Skocz do zawartości

Krokus

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 325i M-Sport 2007
    F15 xDrive25d 2016

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Krokus

  1. Niby niemożliwa jest rezygnacja, ale… od 2030 nie wjedziecie dieslem, a od 2035 benzyniakiem np. do Brukseli. Niedługo pewnie i do Warszawy… ciekawe jak ten temat się rozwinie w niedalekiej przyszłości.
  2. Lepiej nie czekaj z wymianą tarcz aż zostanie z nich żyletka. W temacie tarcz wyczytałem, że producenci zalecają wymianę gdy zjedziesz po 1 milimetrze z każdej ściany tarczy czyli w sumie, 2 milimetry z tarczy w porównaniu do fabrycznie nowej. Nawet jak zjedziesz 3 milimetry to tam pewnie jest jeszcze na to tolerancja ale dalej bym nie przeginał. Na fabrycznych tarczach jest na rancie takie "wyżłobienie/rowek", min. fabr. jest 1mm przed tym rowkiem, jak dojdziesz do rowka, to jak z "garbikiem" na bieżniku opony, jest już za późno. Tarcza może już nie być taka skuteczna i się przegrzać i odkształcić albo pojawi się pęknięcie. A mówimy tu o BMW więc rozpędzić się łatwo, ale kto cię wtedy zatrzyma i wyratuje? Podobnie ma się sprawa z klockami - żyletki golą, nie hamują. 😃👊
  3. Wg. mnie bardzo udany silnik, u mnie spalanie 8,3l (8,5l z przyczepą kemp.) Minusy: siedzenia mogłyby być sportowe - w długich trasach niewygodne (twarde). Na początku był ciągły fabryczny re-call na EGR (x3), niedawno ponownie na sprawdzenie turbiny, ale u mnie, ani przed ani po wymianie EGR nic się nie dzieje. Po 160.000 km do wymiany osłony tarcz hamulcowych przód - wygląda na wadę fabr. spawy wlotów wentylacji w osłonach puszczają, grozi wkręceniem w tarcze hamulcową i rozerwaniem opony. Po 175.000 wymiana mechanizmu naciągu głównego paska (rolek) i głównej rolki paska przy wale - zatarcie rolki, elementy plastikowe odkształciły się być może pod wpływem wysokich temperatur tego lata, powyżej 39stC, oraz wymiana akumulatora. Po 180.000 km wymiana tarcz hamulcowych przód tył. Elementy wykończenia tylnej klapy bagażnika jak na fabrykę amerykańską przystało - trzeszczący plastik (nigdy nie przywykłem do tego). Poza tym auto bardzo wytrzymałe na wszelkie niedoskonałości uliczne oraz bardzo przestronne i pakowne. Taki dromader do dalekiego podróżowania, mój zestaw z przyczepą i boxem dachowym spalał jak wyżej (średnie prędkości z przyczepą 100km/h) Polecam.
  4. Właśnie odbiłem się od kontuaru w serwisie BMW Louyet w Brukseli. Pani uprzejmie poinformowała mnie, patrząc na mnie zaskoczona, że w moim X5 (F15) nie wymienia się oleju w skrzyni biegów. Wg. niej i jej kolegi w nowych BMW jest zastosowany olej long life (range) więc w praktyce BMW nie wymienia już oleju w skrzyni biegów bo nie ma takiej potrzeby. Chyba że się uprę i chciałbym extra zapłacić za niepotrzebną wymianę, dodała z przepięknym uśmiechem na twarzy. 😁😳 WOW! Poczułem się jak motoryzacyjny dinozaur. 😩
  5. Krokus

