Skocz do zawartości

DSQuared2

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O DSQuared2

  • Urodziny 03.06.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 "120i" M54B30 231km 2004r.
  • Lokalizacja
    Cieszyn

Osiągnięcia DSQuared2

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Panowie w mojej 1er padł dyferencjał - kompletnie się rozsypał w trakcie jazdy, po rozkręceniu wypadły koła zębate :shock: Jestem w 100% świadom przyczyny awarii (M54B30 pod maską). Podpowiedzcie proszę jakie mam możliwości wymiany ? Aktualny dyfer posiada flansze atakującą na 4 śruby, przełozenie 3,38. Nie ukrywam że zestawienie M54 ze skrzynią 6b i wymienionym przełożeniem dawało niesamowitego kopa i frajdę z jazdy, jednak spalanie w trasie efektywnie przyprowadzało prawą nogę do porządku. W najgorszym wypadku pójdę w takie samo rozwiązanie, jednak chciałbym się poradzić z jakie mam możliwości wymiany (szczególnie na dłuższe przelożenia). Wolałbym uniknąć jakichkolwiek przeróbek półosi i flanszy. Dorzucam zdjęcia aktualnego dyferencjału. Z góry dzięki za pomoc ! https://imgur.com/zebQXcf
  2. Podbijam pytanie kolegów wyżej, czy ramki są dostępne ?
  3. Sterownik siądzie i od 120D i od 320D, kwestia sparowania go z Twoim modułem CAS, jak jesteś zainteresowany to mogę dać Ci namiar na elektrona który załatwił tą sprawę u mnie wysyłkowo. :)
  4. Panowie, weekend minął, wiązka przyszła, nowa przepływka założona i... Problem rozwiązany :) samochód po intensywnych testach, nie wywala żadnych błędów, śmiga aż miło :twisted: Dla potomnych, nie sugerujcie się w ciemno wskazaniami INPY - w moim przypadku teoretycznie wszystko było okej :) jak widać nie bardzo sprawdziło się to w praktyce. Bardzo dziękuję za udzielanie się w wątku i chęć pomocy. Pozdrawiam :D
  5. Szukałem turbiny w bagażniku, również nie znalazłem :D Sprawdziłem ciśnienie paliwa, jest okej 3,5bara. Doszły natomiast 2 kolejne błędy, wydaje mi się że to już jednoznaczne wskazanie na przepływomierz powietrza. 28AE Torque Limit 28DD Air Mass System 28AD Actual Torque Pojeździłem dziś trochę z odpiętą przepływką, moc samochodu ogólnie spadła, jednak samo przyśpieszenie mocno się wyrównało, nie ma już zawahań przy ok 3tys. obrotów. Po weekendzie mam nadzieje przyjdzie mi wiązka silnika a w niej odpowiednia wtyczka do nowej przepływki. Jak rozpracuje montaż i wszystko poskładam to dam znać co i jak :) Dziwi mnie trochę to że przy odczycie danych z aktualnego przepływomierza wszystko było okej - w teorii.. w praktyce jak widać nie do końca. Wrócę jeszcze do pytania które zadałem wcześniej, znacie Panowie kogoś kto jest w stanie usunąć tylne sondy ze sterownika MS45, do tego myślałem o przesunięciu odcinki a w przyszłości o remapie żeby lepiej wszystko dograć :)
  6. Tak jak napisał Maniek, najmniejsze koszty to wymiana na dokładnie taki sam silnik, jednak przy takim zabiegu polecałbym Ci bardzo dokładnie przejrzeć kupowaną sztukę, szczególnie jeżeli chodzi o N46. Swoją drogą, silniki te same w sobie tanie nie są, z racji na to że jest na nie duży popyt... Co do tego czy silnik z E46 będzie pasował, w teorii to ten sam silnik, jednak mają zupełnie inne sterowniki, a te z kolei zupełnie inny sposób komunikacji z budą - podejrzewam że to kwestia samej wiązki, ale po swoich przejściach polecam dokładnie to wybadać :wink: Odnośnie warsztatów, przy wymianie silnika na ten sam, bez problemu poradzi sobie z tym średnio ogarnięty mechanik, przeleć sobie wątek o polecanych warsztatach i na pewno coś znajdziesz. Tak jeszcze z ciekawości zapytam, co się dzieje że silnik wymieniasz ?
