Hifi 676. Szkopułem w dokładaniu wzmacniacza będą jednak fabryczne woofery HK o impedancji około 8Ohm. Wzmacniacze wielokanałowe z DSP dostępne na rynku zazwyczaj będą w stanie wydać z siebie orientacyjnie 4 razy mniej mocy na głośnik 8ohm niż by mogły na głośnik 2Ohm - a z zasady są praktycznie zawsze budowane z myślą o współpracy z głośnikami 2 do 4Ohm. Z tego względu spodziewam się, że w HK wzmak i woofery to będzie minimum do pierwszej solidnej i zdecydowanie słyszalnej zmiany dźwięku na plus - tak koledzy z branży twierdzą. Tyle teorii, jak sprawdzę różne kombinacje głośników i wzmacniaczy na kilku BMW HK - to będę mógł gadać z doświadczenia.
  7. Sprawdzałem w kilku autach base MGU i kabli do centralnego nie było albo słabo szukałem. Osobiście uważam, że zysk z posiadania centralnego jest niewielki. W fabrycznych Hifi one są sumą Lewego i prawego, drą się i psują scenę stereo. Optymalne wystrojenie centralnego zawsze było problematyczne i dopiero używając UP8 z jego funkcjami dsp do centralnego jestem na 100% zadowolony z tego co da się z nim zrobić - lepiej niż fabryka. Przed UP8 strojenie centralnego było zawsze zadaniem typu jak najmniej popsuć w dźwięku - ale to mówię jako maniak stereo. Nie wszystkim to przeszkadza. Większość tweeterów aftermarketowych ma wystarczająco długie kable, żeby pociągnąć je bezpośrednio do średniotonowego. Wystarczy nie owijać kabla w kanał w piance za tweeterem, tylko bezpośrednio pociągnąć ją w dół do średniotonowego - zakładając, że średniotonowy będzie miał 2 gniazda a'la OEM Hifi jak nasze. G20 Hifi na pewno fabrycznie ma przedłużki od średniaka do tweetera, ale nie trzeba ich używać. Na poniższym filmie Dylan pokazuje je na G01, nie mniej jednak kabla samego tweetera i tak by wystarczyło jeżeli nie zawijać go w piankę za trójkątem. Tu krótki film jak to wygląda u nas, Match i Eton mają podobnie ztcw: Nawet jak zabraknie, to przecież można przedłużyć kable tweeterów w 15min - lutownica w pomoc ;). Także tak, głośniki na pierwszy rzut zdecydowanie, a jak wzmacniacz, to nie bawiłbym się w upgrade do Rama Hifi, tylko dołożył UP8 na ramie base i wystroił. Do BMW nie ma on konkurencji, żaden piec za porównywalne pieniądze nie współpracuje z Ramem tak jak to co produkuje Audiotec. Generalnie MGU z Hifi dostaje ogromnego kopa od dołożenia wystrojonego wzmacniacza z nowymi zapasami mocy bo głośniki są już solidne z fabryki, tylko przyduszone dychawicznym Ramem. Więcej mocy, strojenie DSP i nieprzekraczanie głośności powyżej 80% gdzie RAM zniekształca i drażni i dźwięk robi się naprawdę przyjemny. MGU z Base polecam zawsze od razu wkładać głośniki razem ze wzmacniaczem. Ograniczając budżet z mojego doświadczenia wynika, że nawet samymi głośnikami pod base ramem zbliżysz się do grania Hifi i nie ukrywajmy względem base już będzie to przepaść. Jeżeli budżet nie stanowi problemu - od razu trzeba wkładać głośniki, piec, strojenie! i temat zamknięty - będzie grało lepiej jak HK MGU - bez dwóch zdań. A czy na głośnikach Etona, Gladena, Matcha - to już mniej istotne - każde zgniotą OEM jak walec. Jak zawsze - nie piszę tego żeby komuś coś sprzedać, nie po to się tu udzielam, po prostu coś o audio w BMW wiem siedząc w tym prawie 7lat ;). Odezwę się na PW.
