Skocz do zawartości

esh0

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X1 sDrive18d 2016

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia esh0

  1. Tak jak myślałem, błąd sam ustąpił... Od ponad miesiąca już nie pojawił się ani razu. Zapewne za jakiś czas znowu wróci, ciągle jest to dla mnie zastanawiające skąd to się bierze i dlaczego jest to tak jakby "okresowe"...
  2. Cześć Wszystkim! Otóż mniej więcej rok temu miałem problem z komunikatem pojazdu: - po jeździe: akumulator silnie wyładowany, uruchom pojazd - po postoju: podwyższone zużycie akumulatora podczas postoju Jednak z uwagi na fakt, że aku miał już prawie 6 lat, to może były oznaki jego końca. Aż pewnego pięknego dnia nie był już w stanie uruchomić pojazdu. Po wymianie aku na nowy (i prawidłowym zaprogramowaniu) wszystko jak ręką odjął. Okej, myślę sobie - faktycznie aku był do wymiany. Niestety po roku czasu znowu mam te komunikaty. Moje obserwacje: - aku jest raczej prawidłowo ładowane - napięcie ładowania cały czas w normie (na postoju mierzone prawilnie miernikiem na klemach, podczas jazdy z gniazdka zapalniczki - nie zaobserwowałem żadnych anomalii) - po podłączeniu ładowarki, maksymalnie po kilku minutach pokazuje ona stan FULL - niezależnie kiedy podłączę, czy to po krótkiej czy długiej jeździe - podobnie podłączenie ładowarki po nocnym postoju auta - po maks kilku minutach jest FULL - są dni, w których komunikat w ogóle nie występuje, tak jakby komputer automagicznie stwierdził, że jednak wszystko jest okej - problemy pojawiły się wraz z nadejściem zimy (podobnie było zeszłym razem) W związku z tymi błędami komputer potrafi: - rozłączyć system dostępu komfortowego - zresetować ustawienia radia (głośność i to co było aktualnie wybrane) - brak możliwości włączenia podgrzewania foteli (to mnie dziwi najbardziej...) Z tego co pamiętam, ostatnim razem były również błędy komunikacji ze sterownikiem alternatora - i chyba tutaj muszę szukać problemu? Tym bardziej, że zauważyłem jeszcze jedną rzecz (chociaż to było w zeszłym roku) - po uruchomieniu pojazdu nie ma ładowania, nawet po kilkunastu minutach komputer wyświetla komunikat o braku ładowania. Aby wzbudzić ładowanie, obroty muszą przekroczyć około 1500rpm. Do wymiany alternator? Czy może sam jego moduł? Da się to w ogóle naprawić w ten sposób?
  3. Dzięki :) https://czesci.bmwsklep.pl/modul-led-sw-do-jazdy-dziennej-lewy-63117428791
  4. Cześć! Czy ktoś próbował naprawiać albo wymieniać "coś" (moduł led, sam led?) odpowiedzialną za ringi angel eye w reflektorach? Jakiś czas temu przestała świecić górna część w prawym reflektorze i zastanawiam się czy można to naprawić/wymienić?
  5. Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli? Jeśli chodzi o zaprogramowanie po wymianie, to zostało zrobione. Wczoraj sprawdziliśmy jeszcze innym interfejsem i odczytał poprawnie - tj. jest zapisana wymiana ku przy przebiegu kiedy to nastąpiło, więc jest okej. (co ciekawe, wymiana akumulatora inną pojemność wymaga połączenia pass-through :) ). Niestety dla mnie, interfejs odczytał błędy, których poprzedni nie widział: - 2A9100 Komunikacja z komponentem ; Brak komunikacji - 2A0D00 prądnica; Brak komunikacji Sprawdzę czy nie ma gdzieś luzów na przewodzie kontrolnym akumulatora (ten cienki przewód, zapomniałem jego nazwy). Być może coś przy alternatorze się poluzowało, ale jednak myślę, że po prostu padł sterownik przy alternatorze i nie komunikuje się z komputerem. Nie widziałem nigdzie możliwości kupna samego sterownika, a jedynie cały alternator...
  6. W tym modelu jest tylko z przodu :) No chyba, że gdzieś jeszcze i o tym nie wiem?
  7. Tak. rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, to w interfejsie nazywało się "Adaptacja". Spróbujemy jeszcze zrobić to raz, tym razem interfejsem Boscha.
  8. Cześć! Jakiś czas temu zaczął pojawiać mi się komunikat o podwyższonym zużyciu akumulatora lub drugi - akumulator silnie rozładowany. Jeździłem tak mniej niż pół roku, doładowując akumulator co weekend, jednak pewnego razu autko już się po prostu nie uruchomiło. Wymieniłem akumulator na nowy, zamiennik Varty w lipcu. Wczoraj niefajny komunikat pojawił się znowu. Napięcie na aku 12,8V, napięcie na alternatorze na biegu jałowym przy włączonych wszystkich odbiornikach 14,33V. Akt podłączyłem pod ładowarkę Bosch C3 (tej do AGMów) - w niecałe 20 minut przeszła cały cykl, z czego można rozumieć, iż aku wcale nie był rozładowany. Co z tym dalej zrobić? Moje podejrzenie jest na: - alternator - być może zaczyna działać niesprawnie przy większych prędkościach obrotowych? Nie bardzo jest jak to sprawdzić... - któryś z elementów systemu nie usypia się lub wybudza się niepotrzebnie pobierając energię z aku - pewnie komputer sobie porównuje jakieś wartości od ostatnie włączenia zapłonu i zgłasza błąd, jednak to również jest trudne do sprawdzenia Wymieniać alternator na ślepo to drogie rozwiązanie (najtaniej znalazłem za 950zł, do tego robocizna). Wszelkie pomysły mile widziane :)
