Skocz do zawartości

2w4w

Zarejestrowani
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 2007 320i
    F30 2017(Modelowy) 340i
  • Lokalizacja
    Wwa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia 2w4w

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Pewnie masz rację z jaraniem się nią ale w moim przypadku tak jest z każdym pojazdem - wcale nie mniej jarałem się 320i E90 :8) Co do "wyścigu zbrojeń" to mam do niego specyficzne podejście - już teraz wiem kiedy powiem sobie STOP ;) Będzie to właśnie przy MHD Stage2 gdyż ma dobrane parametry pod posiadanie DP. W związku z tym pompa którą posiadasz chodź niezbędna do wspomnianego wyścigu i Stage2+ mi się nie przyda :? Nie łapie się jakoś często z innymi samochodami, nie latam bokiem swoim autem i nie chce go specjalnie wysilać. Frajdę sprawia mi świadomość że pod nogą jest moc gdyby była potrzebna ;) Mało tego przy mocy podchodzącej pod 450 koni to uzysk jest raczej w przedziale 100-200KMH gdzie parę metrów różnicy przy różnicy w mocy rzędu 100HP jest dla mnie grą nie wartą świeczki... przynajmniej na dzień dzisiejszy :cool2: Rozumiem, że mogę liczyć na przynajmniej 450HP a może i więcej bo tankuje jedynie V-Power :twisted: Nie wiem jeszcze jak moje podejście do motoryzacji ewoluuje ale aktualnie ideałem motoryzacji są auta typu GranCupe np. S5 Sportback - połączenie mocy i użyteczności :wink: Co do hamulców u Ciebie wyglądało to MEGA! To co zrobiłeś jest najlepszym modem dla 335 340 F30. Kosztuje jednak sporo i z tego co pamiętam i Ciebie było to bardziej uzasadnione niż u mnie bo Ty miałeś hamulce front 340mm rear 330mm u mnie są 370/345 wiec raczej to kwestia wizualna która chodź ważna to nie do końca warta zmiany na ten moment (do rozważenia jak przyjdzie potrzeba wymiany tarcz). Swoją drogą to nie rozumiem jednej rzeczy. Przy moich hamulcach do zacisków kupuje się adaptery do M4 i można zakładać tarcze 380/370 ale przecież klocki pozostają w rozmiarze w jakim były czyli powierzchnia tarczy jest sporo większa już powierzchnia klocka? Bo jeśli tak to poza aspektem wizualnym, siły hamowania to nie zmieni do tego będzie śmiesznie wyglądała tacza po pewnym czasie. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu?
  2. Troche mnie nie było, praca, rodzina, wykończenie mieszkania i na motoryzację pozostaje niewiele czasu. Dziś udało się wyczarować chwolę na szybki update :) Wizyta w JDL okazała się strzałem w dziesiątkę. W trakcie użytkowania auto zaczęło ściągać na prawo a dodatkowo na autostradzie tak jak by... myszkowało po całym pasie... mowiłem sobie, że jest OK a powodem takiego zachowania jest czy to pochylona nawierzchnia jeśli chodzi o ściąganie czy to podmuchy wiatru w przypadku myszkowania. Po weryfikacji okazało się jednak że, przyczyną obu problemów była kompletnie rozjechana geometria auta :( Po jej ponownym ustawieniu i zmianie przednich kół stronami wszystkie problemy jak ręką odjął. Samochód jedzie prosto jak po sznurku przy każdej prędkości ;) do czego przyzwyczaiła mnie moja poprzednia 320tka :) Żeby nie było nudno, jakiś czas temu w trakcie dynamicznego przyśpieszania usłyszałem walnięcie gdzieś z przedniej części auta... ponowne dynamiczne przyśpieszenie dało ten sam efekt. Ostudziło to trochę mój zapał motoryzacyjny, ponieważ w głowie snułem wizje najczarniejszych scenariuszy w głowie np. remont silnika albo automatycznej skrzyni a samochód leżakował w garażu przez tydzień czekając na wizytę w serwisie. W dniu weryfikacji od samego rana nerwowe spoglądanie na teflon z serwisu.. w końcu dzwoni, trzy oddechy, odbieram... UFFF. Przyczyną okazały się rozwalone poduszki, lewa silnika i obie skrzyni biegów :P Wymienione: - Poduszka silnika i dwie skrzyni biegów - Lemforder tak więc temat zaadresowany raz a porządnie. - Świece zapłonowe na NGK 94201 - tu upiekłem dwie pieczenie bo po pierwsze 89k to bardziej niż odpowiedni przebieg na taką wymianę a dodatkowo wymiana na świeże jest zalecana przed zmianą mapy MHD. W świecach został zmniejszony GAP do 0.55mm co jest rekomendowane przy podniesieniu mocy. Ze trzy tygodnie temu przykleiłem czarne emblematy (340i oraz malutka //M ka na błotnikach) które nadały agresywności i charakteru autu. Zdjęcia tego nie oddają ale na żywo robi to genialną robotę. Z odległości wygląda jak by nie miał oznaczeń ale jeśli kogoś zaintryguje auto i podejdzie przyjrzeć mu się