Skocz do zawartości

sabina2008

Zarejestrowani
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    teraz: E39 530d '00
    było: E30 320i '88, E32 730i '88, E32 735iL '89, E38 740dA '99, E60 530xd '06
  • Lokalizacja
    Słupsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sabina2008

  1. sabina2008

    e39 błąd RDC

    dzięki, może i słuszny trop z tymi antenami. ale pewnie INPA coś by podpowiedziała w przypadku uszkodzenia którejś. obaczymy.. dam znać, gdyby udało się jakoś rozwiązać problem
  2. sabina2008

    e39 błąd RDC

    jasne. kluczyk w poz 2 i trzymamy guzik resetu 5-7sek do pojawienia się komunikatu 'reifendruck set', odpalamy i jazda.. w moim przypadku po 10-15 minutach jazdy, po zgaszeniu silnika wyświetla się komunikat reifendruckkcontrolle inactive. a na codzień zapala się też w czasie jazdy po ok. 10 min
  3. sabina2008

    e39 błąd RDC

    wg realoem czujniki mam zgodne z moim e39 https://www.realoem.com/bmw/pl/partsearch?id=DP81-EUR-06-2000-E39-BMW-530d&mg=&q=6855539 wulkanizator, żeby je sprawdzić (czy w ogóle działają / dają sygnał), musi w testerze wprowadzić ręcznie markę i model samochodu. I jak wprowadził dane mojego auta, to nic się nie zadziało. Ale po wielu próbach z innymi modelami, po wprowadzeniu danych X5 e53, od razu tester pokazał info o czujniku w każdym kole pokazując ciśnienie w barach i temperaturę, oraz nr ID każdego czujnika. teraz nie mam pewności, czy po prostu akumulatorki są na tyle słabe, że tester je wykrywa, a dla systemu w aucie są może już za słabe...? niestety tester nie podaje żadnej informacji o stanie aku w czujnikach, czy roku produkcji samego czujnika (akumulatorki wytrzymują 5 do 7 lat).
  4. sabina2008

