Skocz do zawartości

GTwice

Zarejestrowani
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było E46, E92
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia GTwice

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Czy gdzieś na południu Polski da się pojeździć nie swoim E85 dłużej niż standardowa jazda próbna przy zakupie? Waham się między Z a Boxsterem, chciałbym pojeździć sobie przynajmniej z pół godzinki żeby faktycznie auto poczuć, w warunkach zbliżonych do tych w jakich będzie używany docelowo czyli po jakichś zakrętach poza miastem. Niestety wypożyczalnie raczej trzymają najnowsze modele, w internecie znalazłem jakieś historyczne oferty ale wszystko nieaktualne, może ktoś zna jakieś miejsce gdzie można taką usługę uskutecznić?
  2. Ale moim zdaniem seria daję radę i nie jest droga ok. 1500zł 335is nie ma drugiej chłodnicy oleju w lewym nadkolu. W lewym nadkolu jest dodatkowa chłodnica ale wody, układ chłodzenia oleju jest identyczny jak w zwykłym 335i. Zgadzam się natomiast że do zwykłej jazdy jest to system absolutnie wystarczający - jeśli jest w pełni sprawny.
  3. Jako w miarę świeżo upieczony posiadacz E92 z tym silnikiem podpowiem: sprawdź dokładnie historię serwisową z USA plus wszystko co w PL. Jeśli przebieg jest autentyczny to akurat jest ten moment gdy lubi się dużo rzeczy sypać, czyli: pompa paliwa, wtryski, pompa wody, termostat, zawory turbosprężarek i wszelkiej maści wycieki oleju (pokrywa zaworów, obudowa filtra oleju, miska). Więc jeśli właściciel nie ma na papierze potwierdzonej wymiany ww. rzeczy to spora szansa na wydatki w niedalekiej przyszłości - nic katastrofalnego, ale szybko się zbiera sumka.
  4. Wystarczy poczytać amerykańskie fora (u nas tych aut jest znacznie mniej więc i nie słyszy się o tym), pękają tak samo jak padają termostaty, pompy wody, paliwa, wtryski, cewki, wastegate'y - bez wyraźnego powodu. Dzieje się to rzadziej ale nie jest to nieznane zjawisko, jedni mają szczęście a inni przejadą parędziesiąt tysięcy i wymiana.
  5. Czy miał ktoś do czynienia z zamiennikami pokrywy zaworów w BMW? Konkretnie silnik N54 ale nie tylko. Moja jest pęknięta i cieknie olej, ktoś to próbował już kleić ale jak widać bezskutecznie. Nowy oryginał jakieś 1750 PLN i z opinii na forach nie grzeszy jakością, prędzej czy później pęknie znowu, więc nie widzę sensu przepłacać za kawał plastiku. Zamienniki dostępne są w różnych budżetach: - chińczyki w granicach 500 PLN (NTY, maxspeedingrods z allegro, inne z amazon.de lub aliexpress) - zamienniki firm obecnych w EU - Trucktec, Alanko (okolice 800PLN), Vaico, Febi, Metzger (1200-1500 PLN) Wiem czego się ogólnie spodziewać po wymienionych kategoriach/markach, interesuje mnie czy ktoś ma konkretnie doświadczenie z wymianą i użytkowaniem plastikowej pokrywy zaworów na któregoś z tych producentów - ile udało się przejechać bez ponownej usterki?
  6. Sprawdzałem już wcześniej, wysyłka wychodzi więcej niż ten zawór ($53). Jakbym kupował coś więcej to się opłaci, ale z JB4 i innymi zabawkami wstrzymam się do wiosny ;)
  7. Pacjent - silnik N54, bierze olej. Oczywiście cieknie spod pokrywy zaworów, wymiana uszczelki na dniach, drugim z problemów pewnie będzie zawór odmy, z angielskiego PCV. Wg BMW element niewymienny, należy kupić całą pokrywę zaworów - jasne, żeby za chwilę było to samo, już biegnę. Na szczęście są zagraniczne firmy które robią takie zawory oddzielnie, i to od razu "ulepszone", m.in. RB Turbos, BMS itp. Niestety, większość tylko w USA i przesyłka kosztuje więcej niż sam zaworek, a do tego czas oczekiwania, możliwe cło itp. - dużo zabawy. U nas widziałem tylko w ofercie Tomsona: https://tomson.com.pl/product-pol-3561-Zawor-Burger-Motorsport-Rob-Beck-podcisnieniowy-jednokierunkowy-zastepujacy-zawor-PCV-BMW-N54.html Czy gdzieś jeszcze da się w PL, ewentualnie chociaż w EU zamówić taki zamiennik?
