Skocz do zawartości

mesel

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mesel

  • Urodziny 27.10.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530i 2001
  • Lokalizacja
    Warszawa , Wawer

Osiągnięcia mesel

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Naprawiony wyświetlacz kompa. Zawiozłem to do Elektro-panel w Markach. Operacja zakończona sukcesem. Czas około 30 min, cena 130 zł. Bez obaw mogę dać tam do naprawy licznik.
  2. Będę wymieniał obie piasty więc problemu nie będzie ;). Dzisiaj wymieniłem obudowę lewego filtra razem z tą wygiętą rurą. Gazownik chował pod spodem komputer i zapewne w swej fachowości wziął i połamał zatrzaski. Dodatkowo muszę sprawdzić co się dzieje ciekawego w układzie paliwowym albo elektrycznym ponieważ poranne uruchomienie to jakiś dramat. Silnik pracuje strasznie nierówno i niekulturalnie. Wręcz chyba nie na wszystkich cylindrach. W ciągu dnia tego problemu nie ma i wydaje mi się, że to problem cofającego się paliwa. edit. 19.07 Kolejny punkt rewitalizacji do odhaczenia. Dzisiaj z rana wymiana oleju w skrzyni biegów. Oczywiście statyczna. Wreszcie skrzynia pracuje jak na BMW przystało ...czyli prawie nieodczuwalnie. Na szafie ponad 270 tys. km i filtr był na 100 % z pierwszego montażu.
  3. Fajne auto. Wydaje mi się, że parkuje jakieś 50 m ode mnie w Wawrze ;)
  4. Miałem zamawiać auto z salonu.....ale stwierdziłem, że jestem za młody żeby jeździć jakimś uturbionym 1.4 czy 1.6 z czterema cylindrami ;). Całkowicie spontanicznie, bez oglądania i weryfikowania kupiłem od kumpla e39. Zakup tak zwany "grillowy". Była impreza w sobotę, w niedzielę auto miałem na placu. Czy dobrze zrobiłem czas pokaże. Auto przywiezione do kraju w lutym tego roku a w marcu założona instalacja LPG. Mimo, że "obracam się w temacie", od zawsze w motoryzacji hobbistycznie a zawodowo od 97 roku to BMW nigdy nie miałem. Oczywiście, jeśli nie liczyć rajdówki ale to zupełnie inna bajka. Kilka słów pod tym linkiem viewtopic.php?f=173&t=269239 Dane z VIN, które nawet się zgadzają z rzeczywistością: VIN: CE55465 Type code: DT61 Model: 530I (EUR) E-F-R series: E39 Series: 5 Type: LIM Steering: LL Doors: 4 Engine: M54 Displacement: 3.00 Power: 170 (231 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: 430 - OXFORDGRUEN 2 METALLIC Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC Prod.date: 2001-02-21 S202 Steptronic S210 Dynamic stability control III S249 Multifunction f steering wheel S255 Sports leather steering wheel S266 BMW light alloy wheel, radial spoke 48 S320 Deleted, model lettering S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior rear-view mirror with auto dip S441 Smoker package S473 Armrest front S481 Sports seat S494 Seat heating driver/passenger S500 Headl.washer system/intensive cleaning S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S536 Auxiliary heating S548 Kilometre speedo S555 On-board computer V with remote control S630 Car phone with cordless receiver S661 Radio BMW Business (C43) S704 M Sports suspension L801 NATIONAL VERSION GERMANY S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S970 Business Package Z autem źle nie jest ale wymaga trochę uwagi i pracy. W tej chwili poziom to mniej więcej: Niemiec płakał jak mu Turek za lakierowanie płacił ;). Mam ją tydzień i jak na ten moment dołożyłem tylko brakujący cup holder i wymieniłem regulatory w lampach. Na najbliższe dni w planach wymiana oleju w skrzyni, polerowanie lamp, łożysko przód i przednie tarcze hamulcowe. Przy okazji zostanie wymieniony uszkodzony błotnik. Standardowo pikseloza na obu wyświetlaczach. Z ważniejszych rzeczy, które będę niedługo ogarniał to zmiana felg ( te z parapetem jakoś w mój gust nie trafiają), ogarnięcie zawieszenia i układu jezdnego, dopieszczenie wnętrza. Zdjęcie tylko jedno ale się poprawię ;). Pozdrawiam Zrobione: - lipiec 2017: wymiana oleju w skrzyni biegów, montaż cup holder, wymiana regulatorów w lampach przednich