  7. Wszystkie adaptacje były usuwane, samochód jeździ na sterowniku MS45 (e60) - tylko dzięki temu udało się nawiązać poprawną komunikacje z CAS. Przez weekend przyjże się przepustnicy. Jak tylko przyjdzie mi wiązka to podmienię przepływkę na taką jak seryjnie być powinna, co prawda jeszcze nie mam pomysłu jak ją zamontuję ale coś będzie trzeba wykombinować.. :wink: Przy okazji zapytam, czy próbował ktoś usuwać tylne sondy ze sterownika MS45 ? Jak wygląda sprawa jakiegokolwiek modowania w przypadku tego sterownika ? W teorii, nie jest to rozwiązanie rodem ze statku kosmicznego, ale doszukać się informacji na ten temat to już kosmos :wink:
  8. Dzięki za odpowiedzi. Z N46 została pompa paliwa, skrzynia biegów, wał, zawieszenie, hamulce. Chciałbym tutaj zwrócić uwagę że seryjnie moja 1er była 120i, w temacie celowo złapałem 130i w cudzysłów :) Dziś zamówiłem dodatkową wiązkę silnika, potrzebuję z niej wtyczki 5 pin do przepływki. Aktualnie zamontowany jest przepływomierz z X3 (6pin) - pasował P&P do seryjnego dolotu M54. Na którymś z zagranicznych forów wyczytałem że walnięta przepływka potrafi atakować podobnymi objawami.
  9. Witam ! Po niespełna 4 miesiącach walki ze swoją 1er w której silnik 2.0 zakończył swój żywot, mogę powiedzieć że ukończyłem pracę nad SWAPEM z N46B20 na M54B30, samochód odpala, jeździ :twisted: wszystkie systemy działają, na desce brak choinki ( w tym miejscu wielkie podziękowania dla Dziqska za pomoc ) :) . Na temat kosztów, ilości niepasujących części, nieprzespanych nocach w tym wątku rozpisywał się nie będę, niebawem założę galerie. Przechodząc do tematu posta, po jazdach próbnych (na chwilę obecną zrobione niecałe 1kkm) w samochodzie pojawił się błąd z którym nie potrafię sobie poradzić, mianowicie 28AE Torque Limit. Błąd po skasowaniu wraca zawsze w tych samych okolicznościach, jadąc wciskam pedał gazu w podłogę, samochód rwie do przodu, ma chwilkę zawahania i nagle odcina mi pedał gazu (totalny brak reakcji), obroty zaczynają falować między 800-1200rpm, wyświetla ikonkę tempomatu na wyświetlaczu i silnik bardzo nierówno pracuje. Problem trwa póki nie zgaszę i nie odpalę ponownie, wtedy wszystko wraca do normy, na desce pusto, wszystko śmiga. Problem jest dla mnie mega uporczywy, raz "odcięło" mnie w momencie wyprzedzania.. :evil: moje szczęście że nic nie jechało z naprzeciwka. Jeżeli ktokolwiek z was ma pomysł od czego zacząć diagnozowanie to proszę o pomoc. Z góry dzięki :)
  10. Witam ! Panowie, z pełną świadomością tego że na tym forum niechętnie podchodzi się do przeszczepów, bardzo proszę o pomoc w namierzeniu schematu elektroniki w 120i N46B20B. Niestety silnik na którym samochód wyjechał z fabryki skończył swój żywot (opiłki w oleju szlifowały całe wnętrze), po szybkiej kalkulacji kosztów doszedłem do wniosku że nie ma sensu remontować, a wymiana na ten sam najnormalniej w świecie się nie opłaca.. Aktualnie jestem na etapie swapa na M54B30 i niestety bez schematów się nie obejdzie. Na forum nie znalazłem żadnej konkretnej informacji, odpalenie wds'a najnormalniej w świecie mnie przerasta - próbowałem WDS online. Jeżeli ktokolwiek natknął się na takie coś, lub sam miał styczność z podobny swapem i jest w stanie jakoś mnie ukierunkować, będę naprawdę wdzięczny. Z góry dzięki za pomoc !
