Skocz do zawartości

Lowiec

Zarejestrowani
  • Postów

    186
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E53 3.0D 01.05
    MB C180 Kompressor Sportcoupe
    MB SL500 R129

Osiągnięcia Lowiec

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Jeśli X5 nie ma dpf (jest sprzed 2006) to ma Euro3, jak ma dpf to ma Euro4.
  2. Witam, Sprzedam użytkowane od ponad 7 lat i 230tkm X5 E53. Serwisy na czas, zazwyczaj w AC BMW w Będargowie koło Szczecina. Przebieg 412tyskm, swieżo po wymianie oleju. Obecnie na oponach zimowych. Link do ogłoszenia: https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-x5-e53-3-0d-m57n-2005-CID5-IDVOriI.html?bs=olx_pro_listing
  3. Odnośnie tego nieszczęsnego kółeczka w skrzyni VTG to jest to taki zestaw naprawczy: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-01-2005-E53-BMW-X5_30d&diagId=27_0110 W moim ulubionym sklepie stoi zapewne droższy oryginał oraz powszechnie dostepny zamiennik: https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=27102413711 Na serwisie aukcyjnym mozna dostać jeszcze taniej. Opony moge polecić Uniroyale RainSport najlepiej w wersji 3, ponieważ 5 jest moim zdaniem trochę słabsza, W moim rozmiarze 255/50 R19 jeżdzi jak gokart i na Nurburgringu też dały radę. Ten litewski sklep spokojnie daje radę, normalnie robi się zamówienie bez rejestracji i normalnie przyjeżdzają części, ceny razem z wysyłką wychodzą i tak taniej niż w pl i można płacić w euro. Kupiłem u nich już drugi raz i wszystko było ok.Gąbka na siedzenie - w polskim sklepie 960 u nich 150e, rożnica znacząca. Btw, aż boje się co będzie jak będę swojego sprzedawał "jadę przejazdem daję 5tyś i zabieram":D
  4. Nie moge teraz namierzyć tej firmy z Opola ale widzę, że mój ulubiony sklep z częściami ma oryginał i właśnie taki zamiennik. Było to parę lat temu więc wybacz nie pamietam. W każdym razie przy jakiejś robocie u mechanika wyszlo że kółko troche wytarte i jako tymczasowe rozwiązanie obrócił kółko o 180 stopni gdyż samo kółko nie pracuje po całym obwodzie. Czy napęd siada? ma prawie 400tys i 18 lat, ma prawo wiele rzeczy siadać ale dzielnie daje radę po budowach i autostradach. Częściej kupuje opony, przednie tarcze/klocki i klamki niż elementy napędu. Jestesmy razem 7 lat i 210tys km.
  5. Na zimę używam na 4x ori felgach 235/65R17, jedyne co dają to łatwiejsze wsiadanie ponieważ auto jest wtedy nieco niższe. Lato to też ori felgi 19" ale przód 9j a tył 10j. Opony wszystkie takie same 255 55 R19, wcześniej 255 50 R19 ale walnąłem się w profilu i teraz mam ciut wieksze. Nic wyższy profil nie daje, wahacze przednie lecą tak samo na 17 jak i 19. Do wymiany warto wyposażyć się w baaardzo dobry ściagacz do swozni. Ostatnio na zimówkach złapałem dwa kapcie i poratowali mnie 17" ale 60 albo 55 profil, była wyraźnie niższa. Zrobiłem tak z 60km, jazda do 80km/h ponieważ xdrive wyłaczał kompletnie kontrolę trakcji po 500m za każym uruchomieniem auta. Jeździmy w takiej konfiguracji ok 220tys km, tylny most musiałem regenerować, trybik załaczania xdrive też - zamiennik robi firma z Opola, koszt kilkanaście złotych.
  6. Mają mimo wszystko pewne zalety - są nieco inaczej skonstuowane niż obecne, bardziej pancerne, toporne i wytrzymalsze. Niemiec stali nie żałował. Obecnie jestem na etapie poszukiwania auta do pracy, mam skromne wymagania - normalne koło zapasowe, osłony pod podwoziem, duży zbiornik (=duży zasięg). Niestety jak to jeden sprzedawaca w salonie stwierdził po usłyszeniu jakie nowy nabytek ma zastąpić auto - "Ciężko będzie". Na plus należy jeszcze zaliczyć ogromną wiedzę na temat auta oraz dostepność części czy to zamienników, oryginałów czy używek.
  7. Odświeże nieco dyskusję pytaniem nieco kontrowersyjnym: Co po E53? Jakie auto wybrać? W moim wypadku auto do dojechania do pracy np 800km (i potem musi się jeszcze człowiek nadawać do życia), do jazdy po budowie, nie do upalania w terenia ale żeby się go nie "bało", musi mieć normalne koło zapasowe, nie musi być większe niz E53 ale mogłoby mieć większy bagażnik. Może mieć napęd na 4 koła, wystarczy taki xdrive, z racji spalania lepiej diesel. Rozważam podniesione kombi, suva albo malego busa (np transit custom) tak by sobie spokojie wrzucić rower. Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki:)
