Skocz do zawartości

eksajlee

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    JEST
    BMW F22 M235i
    BMW E92 330i M-Pakiet

    BYŁO
    E92 M3 DCT
    E90 335d M-Pakiet
    E93 330i M-Pakiet

Osiągnięcia eksajlee

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Zacznij od sprawdzenia czy ciśnienie we wszystkich kołach jest prawidłowe, druga opcja do sprawdzenia to sprawdzenie (a najlepiej zrobienie) zbieżności.
  2. Spadek mocy wynika z Check Engine który powoduje błąd przepustnicy. Jak wymieniłem przepustnicę to przez 3 dni miałem spokój i samochód jeździł jak rakieta do momentu wystąpienia błędów ponownie. Silnik działa bez zarzutu więc nie będę wrzucał filmików bo robiłem już diagnostykę online po instalacji emulatora NOxa z kolesiem z http://bimmerprofs.com/ który jest skarbnicą wiedzy o N53 i wszystkie parametry silnika są bez zarzutu. Tutaj raczej nie znajdę odpowiedzi, ale wrzucam kolejne kroki żeby ktoś kiedyś na przyszłość znalazł ten wątek na polskim forum... Z resztą za granicą wiele też nie ma oprócz podobnego przypadku w X5 https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e70-forum/103893-diy-repairing-issue-related-throttle-throttle-body-wiring-harness-p0120-p.html
  3. Wymiana przepustnicy niestety nie pomogła. Błąd pojawia się dalej. Wczoraj odebrałem też samochód z ASO - akcja serwisowa (wymiana kabla plusowego akumulatora), niestety również nie pomogło. Co raz bardziej przychylam się do opcji uszkodzonej wiązki do przepustnicy - suma voltów w potentcjometrach na screenach w momencie błędu wynosi np. 4,71V, a chyba zawsze suma powinna być 5V? Screeny z ISTY ze szczegółami błędu:
  4. Nie mam teraz dostępu do lapka, postaram wrzucić coś wieczorem. W poniedziałek wymiana przepustnicy na używkę i czyszczenie styków zobaczymy czy coś się zmieni.
  5. Czyściłem elektrozawory i zamieniłem je miejscami. Błąd pojawił się tylko raz po zamianie wszystko wróciło do normy, więc je bym raczej wykluczył. Dziś rano resetowałem adaptacje silnika, w drodze do pracy budowałem powoli nowe mapy paliwowe. Nie wiem czy to ma jakąś zależność ale jak tylko wjechałem na "kocie łby" to wyskoczył mi CEL ze znanymi już błędami: 2CF7 - DME: Throttle-valve potentiometer 2, plausibility to air mass 2A0F - DME: Exhaust-gas recirculation valve; adaptation Używka przepustnicy jest już w drodze, wczoraj sprawdzałem w Inpie parametry potencjometrów i oba mają łącznie 5V w "stanie spoczynku" i kickdownie co niby sugeruje że są sprawne, ale we freezeframe błędu 2CF7 przepustnica miała łącznie ok. 4.6V - możliwa przyczyna błędu? We wtorek jadę do ASO na akcje serwisową (kabel akumulatora i dmuchawy) więc może przy okazji uda im się coś wskórać, a w czwartek na wymianę uszczelki pod pokrywą silnika (mały wyciek oleju z tyłu) i ewentualne dalsze zabawy z błędami :mad2:
  6. Nie wiem co rozumiesz przez czujnik vvt, w N53 rolę vvt pełnią Vanosy a jedyny czujnik w okolicy to czujnik położenia wałka (ale objawy byłyby inne gdyby był walnięty). Wracając do mojego problemu. Przez ostatni miesiąc raz na jakiś czas pojawiał się błąd - "2CF7 DME: Throttle-valve potentiometer 2, plausibility to air mass" czyli związany z potencjometrem w przepustnicy. Gdy błędu nie było, samochód śmigał jak nowy bez żadnego limpa. W międzyczasie pojawiał się limp razem z 2CF7 i kilkoma błędami dotyczącymi sprawnego sensora lambda i EGR. W weekend odkręciłem przepustnicę i dokładnie wyczyściłem ją razem z connectorem i zresetowałem adaptacje. Samochód zdecydowanie lepiej się zbiera od 0-2000rpm i pracuje przy zimnym starcie. Niestety 2 dni później błąd powrócił i czekała mnie jazda z limpem do domu. Błędy: 2CF7 - DME: Throttle-valve potentiometer 2, plausibility to air mass 2A0E - DME: Exhaust-gas recirculation valve; control deviation 2A0F - DME: Exhaust-gas recirculation valve; adaptation 2C3E - DME: Oxygen sensor 2 before catalytic converter; line fault - sensor wymieniony miesiąc temu z powodu błędu lambdy 2D64 - DME: Monitoring, stoichiometric mixture Czy to możliwe że błąd przepustnicy mógłby generować błędy lambdy i EGR z powodu złej mieszanki? Dzisiaj raczej zamówię nową przepustnicę żeby sprawdzić czy to kwestia walniętego potencjometru...
  7. W V-Centrum (w Warszawie) oferują tuning N53 325i do 265KM samym softem - używają map od Quantum Tuning (jeden z większych dealerów map w Europie). Koszt 1400zł (w tym 2x hamowania przed i po). Mapa dość popularna w UK. Z tego co pamiętam wg. tunera z którym kiedyś rozmawiałem, przepustnica w N53 otwiera się tylko w 70% przy WOT, więc sam remap daje największy przyrost.