bliżej to w rewanżu auto opowie troszkę o sobie ;) W ogóle czarne dodatki na czarnym samochodzie są kompletnie niewidoczne. Musi być ich na prawdę dużo aby patrząc na auto odnieść wrażenie że jakiekolwiek są :shock: W w zeszły weekend udało się znaleźć moment na oklejenie lamp folią ochronna PPF w jasno szarym kolorze. Celem była przede wszystkim ochrona lamp a dodatkowo miałem przeczucie, że ich delikatne przyciemnienie będzie się dobrze komponować z całością. Wybór padłą na folię ppf STEK DynoShade. Z pomysłu jestem bardzo zadowolony zarówno jeśli chodzi o efekt jak i o wykonanie ;) Oczywiście czas i myjnie bezdotykowe i czas w praktyce zweryfikują na ile na prawdę mogę być zadowolony z wykonania. Plan na najbliższy kwartał to: - Pełna renowacja felg przód Odnawianiefelg.pl - Diagnostyka/naprawa gasnącej a chwile pozniej zapalającej się jednej z czterech sekcji świateł mijania w prawej lampie. Problem jest nie deterministyczny np. przez parę dni w ogóle nie występuje a czasami pięc razy pod rząd w ciągu 30minut.. :roll: Do tematu chce podejść raz a porządnie wiec temat zaadresowany do HypertechSerwis - MHD - stage 1 326@420KM - Downpipe - Baq Exhaust - którego celem jest nadanie trochę pazura obecnemu brzmieniu gdyż obecnie cisza jak makiem zasiał, nawet w Sport+ a przy okazji wpadnie trochę dodatkowych KMiNM
  3. To prawda jest to polift natomiast jeszcze ze starszym silnikiem. Na ten moment nie ma co się czepiac szczególnie. Sprawdź co dokładnie w necie historię albo podpytaj o to kogoś kto sprowadza z USA bo po vin widzę dwie aukcje jedna z października kiedy jest uszkodzony w jednym stanie a druga z grudnia w innym i uszkodzenia nie widać (na obu serwisach rozmazane foty bez szczegółów) Sprawdź jak został naprawiony np. nie mam dokladnych fotek uszkodzenia z prawej ale jesli byla potrzeba wymiany np. amortyzatora to amortyzatory powinny być EDC bo ma M Adaptive a nie zwykle. Ja mimo wszystko dorzucił bym troszke i szukał silnika z B.. Co do Mpakiet.. na coś takiego składa się wiele elementów od mechanicznych po wizualne tak więc każdy ma swoją własną definicję.. dla mnie Mpakiet jest wtedy kiedy wszystkie elementy są M a jeśli nie to powinno się wylistowac te które są i tak też z tego co rzuciłem okiem jest w ogłoszeniu.
  4. Autko nabiera bardzo dynamicznego charakteru wraz z każdym kolejnym modem - moim zdaniem bardzo dobry kierunek :cool2:
  5. Auto odebrane ponad dwa tygodnie temu. Wrażenia FENOMENALNE :D :twisted: nigdy nie miałem do czynienia z motoryzacją w takim wydaniu. Odgłos pracy silnika, przyśpieszenie... wciśnięcie gazu przy 150 wbija w fotel tak jak przy poprzednim 320i od zera :P Radość z jazdy w najlepszym wydaniu :cool2: Z trasy powrotnej W ostatnim tygodniu przyszły dwie nowe opony Goodyear F1 Eagle Asymmetric 5 255/19/35. Odwiedziłem https://www.facebook.com/odnawianiefelg/ (polecam używają klucza dynamometrycznego do dokręcania :P) Chciałem założyć te nowe i wszystkie ponownie wyważyć wraz z testem drogowym. Niestety wyszło, że jedna z nowych opon jest krzywa czy jajkowata, nie pamiętam jak to określili... :( W każdym razie na tą chwilę zaproponowano mi aby ją założyć i rozjeździć. W przyszłym tygodniu planuje pojechać i sprawdzić czy coś pomogło czy trzeba reklamować. Nie wiem co z tej reklamacji jednak wyjdzie ponieważ podobno polityka reklamacyjna Goodyera jest totalnie nie pro prokliencka... w przeciwieństwie do np. Michelina. Temat jest rozwojowy... Przy okazji wspomnianej wizyty wyczułem na lewym kole około 2mm luz prawo <-> lewo :shock: Okazało się że o ile dobrze pamiętam poluzowała się nakrętka końcówki drążka kierowniczego. Zapisałem się na przyszły tydzień do https://www.facebook.com/jdlperformance na weryfikację całego zawieszenia, luzów, dokręcenie wszystkich śrub/nakrętek w zawieszeniu z odpowiednim momentem a także ich oznaczenie aby w razie czego było widać jeśli coś się poluzuje. Dodatkowo robimy geometrię. :8) Co do kierunków. Ostatecznie pozostałem przy oryginalnych ponieważ nie udało mi się rozebrać lusterek :P poległem na próbie wyjęcia lustrzanych wkładek, oczywiście oglądałem wszystkie filmy na YT na których pokazane jest jak to zrobić ale używałem tyle siły i sama wkładka tak się wyginała a jednocześnie zatrzaski nie chciały puścić że zrezygnowałem z montażu tych pływających kierunków. Kierunki za 30 zł nie są warte ryzyka uszkodzenia