Skocz do zawartości

Pawel_C

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Pawel_C

  • Urodziny 24.12.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530D 2008
  • Lokalizacja
    Londyn

Osiągnięcia Pawel_C

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witaj kolego, Jakby chodzilo o same spalanie to nie bylo by problemu - niech bierze nawet 15 L :) tyle ze u mnie doszla wlasnie wolniejsza reakcja na pedal gazu - tak do 2 tys obrotow czuc to, myslalem ze to przeplywka ale po zrobieniu testu na przeplywomierz w ISTA D / Rhenihold wyszedl komunikat ze jest problem z ukladem EGR. Powoli juz sie przyzwyczailem do takiej jazdy ale martwi mnie poprostu czy nadmiar paliwa nie bedzie miec negatywnego skutku ? wczesniej bylo 8.7L a teraz ponad 10 L... Pozdrawiam, Pawel
  2. Jak do 2 tys obrotow to moze byc wina w systemie EGR. Sam mam z tym problem... Tutaj moj temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=306728 Do tej pory wyczyscilem zawor EGR i kolektor ssacy, wymienilem elektrozawor i przetwornik cisnienia ale problem dalej istnieje. Glowna objawa to tak jak u Ciebie - duze spalanie do 2 tysiecy obrotow ekonomizer wychylony na max a po przekroczeniu tej magicznej barriery wraca na wychylenie 1/4 skali i auto lepiej reaguje na gaz. Teraz w trybie mieszanym auto spala okolo 10.5 L / 100 km, wczesniej bylo to okolo 8.7 L / 100 km. Nie mam wgranych zadnych dodatkowych modyfikacji.
  3. Witam, Tez u siebie ostatnio wymienialem - szukalem wlasnie jakiegos porownania miedzy tymi valeo xtrm a bosch'a i w tescie pisali ze z bosch'a lepsze ale kto to wie czy to porownanie nie bylo sponsorowane... Co do samych wycieraczek sprawuja sie swietnie, wszystko zbieraja i nic nie slychac teraz zobaczymy tylko jak dlugo. http://www.wiperblades.co.uk/bmw-5-series-saloon-years-2003-to-2010/bosch-955s-aerotwin-wiper-blade/ zakupilem takie tylko ze z ebaya bo wychodzily taniej prawie o polowe ;) 31£ na stronie a 20£ na ebay'u. Pozdrawiam, Pawel
  4. U mnie takie drgrania byly spowodowane wlasnie przez EGR. Komputer nie pokazywal zadnych bledow, dopiero podczas testu przeplywomierza w Rheingoldzie / ISTA-D dostalem informacje zeby sprawdzic EGR. Wyczyscilem zawor EGR z kolektorem i wymienilem elektrozawor i problem ustapil.
  5. Hej, Taki masz wlacznik ? http://www.germanautobreakers.com/ekmps/shops/bmwswpares/images/bmw-e60-5-series-saloon-wiper-switch-front-6924106-574-p.jpg Tym dzyndzlem sterujesz predkosc, do tego jest chyba jescze jakis czujnik bo podczas deszczu sam dostoswuje predkosc wiec moze cos Ci padlo z elektronika ? Pozdrawiam, Pawel
  6. Witam, U mnie przyczyna bedzie zapewne zawalony EGR. Robilem pare testow w ISTA i po przetestowaniu przeplywomierza program stwierdzil ze problem lezy w systemie EGR. Sam ECU nie wywala zadnych bledow jezeli chodzi o elektronike... W weekend zabieram sie za wyczyszczenie zaworu i zobacze tez do kolektora i wtedy poinformuje o rezultatach. Pozdrawiam, Pawel
  7. Witam, Ja moze jescze dopisze ze po wymianie termostatow problemy z temperaturami juz zniknely, na klimie wolniej sie dogrzewa ale dobija 90 stopni i filtr dpf sie wypala bez problemow. Co do problemow ze spalaniem i ekonomizerem to problem dalej istnieje, przy delikatnym musnieciu pedalu gazu ekonomizer odrazu wychyla sie na maxa gdzie wczesniej wychylal sie tylko do polowy. Troche przeszukalem juz tematow i tez mam zamiar wyczyscic zawor egr, kolektor ssacy wymienic przeplywomierz i odme. Autko ma juz 170 tys KM i nie wiem nawet czy te czesci byly wczesniej wymieniane. Wszystko postaram sie zalatwic do 2 tygodni i wtedy napisze o wynikach. Pozdrawiam, Pawel