  8. G-seria LCI z base stereo czyli z Ramem nie ma centralnego kanału w desce. Poza tym fabryczne woofery są 4Ohm, z małym przetwornikiem. W Hifi są większe przetworniki 2Ohm. Średniotonowe też są inne niż w Hifi. Wkładałem kiedyś Rama od Base stereo do G20 Hifi z naszymi głośnikami i naszym wzmacniaczem za Ramem base stereo (auto przekodowaliśmy na base stereo) celem pomiarów sygnałów wychodzących z Rama base stereo, żeby sprawdzić czy ma całkiem inne EQ od Rama Hifi i kodowania Hifi i ku zaskoczeniu sygnał na wyjściu Rama base niewiele się różnił od tego z Rama Hifi. Coś było lekko dopalone na górze, ale chyba poniżej 3dB. Na basach niewiele się różniło, o błąd pomiarowy. Zdziwiony tym pamiętam, że wyjąłem nasz wzmacniacz zostawiając samego Rama od base stereo z podpiętymi naszymi wooferami 2Ohm oraz średniotonowymi i tweeterami i tenże Ram nie narzekał na to, że były do niego podpięte woofery 2Ohm. Nie wyłączał się, a balans tonalny był w porządeczku jak na brak DSP. Nie wiem, jak zachowałyby się woofery 2Ohm innych producentów. Żeby nie było, Filtry górno i dolnoprzepustowe oraz EQ są zrobione na Ramach zarówno base jak i Hifi, z tym, że niewiele się różnią między sobą. Wobec powyższego w wersji budżetowej zgadzam się z Enriquez, że wymiana głośników bez ingerowania w elektronikę ma sens. Średnie + tweetery w drzwi + woofery pod fotele i tyle wystarczy. Tylne głośniki w autach Hifi z Ramem dostają niższy poziom sygnału niż przednie, więc na takich samych głośnikach jak z przodu i tak grają ciszej. EDIT: poza tym, że grają ciszej mają inne EQ niż przednie kanały. Dla ciekawskich na Ramie Hifi muszę użyć takiego EQ na przodzie: https://drive.google.com/file/d/1b7vXkDGACLpfZ1VO49HS6iGuc6wLKkz1/view?usp=share_link I takiego na tyle: https://drive.google.com/file/d/1bEU3LMO66gOeYEO_bKRgIlfQixcuA6Mq/view?usp=share_link aby zlinearyzować sygnał wyjściowy z Rama przed procesorem DSP. Dla mnie to był szok. W F-seriach zakodowanych na Hifi wywalało się fabryczny wzmacniacz i na wejście wzmacniacza wchodził absolutnie liniowy sygnał z head unitu. Base stereo z Ramem jest o tyle fajne, że nie trzeba montować kilometrów wiązek, żeby dołożyć wzmacniacz, właściwie w każdej chwili można to ogarnąć plub and play - wiązka taka sama jak do Ram Hifi oczywiście pomijając dokładanie centralnego, który nie jest niezbędny, więc jak zrobisz głośniki, to w przyszłości będzie gotowe pod piec i w dalszej perspektywie zdecydowanie polecał dołożyć wzmacniacz. Bez dobrych głośników nie ma prawa zagrać, ale używając wzmacniacza UP8 z Ramem pomimo tego, że RAM gra tragicznie da się go użyć do wygenerowania naprawdę spoko dźwięku. No i używajmy jak najlepszego źródła - opłaca się mieć subskrybcję Tidala. Forumowicz pożyczył mi latem zeszłego roku swoje G30 LCI z Hifi i w owym czasie jeszcze nie było UP8, więc włożyłem UP7 i dorobiłem do niego elegancki uchwyt pozwalający na perfekcyjny montaż wzmacniacza bez żadnej ingerencji w budę. Zmieścił się między błotnikiem a plastikową wkładką/schowkiem z lewej strony bagażnika. https://drive.google.com/file/d/1oWRZ8UrJTRV2vQRwWxBhe97cixX-Gmel/view?usp=share_link Numery częsci plastików do montażu tweeterów w drzwiach: lewy 7464599 prawy 7464600 BTW - jakby coś szukam kogoś z BMW na iDrive7/8 MGU z Harman Kardon do testu UP10 - właśnie polutowałem wiązkę pod Ram i Booster i potrzebuję sprawdzić jak gra z fabrycznymi głośnikami.