  8. Z tymi oponami to zawsze jest cyrk. A xdrive to w ogóle. Jak złapiesz kapcia na autostradzie i będziesz miał naprawdę duuużo szczęścia i auto nie wybuchnie to w bagazniku znajdziesz 17" jako zapasówkę. Taką prawdziwą, nie dojazdówkę. I co wtedy? :mad2: Zrobiłem ok 170tyś z czego myślę, że więcej niż połowę na letnich 255 50r19, mam różne felgi, nie wolno to na przód założyć tylnych felg. Kółko załaczające napęd wyrabia się w połowie obwodu, można je obrócić o 180 stopni lub kupić zamiennik z allegro robiony w opolu za 80. Objaw - brak kontroli trakcji. Raz prze pomyłkę kupiłem dwie opony 50 i dwie 55, komputer po kilometrze mechanikowi wywalil brak kontroli trakcji czyli różnica była za duża.
  9. Z Panem Nomadem mogę się tylko zgodzić i potwierdzić wszystko. No może poza tymi sankami...nie wiem gdzie są i do czego służa (jeszcze):) Natomiast przy ubytkach płynu chłodniczego radze kupić oryginalny króciec na blok bo ten z meyle cieknie na wężach od chłodnicy i webasto. Tylny dyfer zakończył żywot ok 300tys i regeneracja kosztowała coś koło 2800.
  10. Pytałem z ciekawości o rozwiązania bo na przestrzeni 5 lat i 150 tyś km eksploatacji spotkałem się z koniecznością zajrzenia pod koło zapasowe. Dwa tygodnie temu grzałem 700 km tylko po niemieckich autostradach na przegląd. 6 godzin bez zatrzymywania się, wynik raczej słaby przez ograniczenia i remonty. Ze względu na pracę muszę mieć choć jedno prawdziwe koło zapasowe, trochę miejsca w bagażniku i najlepiej diesla.
  11. 3. Ta kwestia jest mi "bliska" ponieważ zauważyłem, że akumulator jest zjadany w momencie włączenia acc, niby pali na widok kluczyka ale 30 minut z radiem kończy się koniecznością podpięcia kabli i to już bezpośrednio do akku. Na jakiś czas myślę, że mam spokój bo wymieniłem niedawno akku ale i tak jak na 5 lat posiadania dwa akumulatory to trochę sporo.
  12. Dla mnie takie auto ma dwa minusy, albo trzy: 1. Ograniczenie przestrzeni bagażowej (zbiornik gdzieś być musi a mi potrzebne jest koło zapasowe) 2. Ograniczony zasięg na tanim paliwie, duże auto=wysokie spalanie=mały zbiornik=częste tankowanie=wydłużenie czasu przejazdu 3. Dostęp do akumulatora, zakładam zbiornik w miejsce kola zapasowego, jeśli akumulator zostaje tam gdzie jego miejsce to może być dramat jeśli potrzeba się do niego dostać. Do turlania się po mieście w koło komina spoko, albo do zabawki 4.8is jak najbardziej takie rozwiązanie.
  13. I widzisz to są koszty utrzymania auta a nie ta turbospreżarka czy skrzynia której się czepiłeś. Olej w niej zdążyłem już trzy razy zmienic. Remont zawiasu z przodu na częściach by mieć to z głowy na kilkadziesiąt tys km to okolice 2tys kilka lat temu z cenami po dobrych zniżkach. I nie licz że nie będziesz nic wymieniał. No chyba, że faktycznie bardziej będzie stał niż jezdził. Kalkulowałeś ubezpieczenie? Składkę AC? Lubisz oglądać każdą złotówkę z każdej strony = miesięczny albo roczny. PS. 500km w 8h? kiedyś robiłem 300 w 6-7h ale potem wybudowali autostrady i ekspresówki. W innych państwach znacznie wcześniej. Życie jest za krótkie by jeździć dizlem.
  14. Jak ja się zastanawiałem to zaufany mechanik doradzał "3.0 z manualem z jak najmniejszym nalotem". Wiesz ile taki kosztuje? Jak nie stać Cię na wydatek 6tyś-10tyś na roczną eksploatację (bo coś się w starym gracie może zjeb...) to kup sobie lepiej nie wiem, fiata? Jak możesz liczyć, że kloc o cx stodoły na kołach 6x szerszych niz w maluchu, napędem 4x4 i wagą 2,5 tony będzie palił 6 litrów gazu i będziesz jeżdził taniej niż na miesięcznym? Z drugiej strony "spokojna" jazda i 13 litrów? Mi 14 wciagał średnio przy spokojnej jezdzie na odcinku 530km i czasie 3,4h. Czyli już wiesz, że coś może być do naprawy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.