  8. Witam, Termostaty wymienione, autko juz trzyma 90 stopni. Dzis rano wymusilem jescze DIS'em wypalanie filtra DPF, podczas jazdy status przez dluzszy czas byl jako "active" a pozniej zmienilo sie na "not active" czyli rozumiem ze wszystko sie odbylo prawidlowo. Pzeprowadzilem tez test filtra, wartosci cisnien byly o wiele mniejsze niz te dopuszczone przez program. Autko chodzi plynniej i spalanie tez spada. Mam tylko jescze jedno pytanie wracajac na autostradzie wlaczylem klime i zauwazylem ze temperatura silnika w ukrytym menu zaczela spadac do 77 stopni a pozniej powoli wzrastac, w momencie parkowania pod domem bylo juz 85 stopni czy to normalne? liczylem ze bedzie stala temp 90~ stopni. EDIT: Dzis rano przejechalem z wlaczonym ogrzewaniem/klimatyzacja, mam wrazenie ze silnik sie wolniej nagrzewa niz przy wylaczonym ale w momencie dojazdu pod prace bylo juz 83 stopni po ok 25 minutach jazdy - 10 km w korkach przez miasto i 8.5 stopnia na zewnatrz wiec chyba jest w porzadku - wczesniej jak jechalem to temperatura wzrastala w korku a spadala podczas jazdy teraz ten objaw nie wystepuje. Pozdrawiam, Pawel
  9. Co do temperatury to wlasnie sie zorientowalem ze pewnie termostat uszkodzony bo podczas jazdy mam ok 70 stopni a w korku dobija max do 78 dlatego nie moze sie wlaczyc wypalanie dpf... Zamierzam zamowic oba termostaty i zamontowac. EDIT: Wrzucam jescze zdjecia z DIS'a bez obciazenia: https://1drv.ms/i/s!Au90d3dWqNuvmCQz_lzM9e0-EL_c Przy okolo 3 tys obrotach: https://1drv.ms/i/s!Au90d3dWqNuvmCMCA_ZMjstu_JcY Bez obciazenia jest 3.9 mbar a przy okolo 3 tys obrotow jest 48.9 mbar Pozdrawiam, Pawel
  10. Chipa nie mam. Przejechalem sie dzis troche po autostradzie, mam wrazenie ze obroty dosyc wolno ida do gory miedzy 1600 a 2800. Jak juz silnik sie dokreca do 1600 to w tym czasie ekonimzer sie lubi dosyc mocno odchylic a obroty wolno sie wkrecaja do 3000. Powyzej 3000 juz idzie calkiem przyzwoicie. Autem jezdze glownie po miescie moze krotkie odcinki po autostradzie, i tutaj dochodzi jescze kwestia filtra dpf... z INPY zczytalem dzisiaj ze regeneracja filtru nie byla mozliwa przed wyjazdem na autostrade jak i po powrocie - ponizej zdjecia. Czy ten filtr moglby powodowac takie problemy ? Przed wyjazdem http://imgur.com/a/E9mWX Po powrocie z autostrady http://imgur.com/a/WzgoX
  11. Czy byly prawidlowo zakodowane to nie moge reczyc, ale Panowie raczej znali sie na robocie bo uprzedzali wczesniej ze poza sama wymiana wtryski beda musieli jescze zakodowac w komputerze.
  12. Witam drodzy koledzy, Wracam z nowym problemem z autem - otoz od paru dni zauwazylem ze ekonomizer zaczal reagowac conajmniej 2 razy czulej niz mialo to miejsce wczesniej i dodatkowo spalanie wzroslo gdzies o 1,5l / 100km. Dodatkowo auto zaczelo troche mulic, ja na to zwrocilem uwage ale moja druga polowa nie :lol: Co do wymienianych ost rzeczy w sierpniu wymienialem 5 wtryskow, wszystkie filtry z olejem. Przeszukiwalem troche juz forum i moja uwage przekol temat z przeplywomierzem ktory chcialbym przetestowac i tutaj mam pytanie jak najlepiej to zrobic? Mam kabel diagnostyczny i program INPA. Czytalem troche i wiem ze mozna nagrac parametry z jazdy - ludzie wskazywali "analog 2" i chyba "analog 4 z korektami wtryskow". U mnie na INPA nie mam zakladki "analog 2" tylko "analog 1". Oprocz tego byla jescze zakladka "nominal/actual values 1" ktorej parametry nagralem podczas jazdy i przyspieszania - czy z niej da sie cos odczytac czy szukac gdzie indziej? Link do nagrania - https://youtu.be/UoDzrxkGyLU Pozdrawiam, Pawel
