Skocz do zawartości

Ghost1986

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ---

Osiągnięcia Ghost1986

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam Potrzebuje zmienić amortyzatory do bmw e39 3.90d Touring automat i chciałem wybrać Sachsy... czytałem gdzieś że są 3 rodzaje tych amortyzatorów a ich wybór powinien być uzależniony od rodzaju zawieszenia. W moim aucie jest standardowe zawieszenie i chce wybrać amortyzatory które dadzą mi możliwie największy komfort jazdy. Przeglądałem allegro i znalazłem Sachsy na 2 rożnych aukcjach. Posiadają takie same nr katalogowe. Nie wiem czy jest między nimi jakaś różnica? Wyczytałem gdzieś na forum żeby wybrać te czarne z niebieskim paskiem. Czy to jest tak na dobrą sprawę te same amortyzatory? http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-przod-oslony-odboje-bmw-5-e39-i7413014253.html https://allegro.pl/sachs-amortyzatory-kpl-bmw-5-e39-przod-odb-oslon-i5772310591.html#thumb/3
  2. Banalna sprawa ale pomogło odpięcie akumulatora na kilkanaście minut...
  3. Sprawdziłem bezpiecznik nr 38... Wyglądał na dobry. Wymieniłem na nowy i nic się nie zmieniło. Zauważyłem też że nie działa wyświetlacz na desce rozdzielczej ten z komunikatami o np braku płynu do spryskiwaczy itp. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kierownica nie ustawia się automatycznie. Nie działa też pamięć foteli. Manualnie mogę to zmieniać ale wcześniej działało automatycznie... :/
  4. Witam Ostatnio wczoraj wymienić oświetlenie wewnętrzne na ledowe... Wszystko było ok aż do momentu kiedy przypomniałem sobie jeszcze o oświetleniu w schowku. Postanowiłem tą jedną ostatnią żarówkę wymienić pod napięciem bo mi się śpieszyło. No i w trakcie usiłowania zsunięcia tej metalowej blaszki którą trzeba zdjąć celem wymiany żarówki żarówka zgasła. Pomyślałem że akurat się spaliła. Wymieniłem na LED i... nic się nie świeci. Wymieniłem na inne zwykłe żarówki i też nic. Dodatkowo nie mam podświetlenia pozycji aktualnego biegu w automatycznej skrzyni biegów i nie działa mi podświetlenie w przycisku PDC. Generalnie czujniki parkowania wariowały bo muszę wymienić jeden czujnik ale po naciśnięciu na przycisk podświetlenie się zapalało lub gasło. Podejrzewam że zrobiłem przepięcie i muszę wymienić jakiś bezpiecznik tylko nie wiem który. Wszystkie bezpieczniki w schowku pasażera wyglądają na nienaruszone. Na które powinienem zwrócić szczególną uwagę? Wyczytałem na forum że ktoś miał taki sam problem z podświetleniem skrzyni biegów w e60 i trzeba było wymienić bezpiecznik ( do 2005r produkcji bezpiecznik nr 80 a po nim 89 i 11 ) W moim przypadku to rok 2003. Ewentualnie co innego może być przyczyną? Wszystko działało ok aż do czasu ruszenia żarówki ze schowka :/ :mad2:
  5. Nie wiem co było problemem ale pewnego dnia po przekręceniu kluczyka w stacyjce wszytko wróciło do normy... :D
  6. Nie powiem ci co to za program niestety. Niebawem pojadę w inne miejsce i wtedy to sprawdzę. Może będzie inny program i coś wykaże. Komputer był podpinany wewnątrz pojazdu. To ma jakieś znaczenie gdzie go podpinamy? Nie wiem czy to może mieć związek ale mam tam najprawdopodobniej jeża do wymiany i auto było na krótko po padnięciu akumulatora tak do zera.
