Skocz do zawartości

wxwwxw

Zarejestrowani
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 N47, E87 M47, E87 N47, F20 N47
  • Lokalizacja
    Dąbrowa Tarnowska

Osiągnięcia wxwwxw

  1. Jakiś czas temu kamyk trafił mi w przednią szybę i była wymieniana . Byłem przekonany, że jest tam czujnik deszczu. Nie wiedziałem, że są różne czujniki montowane. Po wymianie SBS na RLSBS i dodaniu do FA 521, wreszcie działa to jak powinno. Teraz zostało mi jeszcze wymienić Pająka na takiego z literką A (pojawił się błąd 030351- nieprawidłowy wariant sterowania kolumny.)
  2. Jednak dalej nie działa to jak powinno , nie przełącza w nocy na tryb nocny, Zaktualizowałem fw w FEM,IHKA - znikł błąd D016DD. Wymieniłem włącznik świateł na taki z trybem "A" - Nie pomogło. Kolejny trop to wymiana czujnika deszczu. (Dziś zamówiłem). Mam Klimę aut. więc prawdopodobnie mam czujnik SBS, a powinienem do NBT mieć RLSBS. Jak przyjdzie dodam do FA 521 i zobaczymy. Po wymianie włącznika świateł pojawił się błąd D90D16, ale liczę, że zniknie po dodaniu do FA 521 Wyrzuciłem dziś czujniki cofania tył z całą instalacją(były nieoryginalne i nie działało to dobrze) , założyłem oryginalne i wymieniłem moduł REM v3 na REM V1 tu obyło się bez komplikacji :D
  3. Zaktualizowałem licznik i działa tryb dzienny w trybie automatycznym w NBT. Opis jakoby czujnik był w wyświetlaczu raczej nie dotyczy F20, ponieważ wyświetlacz nie jest wpięty do CAN, ani innej linii danych(tak jam np. E90) , jest tylko zasilanie i LVDS do przesyłania obrazu. Po aktualizacji licznika musiałem jeszcze zaktualizować fw w ICM, ponieważ pojawił się błąd sumy kontrolnej przesyłania komunikatów między KOMBI, a ICM. Obecnie mam jeszcze błąd D016DD- muszę chyba zaktualizować FEM do tej samej wersji. Najlepiej resztę sterowników. Oryginalnej anteny jeszcze nie podłączałem. Na razie szukam czy nie da się wyłączyć kontroli anteny GPS
  4. Nie przypuszczałem, że KOMBI jest w to zamieszany, czyli spróbuje zaktualizować licznik do takiej samej wersji jak mam w NBT (do wersji F020-18-03-532.) Antena GPS działa poprawnie. Tylko generuję ten błąd. W sumie mam oryginalną antenę, ale nie chce jej montować. Bo z tego co się orientuję trzeba odkleić płetwę od zewnątrz. A znając życie po ponownym przyklejeniu są duże szanse na nieszczelność.
  5. Zamontowałem wszystko w samochodzie. Usunąłem z FA opcje: 663,6AA,6AB,6NH Dodałem do FA:609,6NS,6NR,6AE Wszystko co chciałem działa poza automatyczną zmówioną trybu dzień/noc. Jak mam ustawiony tryb automatyczny to kolory na NBT są z trybu nocnego cały czas. Tryb dzienny włącza się tylko przy otwarciu drzwi. Pojawiły się 3 błędy: Błąd D916C3 zniwelowałem poprzez usunięcie kodu 6AE. Błędu B7F850 pozbyłem się zmieniając w HU MICROPHONE_NUMBER na wert_01. Został mi jeszcze błąd B7F80F. Mam założoną nieoryginalną antenę GPS. Da się wykodować sprawdzanie rezystancji anteny GPS ? wolałbym zostać przy tej antenie. Czy ktoś miał podobne problemy z trybem nocnym. Czy to wymaga nowszego fv w jakimś sterowniku?(auto z ilevel F20-12-11-505) czy też montażu jakiegoś czujnika. Skąd NBT bierze informacje ?