  13. Witam koledzy, Auto oddalem do warsztatu specjalizujacego sie tylko w naprawach BMW tam stwierdzono ze 5 z 6 wtryskow jest do wymiany. Wtryski piezoelektryczne. Auto bedzie do odbioru w poniedzialek. Nie zdazylem zrobic testu przelewowego bo mialem troche malo czasu w tygodniu. Zobaczymy w poniedzialek. Pozdrawiam, Pawel EDIT: Po odbiorze auto sprawuje sie swietnie!
  14. Dzieki Krzychu, Czytalem o tym tescie, czy moglbys mi tylko doradzic w wyborze tych wezykow ? jakiej srednicy najlepiej zeby bez problemu podlaczyc do wtryskow. Nie mam teraz auta, dopiero po pracy podjade zabrac a chcialem juz sie w sprzet zaopatrzyc. Pozdrawiam, Pawel
  15. Witam, Od niedawna stalem sie szczesliwym posiadaczem mojej pierwszej BMK'i i nietety pojawily sie male problemy wiec postanowilem sprawdzic z forumowymi pasjonatami co o tym sadzicie. Auto ma problemy z odpalaniem - z rana lub po dluzszej przerwie (conajmniej 3-4 godziny) auto kreci i odpala po okolo 5 sec natomiast gdy silnik juz zacznie pracowac, troche sie pojezdzi i wtedy sie zgasi to jest problem z odpaleniem - mozna krecic z 2 minuty zanim znow odpali. Problemy mialem juz od okolo 2 miesiecy jednak teraz coraz bardziej sie nasila - wczesniej bylo to tylko dluzsze krecenie raz na jakis czas. Co do samej pracy silnika nie mam zadnych zarzutow, auto ma pelna dynamike po wcisnieciu tego przycisku "sport" wkreca sie na obroty bez problemu nie ma tez zadnych szarpniec itp. Warto tez dodac ze auto nigdy nie zgaslo gdy juz sie zdolalo je odpalic. Podczas odpalania zaswieca sie check engine, po zeskanowaniu bledow pokazuje tylko 1 blad 4b90 rail pressure monitoring on engine start Auto oddalem juz do dwoch lokalnych mechanikow, pierwszy jedyne co to zdolal wyladowac akumulator (musieli naprawde duzo krecic) a nastepnie stwierdzic ze nic nie moga zrobic bo auto jest tak ciasno zaparkowane ze nawet do garazu nie moga wepchnac i najlepiej jakbym jescze tydzien poczekal bo ludzi nie maja (czekalem tez tydzien wczesniej az mi to auto przyjma) wiec auto szybciutko od tych specow zabralem i przy okazji wymienilem juz akumulator bo stary w sumie byl fabryczny (2008 rok). Drugi Mechanik od ktorego dzisiaj jade odebrac auto stwierdzil ze problem lezy w szynie CR/czujnikach/regulatorze niestety on nie moze tego zrobic bo nowy czujnik/regulator musi przeprogramowac w ECU a to moga tylko na serwisie BMW, zalecil zeby nie jezdzic autem bo ilosc paliwa dostarczanego do silnika moze spowodowac dalsze problemy (oczywiscie moglem cos zle zrozumiec przez telefon ale dzis po pracy odbiore to popytam o szczegoly i ew dopisze tutaj). Szukalem juz sporo informacji i przymierzam sie do wymiany przekaznika pompy na jakis uzywany zeby wykluczyc ten element. Czy sa jeszcze jakies inne elementy od ktorych moglbym zaczac / sprawdzic ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.