Skocz do zawartości

mac1ej

Zarejestrowani
  • Postów

    129
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E90 330d M-Pakiet
    EX:
    E60 520d LCI
    E91 320d M-Pakiet

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mac1ej

  1. Polift w świetnym kolorze z R6 pod maską - klasa 😎
  2. @Gesiu_15 Dziękuję 😊 Kolejny rok dbania o auto, wymiany części dla lepszego samopoczucia, spełniania zachcianek i przymusowych serwisów. W tym roku auto jeszcze mniej używane, kilka wyjazdów i kilka weekendów. Kwiecień 2023: Czyszczenie kół przed sezonem Przewody w stalowym oplocie HEL w nieprzypadkowym kolorze złotym, dodatkowo nowe przewody sztywne tył OEM BMW. Standardowy pakiet serwisowy - Olej Shell, filtry Knecht, płukanka LM, dodatek LM i Archoil Zabawy, pomiary - myślę że wyniki całkiem przyzwoite. Z licznika 100 - 200 wychodzi ok 14s. Kolejny „gadżet” Eibach Anti-Roll-Kit Przy próbie wymiany oleju, niestety dojrzałem wyciek z miski olejowej, puściła uszczelka. Niestety w warunkach przy domowych ciężkie do zrobienia, także pomyślałem że zlecę to do warsztatu i przy okazji wymienię rozrząd (haha). Czerwiec 2023: Wymiana rozrządu zlecona do warsztatu przy przebiegu 235 368 km. Podobno mój stary rozrząd nie był mocno zużyty, więc wymiana z tych profilaktycznych. Przy okazji Panowie wymienili mi główne tuleje tylnych sanek (4 szt). Kupiłem trzy Lemfordera i jedną Meyle HD. Dodatkowo wymienili tylny drążek stabilizatora na Eibacha plus nowe łączniki Lemforder. We własnym zakresie zregenerowałem sobie tylne zaciski hamulcowe, zostały również wymienione przewody hamulcowe HEL oraz wpadły nowe linki od ręcznego razem z okładzinami. Po wszystkim została zrobiona geometria 3D. Po zabiegach serwisowych zdecydowałem się na małe SPA dla auta. Została zrobiona jednoetapowa korekta lakieru z zabezpieczeniem woskiem oraz została wyczyszczona skóra i wyprane dywaniki. Lipiec 2023: W końcu przyszedł czas na przyjemności, wybraliśmy się BMW na urlop do Grecji. To nie błąd 😅 W drodze powrotnej nie mogłem sobie odpuścić ponownego przejazdu po pięknej Transalpinie 😍 "Seba z BMW" Sierpień 2023: Po powrocie ponowna wymiana przednich łączników stabilizatora, tym razem Meyle HD. Poprzednie Lemfordery wytrzymały tylko 4 tys. Km. Październik 2023: Przegląd techniczny Na ten rok koniec przygody z autem. Z powodu kontuzji na rowerze do końca roku, na pewno do auta nie wsiądę. Co raz częściej chodzą mi głupie myśli o sprzedaży auta. Niestety nie jest to dla mnie łatwe, przez ponad 5 lat bardzo się do niego przywiązałem i ciężko mi na myśl o zakończeniu tego etapu. Może mało nim jeżdżę, ale każda przejażdżka jest tą niezapomnianą. Co będzie to już czas pokaże.
  3. Prezentuje się bardzo zdrowo, ładne auto! 😁
  4. Świetnie się prezentuje, zmiany jak najbardziej na duży plus :cool2: Myślałeś o ciemnym suficie?
  5. Bardzo ładne autko w fajnej konfiguracji :cool2: Jak odczucia z jazdy? Rozumiem, że benzyna bardziej cieszy niż diesel :twisted: Ale bardziej chodzi mi o prowadzenie, jakie są Twoje odczucia? Jeździłem F10 i F30 i jak dla mnie e90 lepiej się czuję, ale to były 2l klekot, dlatego pytam jak sytuacja tutaj wygląda ;)
  6. Kilka razy go smarowałem, bo zdarzało mu się wydawać dziwne odgłosy. Jak znowu zaczął hałasować, to stwierdziłem, że trzeba go wymienić. Sprawny był do końca.