wkładki za kilkaset zł. Odpuściłem i z pozycji kierowy widzę mrugające kierunki :P W ostatnim czasie wymieniłem filtr powietrza, kabinowy a dziś znalazłem chwilę czasu na wymianę końcówek wydechu - zobaczymy jak się spiszą :twisted: :8) Są czpienie Nie ma czpieni Są końcówki :) Może wyglądają jakoś tak dziwnie jak małe i odstające od zderzaka ale w realu ładnie wypełniają miejsce w dyfuzorze i są z nim zlicowane. Na docelowej sesji lepiej ogarnę perspektywę :P Powoli szukam tła na jakąś fajną sesję statyczną ale chodzi mi po głowie również dynamiczna (w trakcie jazdy) :twisted: p.s. Na sam koniec mały spojler. Idzie do mnie z Austrii pewna zabaweczka i Ci co wiedzą o co chodzi, wiedzą co nadchodzi :P
  6. Ja co prawda jeszcze swoich nie zamontowałem, wszędzie na grafikach niby pokazane jest ze świecą do końca :P przed chwilą pomyślałem że sprawdzę swoje ale okazało się że sa na 13,5V a ja niestety nie mam zasilacza z tak finezynym napięciem, może w niedziele uda mi się zamontować w samochodzie :) Ja niestety poczułem na własnej skórze rzecz o której usłyszałem pierwszy raz już w trakcie naprawy. Mianowicie chodzi o to, że ostatnie 10% naprawy potrafi trwać prawie tyle co wcześniejsze 90% :shock: :? Dla zobrazowania przykład dotyczący tylko jednego z wielu potrzebnych elementów do wykończenia. Kamera boczna lewy front surround view. Samochód naprawiony składany z powrotem. Niestety przewód HSD do kamery został ucięty w trakcie kolizji wiec szukamy brakujący kawałek przewodu z wtyczką. Plan jest taki aby go potem zlutować zaizolować i po temacie - generalnie naprawić. - Zamówiona wtyczka i 15 cm kabla (potrzebne jest 10) - Przychodzi wtyczka i 5cm kabla :mad2: - Kontakt ze sprzedającym i pytanie czy w każdym przypadku 15 cm u niego tak wygląda :cool2: - Czekamy - Przychodzi wtyczka i 15cm - Czekamy na Bimmera który ma zlutować i wyszko podłączyć - Wszystko zlutowane podłączone, kamera nie działa... - Diagnozowanie gdzie problem, kamera, kabel czy sterownik (może jakieś przepięcie poszło) okazało się że jednak kabel.. - Aby zaoszczędzić na czasie i mieć pewność że wszystko będzie OK decydujemy że bierzemy cały nowy z ASO (1k za kabelek :P), w ASO nie ma.. - Idzie z Niemiec, ASO wysyła, testowe podłączenie - jest OK - Oczywiście robimy jak w fabryce :P czyli otwieramy wiązkę wyjmujemy starty kabel niesprawny kabel HSD, wkładamy nowy zamykamy wiązkę - dodatkowy dzień roboczo godzin - DZIAŁA :D Całość trzy dodatkowe tygodnie w trakcie których nie można było iść z dalszymi pracami. Nie wspominam o ambitnym planie polegającym na dodaniu świateł przeciwmgielnych LED z przodu. Gdzie okazało się, że w tej wersji silnikowej i przy tych hamulcach nie ma po prostu na nie miejsca. Trzeba było więc wrócić do oryginału i na szybko znaleźć (co nie jest łatwe) kratki bez wycięć wraz z obudowami i kanałami powietrznymi za kratkami (na hamulce i chłodnicę). I tu jeszcze jedno sprostowanie. Można w intrenecie znaleźć (chodź bardzo rzadko) 340i z światłami przeciwmgielnymi natomiast: - albo M hamulce były w nich dokładane bez dodatkowych innych elementów plastikowych np. prowadzących powietrze na hamulce związanych z opcją S02NH - albo wymaga to elementów plastikowych których numerów OE nie znam i nie wiem nawet jak do nich dojść... :? w każdym razie przy okazji wyjaśniło się to co mnie intrygowało na etapie poszukiwań swojego egzemplarza/licytacji - dlaczego 340ki generalnie nie posiadają (nawet bardzo dobrze wyposażone wersje) wspomnianych świateł przeciwmgielnych. Poniżej kilka roboczych fotek :8) - ładne fotki i docelowy film jak tylko auto będzie w moich rękach :twisted: Rozizolowana a następnie zaizolowana po wymianie kabla wiązka: Przygotowanie do korekty lakieru: Samochód miałem odebrać w zeszły weekend ale przez historie jak opisana tudaj przykładowa nie starczyło by czasu na jazdy testowe po naprawie tak więc ostatecznie odbieram w najbliższą sobotę i szczerze nie mogę się doczekać! :twisted: :mrgreen: :twisted:
  7. Sieć jest pełna sprzecznych opinii, oglądam również kanał na YT, Motokuncik pokazujący prace serwisu BMW (jak ktoś nie zna to polecam:)) i tam MOTUL jest zalewany do ichnich wyścigówek. Przemyślałem sobie temat oleju poszperałem jeszcze więcej w sieci i postanowiłem, że następnym olejem na jaki się zdecyduje będzie RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO (olej wymieniam co około 5-6k km) :8) Przy okazji konwersji samochodu z USA na EU zdecydowałem się zakodować kilka :twisted: dodatkowych rzeczy, które wydawały mi się sensowne: - Wyłączenie dźwięku powitalnego - Zamykanie szyberdachu, lusterek, szyb z kluczyka - Aktywacja natychmiastowego zamknięcia lusterek przy zamykaniu pojazdu - Pamięć systemu start/stop (wyłączenie) - Nieprzerywanie zamykania/otwierania szyb podczas otwierania drzwi - Temperatura opon w menu iDrive - Możliwości przeglądania instrukcji przy każdej prędkości (gdyby pasażer potrzebował :wink: ) - Odtwarzanie plików z USB- Aktywacja wideo w czasie jazdy - Aktywacja funkcji Enhanced Bluetooth (2 telefony połączenie jednocześnie, streaming muzyki po Bluetooth) - Cyfrowa prędkość na liczniku - Wyłączenie korekty prędkości - Zmiana loga powitalnego w nawigacji na M - Aktywacja tempomatu z dowolnej prędkości - Aktywacja dźwięku potwierdzenie zamknięcia/otwarcia pojazdu - Tylne światła włączone podczas jazdy dziennej (DRL) Jakiś czas temu wspominałem o obłożeniu dekorów prawdziwym włóknem węglowym, wg. mnie efekt rozkłada na łopatki. Wygląda to na prawdę genialnie. Połysk, głębia koloru, kontrast, 3D czy wrażenie w dotyku na nie porównywalnym do folii poziomie. Kto raz coś takiego widział to już zawsze odróżni prawdziwy karbon od karbonopodobnych folii - POLECAM :cool2: Wykonanie elementów nie było jednak proste ponieważ w przypadku moich dekorów, włóknem nie było pokrywane tworzywo sztuczne (jak to zazwyczaj ma miejsce) a aluminium którego problemem jest to, że "...nie pomalujesz" :mrgreen: a poważnie chodzi o jego bardzo niską przyczepność... natomiast w firmie, w której wykonywałem elementy (INSANE WORKS) wiedzą jak sobie radzić z tym wyzwaniem. Dodatkowo jakość wykonania na najwyższym poziomie dlatego też mogę ją z czystym sumieniem polecić, jeśli ktoś myśli o takich modyfikacjach :cool2: Naprawa chyli się już ku końcowi a ja nie tracę czasu tylko wyszukuje kolejne smaczki do swojego egzemplarza :twisted: :mrgreen: :twisted: - pływające kierunki które wywołują kontrowersje ale jednocześnie korcą prawie każdego :P zobaczymy na ile spodobają się mi - jeśli nie to w backupie jest powrót do oryginału oklejonego folią którą planuje zabezpieczyć lampy przednie STEK DYNOshade - nierzucające się w oczy emblematy (piano black) które po pewnych zmianach w kolejności :P przy odpowiednio bliskiej odległości, podpowiedzą każdemu "z czym" mamy do czynienia ;) w przypadku tego dodatku, to co było dla mnie istotne to to aby zachować typ czcionki wykorzystywany w emblematach serii F - końcówki wydechu które muszę przetestować ponieważ stosunek jakości do ceny jest na absurdalnie korzystnym poziomie. Zewnętrzna obudowa jeśli nie jest wykonana w 100% z karbonu to na pewno jest nim pokryta a sama końcówka jest solidnym kawałkiem kwasówki. Wygląda to mega porządnie i nie mogę się doczekać sprawdzenia, jak to spisze się w praktyce :?: :8) - w tle natomiast, znajdziemy nowe filtry jeden powietrza a drugi węglowy do kabiny :wink:
  8. Pamiętam Cię jeszcze dramanoweli związanych z serią E :wink: ale u Ciebie zawsze sporo się działo :P Z serią F też nie było nudy ale w tym przypadku to akurat pech zrobił co swoje :( W każdym razie dla mnie Twój egzemplarz może być wzorem dla innych tego jak zrobić coś naprawdę dobrze i nie przedobrzyć :cool2: a na dzień dzisiejszy wszystko co zrobiłeś sprawia, że samochód jest kwintesencją wzorcowego sleepera :twisted: :twisted: :twisted: Wg. mnie można projekt rozwinąć o lotkę (ale nie za dużą) oraz fronty lusterek ala M3 :wink: Sporo modów które wykonałeś jest jeszcze przede mną wiec na pewno będę podpytywał o to czy tamto :)
  9. Widzę, że felgi zakupione wiec niczego nie zarekomenduje ale może zaszczepię bakcyla :twisted: Jeśli zastanawiasz się czy lepsze są czarne czy srebrne to najlepiej to połączyć moim zdaniem :P od dłuższego czasu podobają mi się dwukolorowe style które idealnie pasują zarówno do białych jak i czarnych. Gdybym nie miał swojego wzoru 442 który również wpadł mi w oko oraz jest dwu kolorowy to z pewnością wymienił bym u siebie na te :twisted:
  10. Nie gryź się w język krytyka może wyjść tylko na dobre dla mojego samochodu i innych którzy czytają ten wątek :cool2: Jakiś czas temu przeglądałem na tym forum dziesiątki stron wątku o olejach... zgłupieć można jak sie go czyta :shock: Każdy ma inne zdanie i swoje argumenty oraz doświadczenie. Napiszę może dlaczego Motul - Nie chciałem trafić na podróbkę - szukałem wiec spośród takich dostępnych w Intercars - wydawało mi się ze w tym sklepie jest też największe portfolio potencjalnych produktów - Chciałem 5W40 jako najczęściej polecany do silnika R6 (w OE widziałem tylko 0W20/30 5W30). Dodatkowo we wspomnianym wcześniej wątku olejowym wyczytałem i trafiło to do mnie że oleje w standardzie LL-01 nie mają EKO dodatków i lepiej smarują silnik niż nowsze standardy - Spośród tych które zostały (nie pamiętam już jakie ale było ich nie wiele) znajomy posiadający 135i@450KM powiedział że najlepiej wybrać Motul Jeszcze nie został wlany olej który kupiłem i zawiozłem. Nie chciałem po prostu wracać 350 km na tym co aktualnie jest w środku. Nie ma problemu aby zmienić olej w ciągu pierwszego tysiąca km na lepszy lub zamówić do warsztatu inny. Jestem bardzo otwarty na dyskusje w tym temacie i konkrety - co i dlaczego jest lepsze oraz gdzie kupić aby nie trafić na ryzyko podróbki :?:
  11. Tego typu felgi kolor typu Orbit Grey plus polerowane alu moim zdaniem najlepiej pasują do czarnego nadwozia :cool2: Co do pasów, ja bym się nie zdecydował na coś takiego :nienie: Ja zdecydowałem się na nie runflaty do tego rozszerzony Assistance na 300 km i ew. porządny zestaw naprawczy w backupie ;) Zaspojlerujesz jak podszedłeś do dyfuzora? Bo pewnie dodawałeś M Performance/Look - lakierowałeś na jakiś konkretny kolor?
  12. Naprawa: Pierwszą decyzją do podjęcia była ta dotycząca miejsca naprawy. Na samym początku postanowiłem się skorzystać z usług warsztatu współpracującego z firmą która pomogła w wyszukaniu i sprawdzeniu samochodu. Ponieważ nigdzie w sieci nie można było znaleźć żadnych informacji ani opinii klientów na temat miejsca gdzie miałby być naprawiany samochód postanowiłem zadzwonić i porozmawiać z właścicielem o etapach naprawy procesie i technologii którą stosują, dokumentacji z jej przeprowadzenia, ustalić jak organizujemy części itd. uprzedziłem również że przed naprawą chciałbym przyjechać i zobaczyć swoje auto, omówić uszkodzenia i zobaczyć warsztat i projekty które realizują na żywo... no i chyba przegiąłem bo warsztat wycofał się realizacji przyszłej usługi :D Nagle okazało się, że nie ma wolnych terminów chodź wszystko było ugadane kilka tygodni wcześniej :P :duh: :shock: Na szczęście nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :8) :twisted: Mniej więcej w tym samym okresie na YT trafiłem na kanał konkurencyjnej firmy sprowadzającej samochody a tam na serię w której pokazywany jest materiał z napraw samochodów ich klientów (polecam, fajnie się ogląda a szczególnie materiał ze Sławkiem). Spośród wszystkich warsztatów będących bohaterami serii wyróżniało się jedno miejsce, na które namiar odnalazłem dopiero w.... komentarzach pod jednym z filmów :) Warsztat nazywa się AACOLOR a jego właścicielem jest wspomniany Sławomir :mrgreen: czy Co wyróżniało to miejsce? - w mojej ocenie - niesamowita wiedza i doświadczenie właściciela - korzystanie z dokumentacji dot. napraw dla danych marek wg specyfikacji producenta - dużo odpowiedniego sprzętu dzięki któremu naprawy przeprowadzane są zgodnie z technologią - pasja do do blacharstwa lakiernictwa i motoryzacji bijąca od właściciela - pełna dokumentacja techniczna z każdego etapu naprawy zdjęcia i filmy - procedury naprawy wewnętrzne gdzie ktoś coś wykonuje a ktoś inny odbiera tą pracę - czystość i schludność miejsca pracy - dla mnie ma znaczenie i świadczy o danym miejscu Po obejrzeniu paru materiałów ze Sławkiem i rozmowie z nim stwierdziłem że jest to osoba i firma której chciałbym powierzyć naprawę mojego samochodu. :cool2: Dla mnie nie miejsce które stworzył nie różni się niczym od ASO i wiem, że w tym miejscu będę miał zrobione "jak dla siebie" a cały proces w pełni udokumentowany :twisted: Po wybraniu miejsca i dogadaniu realizacji projektu naprawy mojej 340i wybrałem się obejrzeć samochód i jego uszkodzenia na żywo a także omówić cały proces naprawy. Dodatkowo: - Podrzuciłem olej (MOTUL 8100 X-cess 5w40 w normie LL01 (w tej normie jest mniej ekologii ale podobno lepiej smaruje silnik) i filtr oleju MHALE - do wymiany aby po zakończeniu prac aby do domu wracać na świeżym. - Zabrałem wszystkie dekory ze środka aby... okleić je prawdziwym carbonem - powiem wam, że efekt ścina z nóg - jest