Skocz do zawartości

Jacky X

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Jacky X

  • Urodziny 05.06.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 535

Osiągnięcia Jacky X

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Piszę tutaj,żeby nie zakłądać nowego tematu i nie śmiecić. Mam e39 4,4L skrzynia i dyfer M5. Chciałbym się nauczyć przerzucania masy . Czyli na szerokim asfalcie "ryba " od jednego boku do drugiego . Czy potrzebuję do tego zaspawanego dyfra czy ogarnę takie ćwiczenie swoim ? PS. Ma ktoś jakiś filmik z takiego ćwiczenia na youtube ?
  2. Jacky X

    m62b44TU /m62b35TU rozrząd

    Dlaczego one mają takie fikuśne kształty ?
  3. A tu przygazówka: i kolejny
  4. Co to znaczy w funkcjach INPA : 1) Activate EV ? [ injection Valve] 2) Activate relay TEV ? [TEV - evaporative purge control]
  5. Odpaliłem INPA więc zostawiam dla potomnych. Najlepiej użyć Win XP i jednak polecam nie instalować po swoich przygodach na kompie gdzie mamy ważne dane. Polecam sprzedawcę z linka powyżej bo na CD jest dużo fajnych rzeczy , kabelek działa choć nie wszystko jeszcze rozumiem. Nie widzę w INPA zapłonu i na kabelku widzę w połączeniu z samochodem czerwoną diodę a może powinna zmieniac się na zieloną. Ale przede wszystkim zczytywanie danych działa. 1) Instalujemy Standard Tools Setup- CD-Program-wersja 2- Standard Tool Setup 2.12 [skip,skip.Next( Ediabus, NFS)} 2) Uzupełnienie bibliotek : Program-Wersja1-Plik INPA502 Menu PL NCS dla Win 64 bit , C:\ , wypakuj wszytskie 3) Spolszczenie - cały plik CFGDAT przenosimy do C:\EC-APPS\INPA podłączamy kabel diagnostyczny do USB 4) USB serial port - szukaj sterowników-wszystkie urządzenia- ścieżka INPA-sterowniki XP(ftdipart) 5) Mój komputer=penel sterowania-system-sprżet-menadżer urządzeń-ustawienia portu-zaawansowane- ma być port com1 Opalić INPA, włączyć zapłon, wybrać wersję samochodu i moduł do zczytania ......... powodzenia PS. Teraz pytanie jakie parametry silnika benzynowego (m62) mogę zczytać INPA ?
  6. Chciałem się pobawić INPA w BMW E39 540. Kupiłem na allegro To bo nie wiedziałem co kupić. Zaryzykowałem. https://allegro.pl/oferta/polski-interfejs-obd2-dla-bmw-inpa-2kl-e39-e46-e60-8319625389?snapshot=MjAyMS0wOC0zMFQxMjowMTo0OC4yMzVaO2J1eWVyO2NmODU5OGNhYTZjYjA5ZDE3YWFjYTNmZDUwYThhMWIwYTNkNDkyZGMzM2U1YTczNWY5NzA5ZDBmZTQ1N2NjMDA%3D Wydatek niewielki. Ale kłopot już TAK. Chciałem mieć program pod ręką więc użyłem często używanego laptopa. I to był błąd choć nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku. Program pokazał komunikat o problemie z Windows 10. Potem mnie o coś pytał coś tam potwierdzałem. A na koniec ................... wywaliło mi pół zawartości dysków na laptopie. Mało zawału nie dostałem. Głupotą było instalowanie na ważnym laptopie. Mądry polak po szkodzie. PS. Dał by ktoś czytelnego MANUALa do INPA. Wymagania sprzetowe, oprogramowanie , jaki kabelek, itp.
  7. Jacky X

