Skocz do zawartości

zorad

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 535xd LCI, wcześniej E90 330D.

Osiągnięcia zorad

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Hej, Czy ktoś robił u siebie hybrydę (duża) w 535d Fxx ? Mierzyliście max ciśnienie doładowania ? Jak z dymem ? A ile osiągacie barów na standardowej ? U mnie dochodzi max do 2,3 i dalej nie chce. Dzięki i pozdro, Zorad
  2. Gwoli wyjaśnienia, ostatecznie zainstalowałem sobie zestaw Bang & Olufsen i nie narzekam ! 1. Mocy piekielna 2. Dźwięk tak wyrównany, że przy max głośności w ogóle nie drażni 3. Brak możliwości przesterowania przy max głośności - cały tor cyfrowy aż po same głośniki ! 4. Integracja z IDRIVE, dodatkowe sterowanie, korekcja, poszerzenie sceny dźwiękowej, które daje nadzwyczaj przyjemny efekt - dosłownie dźwięk wychodzi poza samochód i staje się jeszcze przyjemniejszy ! Pozdro, Michał
  3. Hej, Aplikacja Carly for BMW ma opcję odczytywania parametrów w czasie jazdy, włącznie z np. momentem w Nm. Czy to jest wiarygodne wskazanie ? Gdzie i w jaki sposób następuje przeliczenie na jednostkę Nm. Przecież to jest chyba tylko teoretyczna wartość ? A skoro teoretyczna, to na ile może się różnić od rzeczywistej ? Pozdr. Zorad
  4. Wskaźnik temp. oleju ani drgnął przez ten cały czas. Jeśli nawet EGT, to co, czy należy go przestawić ? Na ile ? Przecież tam jest DPF ? Na ile go przestawić, skoro przy 2 sprintach 100-200 już to wszystko siada. A co dopiero jechać 260 ... A przecież 260 jedzie się ze standardowym programem.
  5. Hej, jakie macie wyniki w swoich zchipowanych wozach F10 535xd ? Chodzi mi o te, które są podciągnięte do okolic +/- 400 hp bez usuwania DPF. licznikowe [km/h] 0-100 ? 80-120 ? 100-200 ? Ważne, przy jakiej temperaturze zewnętrznej osiągnęliście te wyniki. I drugie pytanie: czy ktoś z Was ma może tak, że po 2-3 runach 100-200 [km/h] auto wam na kilka minut poważnie traci moc ? Nie wiem, jakaś temperatura się podnosi do tego stopnia i jakieś zabezpieczenia włączają czy coś ? Mam na myśli program na trochę poniżej 400 hp. Ale bez przesady, przed programem mogłem jechać 260km/h przez kilka godzin i nic ! Pozdrawiam, Zorad
  6. Nie wiem jeszcze, znajomy kumpla mi wycenia. To byłaby instalacja używanego zestawu. O ile taki będzie gdzieś dostępny. Ale chyba jednak zrezygnuję z niego. Poza tym wątpliwym wyciszaniem szumów...które jeśli w ogóle nawet jest, to czy można przy tym słuchać muzyki ??? Ja sobie nie wyobrażam algorytmu. W słuchawkach jest całkiem inna sprawa, mikrofon słyszy to samo co ucho, ale nie słyszy muzyki ! Natomiast w aucie mikrofon słyszy muzykę, a więc nie jest jej w stanie odfiltrować. No chyba, że odejmuje sygnał cyfrowy muzyki od całego dźwięku słyszanego w samochodzie. Ale nie wiem jak by miał porównać z jednej strony sygnał oryginalny, a z drugiej przetworzony dodatkowo przez głośniki i mikrofon. Nie mam pomysłu jak to sprawdzić, a w ciemno na pewno się nie zdecyduję. W salonach BMW we Wro nie mają samochodu z B&O. A na forum nikt nie odpisał. Czyżby nikt nie miał u siebie systemu B&O ? Poza tym korektor 100Hz i 10kHz to porażka. Nic tym się nie wyreguluje, jedynie z grubsza. Jeśli B&O jest poza tym korektorem dostrojony należycie do kabiny to jeszcze by uszło, ale mimo wszystko ja w swoim audisonie mam 31 zakresów, przy czym sam bass jest powiedzmy na 10-ciu podzakresach. Soprany tez można wyregulować z detalami. W swojej starej instalacji ustawiłem sobie np. 3 odddzielne settingsy z osobną charakterystyka do techno, czyli mocny kick-bass z podciągnięciem przy 80-100Hz. Następnie bardzo niskie głębokie brzmienie, przy którym wszystko wibruje, np. do muzyki organowej, albo innych, gdzie chcę podciągnąć obszar 30-40Hz. I ustawienie "normalne" z maksymalnym ciśnieniem przy 50-60Hz do muzyki rockowej. Uważam, że jest to miodzik. W B&O nie masz szans na 3 różne rodzaje basu. A i czytałem opinie, że niekiedy dudni. Wierzyć mi się nie chce, bo to w końcu marka High Endowa, ale jednak. Pozdro.
