Skocz do zawartości

krzych_29

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E81 123D

Osiągnięcia krzych_29

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Światła do jazdy dziennej za pomocą świateł drogowych BMW E65 2005 lift, film krok po kroku:
  2. Oczywiście trzeba dodać do FA $633 i usunąć $638, pewnie dlatego nie masz "phone", możesz potem przekodować auto "process car" , lub przelecieć pustym plikiem MAN moduł MMI, MMIGT i TCM. Powinna wtedy pojawić się opcja "phone". Powinno być widać phone, ale zobacz czy masz te ustawienia: 3. After that i coded the MMI with NCSExpert with the following options : TEL_BLUETOOTH AKTIV BLUETOOTH_HANDY AKTIV ECE_TELEFON aktiv HARDKEY_ASK aktiv 4. Then i coded the new TCU-module (TCU15MOS.C13) with NCSExpert and changed the following options: BORDNETZ e65_bordnetz BACKUP_ANTENNA nicht_aktiv BACKUP_LOUDSPEAKER nicht_aktiv 5. After that i could successful pair my iphone 4s and had full bluetooth functionality. BUT i still had the SOS-System-Failure - Message!! The source of the failure-message was located in the SIM-ECU (NCSExpert) So i read with NCSExpert the trace-file the SIM-ECU and found some interesting options to deactivate. I set the following options: UBERWACH_TELEFON nicht_aktiv VERBAU_TELEFON nicht_verbaut tu masz adres do strony gdzie ludzie też mocno walczą z bluetooth w E66 , E65 https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=600318&page=23 Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało.
  3. Aktualizacja: PISZĘ TO W CELACH INFORMACYJNYCH I NIE ODPOWIADAM ZA SZODY POWSTAŁE W SKUTEK DZIAŁANIA WG. MOJEGO OPISU. AKTUALIZACJE I ZMIANY W OPROGRAMOWANIU ROBISZ WYŁĄCZNIE NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!! Sprawa rozwiązana wszystko działa. Gdy kiedyś zdarzyło Wam się nabyć jakikolwiek moduł (sterownik) z wgranym oprogramowaniem od innego BMW, którego numer oprogramowania nie odpowiada numerowi waszego ZB number, ale sam sterownik występował w waszym aucie, to należy (napiszę na przykładzie modułu TCU1.5 most o numerze części 9149615 i o wgranym oprogramowaniu nr 9231089 od BMW E60, a w moim E65 najnowsze możliwe oprogramowanie miało numer 9206778): 1. Montujecie i podłączacie sterownik w bagażniku 2. Sprawdzacie w INPA numery ZB i przypisane im numery VIN ( shift+F2, następnie Functional jobs, następnie F3 Anwenderinformationsfeld ) spisujecie numer ZB modułu i sprawdzacie jaki ma przypisany nr vin. Warto sprawdzić czy numer Vin przypisany przy innych podzespołach jest z liczbą kontrolną czy też nie. U mnie było przypisane 7 ostatnich cyfr jak w dowodzie bez numeru kontrolnego i tak samo trzeba przypisać przy zmienianym module. 3. W Sp-daten dla E65 wchodzicie w katalog DATA\TELE15 tam powinny znajdować się pliki: 9206778A.0pa ; TELE15.ATS ; TELE15.DAT ; TELE15.HIS ; TELE15.HWH 4. Zmieniacie zawartość TELE15.HIS w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15his.png 5. Zmieniacie zawartość TELE15.HWH w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15hwh.png 6. Za pomocą BMW Coding Tool trzeba zaktualizować SPdaten i WINkfp: Po prawej klikacie na select SP-source wybieracie ścieżkę gdzie macie na komputerze katalog z SP Daten dla E65 - ten sam gdzie zmienialiście zawartość plików TELE15, następnie klikacie Update SP-daten , wyskakuje okienko czy zrobić beckup, nie trzeba, następnie gdy aktualizacja się zakończy , kliknijcie Update WinKFP - analogicznie jak z SP-daten. Po aktualizacji wszystko jet gotowe do programowania. 7. Podłączacie prostownik pod maską, uruchamiacie WinKFP, wybieracie F1 comfort mode, następnie F3 Update ZUSB, z listy wybieramy nazwę sterownika jaki nas interesuje (w moim przypadku był to TELE15. Wciskamy F4 i wpisujemy nr VIN, następnie F8 Done, następnie można użyć przycisku F4 Special, następnie F1 read UIf tak aby podejrzeć numery. Następnie F8 done, następnie jeszcze raz sprawdzacie numer VIN u góry ramki programu, następnie F3 Prog.ZB-Update i wyskoczy okienko informujące z jakiego softu przechodzimy na jaki sof w moim przypadku z 9231089 na 9206778 - WinKFP pozwolił na to tylko dzięki zmianom w plikach TELE15 HIS i HWH bez zmian WinKFP aktualizuje tylko w górę. Jeżeli numery są zgodne z naszymi założeniami to klikamy tak, w następnym okienku klikamy ok i ju idzie aktualizacja. W moim przypadku aktualizacja trwała około 30 minut. Na koniec wyskoczy okienko informujące o prawidłowym zaprogramowaniu. 8. Zmiany w piku TRC w NCS i moduł TCU1.5MOST śmiga jak należy. https://zapodaj.net/110f2bc33f072.png.html https://zapodaj.net/607b5c704ac0e.bmp.html