  7. W kilku galeriach możesz znaleźć na E90/1 takie felgi. Nie powinny ocierać, jeżeli masz sprawne zawieszenie. Ja obecnie mam Styling 193: Przód: 8J ET 34 + 12 mm dystans (opona Michelin PS5 225/40) Tył: 8.5J ET 37 + 15mm dystans (opona Michelin PS5 255/35) Nawet jak auto było mocno zapakowane (4 osoby, pełny bagażnik i box na dachu) to nic nie przycierało.
  8. Dziękuję, zgadza się precyzja prowadzenia na duży plus :D Całkiem szybka i sprawna operacja, trzeba tylko włożyć głowę pod schowek, odkręcasz kilka śrubek (torx), zdejmujesz osłonę i zobaczysz wentylator. Trzeba sobie sprawnie poradzić z odciągnięciem wiązki przewodów, aby go wyjąć. Uważaj przy montażu / demontażu na taką plastikową blokadę wentylatora, która trochę odstaje i łatwo ją wyłamać :duh:
  9. Sprawdź sobie Styling 270, piękne koło z M3 - 8 cali. Ciężko dostępne w Polsce, ale widziałem kilka kompletów u zachodnich sąsiadów.
  10. Na zakończenie wakacji wybraliśmy się na szybki wypad do Rumunii. Celem były dwie drogi - Transalpina (67C) oraz Transfogaraska (DN7C). Na Transalpinie byłem pierwszy raz, za to trasę Transfogaraską odwiedziłem po raz drugi. Pięć lat temu przejechałem ją 520d E60. Każdemu polecam te dwie świetne trasy, są miejsca gdzie należy jechać tempem turystycznym, aby nacieszyć się widokami. Ale nie brakuje też miejsc gdzie można sobie przycisnąć i nacieszyć się szybkimi zakrętami :twisted: Auto spisało się świetnie :D Transalpina (67C) Transfogaraska (DN7C) Po powrocie, w końcu się zebrałem i wymieniłem uszczelkę przedniej szyby, oczywiście oryginał.
  11. @aaben to dioda od dołożonego alarmu Co do spinek to masz rację, następnym razem zapewne kupię komplet oryginalnych. Uchwyt do telefonu przetestowany na trasie, jak ktoś posiada iPhone z MagSafe to polecam :D Wróciłem z wyjazdu, auto spisało się bardzo dobrze, żadnych niespodzianek. Realne spalanie z bagażnikiem dachowym wyszło 8,43l na 100km to niecałe 1,5l więcej jak przy ostatniej trasie na tym samym dystansie przy podobnym stylu jazdy. Po 3 latach wróciłem w to samo miejsce, aby zrobić nowe zdjęcia :D Post sprzed 3 lat
  12. @aaben Zgadza się, więc trzeba trzymać, a później do muzeum wstawić :norty: @szymon-o Proszę bardzo, specjalnie dla Ciebie zrobiłem zdjęcia :D Dystans 12 mm miałem już wcześniej dla efektu wizualnego i tak został. Niestety nie było próby bez :( Co do podnośnika to pomaga on mojemu Tacie w warsztacie, przy naprawie silników, ale elektrycznych :lol: Auto wczoraj do mnie wróciło, od mojego ulubionego mechanika, zostały wymienione: - Kompletne wahacze przód LEMFORDER - 4 szt, - Końcówki drążków kierowniczych LEMFORDER - 2 szt, - Łożyska tył FAG 2 szt, - Spinki osłony podwozia (kilka się rozsypało po zimie...). Widoczne na zdjęciu łączniki drążka stabilizatora zostały niewymienione, bo obecne przejechały dopiero 10 tys. km i mają się dobrze. Co do wymiany wyżej wymienionych części to nie dawały zauważalnych oznak zużycia. Jednak przebieg 227 tys km i wiek auta był dla mnie wyznacznikiem przy wymianie, myślę że poczuję różnicę. Ale przed testami jeszcze muszę ustawić zbieżność, a później to już można jechać na urlop :D Nowa uchwyt z ładowarką indukcyjną, mam nadzieję że poradzi sobie ona z moim ciężkim telefonem... Kabel sprytnie ukryłem i poprowadziłem do gniazda w schowku.
  13. Auto wygląda perfekcyjnie :cool2: Jest czego pozazdrościć :D
  14. Piękny bolid :twisted: Koło świetnie siedzi :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.