Skocz do zawartości

Ufok

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    niebawem E46

Osiągnięcia Ufok

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ufok

    6GT - baza wiedzy

    Dzień dobry, jestem zainteresowany kupnem 6 GT przedliftowego z roku 2018. Auto jest lekko uszkodzone przodem, zatem nadaje się do wymiany reflektorów, przedniego zderzaka i kilku innych elementów. Czy ktoś badał temat retrofitu lamp z polifta do przedlifta?
  2. HK wymusza Live Cockpit i robi się opcja za 12 tysięcy złotych, a specjalnym melomanem nie jestem.
  3. Dzięki Randall, dorzuciłem do M Pakietu zestaw Hi-fi, podgrzewanie kierownicy, akustyczne szyby oraz kamerę cofania z asystentem parkowania. Stare zegary i mniejszy I drive przeboleję, bo nowe auto z salonu z RWD i automatem, na dodatek BMW w M pakiecie za 140 tysięcy złotych to okazja. W Alfie Romeo za tyle jest totalny golas, a w innych markach nie ma nawet co rozmawiać bez minimum 150 tysięcy w kieszeni. Czy bazowe zegary i IDrive to coś takiego?:
  4. Jest już dostępna specyfikacja 318i w internecie: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0304990EN/specifications-of-the-bmw-318i-sedan-valid-from-01/2020?language=en Ten sam silnik montowany był też w Z4 poprzedniej generacji w podstawowym wariancie mocy.
  5. Dzień dobry, zastanawiam się nad kupnem G20 318i w M pakiecie i mam kilka pytań: - czy jedyną możliwością zamknięcia auta bez dostępu komfortowego będzie kliknięcie przycisku w kluczyku? Czy można otworzyć/zamknąć auto przyciskiem na klamce? - jaka jest rozdzielczość bazowego ekranu multimedialnego? W opcji widzę 12.5 cala, natomiast bazowy to chyba 10.5? - jak według Was prowadzi się i tłumi nierówności auto z zawieszeniem M i kołami 18 cali bez RF? Taki rozmiar kól jest bazowy i mi odpowiada, poza tym brak RF dla mnie na +, ale słyszałem, że zawieszenie M jest dość twarde (jechałem na jeździe próbnej M pakiem z 19' RF i było dla mnie trochę za sztywno, a M pakietu z bazowymi kołami nie było) - czy warto brać zestaw Hi-fi? cena 1500 zł jest nieduża, a podobno bazowe audio jest tragiczne i hi fi gra dużo lepiej - czy warto brać przednie szyby z izolacją akustyczną? Nie jeżdżę po autostradach więcej jak 140-150 i wydaje mi się, że bez tej opcji powinno być ok - czy brać podgrzewanie kierownicy? Mam miejsce w garażu podziemnym, ale czasem mi tej opcji brakuje. Czy ogrzewanie kierownicy działa dobrze, kiera nagrzywa się szybko i osiąga znośną temperaturę? - czy warto dorzucić deskę rozdzielczą w skórze? Ze względu na wirusa nie mogę jechać do salonu i obejrzeć auta bez niego, a wszysckie przezentacje na youtube mają auta w skórze, jestem ciekaw jak wygląda plastik na desce. - czy interfejs "hey bmw" działa w bazowym aucie? jeśli tak, to tylko w języku angielskim? Mój konfig to 318i niebieski Portimao z manetkami, M pakiet, podgrzewana kierownica, audio Hi-fi i to w zasadzie tyle. Rozważam to auto, ponieważ cena jest bardzo atrakcyjna, tym bardziej, że może po okresie gwarancji zrobiłbym chiptuning, a to ten sam motor, co w 330i. Zastanawiałem się nad używaną AR Giulią z 2018 i 15 tysiącami kilometrów, ale za 30% więcej dostaję nowe BMW G20 z podobnym wyposażeniem (bez podgrzewanych foteli, ale za to z czarną podsufitką i LEDami zamiast ksenonów w Giulii) i o wiele lepszą wartością rezydualną (nowe G20 z salonu, 1 właściciel, krajowy vs Giulia z USA po lekkiej kolizji). G20 w M pakiecie nie jeździ aż tak dobrze, jak Giulia, ale jest o wykonane z o wiele lepszych materiałów wewnątrz.
  6. Dzięki Ponta, co w 535i będzie podzespołem wysokiego ryzyka? Takie rzeczy, jak filtry, olej silnikowy i skrzyni biegów oraz rozrząd robię w pakiecie startowym. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Ile szykować na wymianę rozrządu w N55? Dodam, że robię około 10-15 tysięcy kilometrów rocznie, a auto będzie na około 4 lata.