  4. Aktualizacja: PISZĘ TO W CELACH INFORMACYJNYCH I NIE ODPOWIADAM ZA SZODY POWSTAŁE W SKUTEK DZIAŁANIA WG. MOJEGO OPISU. AKTUALIZACJE I ZMIANY W OPROGRAMOWANIU ROBISZ WYŁĄCZNIE NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!! Sprawa rozwiązana wszystko działa. Gdy kiedyś zdarzyło Wam się nabyć jakikolwiek moduł (sterownik) z wgranym oprogramowaniem od innego BMW, którego numer oprogramowania nie odpowiada numerowi waszego ZB number, ale sam sterownik występował w waszym aucie, to należy (napiszę na przykładzie modułu TCU1.5 most o numerze części 9149615 i o wgranym oprogramowaniu nr 9231089 od BMW E60, a w moim E65 najnowsze możliwe oprogramowanie miało numer 9206778): 1. Montujecie i podłączacie sterownik w bagażniku 2. Sprawdzacie w INPA numery ZB i przypisane im numery VIN ( shift+F2, następnie Functional jobs, następnie F3 Anwenderinformationsfeld ) spisujecie numer ZB modułu i sprawdzacie jaki ma przypisany nr vin. Warto sprawdzić czy numer Vin przypisany przy innych podzespołach jest z liczbą kontrolną czy też nie. U mnie było przypisane 7 ostatnich cyfr jak w dowodzie bez numeru kontrolnego i tak samo trzeba przypisać przy zmienianym module. 3. W Sp-daten dla E65 wchodzicie w katalog DATA\TELE15 tam powinny znajdować się pliki: 9206778A.0pa ; TELE15.ATS ; TELE15.DAT ; TELE15.HIS ; TELE15.HWH 4. Zmieniacie zawartość TELE15.HIS w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15his.png 5. Zmieniacie zawartość TELE15.HWH w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15hwh.png 6. Za pomocą BMW Coding Tool trzeba zaktualizować SPdaten i WINkfp: Po prawej klikacie na select SP-source wybieracie ścieżkę gdzie macie na komputerze katalog z SP Daten dla E65 - ten sam gdzie zmienialiście zawartość plików TELE15, następnie klikacie Update SP-daten , wyskakuje okienko czy zrobić beckup, nie trzeba, następnie gdy aktualizacja się zakończy , kliknijcie Update WinKFP - analogicznie jak z SP-daten. Po aktualizacji wszystko jet gotowe do programowania. 7. Podłączacie prostownik pod maską, uruchamiacie WinKFP, wybieracie F1 comfort mode, następnie F3 Update ZUSB, z listy wybieramy nazwę sterownika jaki nas interesuje (w moim przypadku był to TELE15. Wciskamy F4 i wpisujemy nr VIN, następnie F8 Done, następnie można użyć przycisku F4 Special, następnie F1 read UIf tak aby podejrzeć numery. Następnie F8 done, następnie jeszcze raz sprawdzacie numer VIN u góry ramki programu, następnie F3 Prog.ZB-Update i wyskoczy okienko informujące z jakiego softu przechodzimy na jaki sof w moim przypadku z 9231089 na 9206778 - WinKFP pozwolił na to tylko dzięki zmianom w plikach TELE15 HIS i HWH bez zmian WinKFP aktualizuje tylko w górę. Jeżeli numery są zgodne z naszymi założeniami to klikamy tak, w następnym okienku klikamy ok i ju idzie aktualizacja. W moim przypadku aktualizacja trwała około 30 minut. Na koniec wyskoczy okienko informujące o prawidłowym zaprogramowaniu. 8. Zmiany w piku TRC w NCS i moduł TCU1.5MOST śmiga jak należy. https://zapodaj.net/110f2bc33f072.png.html https://zapodaj.net/607b5c704ac0e.bmp.html Oczywiście trzeba dodać do FA $633 i usunąć $638, możesz potem przekodować auto "process car" , lub przelecieć pustym plikiem MAN moduł MMI, MMIGT i TCM. Powinna wtedy pojawić się opcja "phone". ustawienia: 3. After that i coded the MMI with NCSExpert with the following options : TEL_BLUETOOTH AKTIV BLUETOOTH_HANDY AKTIV ECE_TELEFON aktiv HARDKEY_ASK aktiv 4. Then i coded the new TCU-module (TCU15MOS.C13) with NCSExpert and changed the following options: BORDNETZ e65_bordnetz BACKUP_ANTENNA nicht_aktiv BACKUP_LOUDSPEAKER nicht_aktiv 5. After that i could successful pair my iphone 4s and had full bluetooth functionality. BUT i still had the SOS-System-Failure - Message!! The source of the failure-message was located in the SIM-ECU (NCSExpert) So i read with NCSExpert the trace-file the SIM-ECU and found some interesting options to deactivate. I set the following options: UBERWACH_TELEFON nicht_aktiv VERBAU_TELEFON nicht_verbaut tu masz adres do strony gdzie ludzie też mocno walczą z bluetooth w E66 , E65 https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=600318&page=23
  5. Aktualizacja: Problem polega na tym , że TCU1.5 MOST , który nabyłem ma wgrane oprogramowanie nr 9231089 , a ostatnie oprogramowanie przewidziane dla E65 to 9206778A. Dlatego działa nieprawidłowo. Teraz muszę sprawić, aby cofnąć wersję oprogramowania do 9206778A. Jak to zrobię napiszę co i jak.