  7. Witam Ostatnio wsiadłem do auta ruszyłem i patrze a tam palą się kontrolki od akumulatora i od oleju a wskazówka od prędkościomierza ani drgnie. Alternator jest po regeneracji i po sprawdzeniu okazało się że jest ładowanie. Olej też na prawidłowym poziomie. Czytałem trochę na forum ale nie znalazłem rozwiązania. Auto dzień wcześniej jeździło i nie było problemów. Na komputerze nie ma żadnych błędów. Nie wiem co może być przyczyną problemu... obstawiam że coś się stało z samymi zegarami niestety nie mam drugich pod ręką żeby to sprawdzić. Jakieś pomysły co może być przyczyną usterki i jak ją usunąć?
  8. Wiesz co płyn był taki odkąd auto zakupiłem. Nie wiem co lał poprzedni właściciel. Może też coś przekłamało nagranie i oświetlenie ale generalnie plan był taki żeby ten płyn też wymienić na nowy i zostało to zrobione. Tzn... może nie w 100% bo wszystko co do kropli nie zeszło z układu. Po wykręceniu wisko i dobraniu się do chłodniczki EGR okazało się że najwyraźniej rozszczelnienie układu powstało na spawie przy chłodnicy EGR a dokładniej na tej tulejce która znajduje się od spodu chłodnicy i jest na nią nakładany gumowy przewód. W spawie widać malutką dziurkę... przez chwile zastanawiałem się czy tam jest jakiś otwór czy tylko ukruszył się kawałek spawu. Generalnie spaw był taki średnio elegancki a na chłodnicy EGR było widać też poprzyklejane odpryski od spawania. Sądziłem początkowo że ktoś próbował już zaspawać ten otwór więc żeby się w to nie bawić zamówiłem kompletną chłodnice EGR wraz z tymi rurkami za całe 70 zł i... ta która przyszła ma tak samo brzydki spaw i odpryski po spawaniu. Jak się przyjrzałem na necie to chyba tak to po prostu powinno wyglądać :D Przy okazji że był już dostęp do silnika postanowiłem posłuchać rad i wymienić termostat główny. Znajomy wymienił mi też jeden z pasków przy kole pasowym bo po rozebraniu wisko itd widać było że się zaczął strzępić delikatnie od boku ale nie wydaje mi się żeby to miało jakiś wpływ na ogrzewanie. W każdym razie ogrzewanie powróciło! :D :D :D Dzięki za pomoc Pozdrawiam
  9. Wiesz co odkręciłem zbiornik wyrównawczy na zimnym silniku i zobaczyłem takie coś ( czerwone strzałki wskazują miejsce z którego wytryskuje płyn ) https://drive.google.com/file/d/14BZwZGLMu7tTU8FCa5h4v-HXavkgky5n/view?usp=sharing Nie miałem akurat nikogo pod ręką żeby zrobić tak jak napisałeś tzn nie dodawałem gazu jednocześnie sprawdzając ale nie jestem pewien czy miejsce z którego wytryskuje ciecz jest miejscem do tego właściwym bo nie widać tam za bardzo żadnego otworu. Ja się tam nie znam ale to wygląda jakby płyn wytryskiwał przez jakieś pęknięcie. Odnoszę wrażenie że gdybym chciał zakręcić korek to on przykryje to miejsce z którego tryska płyn a więc raczej coś tu jest nie tak. Nie widziałem żadnego innego strumienia płynu. Na wolnych obrotach płyn tryskał jak na zdjęciu ale nie stale... czasem przestawał a potem znowu. Czy taki widok to normalna sprawa? Na dniach zabieram się za rozkręcenie obudowy chłodnicy żeby wykręcić chłodniczkę EGR ale zastanawiam się czy jest możliwie żeby układ gdzieś był czymś zapchany i pompa pompuje ciecz prawidłowo ale ponieważ układ nie jest drożny to tworzy się tam zbyt duże ciśnienie i płyn chłodniczy ucieka na opasce pod chłodnica EGR ale wyciek ten sam w sobie nie jest przyczyną problemów z ogrzewaniem a tylko skutkiem czegoś innego. Tak samo w zbiorniczku... to wygląda jakby płyn wydostawał się nie tym miejscem co trzeba z powodu zbyt dużego ciśnienia.