    m62b44TU /m62b35TU rozrząd

    Mam m62b35TU ze złamanym ślizgiem(na palecie) i tak sobie w wolnym czasie postanowiłem zmienić rozrząd. W zasadzie rozkręciłem już osłony przodu silnika. Została mi ta środkowa bo podejrzewam, że trzymają ją śruby od spodu i trzeba odkręcić część miski olejowej. Ale zastanawiam się jak działa rozrząd i jaką funkcję pełnią elementy zaznaczone na zdjęciu.
  8. Wskazówka temperatury stoi pionowo jak zającowi uszy :D Sprawdziłem, przy temperaturze roboczej(wskazówka pionowo) wisko jest spięte powiedzmy na 100%. Nie daje się zatrzymać tekturą. @WojtekX (pewnie,że nie , dzięki za pomoc i to nie pierwszy raz).Auto wkońcu jeździ . Na razie testuję rozsądnie. Ale na zakrętach pod górę na suchym po dodaniu gazu włącza się kontola trakcji . Trzeba będzie ją wyłączyć :twisted:
  9. Kiedy najwięcej satysfakcji daje jak się samemu "bunię" ogarnie. Często z wydajną pomocą życzliwych ludzi choćby takich jak na tym forum !!! :dance: PS. Wszystko wygląda dobrze. Jeszcze tylko sprawdzę zachowanie temperatury i spięcie na wysokiej temperaturze.
  10. Założyłem Sachsa- 602zł i nie do końca jest tak jak czytam powyżej. 1) Po odpaleniu - wisko spięte jest na 100%. Nie mogę zatrzymać wiatraka. 2) Silnik nagrzewa się - spięcie jest mniejsze , wiatrak mogę zatrzymać tekturką a nawet ręką. Ale wiatrak nigdy nie zatrzymuje się. 3) Przygazówka- mam wrażenie ,że wiatrak nie kręci się 1:1 tylko wolniej ( efekt ślizgającego się sprzęgła) 4) Maksymalna robocza temperatura silnika - nie sprawdzałem jeszcze spięcia przy 100stC PS. Czy u Was jest tak ,że po odpalenia i nagrzewaniu się silnika wiatrak na postoju nie kręci się wogóle ?
  11. Dla potomnych. Patent z trytytkami na paskach nie działa. Pasek mi się ślizgał na kołach i nic z tego. Za to kropelka WD40 i sposób nr2 czyli walnięcie młotem i za którym razem puściło. Poprzednie wisko nie byłem w stanie niczym zatrzymać w żadnej temperaturze a w kabinie był szum odrzutowca. Miałem pod ręka inne wisko. Jest różnica : mogę go zatrzymać w każdej temperaturze. A silnik ma ciut wyższą pracę po rozgrzaniu. Więc to z kolei spina za słabo. Więc pytania są dwa : 1) Jakie wisko warto kupić jako nowe ? 2) Wiatrak mi pracuje cały czas. Po odpaleniu, po 5 minautach, w całym zakresie temeratury pracy silnika. Jutro podmienię czujnik temperatury cieczy. PS. Jeśli uszkodzony jest czujnik jak powyżej to jak odpłaczę od niego wtyczkę to wiatrak się zatrzyma ? Czy tak mogę rozstrzygnąć czy on mi włącza wiatrak cały czas ? PS. Mam rozmontowaną klimę ale to nie powinno mieć znaczenia.
  12. Prawdopodobnie mam zacięte wisko na stałe. Podczas rozgrzewania się auta wiskozy nie udaje się zatrzymać. Wnioskuję ,że jest spięta na stałe i należy ją wymienić. PS . Jak ją odkręcić. Wiem, że trzeba użyć klucza 32 i odkręcać w prawo. Ale jak zblokować aby nie kręciła się wraz ze wszystkimi rolkami na pasku ???
  13. A jednak jestem zdolny. WTYCZKI BYŁY ZAMIENIONE !!! :D
  14. Jak odpalam samochód to wentylator pracuje. Jak chwilę popracuje i obroty maleją to zmieniają się obroty wiatraka. A jak sprawdzić czy wiatrak wyłącza się podczas jazdy ??? PS> Czy na wolnych obrotach na postoju wiatrak w bmw e39 535/540 pracuje cały czas bez względu na temperaturę silnika ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.