  11. Cześć ! Koledzy pytanie, przeglądałem wątek ale konkretnej odpowiedzi odnośnie interesującego mnie rozmiaru felg nie znalazłem. Mam okazje na zakup kompletu felg: 19" 8,5" ET30. Teraz pytanie, czy jest sens brać pod uwagę zakup tak dużych felg? Czy one w ogóle wejdą do mojego samochodu ? Jeżeli tak to w jaki rozmiar opon celować ? Z góry dzięki za odpowiedzi.
  12. Przed momentem próbowałem wskrzesić bawarkę "na kable" byle dokulać się do domu i do garażu (otwarta szyba i klucz w stacyjce), niestety po 15 minutach oczekiwania na jakikolwiek znak życia nic się nie stało. Nawet blokada klucza nie puściła. Chyba zostaje laweta tak jak kolega cypisek napisał. Gdyby komuś jeszcze przyszło coś do głowy to czekam na jakieś informacje, do godziny 16 i tak jestem w pracy. Dzięki za pomoc.
  13. Nie jestem w stanie ściągnąć pod firmę mechanika z komputerem, do tego dochodzi fakt że w samochodzie nie ma prądu, otwarte tylko drzwi od stony kierowcy, nie mam jak dostać się do bagażnika.. Dziwi mnie fakt że rano odpaliła na strzał, po przejechaniu 3km zaczęły się cyrki, a po podjechaniu na parking pod pracą i zgaszeniu silnika całkiem umarła.. Przyznam szczerze że nie bardzo mam pomysł jak mogę samodzielnie dostarczyć samochód pod dom.
  14. Witam ! Koledzy proszę o pomoc, Odpalam rano samochód, ruszam do pracy i zegary zaczynają się włączać i wyłączać, migają kontrolki ABS i Trakcji, głośniki stukają. Zjechałem na pobocze, problem ustał.. ruszyłem dalej i znów to samo, jakoś dokulałem się do pracy (mieszkam niedaleko miejsca pracy) wyłączam samochód i zonk, nie chce oddać kluczyka, w samochodzie wszystko zgasło i na nic nie reaguje, próbowałem wciskać start/stop - bez skutków. Wyciągnąłem sam grot żeby zamknąć samochód z resztą kluczyka i pośpieszyłem do pracy.. Czy ktoś miał może podobny problem ? Jeżeli tak to proszę o jakiekolwiek sugestie.. Jakiś czas temu zauważyłem że zaczyna mi świrować centralny zamek, samochód nie zawsze zamykał się i otwierał z pilota, nie wiem czy to powiązane, ale może być istotne. Teraz przypominam sobie również że ostatnio pokonując ostrzejszy łuk, również zapaliła się kontrolka abs, świeciła kilka sekund (bez dodatkowych objawów) i zgasła, problem wtedy zignorowałem, jak widać.. nie był to najlepszy ruch z mojej strony. Jak ktoś z was ma pomysł od czego zacząć diagnozowanie lub jak zabrać się za ewentualne wyeliminowanie problemu, proszę o pomoc. Na chwilę obecną samochód jest unieruchomiony na firmowym parkingu. Pozdrawiam ! Mateusz.
  15. Dzięki za odpowiedzi panowie, a już rozglądałem się za nowym termostatem. Skoro takie temp. są normalne to jestem już spokojny o samochód :). Mimo wszystko dla pewności że nic się nie zagotuję wymienię płyn chłodniczy na ori albo prestone i przy okazji zrobię układowi małe spa środkiem liqui moly. Wentylator śmiga ale jest cichy do tego stopnia że ciężko usłyszeć go w samochodzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.