  10. Rozumiem że pisząc o połączeniu wodnym masz na myśli ten punkt z którego cieknie? czy o coś jeszcze innego?
  11. Wreszcie wróciłem po małym wyjeździe do domu i mogę wrócić do tematu bmw. Tak więc ujawniłem kolejny wyciek w okolicy chodniczki spalin... nie wiem czy to jest powodem problemu ale sądzę że trzeba się go pozbyć żeby szukać dalej. Podczas wymiany oleju i filtrów kiedy auto stało na podnośniku zauważyłem że olej spływa w więcej niż jednym miejscu :D rzecz jasna nie był to olej... pojawił się wyciek o którym wcześniej nie miałem pojęcia. Auto stało ok 30 min na wolnych obrotach a po wyłączeniu silnika i podniesieniu auta pojawił się wyciek który wygląda na to że jest umiejscowiony przy chłodnicy spalin. Na górze chłodnicy mamy otwór do którego przykręca się termostat a pod chłodnicą jest przymocowany wąż odprowadzający ciecz. To wygląda jakby ciekło na opasce ale nikt tam niczego nie ruszał... więc nie wiem czy od zapowietrzonego układu samo mogło się tam coś rozszczelnić? czy może pękła chłodnica przy mocowaniu węża. W każdym razie potrzebuje ją wykręcić i sprawdzić i tu jest problem bo tam jest bardzo mało miejsca. Szukałem ale nie znalazłem jakieś relacji z demontażu tego elementu. Nie wiem czy trzeba do tego demontować chłodnicę? Od dołu ciężko się dostać do tej opaski na której przecieka żeby ja dokręcić i sprawdzić. Od góry ledwo rękę wsadzę pomiędzy chłodniczkę a wentylator przy chłodnicy. Jeszcze będę szukał ale jeżeli ktoś dysponuje linkiem do filmu czy zdjęć albo informacjami co po klei należy rozebrać żeby się do tego dostać to chętnie się z tym zapoznam. Widziałem filmik z demontażu tego w e60 ale odnoszę wrażenie że tutaj jest trochę inaczej. Próbowałem odpiąć obudowę od wentylatora przy chłodnicy ale nie bardzo mogę ją wyjąć. Objawy w dalszym ciągu takie same tzn brak ciepłego powietrza albo jak się jedzie autem to wtedy mam ciepły nawiew. Co do innych kwestii to wydaje mi że webasto nie ma wpływu na kwestię która jest problemem. Podczas zakupu auto było sprawdzane na diagnostyce. Nie było żadnych błędów od webasto ( nie wiem czy powinny być jeżeli coś jest nie tak ale nie było :) ) dało się słyszeć taki specyficzny dźwięk dochodzący z miejsca gdzie jest zamocowane więc uznałem że będzie ok. Nie sprawdziłem tego też tak dokładnie jak powinienem to fakt :cry: ... w każdym razie nie udało mi się go włączyć przez ten miesiąc jak mam auto. Ustawiam te timery i włącza się jedynie nawiew. Czytałem że musi być poniżej 3 stopni czy jakoś tak żeby się włączyło. Testowałem tez na ujemnych tmp i nic... próbowałem je włączyć manualnie bo po przekręceniu kluczyka do 1 pozycji na komputerze mogę włączać manualnie nawiew zewnętrzny a zaraz obok jest opcja ogrzewania. Po kliknięciu na nie nic się nie działo. Tak więc uznałem że jest uszkodzone i nie działa a pomimo to kwestie ogrzewania były cacy. Cały problem pojawił się kiedy doszło do uszkodzenia termostatu od egr.