to na prawdę genialny mod :twisted: :mrgreen: :twisted: i niebawem pokażę jak to wygląda :P Żeby nie zanudzać to tylko po krótce opowiem też o kwestii która wyjęła mi 6 tygodni z życiorysu czyli organizowanie części potrzebnych do naprawy. Proces ten wymagał w cholerę zaangażowania i zdobycia odpowiedniej wiedzy tak aby zakupić części dedykowane do wyposażenia auta i nie popełnić błędu który skutkowałby by tym, że zostanę z częścią nie dedykowaną zakupioną wcześniej a na szybko trzeba szukać właściwej. Przy jednych elementach (np. zderzak) nie wystarczy wiedzieć, że potrzebny jest zderzak M Pakiet - trzeba jeszcze wiedzieć że przy lampach LED/Adaptive LED nie ma spryskiwaczy a jeśli ma się asystenta parkowania albo surround view to zderzak musi mieć odpowiedni stelaż i otwór na dany system/y... przy innych trzeba dojść do tego, że są uniwersalne dla modeli przed i po lifcie a także wszystkich wersji silnikowych (np. sanki zawieszenia) co również nie musi być proste ponieważ czasem te same elementy mają inne numery OE na rynek US i EU a informacji o tym że to ten sam element - brak :evil: - dlatego każdy jeden element trzeba dokładnie przeanalizować pod tym kątem :( To co zyskujemy jednak to możliwość selekcji części i wybór tych w najlepszym stanie spośród wszystkich na rynku. Zakup wszystkich części sprowadzał się do jednego z czterech scenariuszy: A: Wizyta w zagłębiach części bawarskiej motoryzacji (Prusice, Żmigród, Leszno i inne miedzy Wrocławiem a Poznaniem) i osobisty wybór potrzebnych elementów w idealnym stanie B: Popularny portal aukcyjny z upewnieniem się ze zdjęcia przedstawiają sprzedawany element C: ASO D: Intercars (stąd właściwie jedynie całe zawieszenie (wahacze drążki końcówki) - Lemforder) I tu chcę wrócić do AACOLOR który aktywnie wspiera/ł mnie w całym procesie angażując się daleko powyżej moich oczekiwań... np. organizując wyjazd po części, weryfikację sprawności przednich lamp zaraz po zakupie co pozwoliło wyłapać problem z jedną z nich :evil: i od razu załatwić problem ze sprzedawcą a dodatkowo szacun za indywidualne podejście i prywatny czas poświęcony mi w trakcie weekendowych wizyt :cool2: W każdym razie - części zakupione a w zeszłym tygodniu rozpoczęła się naprawa a ja przed chwilą wróciłem z drugiej wizyty gdzie omawialiśmy co zostało do tej pory wykonane oraz kolejne etapy prac i zakres prac. Z wizyty podsyłam kilka fotek :) Dodatkowo będziemy robić: - Korektę lakieru + wosk - Standardowy dyfuzor M Pakiet zamieniamy na M Performance (wyprodukowany w Tajwanie - najczęściej kupowany w popularnym polskim serwisie aukcyjnym :P) + lakierowanie (najprawdopodobniej ciemny szary metalic, identyczny jak standardowym M Pakiet) - Pełen detailing wnętrza (czyszczenie impregnacja) w sąsiedniej firmie DETALIKA - Lakierowanie i porządny montaż lotki która zakupionej wraz z autem oraz zakupionych przeze mnie nakładek na lusterka ala M3 look - w kolor nadwozia :8) Ja również Twój :) ja właśnie ustalam czy ją kocham :D w każdym razie coraz bardziej się do niej przekonuje. Co ciekawe wg. mnie jest ona mało fotogeniczna ale na żywo totalnie zmienia swoje oblicze :twisted: Hahahah coś w tym jest co napisałeś o konfiguratorze :twisted: :8) :cool2: Co do zmiany środka to na razie zostanę przy tym co mam czerwień intryguje i nadaje nietuzinkowości - w razie czego jednak wiem gdzie Cię znaleźć :mrgreen:
  13. Witam, niezmiernie się cieszę, że po zmianie samochodu, jedyne co się zmienia... to sekcja tu na forum :twisted: - rozłożenie masy 5050, - genialne trzymanie w zakręcie, czyli kwintesencja jazdy która sprawia mi najwięcej radości, - design który trafia idealnie w mój gust, - 6 cylindrowy silnik do którego każdy robi maślane oczy kto kto miał z nim styczność... Zaczęło się w połowie zeszłego roku od poszukiwań 335i na Polskim rynku w budżecie 75-80k. Niestety rzeczywistość brutalnie zweryfikowała plany i okazało się, że aby mieć egzemplarz odpowiadający moim oczekiwaniom trzeba liczyć się z kosztami około 100k. Jednak przy takim budżecie (może ciut większym :8)) pojawiła się alternatywa w postaci wybrania własnego egzemplarza z USA, gdzie przy zbliżonej kwocie można: - samemu podjąć decyzje jaki egzemplarz z jakim uszkodzeniem i wyposażeniem decydujemy się zakupić - samemu naprawić "jak dla siebie" i mieć pewność co i jak zostało wykonane - zakupić polift, z silnikiem który