  5. Sezon 2015 w BWM Challenge zakończony :D Mistrzostwo w klasie plus mistrzostwo dla naszego teamu w klasyfikacji zespołowej. W Kielcach było bardzo ciekawie ze względu na charakterystykę trasy i znikomą przyczepność nawierzchni. Odcinki niezbyt długie bo jedynie po około 2:30 minuty ale bardzo wymagające. Wyjeździłem się porządnie. Nowa klasa, nowa opona a jednak 3 miejsce i pudło :) . Do 2 pozycji zabrakło mi jedynie niecałe 0,5 sekundy po 5 przejazdach. Już wiem, że w przyszłym roku będzie bardzo wesoło. Przykładowy przejazd z wnętrza Wszystkie przejazdy z zewnątrz
  6. Dzięki za gratulacje. Rzeczywiście zabawa jest fantastyczna a emocje jeszcze większe :)
  7. W sobotę odbyła się przedostatnia runda z cyklu AB Cup BMW Challenge. Ze względów organizacyjnych wylądowaliśmy ponownie na obiekcie w Nowym Mieście nad Pilicą zamiast w Bednarach. Tym razem treningi obyły się bez incydentów więc nie było stresu związanego z kondycją auta. Przed tymi zawodami miałem już dużą przewagę punktową i wygranie ich dawało mi tytuł mistrza w klasie Hobby. Okazało się, że nie było to jednak takie łatwe i oczywiste. Pierwszy raz wystartował z nami Bartek Czwartek ze Szkoły Jazdy Racing. Bardzo doświadczony i szybki zawodnik. Już pierwszy przejazd pokazał, że dzień będzie pełen wrażeń i rywalizacji o setne sekundy bo pokonałem go o zaledwie 0.285 sekundy. Obaj narzuciliśmy takie szalone tempo, że odskoczyliśmy rywalom w klasie o ok. 5 sekund. Pierwszą pętle wygrałem o około 2 sekundy nad Bartkiem. Niestety nie skupiłem się wystarczająco na pierwszym przejeździe drugiej pętli i popełniłem kilka błędów, które spowodowały stratę prawie całej przewagi. Bartek ma dużo większe doświadczenie więc lepiej poradził sobie z presją. Dzięki bardzo szybkim i czystym przejazdom drugiej pętli finalnie pokonał mnie po całym dniu o 1,7 sekundy. Niemniej z nim tak przegrać to jak wygrać :). Na koniec dnia nad konkurencją mieliśmy ponad 40 sekund przewagi :D. Ostatecznie okazało się, że mój bezpośredni rywal z klasyfikacji generalnej zajął 4 miejsce. Po nerwowych podliczeniach sytuacji punktowej wynik mógł być tylko jeden. Na rundę przed zakończeniem sezonu wyjeździłem tytuł Mistrza klasy Hobby z czego jestem niesamowicie zadowolony. Zaczynając sezon bardzo ostrożnie podchodziłem do końcowych wyników i nawet nie brałem pod uwagę takiego obrotu sprawy. Pozostaje nam jeszcze ostatnia runda na torze w Kielcach. Tam planuję pojechać na innej oponie zgłaszając się w wyższej klasie Sport. Zobaczymy ile mi brakuje i co zrobić z autem na przyszły sezon. Zgodnie z regulaminem technicznym mam jeszcze spore możliwości. Dwa przykładowe przejazdy:
  8. W ostatni weekend odbyła się V runda. Tym razem gościł nas obiekt w Zegrzu Pomorskim. Fantastyczne miejsce bo jest tam sporo rajdowych klimatów. Szybkie odcinki w lecie i dużo ślepych zakrętów. Jak ostatnio przesadziłem na piątkowych treningach i grubo wypakowałem. Skutkiem tego było urwane koło, złamany dolny wahacz i urwany przegub. Na szczęście w pobliskim Koszalinie udało się kupić wszystkie graty i po 20 minutowej akcji serwisu mogłem jechać dalej. Niestety mocno przestawiły się zbieżność i geometria. Tego już nie dało się zrobić więc w sobotę rano miałem obawy. Obawy były tym bardziej uzasadnione, że od rana padało ....wróć... lało tak strasznie, że płytą lotniska płynęła rzeka. Mimo wszystko dwa pierwsze odcinki po mokrym wygrałem więc jak przestało padać to na kolejnych przejazdach jedynie powiększałem przewagę. Ostatecznie wygrałem w klasie Hobby i umocniłem się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej. Filmik z najszybszego przejazdu
