Cześć ! I wymieniłeś już sprzęło i dwumas ? Bo mnie wlaśnie na dniach czeka taka sama robota. Jesteś w stanie dać mi jakieś wskazówki itp ? Na co uważać itp. za wszelkie informacje bede bardzo wdzięczny :) Cześć, Wymieniłem. Cały proces wymiany masz na forach + filmiki (trochę się ich naoglądałem przed operacją). Żadnej większej filozofii nie ma, tylko trzeba pamiętać o zwolnieniu blokady docisku dopiero po jego dokręceniu i obowiązkowym wycentrowaniu tarczy. Jutro wpisze tu wymiary trzpienia centrującego jaki dorobiłem. Wymiane robiłem sam, ale auto na podnośnik i wózek widłowy do zrzucenia skrzyni (ręcznie i samemu nie radze jej sciągać, mimo iż nie waży aż tak dużo, to wałek wcale łatwo nie wychodził ze sprzęgła i w przypadku braku podnośnika do skrzyni przyda się inny sprzęt np. wózek widłowy, bądź kolega :)) ps. przygotuj się na to, że po ściągnięciu dwumasu Twoim oczom ukaże się wyciek spod uszczelnienia wału korbowego (ja licząc się z tym kupiłem wcześniej na wymiane) Wymiary trzpienia centrującego: Całkowita długość wałka - 67mm na długości 27mm średnica 15mm (pod łożysko w dwumasie) na pozostałej długości średnica 26,5mm (pod otwór na wielowypust w tarczy sprzęgła) Od czoła (strona z średnicą 26,5mm) warto zrobić nagwintowany otwór (w moim przypadku M8) aby za pomocą wkręconej w niego śruby ułatwić wyjęcie trzpienia po odpuszczeniu blokady docisku. Luk wypuścił gotowe trzpienie o podobnych wymiarach, ale nie miałem czasu ich szukać Dziękuje ci kolego za zwymiarowanie bolca centrującego, bardzo mi pomogłeś. Teraz mogę dorobić sobie przyrząd przed przystąpieniem do prac. Widać w manualu są dwie średnice lub więcej wałków sprzęgłowych. Ja mam właśnie taką jaką podałeś, ale widziałem też na początku tematu ktoś podał inne wymiary tego bolca. Pozdrawiam