Skocz do zawartości

Scorpinho

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 2011 2.0D
  • Lokalizacja
    Dolny Śląsk

Osiągnięcia Scorpinho

  1. Czy mógłbym prosić o sprawdzenie vinu? Z góry dziękuję. WBAFW11060DU22647
  2. Tez gdzies czytalem o tym gumowym laczniku. Ale u mnie nie tam byl problem. Okazalo sie, ze to krzyżak, ale nie od strony gumy, tylko blizej silnika, na łaczeniu. WD40 i kolumna dziala jak nowa (nawet lagodniej sie prowadzi - przynajmniej w F10).
  3. Dobra, ja tez wlasnie zamowilem Liqui moly. Od poczatku zimy, drugi rok z rzedu, mam problem z falowaniem obrotow na cieplym silniku i dodatkowo smrodem spalin w kabinie :/ Co prawda tej zimy nie sprawdzalem, ale w zeszlym roku wariowaly rozne wtryski (np raz nr1 a kilka dni pozniej nr3 itp), wiec mam nadzieje ze Liqui moly zalatwi sprawe.
  4. To chyba jednak nie wina czujnika. Ale znalazlem inne rozwiazanie - zaczalem krecic sztanga metoda prob i bledow. No i teraz turbo wstaje przy 2k obrotow a nie 2,8k - sukces :) Od razu inne auto :D
  5. A tego czujnika nie trzeba pozniej adaptowac? Kilka lat temu mialem dokladnie taka sama sytuacje w Audi A4 i czujnik okazal sie wadliwy. Byloby milo, gdyby sie okazalo ze w BMW mam to samo, bo koszt w sumie jest niewielki.
  6. Po kilku miesiacach, wracam do tematu :) Najpierw kilka informacji - telepanie juz praktycznie nie wystepuje. Najprawodopodobniej BMW zle reagowalo na zwyklego diesla. Po jezdzie przez kilka ladnych tygodni na vervie itp telepanie praktycznie juz nie wystepuje - sukces :) Niestety wciaz jest problem z wystepujacym brakiem mocy. Tzn raz idzie, raz nie. Szczegolnie beznadziejnie auto zachowuje sie przy niskich obrotach - ciagnac zaczyna dopiero pod 3k obrotow (dopoki automat nie zrzuci biegu, to czuje jakbym jechal traktorem - ale jak juz sie rozkreci, to idzie ostro i nie ma np problemu zeby jechac, zalozmy, 200km/h). No i tutaj pojawia sie temat turbo. Troche czytalem na forum przez ostatnie dni i wychodzi na to ze albo pada turbo, albo czujnik cisnienia doladowania, albo sztanga jest zle ustawiona. W zeszly piatek bylem u kolegi mechanika i podpielismy bmw pod delphi i wyskoczyl blad 44cc (zawor regulatora turbodoladowania, nieciagly). Wychodzi wiec chyba na to, ze jest cos z czujnikiem. Czytalem w tym temacie viewtopic.php?f=70&t=243343&start=0 i mam cos podobnego. Zrobilem tez ten test z cykaniem i u mnie zdecydowanie cyka okolo 4 razy, wiec wychodzi na to, ze sztanga jest zle ustawiona. Niestety nie wiem czy turbo bylo wczesniej wymieniane/regenerowane. Moze bylo regenrowane i cos jest zle ustawione? Co tu robic? Kupowac nowy czujnik? Krecic sztanga?
  7. Tak jak juz wczesniej pisalem - ten smrod spalin to najprawdopodobniej puszczajaca pompa wspomagania, z ktorej cieknie. Za nia, w strone kabiny jest DPF i to pewnie na niego polecialy kroplelki, bo przy rozbieraniu silnika w piatek, dookola bylo wylgotno i brudno. Mysle jednak, ze mozesz miec racje z tym syfem. Jak odlaczylismy w piatek rure, to widac bylo olej i troche syfu na przepustnicy. Skad on sie tam mogl wziac i co jeszcze byloby warto wyczyscic? Da sie w jakis sposob sprawdzic dzialanie klapek? Co gorsza dojechalem dzisiaj do domu (jakies 30km), cieplutki silnik, skrzynia na P i od razu czuje ze telepie jak w czolgu a wskazowka od obrotow probuje sie wyrwac i zaczac zyc wlasnym zyciem :mad2:
  8. Chyba sie jednak pospieszylem z radoscia. Na zimnym telepie dalej :mad2: Jakies inne pomysly?
  9. Ok, wymienilem dzisiaj przeplywke i odme. Telepanie ustalo, silnik dziala bardziej gladko, wiec jedno mamy zalatwione :wink: Okazalo sie tez, ze bardzo mocno poci sie pompa wspomagania i to raczej przez nia zachlapal sie DPF i zaczal sie palic. Sprawdzilismy caly uklad w poszukiwaniu nieszczelnosci ale wszystko wydaje sie byc ok. Zostaje jednak jedno pytanie - skad te ekstremalne wartosci air-mass w inpie? To jest zrzut na wolnych obrotach, po powrocie do domu (cieply silnik): http://i.imgur.com/2Rgd4Sy.png W porownaniu do poprzednich zrzutow widac, ze wartosci troche pospadaly, ale niewiele. W stresie wartosc charge-air pressure mocno przekracza 2000 a air-mass zbliza sie do 3000 :/ Prawie na 100%, calkiem niedawno, musialo byc wymieniane turbo bo az lsni (czego nie mozna powiedziec o reszcie silnika...). Moze cos jest zle wyregulowane? Na koniec jeszcze jedno zdanie o wtryskach. Jezdze na lepszym paliwie i sie prawie uspokoily. Co prawda na wolnych obrotach lubia sobie troche pomarudzic i przy okazji lekko zabujac autem (czasami drugi wtrysk, czasami trzeci a czasami czwarty - sprawdzone w inpie) ale przy lekkim dodaniu gazu wszystkie wracaja do bardzo dobrych wskazan.
  10. Garsc informacji z dzisiaj: Rano podlaczylem wtyczke od przeplywomierza. Silnik spokojnie zaskoczyl za pierwszym razem, ale przez kilka sekund nim telepalo (wczoraj zapalil za trzecim razem, ale nie bylo telepania). Przy wlaczonym silniku wyciagnalem i wlozylem z powrotem wtyczke od przeplywki- zero reakcji. Silnik nawet nie zauwazyl ze cos zmienialem - dobrze czy zle? Pozniej przejechalem sie kilka km i o ile przy 3 i 4 biegu ekonomizer praktycznie dochodzi do 20, to na piatym biegu juz zadecydowanie nie - i falowo spada. W drodze do domu, w miescie, silnik zaczal nie rowno pracowac. Odlaczylem przeplywke i poprawilem rure od EGR (ktora znowu mi sie zsuwa :/) ale nie poprawilo sie. Zauwazylem jednak, ze z okolicy filtra powietrza wydobywaja sie spaliny :/ Wiec aaben ma chyba 100% racji i trzeba to bedzie w piatek zbadac, przy okazji wymiany odmy. Pytanie tylko czy od razu brac sie za nowa przeplywke? Czy moze to jeszcze cos innego?
  11. Moze turbo Ci po prostu gwizdze? Odejmujesz noge z gazu, obroty spadaja, turbo zwalnia i przestaje gwizdac.
  12. No tak - zdecydowanie trzeba te spinke troche "poprawic". Ale pasuje i kosztuje kilka zlotych co w porownaniu do koniecznosci kupna calej rury raczej jest kuszaca propozycja :)
  13. No niestety, troche sie tego spodziewalem :/ A czy te ewentualne nieszczelnosci mogly w jakis sposob przelozyc sie na te chore wyniki w przeplywie powietrza w inpie? Jutro jeszcze raz sprawdze na zimnym jak bedzie reagowal silnik. Bo nie wiem czy od razu wymieniac przeplywke czy sie jeszcze wstrzymac?
  14. Dzięki. Ile zł? Nie ma sprawy :) Na allegro, z przesylka 16zl (sam element 6zl ;)). Pewnie da sie znalezc taniej, ale nie chcialo mi sie zakladac konta na innych stronach, zeby zaoszczedzic 5zl ;)
  15. Tak dla potomnosci, gdyby tu kiedys ktos trafil: kupilem zapinke od Skody/Seata/Audi/kilku innych z grupy VAG. Pasuje elegancko. Sa dwa rodzaje i trzeba kupic wiekszy. Numer seryjny: 1J0145769G
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.