Skocz do zawartości

GinsengStrip2002

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 316i

Osiągnięcia GinsengStrip2002

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Oddawał ktoś blok N47D20A do tulejowania? Dzwoniłem i w Warszawie powiedzieli, że ten silnik się do wymiany tulei cylindrów nie nadaje. Lepiej szukać nowego bloku?
  2. Witam, w mojej jedynce pojawił się dziwny stukot/terkot przy dodawaniu obrotów. Problem występuje tylko po rozgrzaniu. Dość mocno szurał rozrząd więc go wymieniłem, dziś odebrałem auto jednak denerwujący dźwięk jest dalej. Występuje przy gazowaniu, podczas jazdy i przy hamowaniu biegami. Słyszę go trochę na zewnątrz ale najbardziej donośny jest w środku, co ciekawe mogę rytm tego dźwięku czuc na dźwigni zmiany biegów, gdy dopchnę ją do lewej strony słychać to bardzo mocno. Samochód jeździ dobrze, nie czuć strat w mocy. Jedyne co to po wymianie rozrządu czuć trochę spalin w środku, jednak obstawiam że ktoś coś spartolił przy złączu elastycznym. Poniżej film: Co to może być?
  3. Cześć. Pojawiły mi się komunikaty o zbyt wysokiej temperaturze chłodziwa i czerwony o przegrzaniu. Silnik przechodzi w tryb awaryjny. Temperatura cieczy chłodzącej waha się w okolicach 130 stopni nawet po postoju. Uwalony czujnik? N47
  4. Właśnie sprawdziłem i mam to samo. Kiedy silnik działa odczyt 20 stopni, do tego temperatura zewnętrzna... 21 stopni... kiedy wyłączę silnik -55. Może to powodować częstsze wypalanie DPF? Edit: po zgaszeniu silnika wartości z czujnika ciśnienia wstecznego skaczą od -1.01 przez 0.00 do 1.97. Walnięty?
  5. Co polecacie kupić do obsługi programu bo na interfejsie od Viakena mocno się zawiodłem, od początku rozłączał a po czasie kabel przestał łączyć i trzeba go wyginać we wszystkie strony... dziś nawet to nie pomaga..
  6. Sadza cały czas pokazuje 36g... miał ktoś taki problem? Wartości ciśnienia wstecznego w normie, zero błędów DPF.
  7. Jednak kabel, pobawiłem się i go powyginałem - kabel przy samym złączu coś nie łączy, musiałem mocno wygiąć i podkleić taśmą. Radzę spróbować tego samemu koledze, co wcześniej pisał o podobnym problemie też z interfejsem Viakena.
  8. Ja mam kabel od Viakena i z całego serca nie polecam. Od początku czasami nie łączył ale nie miałem czasu bawić się w zwroty i gwarancje, teraz w ogóle nie łączy - tylko na ułamek sekundy w określonej pozycji. Brałbym ten ELM choćby za 9 dych ja wtopiłem trochę więcej i nie płaczę ^^ Edit Pogrzebałem w temacie i widzę, że kolega ma taki sam problem od podobnego czasu co ja... zbieg okoliczności?
  9. Więc od czego zacząć? Walić do tunera z reklamacją? Dystans pomiędzy wypalaniami to około 250km
  10. Cześć wszystkim W kwietniu pojawił mi się błąd DPF, wypaliłem (w przypływie głupoty dałem też reset adaptacji... przed tym było około 39g popiołu) i miałem spokój przez 2 tygodnie - potem wyczułem trochę spadek mocy i błąd wrócił jak jechałem na maturę :duh: Ogólnie to mam wrażenie, że dość szybko się zapełnia sadzą. Co jakiś czas widzę wypalanie aktywne w BTool, po około 40 kilometrach jazdy przy prędkościach 80-150 z 11g sadza skacze do 24g. Auto postało i gdy wracam do domu ilość sadzy to około 11g, po powrocie 26g. Gdy mocniej przyspieszam widzę w aplikacji jak szybko jej przybywa, kiedy jadę stałą prędkością z obrotami około 2k sadzy ubywa. Wartości ciśnienia wstecznego na biegu jałowym gdy uruchomię auto są na poziomie 10-15, po chwili jazdy skaczą od 14 do 24. Coś chyba jest nie tak... autko to 118D po chipie na 180KM i 350NM. Czyżby dymił w DPFa?] Dodam, że moja jazda to obecnie niemal ciągle miasto - sporo kilometrów i po rozgrzaniu też trochę butowania.
  11. I tak go będzie pewnie trzeba zrobić bo szura a że mam olej kupiony to pewnie za jednym zamachem. Zobaczy się co mechanik powie. Edit: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=153777 Znalazłem temat z identyczną sytuacją. Taki sam dźwięk, tak samo nie ma go na postoju i luzie. Wygląda na to że mam przytkany DPF. Tak dla potomnych gdyby ktoś kiedyś szukał - sam nie lubię jak czegoś szukam i temat zostaje bez rozwiązania. Jeszcze napiszę po wizycie u mechaniora.
  12. Nie ubędzie mnie jak pojeżdżę innym gruzem jakiś czas. Nawet jak to nie rozrząd to nie ma co ryzykować. Po święcie się zadziała. Dzięki!
  13. Pytanie czy i ile da się tak jeździć chyba będzie bez sensu bo odpowiedź to raczej rosyjska ruletka? Tylko dziwne że na postoju ni cholery nie mogę tego dźwięku wywołać.
  14. Cześć. Dziś moje 118d zaskoczyło mnie dziwnym dźwiękiem. Pomiędzy 2 a 3 tys obrotów coś zaczyna stukać/chrobotać... najbardziej mi pasuje do tego angielskie słowo "rattle" które nieco oddaje charakter tego dźwięku. https://www.youtube.com/watch?v=95z69VBjo78 Na filmiku najlepiej słychać w okolicach 0:47 Żeby było słychać ten dźwięk trzeba starać się trzymać obroty i prędkość w tym samym poziomie, najlepiej przy tempomacie i przyspieszaniu za jego pomocą. Ostatnio trochę zamuliłem auto, przegoniłem porządnie bejcę parę razy w czerwone pole i kiedy wracałem do domu już dźwięku nie było. To raczej nie rozrząd który mi już trochę cyka ale owego dźwięku nie ma jak sprowokować na postoju. Po prostu się nie da. Mogę robić to samo z obrotami co podczas jazdy ale zwyczajnie nie ma mowy. Dźwięk występuje raczej na 1 i 2 biegu choć chyba usłyszałem to też na 3, nie jestem pewien. Powiem szczerze że nie wiem czy to miało miejsce wcześniej bo zwykłem jeździć agresywnie i dynamicznie ale na zimnym silniku oszczędzam auto. Jakieś spostrzeżenia? Ktoś miał z tym do czynienia? Z góry dzięki!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.