  9. W weekend odbyła się IV runda BMW Challenge 2015. Ponownie jeździliśmy po obiekcie Rallyland w Debrznie. Piątkowe treningi przywitały nas deszczem. W dniu zawodów na porannych przejazdach zapoznawczych święciło słońce więc trzeba było ponownie szukać toru jazdy i limitów. Podczas jednego okrążenia delikatnie przesadziłem co spowodowało wypadnięciem z trasy prze prędkości ok 120 - 130 km/h. Niestety w wysokiej trawie leżało kilka trelinek więc zdemolowałem dwa prawe koła oraz trochę uszkodziłem budę. Na szczęście nic poważniejszego się nie stało i serwis w piętnaście minut postawił auto na koła. Lekko zdekoncentrowany zacząłem ściganie ale szybko okazało się, że forma jest prawidłowa. Robiłem całkiem spore przewagi nad kolejnym zawodnikiem (nawet do 7 sekund). Startując do ostatniego przejazdu miałem przewagę kilkudziesięciu sekund więc miała to być jedynie formalność. Nie była :twisted: . Na ok 500-700 metrów przed metą urwał się cały lewarek od biegów. Auto zostało na luzie. Stanąłem na trasie bo nie było gdzie zjechać i udało mi się tym urwanym lewarkiem tak jakoś pogmerać, że wbiłem bieg. I w ten sposób na 4 biegu skończyłem przejazd a strata sięgnęła prawie 50 sekund. Finalnie spadłem z pierwszego miejsca w klasie ale wypracowana na wcześniejszych przejazdach przewaga pozwoliła mi na utrzymanie drugiego miejsca (!!!). W związku z tym było pudło, dzbanek i cenne 18 punktów do klasyfikacji generalnej, w której nadal prowadzę ze sporą przewagą. Weekend więc udany, plan prawie zrealizowany a tak przegrać, to jak wygrać :lol: Przykładowe dwa przejazdy: oraz kilka zdjęć
  10. Kolejna runda przechodzi do historii. Tym razem organizatorzy wysłali nas do Debrzna na znany obiekt Rallyland. Nazwa idealnie pasuje do warunków. Wspaniałe miejsce do ścigania. Są odcinki wyścigowe gdzie liczy się idealny tor jazdy i są miejsca czysto rajdowe, gdzie liczy się ustawienie auta. Wiele o tym miejscu słyszałem ale dopiero teraz miałem przyjemność sprawdzenia tego osobiście. Plan zrealizowany w 100 %. Pierwsze miejsce w klasie Hobby z 22 sekundami przewagi i 23 miejsce w generalce co mnie już mocno zaskoczyło :twisted: . Okazało się, że troszkę podgryzałem zawodników z mocniejszych klas. Nie żebym się napalał ale dobrze to wróży na przyszłość i motywuje mnie do pracy nad autem i samym sobą. Wyniki w klasie HOBBY: http://abcup.com.pl/wp-content/uploads/2015/05/MCP_WynikiLaczne_Racing-Tires-BMW-Challenge-III-Runda_Os5_Hobby.pdf Generalka: http://abcup.com.pl/wp-content/uploads/2015/05/MCP_WynikiLaczne_Racing-Tires-BMW-Challenge-III-Runda_Os5_Generalna.pdf Tu są poszczególne wyniki dla każdego z pięciu przejazdów http://bmw-challenge.pl/iii-runda-w-rallylandzie-wyniki/ Dwa przykładowe przejazdy: Kilka fotek:
  11. Kilka obiecanych zdjęć autorstwa mojego syna. I dodatkowo jeden z przejazdów. Pozostałe do znalezienia na moim kanale na YT.
  12. W weekend w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się II runda BMW Challenge. Plan zrealizowany w 101 %. Wygrałem w klasie Hobby wszystkie sześć prób, kończąc dzień z przewagą ok. 22 sekund nad kolejnym zawodnikiem. Tu już zabawa była wesoła bo prędkości dochodziły do 180 km/h :). Jak się ogarnę z fotkami i filmami to coś podeślę.
  13. Sezon w BMW Challenge rozpoczęty więc wypada się przywitać. Co niniejszym czynię :wink: Ostatni weekend to pierwsza runda dla mnie za sterami BMW oraz pierwsza w sezonie 2015. Toruń dla debiutanta był wymagający ale i łaskawy. Po całym dniu walki zajęte 2 miejsce w klasie Hobby. Przegrałem jedynie ze "starym wyjadaczem" z poprzednich sezonów Mariuszem Presiem. Różnica na koniec dnia to jedynie 0,993 sekundy. Jest nad czym pracować. Teraz pora na odchudzenie auta. Limit w klasie to 1150 kg z kierowcą. U mnie wyszło 1299 kg. Lekka nadwaga :) . Kolejna runda to Nowe Miasto nad Pilicą już 25.04. Kilka poglądowych filmików z Torunia. Dwa porównania przejazdów ze zwycięzcą klasy.
  14. Witam ! Nie zdążyłem się jeszcze przywitać a już potrzebuję pomocy :lol: . E30 touring , 1.8 już po remoncie :lol: , prawie pełne wyposażenie. Prawie bo mi się Bavaria C Business RDS zakodowało :? . Numer mojego radia to PI 92xxC0047040. Czy jest szansa otrzymac kod bo niemiec zapomniał napisać :!: a towarzystwo z konkurencyjnego forum mnie olało więc mam ich w .... i nie będe tam zagladał. Z góry dziekuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.