Skocz do zawartości

evilcore

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 M5 2006
    ex E39 530D
    ex E34 525i
    ex E30 316i

Osiągnięcia evilcore

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Jakby ktoś kiedyś miał coś podobnego, problem był kompletnie banalny - niski poziom oleju wspomagania.
  2. Witajcie! Po wejściu na obroty (pod 7000) przy nie do końca dogrzanym silniku (temperatura oleju ~70C) coś zaczęło mi piszczeć w komorze silnika. Po otwarciu maski, odgłos wydawał się docierać od strony pasażera. Ustał, gdy wskazówka dobiła do 100C (koło 8 minut). Nie był to pierwszy raz, gdy to słyszałem, jednak pierwszy raz był moim zdaniem cichszy. Stało się to w identycznej sytuacji, niedogrzany silnik i wejście na obroty. Brzmiało to dla mnie jakby był uszkodzony komutator w alternatorze, jednak alternator jest z drugiej strony :( Vanos to też chyba nie był, ponieważ odgłos wydawał się wydobywać z dolnej części silnika. Przeszukałem fora i Youtube w poszukiwaniu podobnego odgłosu i nie znalazłem. Panowie, czy macie jakieś pomysły, co sprawdzać w pierwszej kolejności? https://www.youtube.com/watch?v=P2Pw9975BGg https://www.youtube.com/watch?v=fye-S-m402w Dziękuję i pozdrawiam!
  3. Wirnik w alternatorze był problemem - po wymianie napięcie jest stabilne. Ładowanie zaczyna się po około 10 sekundach od odpalenia silnika. Regulator napięcia był w porządku. Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
  4. Nie cytuj odpowiadając bezpośrednio pod postem! Klema IBS po odłączeniu wyrzuciła błąd w komputerze ale ładowania na zimnym jak nie było, tak nie było. Racja! Poczekam aż będzie wyjęty i może się coś wyjaśni czy to alternator czy regulator czy może całość.
  5. Przez ponad godzinę próbowałem znaleźć źródłowy post niestety bez powodzenia - to opóźnienie 5 minutowe brałem za pewniak. Być może zmyśliłem to. Świetna wskazówka i rzeczywiście tego skoku na 1:08 nie widziałem wcześniej. Jutro prawdopodobnie ktoś mi pomoże z wyjęciem alternatora i zobaczę. Wcześniej odpalę też bez IBS'a i sprawdzę, jak się zachowuje w tym przypadku napięcie. Prawda! Trzeba skorzystać z okazji. Mam nadzieję, że skończy się to na regulatorze i szczotkach. Dzięki Panowie za porady póki co, dam znać jak sprawa się rozwinęła. Widziałem, że problemem może być też luźna masa przy alternatorze - ale to pewnie wyjdzie też przy zdjęciu go. Pozdrowienia! Paweł
  6. Witajcie! Po uruchomieniu zimnego silnika obserwuję niepokojące wzrosty napięcia. Silnik po uruchomieniu przez około 5 pierwszych minut nie ładuje akumulatora - z tego co czytałem to normalne zachowanie. Po 5 minutach zaczyna się ładowanie akumulatora. Słychać po silniku, że dostaje obciążenie, jednocześnie spadają trochę obroty i wzrasta napięcie ładowania. Cały ten proces falowania napięcia trwa około minuty i się później stabilizuje i utrzymuje napięcie 14.2V (niezależnie od obciążenia auta czy szybkiej zmiany obrotów). Uchwyciłem to zachowanie na filmie: https://drive.google.com/file/d/1XUGyNUEBLWQlIbxmdyp9QiXvVeuRPVZ6Iw/view (od 4:15 rozpoczyna się ładowanie) Na tym filmie maksymalne napięcie jakie widać to 14.8V, jednakże czasami występują również krótkie skoki napięcia aż do 16.4V przykładowo. Powoduje to oczywiście zarejestrowanie błędów typu overvoltage: 005DF7 DSC: System voltage too high 00951B SZL: Overvoltage Co do tej pory zrobiłem: - wyczyściłem wszystkie klemy i połączenia oraz nasmarowałem smarem grafitowym - zmieniłem akumulator na nowy (film kręcony był jeszcze na starym akumulatorze) - zaprogramowałem nowy akumulator (90Ah AGM -> 110Ah EFB) w odpowiednich modułach - skasowałem adaptację akumulatora pod ISTĄ Drodzy forumowicze, na co to Wam wygląda? Czy może być winny IBS? Czy może wygląda to na regulator alternatora? Fabrycznie mam Valeo niestety, a nie Boscha (czytałem, że Valeo są słabej jakości). Nie wiem czy wyjmować alternator i jechać do regeneracji czy może winny jest inny element. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Paweł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.