zbiera mega pozytywne opinie i jest godnym następcą wspaniałej serii N - B58 Decyzja podjęta - sprowadzam egzemplarz z USA, oczywiście przy wsparciu chyba profesjonalnej firmy zajmującej się tematem TURBO - Auta z USA Najbardziej po głowie chodziła mi 4ka GC jednak ze względu, że jest ich mało na rynku w grę wchodziły również 5ki i 3ki. 5ki szybko odpadły ponieważ zrozumiałem, że nie naszedł jeszcze moment na limuzynę :duh: wiec w portfolio poszukiwań pozostały 4ki oraz 3ki. Moja poprzednia E90 nauczyła mnie że BMW nie doposażam - żadne retrofity ponieważ są dla mnie zbyt dużą inwestycją czasu i/lub pieniędzy. Od samego początku ma być po VIN albo full opcja albo posiadać wszystko na czym mi zależy. W pewnym momencie pojawiła się gwiazda tego tematu WBA8B3G51HNU35136 - wszystko podpasowało (weryfikacja CARFAX, model, silnik, wyposażenie, uszkodzenie, kolor) cena maksymalna ustalona i... WYGRANA :mrgreen: :cool2: W związku z powyższym przedstawiam wam nowe oczko w głowie ;) na hot fotkach prosto z aukcji :D Naprawa to dopiero początek i opiszę ją szczegółowo niebawem. W planach mam parę ciekawych modyfikacji jednak wszystko z wyczuciem i w poczuciu dobrego smaku który musi trzymać się blisko M Pakiet oraz M Performance a nie będzie upodabniał egzemplarz do M3 F80 :nienie: Na samym początku miałem bardzo mieszane uczucia co do czerwonych skór, szczerze mówiąc - byłem przygotowany na zakup czarnego kompletu lub obszywanie alcantarą swoich... jednak ponieważ interesuje się trochę fotografią, wiem jak bardzo aparaty fotograficzne oraz monitory przekłamują kolory vs rzeczywistość wiec czekałem aż zobaczę jak to na własne oczy. Na żywo okazało się że ta czerwień wygląda bardzo dobrze i nic w tym zakresie nie planuje zmieniać :) Vin WBA8B3G51HNU35136 Production date 22.08.2016 Model 340I Series 3 Generation F30 Body type Saloon Type code 8B37 Engine code B58M Power 326 Fuel type - Displacement 3.00 Drive type RWD Steering side Left Color Black Sapphire metallic (L0475) Interior Leather Dakota Coral Red/Black highlight (PLCL5) Transmission Automatic S01CA Selection of COP relevant vehicles S01CB CO2 content S021C 19" M Lt/Aly wheels Double-spoke 442 M Bicolour Orbit Grey S0248 Steering-wheel heating S0258 Runat tyres S02NH M Sport brake S02TB Steptronic Sport transmission S02VB Tyre Pressure Monitor S02VF Adaptive M suspension S02VL Variable sport steering S0302 Alarm system S0319 Integrated universal remote control S0322 Comfort access system S0337 M Sport package S03AG Rear view camera S03DZ Without additional designation outside S0403 Glass roof, electric S0423 Floor mats in velour S0430 Interior and exterior mirror package S0431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function S0459 Seat adjustment, electrical with memory S0465 Through-loading system S0481 Sport seats for driver and front passenger S0488 Lumbar support for driver and front passenger S0493 Storage compartment package S0494 Seat heating for driver and front passenger S0496 Seat heating for rear seats S04AE Armrest front, sliding S04NE Blow-by heater S04WG Int.trim n. Alu Hexagon w.highlight trim n. Black high-gloss S0508 Park Distance Control (PDC) S0521 Rain sensor S0534 Automatic air conditioning S0544 Cruise control with braking function S0552 Adaptive LED headlights S0563 Lights package S0575 Additional 12V power socket S05AC High-beam assistant S05AG Lane Change Warning S05AP Decoding for no-dazzle high-beam assistance S05AS Driving Assistant S05DL Surround View S05DS Luggage-compartment emergency unlocking S0609 Navigation system Professional S0610 BMW Head-Up Display S0645 Radio control US S0655 Satellite tuner S0688 Harman Kardon surround sound system S0697 Area Code 1 for DVD S06AC Intelligent Emergency Call S06AE Teleservices S06AK ConnectedDrive Services S06AM Real Time Trac Information S06AP Remote Services S06CP Preparation for Apple CarPlay S06NW Telephony with wireless charging S06WA Instrument cluster with extended contents S06WD WiFi hotspot S0710 M leather steering wheel S0715 M Aerodynamics package S0760 BMW Individual high-gloss Shadow Line S0775 BMW Individual headliner anthracite S0823 Hot-climate version S0840 High-speed settings S0842 Coldland specication S0845 Acoustic seat-belt warning S0853 Language version English S08KL Oil service interval - 12 months/15,000 km S08R9 Refrigerant S08S4 Decoding variable light distribution S08TH Speed Limit Info S08TN Daytime driving lights selectable by Lights menu S0925 Shipping protection package S0992 Control of number-plate attachment S0993 Model year code S09AA Outer-skin protection Aktualny etap to naprawa którą szczegółowo opiszę niebawem :)