  7. Panowie, Jeden taki 5-sekundowy RUN, a więcej sadzy do atmosfery idzie, niż jak by taki 535 bez DPF przejechał 200.000 KM :) https://youtu.be/wC2QIS7HShA?t=103
  8. Szukałem jakichkolwiek opinii i testów na forach, youtube itp. i NIC ! Podejrzewa, że jeśli nawet jest jakaś taka funkcja, to nie da się słuchać wtedy muzyki, no bo do czego powinien być wtedy porównywany sygnał z mikrofonu - co od czego należało by "odjąć" ? Nie da się przecież tak wyekstrapolować sygnału z głośników, żeby skompensować go teoretycznie od całej reszty (włącznie z muzyką) wychwyconej przez mikrofon. Wg. mnie to mocna ściema ! Ale jeśli koncernowi BMW i B&O nie zależy na tym, żeby zrobić jakiekolwiek wiarygodne testy i je upublicznić, to mnie tym bardziej nie zależy :) Trudno, decyduję się jednak na rozwiązanie customowe, nie wyciszające żadnych szumów ale o lepszym brzmieniu i większych możliwościach... :(
  9. Cześć, Czy ktoś ma jakieś doświadczenia/opinie jeśli chodzi o funkcję aktywnego wyciszania szumów we wnętrzu przy pomocy wewnętrznego mikrofonu ? Podobno jest taka funkcja w systemie Bang & Olufsen. Np. przy jeździe 200km/h, puszcza sygnał w przeciw fazie z głośników do kabiny, wyciszając fizyczny hałas. (Powiedzmy, że tak jak słuchawki do samolotu z "noice canceling") Czy jest zauważalna różnica? Zastanawiam się nad instalacją B&O do swojego samochodu - słyszałem że customowe rozwiązania dają lepsze efekty, ale takie wyciszenie wg. mnie może być na "wagę złota" ! Dzięki i pozdrawiam, Michał
  10. Dzięki za info ! Pozdrawiam, Michał
  11. Dobra, to się pogubiłem. W jednym warsztacie mi powiedzieli, że ten stary Audio system (taki dedykowany zestaw kupiłem 5 lat temu). Dokładnie taki: http://130.com.ua/published/publicdata/AUTO/attachments/SC/products_pictures/Car-speakers-Audio-System-X-ion-200-BMW-for-BMW_enl.jpg (Grał średnio na jeża. Wysokie tony słabo.) to teraz gladen: Wygląda identycznie ! A nowy audio system to ten: To akurat jest produkt z bardzo wysokiej półki. Czyli teraz tak: Lata temu czyli kiedy ? Czy mówisz o tym teraz: I teraz najważniejsze pytanie. Czy ktoś wie jak gra ten zestaw powyżej ? Ja mam złe doświadczenia z tweeterami, zarówno wtedy 5 lat temu z tego zestawu: http://130.com.ua/published/publicdata/AUTO/attachments/SC/products_pictures/Car-speakers-Audio-System-X-ion-200-BMW-for-BMW_enl.jpg który miałem w swoim wozie jak i z tego bo też słuchałem. Natomiast koleś dal mi do porównania posłuchać głośnika "exact hx 20" Powaliło mnie z miejsca !!!! Kiedyś słuchałem kolumn z budżetu 2000-3000 PLN za parę i raz posłuchałem DALI EUPHONIA MS5, ponad 50.000 za parę ! Pamiętam jak mnie wtedy powaliło, m.in. wysokie tony. W przypadku "exact hx 20" było tak samo. Usłyszałem szczegóły w znanych utworach, których wcześniej nie słyszałem ! Czy wiecie może jak grają tweetery od tego nowego Audio System ??? Pozdrawiam, Michał