  6. Witam, Mam pewien problem. W BMW E65 2005.06 wymieniłem moduł bluetooth z Everest E65 ECE na TCU1.5 MOST ECE nr 9149615, po to aby móc podłączyć auto z telefonem przez bluetooth. Jest teraz w mmi ikonka phone, bluetooth się podświetla, parowanie również, przy próbie parowania pojawia się w telefonie urządzenie BMW02092 klikam połącz wpisuję pin z TCU1.5 MOST i po chwili mam informację " nie udało się nawiązać połączenia.." Przy próbie zczytania w ncs TCUM - codiren lessen wywala błąd coapi2041. W Winkfp przy próbie wpisania Enter ZUSB numeru 9231089 - taki jest numer pobrany z inpy ( tego nowego TCU1.5), wywala błąd "Error on determining the ZB number", W Winkfp mam wgrane dane spdaten od E65 i tam tego numeru nie ma. Zgrałem sobie spdaten od E70 i tam już ten numer 9231089 jest. Zamieniłem pliki data z e70 do e65 dla TCUM tak aby WINkfp widział numer 9231089 i zrobiłem zmianę VIN, poszło bez problemu, ale nadal nie mogę odczytać ustawiań TCUM i telefon nadal się nie może sparować. W ncs gdy wybiorę ecu TCUM przed próbą zczytania pojawiają się napis z nazwami plików między innymi: tele60_2.prg, TCU_MOST.C02 , w spdaten mam też oprócz tele60_2.prg też tele60_3.prg oraz TCU15MOS.cxx(xxcyfry) , można je podmienić? Może w tym problem? Walczyć z tym czy wymienić na EVEREST E65 ECE z 2006 roku? Co myślicie? Proszę jeszcze o informację czym w zasadzie różnią się EVEREST od TCU1.5 MOST?
  7. Co do zmiany w BMW E65 TCU Everest ECE z 2005.06 na TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 , jest problem z zmianą VIN za pomocą WinKFP, ponieważ E65 w spdaten nie ma na wyposażeniu takiego modułu. TCU 1,5 MOST ECE zgłasza się w inpe, gdzie mogę podejrzeć jego numer tj. 9231089 , taki numer występuje w spdaten BMW E70 w katalogu data/tele15. W NCS, gdy chcę zczytać trc TCUM wywala bład coapi2041 - co ponoć oznacza błędny VIN . Przed tą próbą odczytu ncs informuje, że pliki tego modułu to miedzy innymi TELE60_2.prg, a ponoć ten nowy moduł ma mieć TELE60_3.prg , nie wiem jak to zmienić. Czy jeżeli na wyposażeniu E65 nie szły TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 to czy jest możliwe prawidłowe zapisanie tego modułu do tego auta? Jak można w prosty sposób sprawdzić win przypisany do poszególnych modułów? Po dodaniu klucza $633 i usunięciu $638, i przekodowaniu , na wyświetlaczu jest "phone", jest aktywny bluetooth . Kiedy robię parowanie na telefonie wyświetla mi się bmw02902, klikam wpisuje pin z nowego TCU1,5 Most ECE, mieli mieli i się nie łączy. Nie wiem czy to wina , że to iphone 5s czy też chodzi o niepoprawny vin i zapisanie modułu do auta. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Chętnie pomogę jeśli chodzi o klimatyzację bo tym się zajmuję na codzień, webasto odrobine też.
