Skocz do zawartości

BartolomeoE61

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 /2.0TD /2006 /110kW

Osiągnięcia BartolomeoE61

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Wszystkim dziękuję. DPF był kompletnie zakorkowany. Po wymianie "przepustnicy" i wymianie przewodów i usunięciu nieszczelności przy turbinie i kolektorze. Temperatury były ok. Pomogło dopiero czyszczenie chemiczne. Przepłukany tez na początku mnie rozczarował - na autostradzie nie mogłem rozpędzić auta ponad 120 km/h. Ale co 100 km jechał o 10 km szybciej. 600 km od wwy śmigał już 180. Ale trzeba cierpliwości. Mogłem przegonić auto na ferie. Dla zainteresowanych dodam ze auto było badane komputerem HELLA GUTTMAN - ktory ma bardzo rozbudowany interfejs do BMW Porównywalny do Bosch. Szczęśliwe zakończenie. Dzieki tej historii podksztalcilem sie w budowie mojego silnika :reading:
  2. Hembo, ja sie troszczę o auto i nie oszczędzam na serwisie. Od ostatniej wymiany oleju ok 10000 km nie wziął prawie nic. Poziom w górnej części bagnetu. Wymieniona przepustnica ( klapa gasząca ) i przepłukany DPF, bo normalnym trybem juz nie chciał sie wypalić. Zrobiłem 1200 km autobanem i od 120 Max pod Warszawa, teraz idzie 180 bez problemu. Nie cisnąłem więcej bo ślisko i dzieci w samochodzie.
  3. Czy w modelu E61 M47 2.0 2006 może nie być opcji wypalenie stacjonarne ? Wiem, że me mechanik ma tylko uniwersalny komputer, i spod tego kompa nie może wykonać wypalenia w serwisie. Czy można wejśc w system ukryty ? dla wypalenia stacjonarnie ? chodzi o to że on musi jeździć przez 1,5 godziny na wylotówkę z wpiętym komputerem - a maja jeden w całym serwisie. (Twierdzi tez że na tym komputerze nie jest w stanie podejrzec ciśnienia przed i za DPF.) Klapa gasząca czyli "przepustnica" - została wymieniona na nową. Ale zgodnie z sugestią od Krzysiek - opisane czujniki temperatury do wymiany, zatankować i odpowietrzyć układ chłodzący. Następnie wypalać DPF. Najlepiej 2-3 razy - tego luksusu nie bede miał, ale jeśli auto ożyje to pojutrze zrobię 1000 km po autostradzie - powinno się dopalić. Wierzę że serwis ma wysoką kulture pracy, więc nie ściemniają tylko robia co moga w ramach swojej wiedzy i sprzętu. A ja mam wyjazd pojutrze, stąd dramatycznie szukam wskazówek, a nie nowego serwisu.- wszystkim bardzo dziękuję za cenne wskazówki !
  4. Czy w modelu E61 M47 2.0 2006 może nie być opcji wypalenie stacjonarne ? Wiem, że me mechanik ma tylko uniwersalny komputer, i spod tego kompa nie może wykonać wypalenia w serwisie. Czy można wejśc w system ukryty ? dla wypalenia stacjonarnie ? chodzi o to że on musi jeździć przez 1,5 godziny na wylotówkę z wpiętym komputerem - a maja jeden w całym serwisie. Twierdzi tez że na tym komputerze nie jest w stanie podejrzec ciśnienia przed i za DPF. Że to nie sa patałachy świadczy że buduja rajdówki od zera, i mają wysoką kulture pracy. A ja mam wyjazd pojutrze i nie zdażę przenieśc auta do innego serwisu, stąd dramatycznie szukam wskazówek.