  12. Zrobię test i sprawdzę tmp. Mam nadzieje że będzie coś widać... auto mam od niedawna i mam w nim kilka rzeczy do zrobienia w tym wyświetlacz w desce rozdzielczej. Popadały piksele :( Generalnie im większe obroty tym wyższa maksymalna tmp. Przed usterką termostatu egr wszystko było idealnie. Jak rosną obroty silnika to automatycznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia? i czy termostat EGR który założyłem może być uszkodzony w taki sposób żeby działy się takie rzeczy? Co do odpowietrzników to zauważyłem dwa... jeden na termostacie EGR i jeden na prawo od niego. Odpowietrzałem oba. W poniedziałek wymieniam filtry i płyny bo jeszcze nie było na to czasu. Chciałem wlać nowy płyn do układu chłodniczego a stary wywalić bo nie wiem ile tam siedzi. Nie wiem jednak czy teraz jest sens ale z drugiej strony może w tamtym pływają jakieś syfy... Rozumiem że żeby sprawdzić przelew w zbiorniczku pompy wody to muszę ją wykręcić? :|
  13. Witam Niedawno miałem problem z termostatem EGR. Temat jest już niestety zamknięty więc tworzę nowy https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=337048 Przepalił się i zrobił się niewielki wyciek. Stało się to na trasie. Uzupełniłem płyn odpowietrzyłem i przejechałem jeszcze parę km ale po zjeździe z autostrady spadła prędkość i silnik zaczął łapać temperaturę. Tak więc reszta trasy na lawecie. Wymieniłem termostat na nowy ( nieużywany firmy behr ) i mam teraz problem z temperaturą powietrza. Klimatronik generalnie działa. Lewą stronę ustawiam np na 16 stopni prawa na 30. Odpalam auto na postoju... silnik się trochę zagrzeje i czuć różnice temperatur pomiędzy lewym a prawym nawiewem. Tylko że to 30 stopni to raczej nie jest 30 stopni a mniej. Po przystawieniu ręki do nawiewu i zmienianiu temperatury czuć że zmienia się ona płynnie przy czym tak jak wcześniej wspomniałem ta maksymalna temperatura jest dość niska. Sytuacja się jednak zmienia jeżeli dodam trochę gazu... Wystarczy że wejdę na 1,5 tyś obrotów na sekundę i puszczę gaz a temperatura z nawiewu gdzie ma lecieć 30 stopni momentalnie rośnie. Tam gdzie powietrze ma mieć 16 stopni nic się nie zmienia. Kiedy obroty spadną po chwili temperatura też spada. Układ jest odpowietrzony. Poziom płynu prawidłowy... Nie wiem co teraz może być problemem. Jakieś pomysły? Ktoś miał może podobny problem?
  14. Kupiłem płyn ale po odkręceniu zbiorniczka widzę że poziom nie spadł zbyt mocno... w każdym razie płyn był w zbiorniczku wyrównawczym. Bedę kontrolował temperaturę ( jak do tej pory była właściwa ) i poziom płynu. Zlokalizowałem wyciek... znajduje się w termostacie egr. Pękła obudowa i odłamał się kawałek plastiku. Otwór nie jest duży ale jest... przy niższych obrotach nic nie wycieka ale przy 3000 czyli wtedy kiedy mam ogrzewanie :D chlapie z otworu :| Tak więc nie będzie ogrzewania w drodze do domu :cry: Dzięki za pomoc! Pozdrawiam
  15. Witam Mam nagły problem z wyciekiem płynu chłodniczego i brakiem ogrzewania w bmw e39 3.0d. Jeżeli obroty wskoczą powyżej 3000 to z nawiewów leci ciepłe powietrze, poniżej tego leci zimne. Po sprawdzeniu co się dzieje pod maską zauważyłem że powyżej 3000 obrotów płyn chłodniczy zaczyna tryskać z elementu znajdującego się pod osłoną silnika. Wygląda jakby coś w nim pękło. Nie wiem co to za element. Jakaś pomoc co to może być? Jestem w tej chwili w trasie i nie wiem czy mogę z tym dojechać jakieś 200km. Myślałem żeby dolać płynu nie wchodzić na zbyt duże obroty i dojechać do domu. Z góry dzięki za pomoc https://drive.google.com/open?id=1jjjZNLUEr3F21GFMP2zpipweQe_x4Oqm https://drive.google.com/open?id=1fX_4L9GSgmiexsTXyvD4RbIDIIyznvIu https://drive.google.com/open?id=1Tl6HOqQSicMnpavV60jKhmM7G_gjLVQy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.