    e39 błąd RDC

    kupiłem oryginalne używki czujniki, ale które wcześniej były w e53 - tak pokazuje tester i w wulkanizacji komunikują się z testerem. nie wiem, czy trzeba je jakoś przeprogramować? w inpie jest mnóstwo różnych opcji, ale nie mogę tego rozwikłać, co do czego.. chyba jakaś wyższa szkoła, bo lokalni spece od bmw też rozkładają ręce. wg mnie to powinno się samo jakoś zakodować - po przytrzymaniu guzika do resetu/ustawiania ciśnienia przez ok 5sek na zapłonie. a może te aku w czujnikach są już na tyle kaput, że anteny w nadkolach nie łapią sygnału? testery na wulkanizacji to też są o kant dupy, bo nie pokazują w zasadzie nic żadnych info (np. na temat aku) INPA błąd: 115 Kalibrierung nicht moeglich
  5. tak, olej zmieniałem pół roku temu. poprawa jest, bo jak pisałem wcześniej potrafiła skrzynia agresywniej przerzucić z 1 na 2 przy nierozgrzanym oleju.
  6. ok, dzięki w takim razie za konkretne info👍, trochę mnie uspokoiłeś 😉 faktycznie, przy mocnym wciśnięciu gazu podczas ruszania zrzuca na 1. jednak myślałem, że powinno tak być tak, że jak się zatrzymam pod dosyć stromą górkę, to powinien ruszać jednak z jedynki. z innej beczki.. zastanawiał się ktoś z was, czy warto stosować taki 'Liqui Moly 5135 Dodatek do automatów ATF' cyt:"...dodatek do automatycznych skrzyń biegów, który uszczelnia, zapobiega wyciekom i chroni elementy przekładni. ATF ADDITIV nie zagęszcza oleju a jego funkcja polega na działaniu aktywnej chemii, która delikatnie spulchnia wszystkie gumowe uszczelnienia..." nie lubię eksperymentować, ale auto dosyć stare, więc i uszczelnienia w skrzyni pewnie już nie takie jak kiedyś. Jeden z cenionych przeze mnie mechaników (ale nie spec od skrzyń) wypowiadał się mega pozytywnie o tym środku. wiele pozytywów czytałem też w sieci. jednak nikt nie pisze o skrzyniach (GM). a jak wiadomo skrzynie te są dość 'specyficzne' na tyle, że część mechaników nawet nie chce się podejmować wymianę oleju, wręcz ją odradzają.
  7. jak w temacie.. 1) na zimnym - (dopóki silnik / olej w skrzyni się nie rozgrzeje) - ZAWSZE rusza z jedynki.. 2) na rozgrzanym - ZAWSZE rusza z dwójki (z wyjątkiem pkt. 3 i 4) 3) na rozgrzanym, jak rozpędzę się do powyżej 70 km/h (tak, że skrzynia wrzuci ostatni - piąty bieg) po czym się zatrzymam, to ZAWSZE rusza z jedynki. 4) na rozgrzanym, po wrzuceniu na N / R i potem D - ZAWSZE rusza z jedynki 5) w trybie 'sport' - ZAWSZE rusza z jedynki (niezależnie ciepły czy zimny) Poza tym skrzynia chodzi bardzo dobrze, biegi przerzuca płynnie. Pół roku temu wymieniłem olej (przed wymianą czasem delikatnie potrafiła szarpnąć z jedynki na dwójkę - tylko na zimnym). Przed wymianą oleju zachowanie podczas ruszania (z dwójki) wyglądało tak samo, jak teraz. to tak ma być, czy coś jest nie teges..?
  8. kawał świetnej roboty👍 wyglada imponująco👏
  9. problem rozwiązany, choć trochę "połowicznie", to rezultat mnie zadowala, bo pamięć działa cały czas. Mianowicie, podłączyłem fotel pod stały + w skrzynce bezpieczników. Przepiąłem przewód zasilający fotel z bezpiecznika nr 13 w schowku pasażera, w wolne miejsce w sekcji ze stałym +. Sprawdziłem też, czy nie ma jakiegoś poboru prądu - nie ma - wszystko wygląda okej. auto normalnie wchodzi w tryb uśpienia. Fotel kierowcy działa, tak jak pasażera, czyli cały czas można go regulować przyciskami, nawet po uśpieniu auta. Natomiast pamięć nie ginie po wybudzeniu, czyli po otworzeniu drzwi. Dodatkowo (i to mnie trochę zdziwiło), prawe lusterko przestało świrować, i zawsze wraca do zapamiętanej pozycji. Wcześniej szukało zapamiętanej pozycji przez 1 -2 sekundy robiło dz dz dz dz dz... i za każdym razem ustawiało się trochę inaczej (to chyba objaw uszkodzonych potencjometrów w silniczkach). W tej chwili problem nie występuje. i oby tak już zostało
  10. w krótkim czasie zmieniło się tyle, że pamięć fotela utrzymuję się już tylko do momentu, gdy auto wchodzi w tryb uśpienia. (jak zgaśnie kontrolka przy lewarku skrzyni biegów). Zacząłem więc szukać sam, trochę po omacku, bo nie mam gdzie z tym podjechać w mojej okolicy. - podmieniłem moduł GM - żadnych zmian - podmieniłem moduł w drzwiach pasażera (myślałem, że wariujące lusterko zewnętrzne - potencjometry - coś psuje. odłączałem też lusterko) - żadnych zmian - rozbebeszyłem fotel kierowcy, wypiąłem wszystkie wtyczki, mierzyłem / przepikałem chyba wszystkie kable, pozapinałem z powrotem - żadnych zmian w inpie pojawia się błąd '204 FS Sitzlehne: Uebertragungsfehler statischer Fehler' po skasowaniu czasem wraca, czasem nie (i nawet jak nie ma błędów, to pamięć ginie po wejściu w uśpienie). np. teraz nie ma żadnych błędów, a pamięć nie działa;/ został jeszcze do podmiany moduł / panel z przyciskami do sterowania fotelem. więcej pomysłów nie mam wydaje mi się, że coś już ktoś tu kiedyś grzebał (izolacja, nadwyrężone niektóre zaczepy...)
  11. widziałem gdzieś na portalu. aukc. takie aktywne subwoofery.. o wymiarach 20x28x7cm. może takie coś by weszło np pod schowek z przodu u pasażera.?
  12. Gra coś lepiej, niż na oryginale? Jakie głośniki zastosowałeś?
  13. wydaje mi się, że ta opcja to dezaktywacja systemu (może na czas naprawy, żeby nie szalało np. przy wymianie poduchy) przy kalibracji wysokości wpisywanie wartości w zakresie poniżej +/- 10 nie przynosi rezultatów 'natychmiastowych' i dopiero w trakcie przejażdżki auto się ustawi. u mnie było tak, że jak chciałem opuścić auto o np. 7mm, to wpisywałem +7 i nic się nie działo. dopiero wpisanie wartości +10 lub więcej, auto natychmiast się opuszczało (słychać wtedy pracę zaworków upuszczających ciśnienie). Natomiast jeżeli chcesz podnieść np. o 7mm, to wpisujesz -7 i wtedy jeżeli kompresor nie zadziało od razu, to możesz zainicjować jego pracę przez włączenie i wyłączenie trybu transport mode (wtedy auto się podniesie i opadnie do zadanej wysokości) - tak było u mnie wysokość mierzy się od dolnej krawędzi felgi do rantu nadkola
  14. odkręciłem fotel, wtyczki wyglądają na nigdy nie odpinane. sprawdziłem wszelkie możliwe połączenia. niestety brak pozytywnych rezultatów (poza tym, że odkurzyłem pod fotelem..), więc chyba potrzebuję podmienić taki moduł? https://www.google.com/search?q=bmw+oe+6910717&tbm=isch&source=univ&fir=gsFlm-lhSTFGCM%252CYzPCrMm5ZvcP0M%252C_%253Bj_6Av0Cz7mWglM%252ClX0W6KWFoZqGiM%252C_%253BpuKNNMrTth5WGM%252CIDcJPQS3niWymM%252C_%253BEMmxStsliTjynM%252CwyJfmSHhd5rLwM%252C_%253BHA4fWWXNsRzWhM%252CrKjuZtYhM02moM%252C_%253B8H34f9-WKJH-BM%252CLgo_wijmru2WwM%252C_%253B1EMZHrRcsZLJkM%252CYzPCrMm5ZvcP0M%252C_%253BpVhLtjKJROKZhM%252Crxl1AZy6DrhJGM%252C_%253B68Qhu-rZqm6LyM%252CwyJfmSHhd5rLwM%252C_%253BRLq3A9hhGhEwyM%252Crxl1AZy6DrhJGM%252C_&usg=AI4_-kTb97DqPyuWKBi_bauUX3F8N391QA&sa=X&ved=2ahUKEwiD6ZC--7f-AhXKFXcKHWbkAx8QjJkEegQIRRAC&biw=1280&bih=587&dpr=1.5#imgrc=j_6Av0Cz7mWglM EDIT: byłem u znajomego elektronika. twierdzi on, że na tej płytce (zdj. powyżej) nie ma żadnej pamięci.. i że raczej ona jest w module komfortu GM.. może tak być.?
  15. ok, jest nadzieja.. jutro pogrzebię w kabelkach
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.