  9. Dzięki za wpis! Trochę się motałem z instalacją, bo nie ma tam wiele miejsca by wprowadzić sprzęt przez klapkę. Sam tak wymyśliłem. Lepiej się pomotać godzinę, niż rozbierać pół bagażnika. Najważniejsze, że się udało. Jeszcze podstroimy procesorem z mikrofonem w ręku i będzie jeszcze lepiej. ;)
  10. Cześć, Do Harmanów wzmacniaczy nie mamy :(. Na iDrive 6 i starszych jest wymagany piecyk na optyce 9 kanałów, zaś do iDrive 7 też potrzeba 9 kanałów - a takich piecyków nie mamy. Podobnie jak na G07 jestem też łasy na G22, G23, G42, G30 - wszystko z iDrive 7 676 - wtedy można robić robotę.
  11. Cześć wszystkim, Szukam właściciela X7 z 676 Hifi, który chciałby poprawić fabryczny system audio iDrive 7. Jak wiadomo przez braki w scalakach większość X5 i X7 z bieżącej produkcji nie ma nawet chociażby nawet Harmana o B&W nie wspominając a 676 szału nie robi. Od strony elektronicznej mamy już wszystko rozgryzione. Nasz wzmacniacz można bardzo łatwo dopiąć do fabrycznej wiązki bez żadnego cięcia kabli, wszystko jest odwracalne i nic się nie popsuje. Jedyny szkopuł jaki jest to wymyślić równie odwracalny montaż do jakichś fabrycznych śrub, bez żadnej rzeźby. Robimy to już dla G20, G01 i G05. Pora na G07. W G01 dołożenie wzmacniacza z procesorem DSP do auta z 676 zajmuje ok. 3 min dzięki naszym wiązkom i dopracowanej blaszce montażowej której prototyp osobiście wyrzeźbiłem z blachy szlifierką i spawarką: https://drive.google.com/file/d/1mxSw_-ZaMV6QpcwLfAFrruBUquew_1Re/preview Tak to wygląda już w aucie: https://drive.google.com/file/d/1bKmHpasqDQxsntrNdVsx7F821X_pU7o3 Film z instalacji w G01 X3: Kilku klientów wzięło od nas wzmaka do X7, ale na własne życzenie. Sami musieli kombinować jak go wmontować. Trochę niekoszerne rozwiązanie, dlatego oficjalnie jeszcze nie oferujemy wzmaków do X7. W związku z tym szukam chętnego, który użyczyłby mi auta na jeden dzień. Zdejmę boczek (30min) i z tekturą, blachą, szlifierką i spawarką w ręku w kilka godzin będę w stanie stworzyć idealny uchwyt montażowy. Jak popsuję spinkę - wymienię na nową, jak porysuję panel - odkupię nowy. Nic takiego mi się jednak nie zdarza ;) Już wiem, że miejsca pod boczkiem jest wystarczająco, bo kolega zza wielkiej wody pokazał mi na facetime co tam jest pod spodem. Ba, mam nawet fabryczne uchwyty wzmacniacza od X7 na biurku. Zrobioną blachę montażową wyślę do sklonowania i jak dojadą klony - będziemy mogli profesjonalnie zamontować wzmacniacz, wystroić DSP i granie już będzie bardziej efektywne. A gdyby jeszcze wymienić głośniki, to byłaby bajka. Nawet dilerzy BMW z USA biorą od nas komplety wzmacniacza i głośników dla swoich klientów X5. Bez Harmana w USA ciężko upłynnić wóz z placu. Za użyczenie auta odwdzięczę się adekwatnie - do dogadania. Jakby coś proszę o kontakt na PW - podam telefon bezpośrednio do mnie. Pozdrawiam, Maciej Stalmach