  8. Aktualizacja: Winowajcą błędów w ncs był źle ustawiony port tzn. jego parametry. Po zmianie na właściwe można dodawać i odejmować i kodować itd. Co do zmiany w BMW E65 TCU Everest ECE z 2005.06 na TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 , jest problem z zmianą VIN za pomocą WinKFP, ponieważ E65 w spdaten nie ma na wyposażeniu takiego modułu. TCU 1,5 MOST ECE zgłasza się w inpe, gdzie mogę podejrzeć jego numer tj. 9231089 , taki numer występuje w spdaten BMW E70 w katalogu data/tele15. W NCS, gdy chcę zczytać trc TCUM wywala bład coapi2041 - co ponoć oznacza błędny VIN . Przed tą próbą odczytu ncs informuje, że pliki tego modułu to miedzy innymi TELE60_2.prg, a ponoć ten nowy moduł ma mieć TELE60_3.prg , nie wiem jak to zmienić. Czy jeżeli na wyposażeniu E65 nie szły TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 to czy jest możliwe prawidłowe zapisanie tego modułu do tego auta? Jak można w prosty sposób sprawdzić win przypisany do poszególnych modułów? Po dodaniu klucza $633 i usunięciu $638, i przekodowaniu , na wyświetlaczu jest "phone", jest aktywny bluetooth . Kiedy robię parowanie na telefonie wyświetla mi się bmw02902, klikam wpisuje pin z nowego TCU1,5 Most ECE, mieli mieli i się nie łączy. Nie wiem czy to wina , że to iphone 5s czy też chodzi o niepoprawny vin i zapisanie modułu do auta. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Chętnie pomogę jeśli chodzi o klimatyzację bo tym się zajmuję na codzień, webasto odrobine też.
  9. Witam, kolegów! Mam mały problem po zainstalowaniu nowego ( używanego - nowszego ) modułu bluetooth TCU 1,5 MOST ECE od BMW E61 nr części 9149615. Procedurę pobrałem od kolegi Twin7 : https://7er.pl/showthread.php/31106-Bluetooth/page4. Przez Tool32 dodałem mój vin - chyba dobrze. Na wyświetlaczu pojawił się Phone, telefon iphone widzi auto lecz po wpisaniu pinu z obudowy modułu niestety nie łączy się. Do tego pojawiła się kontrolka SOS błąd. Idąc dalej chciałem usunąć wpisy $612 odpowiedzialny za wyświetlanie SOS oraz $638 zmienić na $633. Niestety FA nie zapisuje do CAS i wyrzuca błąd coapi 1000. Próbowałem usuwać pojedynczo bez skutku. Może tego vinu dobrze nie zgrało - jak to zweryfikować? Wcześniej kiedy przerobiłem dogrzewacz na pełne webasto to przekodowanie poszło bez problemu. Robione na moim aucie E65 2005.06. Podaję FA przed próbami zmian: E65_#0305&U6SW%0475$248$255$261$268$2VA$302$316$31 9$320$323$354$403$415$416$423$428$430$431$438$442$ 453$456$464$470$488$494$496$508$521$524$534$536$54 8$601$603$607$609$612$616$620$631$638$672$676$696$ 698$760$801$851$863$879$978*HM21-B110 tam gdzie w kodach występują spacje to jest błąd przeglądarki, normalnie jest wszystko w jednym ciągu. oraz FA z BMW dotyczy tego samego samochodu: S2VA Chassis suspens. setup"Adaptive Drive" S8SA Navigation access request,country-spec. S8SC Telematics access request,country-spec. S8SP Control unit COP S248 Steering wheel heater S255 Sports leather steering wheel S261 Side airbags for rear passengers S268 BMW LA wheel, star spoke 95 S302 Alarm system S316 automatic trunk lid mechanism S319 Integrated universal remote control S320 Deleted, model lettering S323 Soft-Close-Automatic doors S354 Green windscreen, green shade band S403 Glass roof, electrical S415 Sun-blind, rear S416 Roller sun visor, rear lateral S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior rear-view mirror with auto dip S438 Fine wood trim S442 Drink holder S453 Climatised front seats S456 Comfort seat with memory S464 Ski bag S470 Isofix-System S488 Lumbar support, driver and passenger S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S508 Park Distance Control (PDC) S521 Rain sensor S524 Adaptive Headlights S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S601 TV function S603 Fond screen S607 Preparation, Teleservice S609 Navigation system, Professional S612 BMW Assist S616 BMW Online S620 Voice control S631 Second receiver in the rear, cordless S638 Car telephone Professional S672 CD changer for 6 CDs S676 HiFi speaker system S696 DVD changer S698 Area-Code 2 for DVD S760 High gloss shadow line L801 NATIONAL VERSION GERMANY S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S978 Innovation package Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.