  5. Dzięki za informacje - nic nie kopci - to mnie dziwi Mechanik ma komputer. Serwis solidny. Jest ten komunikat awarii przepustnicy ( nie mam symbolu awarii ) czujnikiem sprawdzili że elektrycznie wszystkie styki sa sprawne a awaria sie nie kasuje- mechanik chce wymienić przepustnice aby móc podnieśc temperature do wypalenia DPF. Wiadomo - sprawzdone że moja przepustnica nie reauguje na impuls elektryczny - jest na stałe otwarta - i zlecona do wymiany
  6. BMW E61 2.0 TD M46 – nie przyspiesza ponad 2500 obrotów – mechanik bezradny Witam, móje auto dotąd sprawne w miare żwawe jak na 163KM ( 270tys, bierze ok. 1l oleju na 2 mies ) od ok. miesiąca przestał reagować na pedał gazu. To orientacyjna granica – bardziej odnosi się do obciążenia auta. Na 1 biegu do 4000 na 2gim do 3000 na 3 do 2500 na 4ce do 2300 na 5 podobnie itd. Wskaźnik zużycia paliwa Idze pod max i faktycznie dośc dużo teraz pali. Nie ma dymu, nie ma stuków, dziwnych odgłosów ani falowania obrototów. USunięte nieszczelności dolotu powietrza do silnika. Podejrzane komunikaty DPF, oraz przepustnicy. DPF nie chce się wypalić, bo przydławiona ? przepustnica ? nie pozwala nia rozgrzanie silnika Czy jest coś co Wam podpowiada techniczna doświadczenie i intuicja – gdzie sprawdzić ? Pewnie jest cała masa czujników które może podawać błąd ale widze że mechanik nie ma koncepcji. Pytanie : Czy jeśli przepustnica daje mniej powietza ale wtryski podają paliwo w ilości normalnej, to czy silnik nie powinien się zalać ? kopcić ?
  7. BMW E61 2.0 TD M46 – nie przyspiesza ponad 2500 obrotów – mechanik bezradny Witam, móje auto dotąd sprawne w miare żwawe jak na 163KM ( 270tys km, bierze ok. 1l oleju na 2 mies ) od ok. miesiąca przestał reagować na pedał gazu. To orientacyjna granica – bardziej odnosi się do obciążenia auta. Na 1 biegu idzie do 4000 na 2gim do 3000 na 3 do 2500 na 4ce do 2300 na 5 podobnie itd. Wskaźnik zużycia paliwa idzie pod max i faktycznie dośc dużo teraz pali. Nie ma dymu, nie ma stuków, dziwnych odgłosów ani falowania obrototów. Usunięte nieszczelności dolotu powietrza do silnika. Podejrzane komunikaty DPF, oraz przepustnicy. DPF nie chce się wypalić, bo przydławiona ? przepustnica ? nie pozwala nia rozgrzanie silnika Czy jest coś co Wam podpowiada techniczna doświadczenie i intuicja – gdzie sprawdzić ? Pewnie jest cała masa czujników które może podawać błąd ale widze że mechanik nie ma koncepcji. Pytanie : Czy jeśli przepustnica daje mniej powietza ale wtryski podają paliwo w ilości normalnej, to czy silnik nie powinien się zalać ? kopcić ?
  8. Tez się zastanawiałem. Pierwszy przejazd ale jadąc bardziej 120 km/h niz 140 zrobiłem na baku ok1300 km. Potem jakoś nie wychodził mi aż taki dystans. Myślę że 1 to jakość - moc oktanowa paliwa - im wyższa tym dalej zajedziesz na baku. Obciążenie, ciśnienie w oponach, i ukształtowanie terenu. Jak tylko zaczna się wzniesienia efekywność zaraz spada.
  9. Tu ta sama instrukcja ale po angielsku - i przejrzyście
  10. Nie - juz wiem wszystko ! Mam opony runflat - to jak drewniane średniowieczne koła - MASAKRA. Po autostradzie - rewelacja, ale na polskie drogi żeby nie zamordowac zawieszenia - widze dla siebie tylko opony zwykłe - radial czy no w każdym razie tradycyjne .
  11. Do tej pory tez kupowałem mało używane, w bardzo dobrym stanie. Tylko opony nienaprawiane młode, z mało zjechanym bieżnikiem, Ale za to super jakosc gumy i solidne modele. W cenie 30% nowych. W Warszawie mozna takie znalesć z niewielkim wysiłkiem na O.X czy Alleg.. Po założeniu kilka razy dostałem gwarancję "rozruchową" czy nie wyjda purchle. Nigdy nie miałem przygody.