  8. Czujnik pozycjonowania jest przypięty do dolnego wahacza, nie do amortyzatora i jako tako nie powinno mieć jedno z drugim nic wspólnego. Ale mogło się zdarzyć że przy wymianie mocno odgięli dolny wahacz, nie rozpięli czujnika no i tak powstał problem. Podobno też zdarza się niektórym że założą ramię odwrotnie (tzn. obrócone o 180 stopni).
  9. Błędy VANOSów powodują przejście silnika w tryb ograniczenia mocy, brak ciśnienia doładowania i związane z tym błędy - celowo. Dlatego najpierw zająłbym się VANOS-em, tak jak post powyżej - zdemontować, wyczyścić i zamienić miejscami solenoidy (prosta robota na 30 minut, tutoriale w necie), wtedy zdecydować co dalej.
  10. przypomnij się za tydzień-dwa, aktualnie nie mam auta pod ręką EDIT: Przypomniało mi się że zrobiłem backup wszystkich modułów na kompa. Nie widzę opcji żeby dodać załącznik na forum, więc podaj email na PW to Ci wyślę. Informacyjnie - plik pochodzi z 335IS (czyli wersja USA) ale to nie ma większego znaczenia, nie powinno być istotnych różnic. W moim aucie, na tym pliku działa tak jak mówisz - dzienne świecą jasno, postojówki słabiej ale razem z brewką.
  11. Korekta - zawsze myślałem że więcej pinów = więcej opcji, a tu jest jednak na odwrót, zostałem już w międzyczasie wyprowadzony z błędu, ale dzięki za potwierdzenie Po VIN-ie mam full opcję: S430A Interior outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic dip S459A Seat adjuster electric with memory Ta ostatnia opcja podobno zawiera w sobie składanie lusterek. Posiadam przycisk do składania lusterek na panelu. Natomiast do wtyczki mimo wszystko idzie 5 kabli i to mnie zmyliło, ale posprawdzałem schematy elektryczne, kolory kabli pasują do tych z wersji z LIN-bus (to jest nieco inna szyna niż CAN tak dla ścisłości), więc po prostu są dwa dodatkowe zbędne. Jak więc mam odnaleźć odpowiednie lusterko na allegro, jeśli sprzedający nie wie dokładnie co ma? Ok, fotochrom chyba da się wizualnie rozróżnić bo szkło ma z reguły lekko ciemniejszy odcień, ale co ze składaniem? Gdzie np. szukać numeru części lusterka? Jest jeden pod spodem, ale po pierwsze w realoem nie znajduje mi tych numerów (a sprawdzałem różne) a po drugie to chyba tylko nr części obudowy, bo widziałem lusterka z tym samym numerkiem zarówno z 3 jak i z 5 pinami Mam w tym momencie założone przez poprzedniego właściciela lusterka z przedlifta (nie pytajcie czemu) - 3 pin, patrząc po szkle-fotochrom. Po ich podpięciu szkło zjeżdża na sam dół regulacji i nic więcej nie działa - możliwe że działoby się tak jeśli te lusterka nie są składane (nie mam pojęcia jakie są)?
  12. Potrzebuję kupić lusterko lewe i prawe do E92 LCI. Już kiedyś przy E46 gubiłem się w tych wszystkich opcjach lusterkowych, tutaj jest jeszcze więcej. Ogólnie potrzebuję najwypaśniejszą wersję (bo taka powinna w moim aucie być) - składane, z pamięcią, przyciemniane, dodatkowo auto w m-pakiecie i shadowline. Z kolei wszyscy na aukcjach i ogłoszeniach piszą o ilości pinów, więc tak: - mam wtyczkę z 5 kablami w aucie, domyślam się że lusterko powinno być 5 pin, ale czy każde lusterko 5-pin będzie składane, z pamięcią i przyciemniane (fotochrom)? - dużo jest lusterek z anglików - czy jest różnica w zakresie regulacji? Czy może wystarczy wymienić szkło i mamy full europa? - jest różnica w wyglądzie między m-pakietem a zwykłym lusterkiem? - shadowline na czarnym aucie - obudowa ma odcień auta czy listew?
  13. Odkryłem właśnie że istnieją zamienniki oryginałów, nie żaden tuning tylko kopia oryginału, produkowane przez Magneti Marelli. Są wszystkie wersje, przedlift, polift, skrętne, LED, co kto chce. Miał ktoś do czynienia z tymi lampami? Nowe kosztują pół tego co używany AL z allegro, a to jednak nie chińczyk tylko renomowany producent.
  14. To w żaden sposób nie rozwiązuje problemu - ta strona to jest kopia realoem.com, wszystkie numery części są te same - nijak się nie pokrywają z tym co znajduje się na lampach.
  15. Zgaduję że jak E90 to mowa o zderzaku. Zdradzisz gdzie kupiłeś?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.