  12. Cześć, Możesz wpadać kiedy chcesz - odezwij się na PW i się zgramy. My handlujemy PP86 w związku z czym tylko jego używamy w naszych instalacjach. UP7 też mam w biurze do testów, używałem go również w BMW znajomych i efekt można osiągnąć taki sam na jednym i drugim. W idrive 7 po prostu jest więcej okablowania, moduł, żeby UP7 zapakować i drożej to wychodzi. Procesor z grubsza jest ten sam + UP7 ma jakieś wodotryski których nie używałem. YT Music nie używam, u mnie Tidal gra. Ja jednak na samej jakości plików źródłowych aż tak bardzo się nie skupiam, bo wiele tego co słucham to nielegale. Nie mniej jednak nawet na tidalu bywa tak, że te samo nagranie jest dostępne w 3 wersjach - jedno z płyty artysty, a dwa z jakiejś składanki. Niby oba mastery a jednak te ze składanki są skompresowane, podgłośnione i ogólnie w gorszej jakości. Nie mniej jednak co do różnicy - wszystko zależy od tego jaki masz system fabryczny. Jeżeli base bez 676 to bez wymiany głośników na chociażby używane OEM od hifi się nie obejdzie. Woofery base są dychawiczne, brak tweeterów. Na głośnikach hifi już można działać i wtedy różnica po wystrojeniu jest znacząca - dobry stosunek kosztu do rezultatu. Kwestia instalacyjna zależy od wielu rzeczy. Czy masz iDrive 6 czy 7 (bo w przedlifcie oba mogły być)? Base czy Hifi? Jeżeli base to czy masz ASD? W duchu wątku iDrive 7 to piecyk zamontowany wygląda tak: https://drive.google.com/file/d/1lRuHAj9osAuWGi3TRY-Z0YsRXn6zTlmR W iDrive 6 ląduje w podobnym miejscu no i nie trzeba przenosić RAMa tylko po prostu wywala się fabryczny wzmak i zastępuje go innym. No a jak system jest base to jeszcze trzeba sporo wiązek ułożyć: kable do wooferów, zasilające do wzmacniacza, i wiązka od bagażnika do radia, lub jak masz te szczęście i posiadasz moduł ASD - to można sygnał audio ukraść z modułu ASD blisko wzmacniacza i wtedy jest spora oszczędność czasowa na instalacji.
  13. Chodzi o prawilny, duży sub w bagażniku? Jeżeli zainstalujesz wzmacniacz typu PP86 czy UP7 to one mają wyjścia RCA z pomocą których można wysterować kolejny wzmacniacz do pędzenia dużego suba. Wiadomo, trzeba dołożyć kable zasilające osobne do pieca od suba i takie tam. Nie mniej jednak dokładając piec PP86/up7 za RAM-em już można całkiem nieźle namieszać nawet na fabrycznych głośnikach. Po wymianie fabrycznych na cokolwiek lepszego i wystrojeniu bas jest taki, że trzeba się na prawdę dobrze zastanowić, czy jest sens brnąć dalej w suba. Ja już nie mam 21 lat żeby pragnąć suba jak cała reszta już brzmi kulturalnie, tylko bez tego ostatecznego, najniższego uderzenia.
  14. Aktualizacja. Dodanie wzmaka do G05 opanowaliśmy z pomocą pewnego dilera BMW, który użyczył nam auta do prototypowania. Instalacja jest zupełnie bezinwazyjna i odwracalna, a nawet z zainstalowanym sprzętem diler nic nie wykryje komputerem :P. Film instalacyjny chłopaki nakręcili całkiem niezły: może się komuś to i owo przydać nawet przy instalacji innego pieca, np. UP7, który jest popularny. Z załadowanym do pieca strojeniem DSP nawet na fabrycznych głośnikach da się ugrać wiele więcej. Jak zwykle DSP i więcej mocy pozwala wyciągnąć wszystko, co fabryczne głośniki mają jeszcze w zanadrzu, a jest tego sporo. Jakby ktoś chciał posłuchać, to w jakieś 5 minut mogę podpiąć i pokazać jak gra na G05, albo zaprezentować na naszym G20 iDrive 7 (MGU) z 676 akurat z naszymi głośnikami, które to dopiero robią przeciąg. Fabryczne leżą w kartonach w szafie. Jak zwykle nadmienię, że nie zależy mi na tym, żeby kogoś namawiać na cokolwiek. Po prostu zawsze chętnie o audio w BMW pogadam, powiem co wiem i pokażę co i jak bo lubię te tematy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.