  12. Hej, Mam dwie rewelacje ! Podobno aktualna firma Audio System, to inna firma, niż Audio System, która była na rynku kilka lat temu. Ówczesna firma Audio System teraz nazywa się Gladen ! A teraz lepsze ! Byłem w pewnym zakładzie car-audio i tam proponują instalację swoich pakietów rozwiązań. Mówię, że kupiłem 5 lat temu Audio System ale nie byłem zadowolony z wysokich tonów. Na to koleś mówi: "A no więc właśnie!". Oni w jednym z lepszych swoich pakietów proponują woofery i średnie GLADEN, ale wysokie dokładają "Exact! HX20". Oczywiście zwrotnice robią aktywną przez procesor dźwięku. Ale powiem Wam, że słuchałem dla porównania zestaw z oryginalnymi gwizdkami GLADEN oraz z "Exact! HX20". K#$@A ! Różnica jest nie do opisania. Z Głośników "Exact! HX20" jak gdyby te wysokie tony cię fizycznie dotykały ! Efekt jak byś się nażarł chrzanu :) Ja już nie mam wątpliwości jaki zestaw głośników kupić.
  13. Tak, serio pytam. Pytam, ponieważ temat usuwania DPF istnieje nie bez powodu. " Niby dlaczego miałbyś usuwać DPF? " - a czy zwróciłeś uwagę na moją główną obawę ... ? Spokojnie, nie denerwuj się i proszę o wstrzymanie się z oceną. Nie jestem specjalistą od chiptuningu, więc mam prawo mieć wątpliwości, szczególnie jeśli kryje się za nimi jakieś uzasadnienie - a tak uważam. Poza tym też nie lubię gdy ktoś to usuwa - po prostu chciałem wykonać "bilans zysków i strat". Ja ani nie usunąłem w swoim poprzednim E90 ani - szczególnie teraz po wymianie zdań - nie usunę w nowym. I przecież do ... napisałem: "Auto jest w miarę nowe, 3 lata i wolałbym pozostawić wszystkie funkcje sprawne. " Chyba chodzi o zwrócenie uwagi na calokształ wątku a nie przyczepienie się jednego faktu i punktowanie. Dobra, temat zamknięty, tym bardziej że nikt nie odniósł się do kwestii mojego eksperymentu myślowego, co gdy jakiś tuner zwali program, auto będzie dymiło, DPF będzie zapychany 10x szybciej, a dymu nie będzie widać.
  14. Dzięki za wyjaśnienie. Cały czas żyłem w przekonaniu bo wszędzie to słyszałem że ADBLUE to element "mokrego" DPFu (przyznaję, że nie wnikałem w szczegóły). Co do potencjalnego usuwania to przecież na razie tylko pytam mądrzejszych a i wyraźnie uzasadniłem swoją obawę - ale tutaj niestety nikt nie odpowiedział. Poza tym czytałem już nie raz, że DPF z punktu widzenia ekonomicznego nie jest dobry dla właścicieli aut i nie wiem czy aż tak bardzo chroni środowisk w porównaniu ze wszystkimi innymi źródłami sadzy. Czy z tym się nie zgodzisz ? Spoko, w swoim starutkim E90, który ma już 270 tys. wciąż mam DPF mimo, że swojego czasu walczyłem z nim okrutnie, także nie jest wcale tak źle ;-). Pozdro. Michał
  15. Może zrzucimy się na jakiegoś trupa po dobrym dzwonie za grosze, żeby móc sobie robić testy akceptacyjne kodowania różnych funkcji :twisted:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.