  14. Przyszedł czas na ostatni update w tym wątku. Moja przygoda z E90 dobiega końca. Był to wspaniały okres który pokazał mi co to radość z jazdy i jakie to uczucie, kiedy za każdym razem schodząc do garażu i widząc swój egzemplarz pojawia się odruchowy uśmiech od ucha do ucha :D E90 320i okazał się świetnym wyborem który w rozsądny i bezpieczny sposób wprowadził do świata samochodów tylnonapędowych. Dlatego też nie widzę innej możliwości niż kontynuacja tej ścieżki a nowy rozdział będzie się pisał wraz z zakupionym na początku tygodnia F30 LCI 340i :twisted: Przechodząc do konkretów: Wrzesień 2019 Wymiana kloców hamulcowych przód oraz jednego przewodu hamulcowego (na moje pytanie czemu od razu nie wymieniliśmy obu usłyszałem "Bo drugi jest dobry" :P ) Marzec 2020 Stłuczka z minimalnej prędkości, która w ostatecznym rozrachunku wyszła bardzo na plus :shock: ponieważ zmotywowała do kompleksowej naprawy dzięki której zderzak przestał być wspomnieniem chwil słabości poprzednich użytkowników :8) Naprawa wyszła dość drogo bo 900 zł a to wszystko dlatego, że priorytetem było wyprowadzenie mankamentów obróbką termiczną a nie szpachlą. Lipiec 2020 Padł moduł Bluetooth - problem okazał się dość popularny a forum przyszło z pomocą w diagnozie jak i w namiarze na firmę elektroniczną specjalizującą się w naprawie wspomnianych modułów. Gdzieś w podwarszawskich lasach utraciłem kluczyk i został mi zapasowy w którym nie działa otwieranie z pilota :evil: Jest to dobry argument do negocjacji ceny :P gdyż do ugrania jest ekwiwalent kosztu kluczyka w ASO. Natomiast to już przyszły właściciel podejmie decyzje czy idzie tą ścieżką czy woli zaoszczędzić dorabiając poza ASO za 1/3 kwoty. Ja rekomenduje zdecydowanie pierwsze rozwiązanie :cool2: Grudzień 2020 Na pożegnanie umówiona wizyta w MS Detail na - glinkowanie, - wosk Fuso na lakier i felgi, - czyszczenie i zabezpieczenie skór i plastików. Dodatkowo chciałbym serdecznie podziękować wszystkim wypowiadającym się tutaj, za ich wiedzę, rady i opinie które przyczyniły się do rozwoju mojej E90 :cool2: :twisted: :D :8) :mrgreen:
  15. Mały Update :) Jakiś czas temu pojawił sie dym z rury wydechowej w trakcie przyśpieszania a ostatio kiedy jego obecność standardowo zaczeła towarzyszyć mi w trakcie jazdy postanowiłem zrobić z tym porządek. Zastanawiałem się gdzie wstawić samochód i ostatecznie wybór padł na: https://www.facebook.com/zzamilowaniadobmw/ https://www.autokamykbmw.pl/ Zdecydowało przedewszystkim to, że: - zajmują siętylko BMW - mają dobre opinie w siec - są dość blisko mnie :twisted: - widziałem na FB, że mają doświadczenie w wymianie uszczelniaczy w N46 bez zdejmowania głowicy Na miejscu właściciciel Marcin pokazał luźny łańcuszek rozrządu i powiedział, że przy okazji uszczelniaczy warto go zrobić go szczególnie, że w pakiecie z uszczelniaczami będzie taniej ponieważ silnik będzie już cześciowo rozebrany. Zdecydowałem się zrobić wiec obie te rzeczy a ponieważ miałem też dość plam oleju pod samochodem, smrodu nakapanego oleju palącego sie na kolektorach i jego dolewania poprosiłem też zlokalizowanie źródeł wycieku/ów i wymianę uszczelek. Tak doszła uszczelki pompy Vacum i miski olejowej. Dla zainteresowanych na priv moge podać koszty wykonanych prac w tym serwisie :8) Ostateczy zakres: - wymiana uszczelniaczy zaworowych + wszystkie nowe uryginalne uszczelki (FEBI BILSTEIN) - wymiana łańcuszka rozrządku (komplet FEBI BILSTEIN) - wymiana uszczelek pompy Vacum (Oryginal) - wymiana uszczelki miski olejkowj (Oryginal) Przejechałem 1.5k km i wszystko jest super :) zero wycieków i zero dymku :twisted: :D na ten moment jestem mega zadowolony :cool2: Poprosiłem o wykonanie paru zdjęć żebym mógł je wstawić na forum :) Stary rozrząd Bez dekla Uszczelka misy Uszczelka dekla Dodatkowo kupiłem kilka niezbędnych już dodatków :) - porządne teleskopy do tylnej klapy - już raz próbowała mnie zabić :P - oryginalny przycisk otwierania klapy - już prosił się o wymianę ;) - dywaniki - olej i filtr (wymiana przy 150k km)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.