  6. W końcu uruchomiłem tą nawigację. kilka błędów było po drodze. Jak by ktoś szukał to w skrócie: 1. W HU Tool certyfikaty generujemy dla 7 ostatnich znaków VIN 2. Korzystamy z wygenerowanego BIN 3. Nie dekodujemy nic !( Base64 ) 4. Czyścimy NBT z tool32 polecenie steuern_delete_persistency_intel_plus_swt z arhumentem SWT, potem polecenie STEUERGERAETE_RESET 5. Wgrywamy E-sysem W trybie eksperta najpierw certyfikat główny(SIGS), potem podpisy FSCS dla każdego certyfikatu po kolei(A0,DE,E5,6F,9C,9E,9F). i potem certyfikaty które chcemy = 00A00001.fsc itd.. 6. Potem już z górki wygenerowanie Life Time w Dr.Gini Efekt kocowy: :D
  7. Mam problem z Certyfikatami FSC . 1. Wymieniłem ENTRY CB na NBT w F20 z 2013r (jednostka 9351670 ,Idrive, LCD). Menu Nawigacja jest wyszarzana. 2. Zaktualizowałem jednostkę NBT (Nie obyło się bez kłopotów, po drodze padła na bootlanderze, ale ją wskrzesiłem). Obecnie mam I-level F020-18-03-532. 3. Zmieniłem VIN w NBT za pomocą polecenia WriteDataByIdentifierVIN w esys. 4. Wygenerowałem komplet Certyfikatów za pomocą HUTool 2.6 5. Umieściłem wygenerowany plik Bin na pendrive z systemem plików FAT32, i podłączyłem na 30s do NBT, potem zrobiłem restart zasilania. 6. Chcę zdekodować pliki FSC wygenerowane HUToolem w formacie Base64 tym dekoderem: http://4mhz.de/b64dec.html , aby je później wgrać esysem do NBT. I tu mam problem po wczytaniu pliku FSC do tego programu mam błąd: Proszę o jakieś wskazówki co robię źle lub jak to zrobić inną drogą. Tak obecnie wygląda status FSC w NBT: --> GetStatus <-- RootCertStatus accepted SWSigStatus rejected SWTApplications <-- FSCSCertStatus rejected FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 158(0x9E)/1(0x01) SWTType SWTclassic full <-- FSCSCertStatus rejected FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 160(0xA0)/1(0x01) SWTType SWTclassic full <-- FSCSCertStatus rejected FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 222(0xDE)/1(0x01) SWTType SWTclassic full <-- FSCSCertStatus rejected FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 111(0x6F)/1(0x01) SWTType SWTclassic full <-- FSCSCertStatus rejected FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 159(0x9F)/1(0x01) SWTType SWTclassic full <-- FSCSCertStatus rejected FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 156(0x9C)/1(0x01) SWTType SWTclassic full <-- FSCSCertStatus rejected FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 229(0xE5)/1(0x01) SWTType SWTclassic full <-- FSCSCertStatus not available FSCStatus rejected AppNr./UpgrIdx 169(0xA9)/91(0x5B) SWTType SWTshort RoutineResult: OK <-- ok
  8. Do czarnego podepni :8) , pinout mają taki sam
  9. Podepnij się do czarnego złącza + zakoduj opcje :8)
  10. Mam ten sam problem w E87 M47TU2 . Problem w tym że u mnie blokowanie skrzynią ani blokadą w dwumasie odpada bo mam wał w 2 częściach :( . Czy są jeszcze inne sposoby ? Czy zakup takiego klucza ma sens ?https://allegro.pl/oferta/klucz-do-kola-pasowego-walu-bmw-8349983781 ?
  11. Wgraj czysty wsad do pamięci 95040 w ELV :8) https://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=43272
  12. Jak zależy Ci tylko na wyglądzie, to kup jakikolwiek i przełóż płytkę PCB ze starego panelu :D
  13. Jeden z moich adapterów wygląda prawie identycznie jak u speed1211, Ciekawe czy mają ten sam kontroler.
  14. Udało Ci się uruchomić w CIC taki konwerter msata-ata ? Ja próbowałem 2szt. Jeden na kontrolerze 88SA8052-NNC2, drugi na JM20330 z dyskiem Kingston SMS200S3/120G i się nie przyjęło :cry2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.