Skocz do zawartości

dbdgonzo

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 2000r

Osiągnięcia dbdgonzo

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Trochę o tym czytałem i mógł być źle założony pasek. Nie jestem pewien czy można go źle złożyć, wydaje mi się że pasuje tylko w 1 kombinacji. Co do przebiegu to ma 400tys, licznikowe :D Z tym prądem i samym napinaczem to muszę sprawdzić, bo auto mam 6 lat i szczerze mówiąc to robione były tylko rolki i pasek
  2. Witam. Kolejny raz mam problem z urwanym uchwytem rolki paska pl . Podczas odpalania nagle się urywa. W przeciągu roku mam to 2 raz. Macie jakieś pomysły dlaczego tak może się dziać? https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gj-rev1&sxsrf=ALeKk0097PW0vAy_AskWv0oAAYa4JCNIrA%3A1608214842572&ei=OmnbX7yjIoSOrwTwx7TgBg&q=ucjwyt+e39+paska&oq=ucjwyt+e39+paska&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBwghEAoQoAE6BAgAEEc6BggAEA0QHjoICAAQCBANEB46BAgeEApQ-RRY8x9ghyJoAHABeACAAcIBiAHZCJIBAzAuNpgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp#imgdii=YR75ing67nQP2M&imgrc=Lt5mtCDENRRcuM
  3. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    W niedzielę skasowałem adaptację skrzyni i przytoczyłem ją wedle instrukcji ( e60) nie znalazłem dla e39. Do dziś udało mi się osiągnąć spalanie w mieście na poziomie 9l. Myślę, że w cieplejsze dni, bez śniegu uda się zejść poniżej 9l, czyli tak jak samochód palił wczesniej.
  4. dbdgonzo

    Prądowe jajca...

    Może akumulator nadaje sie do zmiany.
  5. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Witam w Nowym roku. Od ostatniego wpisu uszczelnilem układ paliwowy, zrobiłem porządek z filtrem paliwa (mann) i na próbę wstawiłem uniwersalny regulator ciśnienia paliwa, ustawiłem go według inpa na 4.2 bar. Efektów brak, może trochę lepiej się zbiera. Mam nową teorię. Samochód stał 3 mies u lakiernika bez akumulatora i tak sobie myślę, że może utraciły się adaptacje skrzyni lub innych modułów. Skrzynia generalnie chodzi ok, jak na 19 latka :D
  6. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Witam ponownie. Nagrałem film w live data. Test zrobiony na 3 biegu, silnik rozgrzany. W aucie siedzi podmieniony przepływomierz link do filmu: Z tego co widzę to ciśnie na progowej jest dość niskie, bo spada do 3,3 bara. Pompa była zmieniona 3 lata temu na pierburg automotive, bo na poprzedniej samochód kręcił się do 3 tys obr i dalej obroty nie szły. Zauważyłem dziś, że okolice zaworka, który reguluje ciśnie są dość mocno ufajdane w ropie.
  7. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Witam ponownie. Mechanik stwierdził, że turbo jest w dobrym stanie. I to ze samochod wiecej pali nie jest winą turbo. Ostatnio podmieniłem przepływke na inna z tym samym nr. Podjeżdże troche i dam znać. Zrobilem testy inpa w czasie jazdy. Wstazania turbo i przeplywki sa mocno różne od tych co zakłada komputer "soll- ist" Po przekroczeniu 3 tys obr wszystko wraca do normy. Ist- soll sa prawie identyczne. Te całe cyrki ze spalaniem moga byc przez wadliwy filtr paliwa ? Z tego co siegam pamiecia to spalanie wzroslo po zmianie filtrów i oleju. Zawsze dawałem filtry MANN a tym razem sprzedali mi Filtrona, bo to niby to samo.
  8. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Nie, idzie do samego konca. Jutro przy okazji wymiany podpory walu, zajrzą do turbo.
  9. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Sprawdziłem kilka rzeczy. Gruszka sterujaca turbo chodzi płynnie i w dużym zakresie, odlaczylem przepływke i 0 reakcji, silnik pracuje tak samo, jak z przepływką. Chcę wyciągnąć wkład i sprawdzić czy może jest brudna, ale nie mogę dobrać nasadki. Wie ktoś co to za torx ? Mam takie z dziurką, ale nie pasują :?
  10. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Test nr 7 sprawdzony. Podczas normalnej jazdy jest 88-92. Dziś zauważyłem, że silnik jest ospadły do 2 tys obrotów. Przy pełnym bucie ekomanizer wskazuje mniejsze spalanie niż przy normalnej jeździe. Węże podciśnienin sa nowe, ale może elektrozawor podciśnienia turbo leży. W inpie nie wywala błędu
  11. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Przepływke spróbuje odpisać, a co do temp silnika to wedlug zegarów jest ok. Chyba, ze jest jeszcze jeden czujnik
  12. dbdgonzo

    m57 duże spalanie

    Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód zaczął dużo palić. Jazda mieszana, spokojna i nie mogę zejść poniżej 11l. :mad2: Autem jeżdżę od 4 lat i nawet w dużo zimniejsze dni spalanie było niższe. Zauważyłem, że wskazówka ekomanizera nawet po delikatnym wciśnięciu gazu wędruje na +20l Tankowałem na kilku stacjach i wyniki podobne ok 11l. Odnoszę też wrażenie, że delikatnie stracił na mocy. Błędów silnika brak, a wykresy z inpy wyglądają następująco. ( sorry za jakość, ale laptop nie chciał zrobić screeanów) :shock: Pomiary robione na rozgrzanym silniku.
  13. Witam. Mogę za parę groszy kupić lampy lift, jednak są one bez xenonu. W aucie mam przedliftowe z fabrycznym xenonem. Moje pytanie brzmi, czy jest możliwość włożenia przetwornicy i całej reszty z lamp przedliftowych do poliftowych aby był w nich xenon ? Pozdrawiam
  14. Witam. Zbliża się wymiana oleju i szukam porady odnośnie tego co zalać. Auto jeździ na 10w40 Varvoline MaxLife, taki polecił mi ''mechanik''. było to 3 wymiany oleju temu. Czasem po odpaleniu widzę, że kontrolka ciśnienia oleju pali się przez 1-2 sekundy, bez różnicy ciepły/zimy. Chcę zejść na 5w30 /40, ale boję się, że zrobi się sito z silnika. Obecnie brak większych wycieków, jedynie zapocenie pokrywy zaworów. Bać się tej kontrolki czy jeździć dalej? zmieniać olej na 5 czy zostać przy obecnym?
  15. Prośba o pomoc w dobrze oleju Model: e39 Silnik: 530d 184 Przebieg: 300000km Styl jazdy: spokojny / czasem mocniejszy Użytkowanie: głównie miasto Zużycie: Znikome Zalany olej: Valvoline Maxlife 10w40 Chciałbym zejść na syntetyk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.