Skocz do zawartości

patch

Zarejestrowani
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia patch

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Chyba padnie na 550i. Jednak nie są takie straszne jak na początku serii f :D . Trzeba zasmakować, póki jeszcze są. Podobno w przyszłej serii 5 będzie tylko w m5 :/
  2. Cześć, Rozglądam się powoli za g30 przedlifowym. Zastanawiam się nad 540i lub 550i. O 540i słyszałem wiele pozytywnych opinii, że silnik jest idiotoodporny. 550i kojarzę z opinii serii f gdzie był strasznie awaryjny. Czy coś poprawiło się w tej kwestii? Interesuje mnie wersja 463km. Podobno potrafi mniej palić niż 540i. Kusi mnie v8, bo niedługo może być na wymarciu, z drugiej strony obawiam się kosztów, które może wygenerować ten silnik. W przypadku wyboru 540i zrobiłbym ją na okolice 490km. Który silnik wybralibyście? Chętnie posłucham waszej opinii. Pozdrawiam
  3. Miałem drugi zbędny zaworek z innego silnika, podjąłem się czyszczenia jak to było opisane w Internecie, lecz efekt jest mizerny :/ wartości niby teraz na live data są świetne bo bije na Max 2200 ale przy zmianie biegu ma laga na pewien czas, nie pompuje od razu. Wydaje mi się że teraz ma o wiele lepszego kopa, albo to taki efekt bo z przymuły wbija na pełną moc. Więc zostaje chyba tylko wymiana tego zaworka bo jak widać czyszczenie nic nie daje :/ Błąd od egr brzmi: airmass is too big. Jutro wstawię zrzut ekranu
  4. Po zaslepieniu egr i wyłączeniu ograniczenia zaczęła delikatnie przykapcać na pełnym bucie więc zostałem tylko przy programowym ograniczeniu. Wtedy jest czysciutko za samochodem :D Do wymiany głównie zaworek tylko przy turbo? Raz na jakiś czas wyskakuje mi błąd egr, możliwe że to przez to przeładowanie? Dzięki za pomoc w rozwiązywaniu problemu :D
  5. Dzięki za wskazówki, zaraz spróbuję zdjąć przewód z egr i zobaczyć co się dzieje :D Przewód od egr jakoś zaślepić?
  6. Nie jest zaslepiony, jedynie w iscie ograniczony. Słyszałem gdzieś że przeplywka właśnie pokazuje zawyżone wartości jak przyblokuje się egr. Wydaje mi się że te zaworki od turbo i egr sa nie do końca sprawne stąd wlasnie ten błąd z egr I turbina ma raz za mało raz za duzo( bo moze działa z opoznieniem) ale mimo wszystko nie kopci :D powyzej 3,5tys zaczyna słabnąć ale jak widac cisnienie na szynie jest okej do samego konca, wiec chyba taka charakterystyka tego silnika. Właśnie też mi się wydaje że progowka daje za mało ale jednak na szynie jest wystarczające ciśnienie jakby nie patrzeć. Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest w manualu. Ogranicza się wchodząc w funkcje serwisowe naped-> cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokopreznym->kalibracje-> odprowadzanie spalin. I tam wpisujesz najwyższą wartość jaka możesz, im większa wartość tym większy stopień zaslepienia egr
  7. Witam. Ostatnio zrobiłem live data w swoim BMW. Chciałbym żebyście mi powiedzieli czy następujące parametry są okej. Samochód posiada ograniczony egr za pomocą isty, ponieważ wyskakiwał błąd, w sumie po ograniczeniu dalej wyskakuje ale wcześniej zaczyna się zbierać. Zdjęcia wstawiam w kolejności od niższych obrotów do wyższych. Pomiary wykonywane na pełnym bucie. Live data z mas powietrza: Live data z ciśnienia paliwa: Z góry dzięki za pomoc :D
  8. patch

    Nierówna praca e39 530d

    W sumie to skończyło się tak, że zalałem na orlenie diesla effecte, troszkę pogrzebałem przy wtyczce, podgiąłem piny, popryskałem sprayem do takich rzeczy, troszkę go przeciągnąłem na trasie i jak na razie przez 2 dni jest spokój, ciśnienie nie skacze :D a progowa dalej pokazuje 3,67. Czy wrócą skoki ciśnienia to czas pokaże, na razie jest okej :D
  9. patch

    Nierówna praca e39 530d

    Czujnik przełożony z poprzedniego silnika na którym równo chodził więc raczej to nie wina czujnika. Na zaworek czy progowke ma wpływ temperatura pracy silnika? Bo na zimnym chodzi idealnie, podczas jazdy też nie mam zastrzeżeń, jedynie właśnie na postoju takie cyrki się dzieją :/
  10. patch

    Nierówna praca e39 530d

    Przetwornik ciśnienia w sensie ten zaworek co są do niego podlaczane podcisnienia i zasilanie? Odlaczylem dziś wtyczke od czujnika ciśnienia na listwie CR i zaczął chodzić równo, czujnik wymieniany nie dawno. Możliwe jest że może to być wina wtyczki? Czy raczej jednak zawór na pompie CR?
  11. patch

    Nierówna praca e39 530d

    Witam. Mam od dłuższego czasu następujący problem z moją e39. Gdy jest zimna to chodzi równiutko, lecz po krótkiej drodze jak się rozgrzeje to wchodzi w nierówną pracę na obrotach jałowych. Zauważyłem na inpie że ciśnienie na listwie CR strasznie skacze od 280 do 400, co się nie dzieje gdy jest zimna. Ciśnienie na progówce jest stale 3,7. Wszystko przedstawiam na filmiku: Wymieniłem czujnik na listwie CR, lecz niestety nic się nie zmieniło, wtyczka nie zaśniedziała i siedzi pewnie. Co może być przyczyną? Nie wiem czy jest to z tym związane, ale podczas przyspieszenia od 3,5tys słabnie Wyskakuje mi również błąd od egr następujący: https://tiny.pl/gbgw2 Poleciliście przejrzeć podciśnienia i zaworek, okazało się że przewody podciśnienia kruszyły się wręcz. Wymieniłem podciśnienia i dalej ten błąd :/ wymuszałem otwieranie go w inpie i chodzi bez zarzutu na pierwszy rzut oka. Czy przyczyną może być zawyżona masa powietrza zarejestrowana przez przepływkę?
  12. patch

    BMW 530d 1028 błąd EGR

    Akurat dobrze się składa, bo mam 2 takie zaworki z poprzedniego silnika, więc wolną chwilą zamienię i sprawdzę :D dzięki za pomoc :D
  13. patch

    BMW 530d 1028 błąd EGR

    Witam. Od jakiegoś czasu walczę z błędem EGR, który wygląda następująco: https://ibb.co/cAHOJK Zdjąłem rurę przy egr i podczas odpalonego samochodu widać, że zawór nie jest zasyfiony i się rusza. Co może być przyczyną występowania tego błędu?
  14. W tym silniku chyba nie trzeba wymieniać, bo jeśli się nie mylę to jest mega podobny co w e39, a tam wystarczyło rozrząd przejrzeć przy 500tys km
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.