Skocz do zawartości

bartszatki

Zarejestrowani
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bartszatki

  • Urodziny 05.03.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 520d N47 2010
  • Lokalizacja
    Toruń

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bartszatki

  1. bartszatki

    Drgania n47

    Czyli zdejmujesz dwa wężyki z tego elektrozaworu co siedzi za kolektorem dolotowym i je mostkujesz tak? A króćce, które zostały po odpięciu wężyków na elektrozaworze zaślepić?
  2. A jak spuszcze powietrze z poduszek to kompresor nie zacznie od razu pompować? Nie trzeba wyjąć bezpiecznika od kompresora? I kolejna sprawa, jak już wszystko złoże to opuścić na dół na pustych poduszkach i wtedy wpiąć bezpiecznik, żeby kompresor zaczął pompować?
  3. bartszatki

    Drgania n47

    Ale wcześniej były drgania a po spięciu na stałe ustały? Co dokładnie masz na myśli pisząc "zepniete na stałe", daj jakąś instrukcję jak to spiąłeś. Dzięki z góry.
  4. Też wziąłbym HITACHI, ale niestety dłuższy czas nie ma nigdzie, to chyba z uwagi na problemy z dostępnością układów elektronicznych w motoryzacji.
  5. A tu odpowiedź z sąsiedniego wątku na temat sterowników. "W ETK jest widnieje informacja: "Uwaga! Montaż mieszany produktów Beru i Bosch jest niedozwolony.". Interpretowałbym to tak, że oba podzespoły (sterownik/świeca) muszą być tego samego producenta, a to co było przy pierwszym montażu 10 czy więcej lat temu, odstawiłbym w niepamięć - mogło się w tym czasie coś zmienić." Poddaję się. Co więcej nie ma nigdzie w katalogach sterownika produkowanego przez Boscha do tego silnika albo ja go nie znajduję. Załamka.
  6. A jest w ogóle sterownik Boscha ? Bo jakoś nie potrafię znaleźć odpowiednika Bosch do numeru części 12218591723 lub 12217798000. Są Beru, Hitachi (niedostępny nigdzie), Champion i jakieś krzaki, a Boscha nie ma. I co wy na to koledzy pomożecie? Co więcej w wątku "N47 177M drgania świeca" czytam:
  7. A gdy świece są Bosch 7V to sterownik Beru GSE105 jest dla nich ok???? Nie przepali rozumiem??. Wszędzie w sklepach i Internecie wg VIN do N47D20C dopasowują GSE105.
  8. Ale koledze chodzi nie o mieszanie świec, tylko o to czy do świec Boscha 7V można stosować sterownik Beru GSE105. Ja mam ten sam dylemat. Generalnie wszystkie sklepy stacjonarne i internetowe dopasowują GSE105 do N47 D20C, ale czytałem też na forum, że jak świece Bosch to tylko sterownik OEM, a jak sterownik BERU GSE105 to trzeba wymienić świece też na Beru. Z drugiej strony piszą niektórzy, że sterownik OEM na pierwszy montaż pochodzi właśnie od BERU. I bądź tu mądry.
  9. Można ładnie zejść z kosztami wymiany poświęcając trochę czasu i kupując części samemu. Jak już są części to każdy kumaty mechanior od beemy zrobi. Polecam lekturę posta:) viewtopic.php?f=70&t=178507&start=2190#p2251069 A jak ktoś nie chce się bawić w internety to Grzegorz Fąfara w Bukowiu - robią dobrze i niedrogo, dojazd S8 bardzo dobry: viewtopic.php?f=70&t=178507&start=2190#p2251088
  10. Witam, czy do E61 podejdą felgi "styling 251" 8,5x19 ET 25 z oponami 245x45x19 taki sam zestaw na przód jaki i na tył? Czy może z oponami trzeba zjechać do 235? Reszta będzie ok?
  11. A myślałem, że w F-kach już nie będzie z tym problemu a tu proszę...
  12. Dotarłem do wspomnianego elektrozaworu. Mieści się on za kolektorem dolotowym i bez jego wyjęcia dostępu praktycznie nie ma. Co gorsza wymieniłem ten zawór i drgania nie ustąpiły, kończą mi się pomysły...
  13. U mnie też wibracje wyczuwalne po wrzuceniu na luz i co najciekawsze przechodzą idealnie w momencie, gdy auto zwalnia poniżej 40 km/h. To nagłe zniknięcie drgań musi być na moje związane z jakimś ustrojstwem podpiętym pod elektronikę a nie częścią mechaniczną, że przechodzi zawsze dokładnie przy tej prędkości. Nikt nie wie specjalnie co to może być. Studiowałem zagraniczne fora i będę próbował w temacie sterowania podciśnieniem poduszek silnika. Mam już nowy elektrozawór który nimi steruje i zobaczymy czy się coś zmieni po jego wymianie.
  14. Odgrzewam kotleta, można jakoś skasować licznik odpaleń/limit żywotności dpf'a? Wywaliło błąd 452A pomimo, że według pomiarów ciśnień dpf jest zdrowy i wypalił się sam ostatnio 80 km temu. Można jakoś pozbyć się powracającego błędu 452A? Oczywiście nie myślę wywalać dpfa, żeby było jasne :)
  15. Problem jeszcze nie został rozwiązany niestety. W moim przypadku nie jest to związane z obrotami. Podam przykład. Jadę 100 km/h i wrzucam luz. Automatycznie wskakują drgania. Obroty od razu spadają tak jak trzeba, ale drgania nie ustają. Auto się toczy i dopiero jak wskazówka mija równo 40 km/h ustają jak ręką odjął. Na jakimś forum znalazłem podobny temat, ale umarł i nikt tam nie odpisuje. Ktoś jedynie wspomniał, że odpiął wtyczkę tego zaworu i było ok. Jak znajdę wrzucę link. Co do zaworu to próbowalem z kanału iść drogą przewodu od poduszki, ale wchodzi za silnik i tyle go widzieli. Konia z rzędem temu kto wie gdzie jest, a dobra buteleczka temu kto zna faktyczną przyczynę takich drgań. Pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.