    Dobór opon

    Mam już kolejną beemkę i uważam, że przy szybkich autach najlepiej trzymać się zaleceń producenta. Opony to podstawa, są sytuacje i warunki na drodze, że odpowiednie opony ratują skórę. Można użyć opon różnych producentów, ale ja zawsze trzymam się tych markowych (powiedzmy top 3 w rankingach) Co do rozmiaru, możesz trochę pozmieniać, ale nie odbiegałbym zbytnio od zalecanych dla danego modelu i zwróć uwagę na index prędkości i obciążenia. Co do tej homologacji to sprawa jest prosta, gwiazdka oznacza że ta akurat opona jest używana w fabrycznym zestawieniu BMW. Np. ja szukając opony o odpowiednich parametrach i z runflat otrzymałem w wyszukiwarce tylko 2 rodzaje opon do wyboru, obie markowych producentów przy czym tylko ta z gwiazdka miała runflat. Ta druga miała ten sam rozmiar i parametry. Wybór należy do Ciebie.
  6. Ponawiam prośbę forumowiczów. Możesz coś więcej napisać o tym kodowaniu klapek? Jak to trzeba zakodować?
  7. Najdroższe jest ubezpieczenie. ;) Auto po 5 latach użytkowania pali mi średnio 8,2l/100km cykl mieszny - trochę miasto trochę autostrada. Jestem z żoną bardzo zadowolony, nie mogło być lepiej. Auto niestety ma też słabe punkty: 1. EGR, 2. Software. Klocki wymieniam sam: Klocki przód Textar plus sensor zużycia Brembo ok 400 zł Klocki tył Brembo plus czujnik zużycia Brembo ok 300zł Olej filtry też wymieniam sam: Olej Castrol Edge + filtr Bosch + Filtr silnika Bosch + 3 Filtry kabinowe Bosch ok 650 zł Filtr paliwa Bosch ok 90zł Pozdrawiam.
  8. Kiedyś to oznaczało, że trzasnęła ci uszczelka pod głowicą i olej przesącza się do układu chłodniczego. Radzę sprawdzenie u mechanika i ewentualną wymianę uszczelki. Na dłuższą metę to grozi przegrzaniem i zatarciem silnika.
  9. Ogólnie, nie macie wrażenia, że Beemki produkowane w Stanach, standard jakości to mają amerykański nie europejski? Trochę dużo tych niedoróbek. (Trochę jak prod. Microsoft: produkt wypuszczony na rynek, a później service patches wszystko załatwią).
  10. Krokus

    Sterowanie głosem

    Po angielsku i innych językach to już dawno. Może BMW nie wie, że w Polsce nadal mówimy po polsku? No w końcu 123 lata zaborów nie w kij dmuchał, a tu taka niespodzianka. Może trzeba im podesłać jakiegoś programistę z nad Wisły...
  11. Super dzięki za info. Szukałem tego na lato, ale znalazłem po 250€. A tu do mojej f15 za 320złociszy. Dzięks.
  12. Dobrze że Ci wymienili. Mogli powiedzieć że jeździsz szybciej niż dozwolona prędkość więc gwarancja nie obejmuje bo to twoja wina, a nie usterka. ;) Mi kiedyś wymienili w rzędowej 6, osiem świec i wmawiali że mój model tak ma. Serwis BMW w Brukseli ;)
  13. Krokus

    Co spieprzyli w G05.

    Nie od wczoraj BMW jest zapóźnione jeśli chodzi o systemy i oprogramowanie. Kiedyś mi to argumentowali, że BMW dbając o wysoką jakość i niezawodność długo testuje by mieć 100% pewność że nie wypuści bubla na rynek tylko sprawdzone rozwiązania. Blablablaaa. ;)
  14. Jeżdżąc po mieście zawsze używam autohold. Jest wygodniej. Tylko trzeba z początku przywyknąć. Polecam. Mój automatycznie czuje lekkie pochylenie np. przed garażem i sam załącza hamulec postojowy. Chyba nie ma innej opcji?
  15. Też mam X5 jak twoja. U mnie od nowości oryginalnie były klocki firmy GALFER wytrzymały długo ale strasznie pyliły. Teraz wymieniłem na TEXTAR EPAD. Zobaczymy...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.