  8. N53 325i możesz stunować samym softem do 250-260hp (koszt ok 1400zł). Z ciekawości jaki jest koszt wymiany kolektora i mapowanie podany przez te firmy wyżej? Kolektor nowy, używany?
  9. Z ASO zawsze pod górkę :) Ja pojechałem na umówioną wizytę, zostawiłem samochód na wymagane 4 godziny. Wracam odebrać samochód i okazuje się że nic nie zrobili bo tylko sprawdzali czy samochód faktycznie potrzebuje akcji serwisowej... Oczywiście okazało się że potrzebuje, ale w związku z tym że nie mają jednej z dwóch części to muszę przyjechać znowu jak tylko część do nich dotrze (miał być tydzień, ale część dalej nie dotarła). Także zmarnowałem 60zł na taksówki i będę musiał zmarnować je kolejny raz. Pozostawię bez komentarza wymagane 4 godziny na sprawdzenie końcówek dwóch kabli od dmuchawy i akumulatora które znajdują się za schowkiem pasażera.
  10. Wydaje mi się że niektóre sieci dealerskie mają po prostu to w nosie. Wszystkie akcje serwisowe powinny być wykonywane niezależnie od kraju w którym znajduję się samochód, szczególnie że akcje wymagane do przeprowadzenia pojawiają się w każdym serwisie po wpisaniu vinu... Ja dziś oddałem swój samochód do ASO i niedługo zbieram się po odbiór. Zobaczymy czy cokolwiek zrobili. Mnie dodatkowo w tym wszystkim wkurza fakt, że polskie ASO za samochód zastępczy (jakieś biedne Mini) krzyczą sobie 230zł+/dzień mimo że potrzebuję go tylko żeby wrócić do pracy a później podjechać po swój samochód... Mieszkałem w UK i Niemczech i tam przy akcjach serwisowych z winy BMW dostawałem najnowsze 3/5 Series bez dodatkowych opłat - raz na kilka dni. A w Polsce? Jak w lesie...
  11. Norma i to nie tylko u BMW. Co do ostatniej akcji serwisowej, BBC musiało nakręcić specjalnie odcinek Watchdog o gasnących/zapalających się samochodach żeby BMW łaskawie przyznało się do winy i naprawiło swój błąd. Niestety to nie Ameryka gdzie ludzie wytaczają zbiorowy proces cywilny i zmuszają BMW do ulegnięcia - chociażby przypadek pomp paliwowych wysokiego ciśnienia - BMW przegrało w sądzie i w USA obowiązuje rozszerzona gwarancja do 10 lat/120,000 mil.
  12. Ja bym spróbował inne ASO albo próbował wymusić jakieś działanie przez BMW Polska. Jeśli chodzi o "Blower regulator Wiring harness" to jest całkiem poważny recall który w pewnym stopniu zagraża niebezpieczeństwu - bo samochód może stanąć w ogniu. BMW twierdzi że niby jest na to mała szansa, ale akcja serwisowa dotyczy 1 miliona samochodów i sądząc po różnych zdjęciach i filmikach z USA, nie jest to aż tak rzadki widok. Ja po rozmowie z BMW Polska zostałem poinformowany iż mój samochód podlega nowej akcji serwisowej i mam sam się zgłosić do najbliższego dealera. W przyszłym tyg jadę właśnie na 2 recalle związane z dmuchawą i kablem B+ od akumulatora.
  13. Powietrze nie jest problemem, MAF pokazuje dobre wskazania a dolot nie ma nieszczelności. Natomiast chyba znalazłem już dobry kierunek. Dzień po resecie adaptacji silnika, po odpaleniu wyskoczył mi CEL (połówka) i samochód miał był w limp mode - identyczna moc jak mój problem do tej pory, jakby mój samochód był w ukrytym trybie awaryjnym... Kody po sprawdzeniu: 2CF6 - Throttle valve potentiometer 1, plausibility to air mass 2CF7 - Throttle valve potentiometer 2, plausibility to air mass 2D09 - Throttle valve Skasowałem błędy, zrobiłem w INPA reset przepustnicy (Drosselklappe) i samochód śmigał jak nowy! Kilka godzin później odpalam samochód i w trakcie jazdy znowu wyskoczył CEL i tylko jeden z błędów powyżej: 2CF7 Próbowałem znowu reset adaptacji i niestety pomogło ale znowu na jakiś czas... W Inpa pozycja położenia pedału gazu jest prawidłowa od 0 do 100%.
  14. Tak jak przewidywałem czyszczenie vanosów i przepływki nic nie zmieniło. Rozmawiałem z mechanikiem i zasugerował jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu
  15. 13 lat na forum a czytanie ze zrozumieniem też na poziomie 13 lat :cry2: Że co? :D A czy my mieszkamy w Germanistanie że mam się przejmować jakie są tam zasady przeglądów? Tylko Ty tam mieszkasz. Czy ja napisałem że felgi pękają na niestandardowym rozmiarze? Felgi pękają właśnie na standardowych oponach na których e9x wyjechały z fabryki czyli na Bridgestone Potenza. Jest duża różnica między felgami i oponami RFT który wychodziły w czasach serii E a F czy G. W F22 też mam 19" i runflaty nowszej generacji (P Zero) i jest o niebo lepiej, ale jesteśmy w dziale serii E i fabryczne felgi są całkiem inne. W Anglii BMW są najlepiej wyposażone w Europie, a e9x sprzedawane były w 2 opcjach M Sport (cały M-Pakiet) albo SE, więc co drugie e92/e93 jeździ na 19 calowych felgach i prawie KAŻDY właściciel prędzej czy później zmienił opony z RFT na zwykłe przez dziury na drogach i niszczące się felgi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.