  12. [E61 2.0td ] Przejechałem sie po leśnej drodze. Ostrożnie bo samochód gdy wjechał na taka tarkę ziemną dostał wibracji, że myślałem że się rozpadnie. Wyprzedzały mnie francuskie miejskie maluszki. Przebieg 230000km 2006. Opony 225/50 R17 Zawieszenie na gładkim asfalcie i na drogach powiatowych sprawuje się idealnie. Natomiast troche się przestraszyłem , czy właściciel E61 nie może jeździć na grzyby ? Czy rozwiazanie tego modelu nie tłumi gorszej drogi , czy po prostu na moje amortyzatory przyszedł czas ? Badanie techniczne tydzień temu bez zastrzeżeń. Napiszcie proszę jakie rozwiązanie warto zastosować aby nie bać się na Polskich dróg: _ opony ? czy mają wpływ na odczuwanie leśnej drogi? _ jakie amortyzatory pród tył ? _ jakie sprężyny ? Coś jeszcze warto wiedzieć ? Nie rajduję, nie ścigam się – chce jazdy bezpiecznej dla mnie i dla auta.
  13. Czesć wszystkim - czy możecie polecić na Pradze południe serwisy BMW - w zakresie : _ mechanika ogólna _ elektryka _ blacharka lakiernictwo Bede wdzięczny za wszelkie informacje , w szczególności za rekomendacje. Najchętniej NIE ASO. Głownie z powodu kosztów. Innych uprzedzeń nie mam. Wolałbym powierzyć mój samochód 1 solidnemu mechanikowi prowadzącemu. Na stałe. Z góry dziękuję. Jesli wiecej konkretów może być na PW (priv)
  14. Tak najrozsądniej na podnosniku to ogarnąć. Ale pytałem choć podobne bicie miałem przy sparciałym łączniku skrzyni i wału, ale to wymieniłeś. Nie pamiętam czy przy zwalnianiu hamowaniu też biło, Na to pewnie kazdy mechanik wskazałby w 1 kolejnosci. Ale to pewnie dalej element przeniesienia napędu.
  15. Nie moge się nadziwić jak to wszystko ogarniasz. Poprzednio miałem - to wątku powyżej - Mazdę CX7 - 270 km 2.3 turbo w benzynie. 2 mies temu złodziej zabrał. Teraz kupiłem E61 2.0 TD 2006 fleet edition - i jestem powalony jak to wspaniale jeździ. Zwarty układ kierowniczy, przyspieszenie równomierne szczególnie 2-4000 obrotów ale płynne. W dniu zakupu zrobiłem 1400 km. Sama radośc. Mazda to była rakieta ale dopiero od 3000 obrotów jak wskoczyło turbo. Dzieci sie zakochały w BMW- beżowe skóry, i inne atrakcje. Auto na podróże. Oczywiście okazało sie że mam jak wszyscy przetarte kable w klapie. Szyba, wycieraczka i 1 lampa przeciwmgielna kaputt. Biegi wchodzą idealnie - żadnego siłówania - z wyjątkiem wstecznego - czy tak jak w innych autach wystarczy podkręcić cięgna pod wajchą biegów czy to jakieś wieksze kłopoty ? musze kilka razy wcisnąc sprzegło i wchodzi w ten wąski kanalik. Ale nie jest to wygodne, ani bezpieczne... Ale to nie jest jakaś typowa przypadłośc...? Musze popracowac nad zestrojeniem iphone i blootooth od głośnomówiącego , Ale szczególnie zawiodłem sie że nawigacja ma niesprawny CD - tak to wygląda - jakiś komunikat że czytnik nie działa. Widze że komputer diagnostyczny ma bardzo wiele ludzi na forum. To jest coś osobliwego co mają tylko mechanicy czy można to uruchomić spod laptopa ? Ogólnie tyle mam spostrzeżeń. Ale przyglądam się Twoim postom, i szacun - zajmujesz sie autami zawodowo ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.