  9. Jak na razie BMW nie jest w stanie stwierdzić w czym leży problem - polegli po 2h i poprosili o pozostawienie auta na 2 - 3 dni w celu dalszych testów. Napiszę tutaj co wyszło :)
  10. Od jakiegoś czasu autko usilnie pokazuje komunikat o podwyższonym zużyciu akumulator na postoju. Analiza akumulatora pokazała: Napięcie: 12.62V CCA nominalne: 800EN CCA faktyczne: 403EN IR: 5.75 mOhm Stan techniczny 50% Stan naładowania 76% Generalnie aku do uratowania (muszę kupić prostownik i podłączać go pewnie raz w tygodniu na noc małym prądem). Jednak wyszło z tego, że alternator nadaje się do regeneracji, ładuje zbyt niskim napięciem. Z tego co zrozumiałem, to regeneracja w aucie o takim przebiegu (2016, 150tys km) polega na wymianie regulatora napięcia. Czy ktoś wie, czy da radę gdzieś taki regulator kupić za rozsądne pieniądze?
  11. Sprawa prawdopodobnie się rozwiązała. Wczoraj wymieniałem olej w skrzyni biegów i poprosiłem o diagnozę check engine, ponieważ oprócz kontrolki zaczął pojawiać się niepokojący objaw samoistnego przyspieszania pojazdu (bardzo subtelnie, jadąc ze stałą prędkością potrafił leciutko przyspieszyć i zwolnić). Co więcej, raz zdarzyło się, że po zdjęciu nogi z pedału gazu, podczas mocnego przyspieszania, samochód dosłownie przez ułamek jeszcze przyspieszył, zamiast zwalniać. Winna okazała się przepustnica, ktorą się blokuje. Co ciekawe, przepustnica została już raz wymieniona w ramach akcji serwisowej wymienny chłodnicy EGR i było to niecałe dwa lata temu. Niedługo jadę do ASO, niech kombinują.
  12. Cześć! W moim X1 po zatankowaniu Shell V-Power (99% tankuję na Lotos zwykły diesel, czasami Dynamic) i przejechaniu kilku km zaświecił się check engine. W menu Check control brak komunikatów. Odczytałem błędy DTC, były dwa potwierdzone P0191 i P0401. Jeden związany z ciśnieniem paliwa, drugi z EGR. Skasowałem je, aby sprawdzić czy pojawią się znowu - nie pojawiły się. Można powiedzieć, że zacierałem ręce, zatankowałem dzisiaj znowu V-Power - znowu błędy po przejechaniu kilkunastu km. Czy, chociaż to chyba mało możliwe, jest to związane z paliwem i dlaczego akurat wyskakuje po tankowaniu? A może jednak coś się zaczęło psuć? W moim X1 był wymieniany EGR razem z chłodnicą (akcja serwisowa), był też naprawiany czujnik ciśnienia paliwa (stary przeciekał) - naprawy miały miejsce jakoś w 2 kwartale tego roku, czyli ponad pół roku temu. Czy mogę coś więcej sprawdzić, czy raczej czeka mnie serwis - powinienem udać się do niego raczej szybko, czy może mam trochę czasu? Dzięki z góry za sugestie :) update: zapomniałem napisać, że samochód nie ma żadnych objawów nieprawidłowego działania, moc jest, nie szarpie, nic niepokojącego się nie dzieje.
  13. Jeśli kogoś interesuje - przeciekał zawór na listwie, paliwo lało się na wiązkę przewodów i nastawnik turbiny, który przestał działać. Zawór i nastawnik wymieniony, przewody oczyszczone i działa. Na szczęście nic więcej nie zostało uszkodzone. Auto jeszcze nie zdążyło przejechać nawet 100kkm, marka premium :lol:
  14. Dzień dobry. Mam następujący problem z moim BMW X1. Otóż od pewnego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy i opóźnioną reakcję na gaz. Na tyle, że jazda w trybie ECO jest bardzo nieprzyjemna (samochód toczy się jak żółw), w trybie comfort jest znośnie. Wcześniej (przy przebiegu około 40tys) miałem podobny problem i wtedy uszkodzony okazał się EGR - wymieniono na nowy. Teraz (90tys) pomyślałem, że to to samo, a że za 2tys mam przegląd, to stwierdziłem, że poczekam z tym aż do wizyty w ASO. Jednak po krótkim czasie doszedł inny niepokojący objaw - otóż przy obciążeniu (jazda pod większą górkę) i obrotach około 2200RPM zaczęło coś "turkotać". Nieszczęśliwie musiałem przebyć dłuższą trasę (około 700km), więc starałem się jeździć spokojnie. Do 2tys obrotów nie słychać niczego niepokojącego. Co ciekawe - po tej trasie turkotanie przesunęło się w granice 3200-3500RPM. Mam również wrażenie, że częstość tego problemu zależna jest od temperatury silnika - im niższa, tym rzadziej występuje ten niepokojący efekt. Do tego zauważyłem różnicę w sposobie pracy skrzyni biegów - czasami jak zaczyna "turkotać" to gwałtownie zmienia bieg na niższy. Tak czy tak czeka mnie wizyty w serwisie, ale jestem ciekaw czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
  15. O proszę, mam ten sam problem - wysiadł LED w lewej lampie, tej w klapie. Widziałem, że do X3 można z łatwością kupić driver led i wymienić samemu (nie ma nic o kodowaniu), ale do X1 nie znalazłem jeszcze. Kupiłeś całą lampę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.