  7. Dzień dobry, Czy ktoś zna furę z ogłoszenia: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-535xi-m-pakiet-went-fot-masaz-domykanie-ID6CVlwy.html#gallery-open Szukam F10 z grzaniem kierownicy oraz masażem, a takich egzemplarzy nie ma aż tak wiele. Jakie jest wasze zdanie na temat N55? Czytałem tutaj wiele opinii, od pancernego po „profilaktyczna wymiana panewkę zalecana”. Dodam, że dla mnie pancerny samochód, to taki, w którym zmienia się tylko hamulce i olej. Moje dwa poprzednie auta, czyli Laguna 3 2.0T i Jaguar XF 4.2 były właśnie takimi samochodami.
  8. Adam, Twoje wnioski to lekka przesada. Skoro tak dobrze znasz się na rynku i technologiach w motoryzacji, to czemu ten Pan jest menadzerem w BMW, a nie Ty? ;) Porównywanie Tesli do iPhone jest wyssane z palca. Po pierwsze Tesla nie jest uznawana za markę premium, w przeciwieństwie do BMW, Mercedesa, czy Porsche. Po drugie, Tesla ma problemy z montażem i jakością swoich aut. Awaryjność Tesli jest legendarna i nawet problemy BMW bledną w porównaniu. Po trzecie, motorem napędowym Tesli jest zwłok Musk i ludzie, którzy traktują go jak współczesnego proroka. Po czwarte, sprzedaz sedanów BMw kuleje, bo ich sprzedaz podgryzają coraz popularniejsze SUVy. Marki premium z roku na rok sprzedają więcej aut i biją kolejne rekordy z Mercedesem na czele. Sukcesy Tesli są tak spektakularne właśnie dlatego, że pozostali producenci zostali w tyle. Audi E-Tron i Mercedes EQC marni rywale, ponieważ te auta „stoją” na płytach podłogowych aut spalinowych. Porsche Taycan i Jaguar I-Pace są w stanie nawiązać walkę z Teslą. Jaguar owszem, sprzedaje się marnie, ale to dotyczy całego koncernu JLR. Porsche zebrało masę zamówień na Taycana, chodzą plotki, że następny Macan i 718 też będą elektryczne. Dajmy producentom premium jeszcze 5 lat, a wtedy zobaczymy, czy zbankurutują. Sądzę, że za 10-20 lat Tesla pod względem sprzedaży będzie sprzedawać 50% tego, co Mercedes, czy BMW i będzie miało silną pozycję na rynku, ale o monopolu, czy dominacji, jaką cieszy się Apple na rynku smartfonów nie ma mowy.
  9. Korzystał ktoś może z oferty brokera Glob Polska? Podesłany przeze mnie konfig G20 w wersji M sport 320i z paroma dodatkami, wyceniony na 192 tysiące brutto katalogowo, zaproponowali całkiem niezłe 156 tysięcy brutto. To jest 19% rabatu, dla klienta indywidualnego takiego, jak ja rabat nieosiągalny. Nawet Select nie daje na G20 więcej jak 13-14%.
  10. Niedawno Marek Wieruszewski testował G20 i bardzo się zachwycał. Z drugiej strony niedawne recenzje Motor Trend i car and Driver były raczej umiarkowane, w skrócie „jest jepiej, ale to nie Alfa Giulia”. Trzeba będzie poczekać na więcej testów. Moim zdaniem G20 jest bardziej dopracowane, niż AR, ale jeździ gorzej. Za całokształt, nr 1 w segmencie, a za prowadzenie nr 2 po Giulii. EDIT: chciałbym zapytać o to samo, co kolega Slamon. Jaki jest kolor i wzór felg na G20 ze zdjęcia? Bardzo ładny konfig, na dodatek w SportLine, a nie M pak.
  11. Tę pasję i serce czuć w Giulii bardzo. Po kilku minutach za kierownicą zrozumiałem o co w tym aucie chodzi. Nawet z awaryjnością nie jest źle. Jestem obecny na forum alfaholików i problemów jest naprawdę mało, głównie jakieś małe software'owe poprawki. Oczywiście AR nie jest tak wszechstronna i starannie przemyślana, jak G20, ale jeździ pięknie! BMW jednak odrobiło pracę domową i G20 naprawdę mocno się poprawiła, a przy tym jest dużo bardziej przyjazna dla casuali, a to oni, a nie petrolheady kupują najwięcej tych aut. Zobaczymy, co będzie z następną serią 2, bo może być jeszcze lepiej :norty:
  12. Też jeździłem F30, G20, Kią Stinger oraz Alfą Giulią w niewielkich odstępach czasowych. Jako ostatnie wymieniłbym F30, które było wyraźnie przestarzałe w środku i prowadziło się najsłabiej. Kia Stinger jeżdziła lepiej, ale jej automat jest w porównaniu do ZF trochę wolny, a zawieszenie nieprzyjemnie sztywne (w G20 i Giulii dużo lepszy komfort). Plus za wentylowane fotele, którego w "Trójce" i Alfie nie ma. Na minus słaba polityka rabatowa. Kia daje na auta ze stoku 3-4% rabatu i jeszcze każe się po rękach całować :duh: Giulia prowadzi się zdecydowanie najlepiej w klasie i nawet G20 nie ma tej lekkości i tak ostrego układu kierowniczego (który jednak niektórym może przeszkadzać!). Zawieszenie też jest najlepsze w klasie (jeździłem G20 z pasywnym sportowym zawiasem). Niestety, Alfa nie jest zbyt atrakcyjna cenowo względem Stingera i G20, dealerzy nie są skorzy do rabatowania auta, a standardowe wyposażenie jest bardzo słabe. Jakość wnętrza również odstaje od wyżej wymienionych rywali (może poza F30). Jeśli komuś nie zależy na znaczku i nie przeszkadza mu jakość wnętrza, a priorytetem jest prowadzenie to Giulia będzie najlepszeym wyborem. Naprawdę, to auto jeździ prawie jak czterodrzwiowe Porsche Cayman za pół ceny! Szkoda, że trzeba kombinować z wyłączaniem ESP :nienie: G20 jest w 80% tak dobry w prowadzeniu, jak Alfa, a jednocześnie dużo lepiej wykonany wewnątrz, z większą ilością opcji i gadżetów przy porównywalnej cenie. Ma znacznie szersze zaplecze dealerskie i ASO, dzięki czemu nie będzie takich akcji jak w AR, gdzie ludzie biorący w leasingu Veloce za 250 tysięcy jeżdżą zastępczymi Fiatami Doblo/Tipo, bo nie ma innych aut ;) Sprawia wrażenie bardziej cywilizowanego i dojrzalszego. Dla przeciętnego użytkownika będzie to najlepsze auto w klasie. Dodatkowo, w przeciwieństwie do Giulii, można wyłączyć ESP :mrgreen: Zapomniałem, że byłem jeszcze na jeździe próbnej Peugeotem 508, ale to auto poza stylistyką to mizeria. Skrzynia jest dość wolna (chociaż zmiana biegów jest bardzo płynna), układ kierowniczy bardzo sztuczny, aktywne zawieszenie nie robi wrażenia. Przy 140 km/h w aucie jest O WIELE głośniej, niż w mojej Lagunie GT z roku 2009! Auto nawet w opcji nie ma wentylacji foteli ani nawet podgrzewania kierownicy. + rabaty 5% i tylko na firmę. Ogólnie bardzo słabo, pozostaje czekać na 3-latki za pół ceny ;) Z koncernu PSA warto zwrócić uwagę na DS7 Crossback w pakiecie Performance, bo wtedy całe wnętrze jest w alcantarze. Jak na SUVA za 180 tysięcy złotych wygląda to bajecznie :norty: Dla kierowcy: Giulia > G20 > Stinger/A4/W205 > F30 Dla kowalskiego: G20 >A4/W205/Stinger > Giulia > F30 Z kupnem wstrzymuję się do lata i będzie albo używana Giulia (zobaczymy, jakie będą ceny poleasingowych, jest kilka w okolicach 80 tysiecy netto, ale totalne golasy) albo 320i z kilkoma opcjami, ale potrzebuję rabatu 20-25%, aby zmiescić się w okolicach 150 tysięcy.
  13. Też oglądałem nowe G20 w Inchcape we Wrocławiu. Niestety, wszystkie auta były w M Pakiecie, a ja konfigurowałem właśnie Davit Grey z Koniakowym wnętrzem, ale w pakiecie Sportline, a nie M Sport. Interfejs komputerowy robi znakomite wrażenie, jest szybki i wrażliwy na dotyk. Kierownica z M Pakietu ma moim zdaniem za gruby wieniec, który czyni ją bardzo niewygodną. W Audi i Alfie Romeo kierownice lepiej leżą w dłoniach. Gałka zmiany biegów też wydaje się krokiem w tył w stosunku do tego, co mamy w G30. Czy ktoś widział G20 w Sunset Orange lub Snapper Blue? Czy Snapper będzie w ogóle oferowany w G20? Podsumowując ogólne wrażenia obcowania z autem to jestem mile zaskoczony. Pod względem designu dalej na 1 miejscu u mnie Peugeot 508, który jednak (przynajmniej do momentu debiutu wersji hybrydowej, która ma przyspieszać do setki w 4 sekundy) pod względem dynamiki i wyposażenia (brak wentylacji skórzanych foteli AGR !!! :duh: oraz podgrzewania kierownicy) nie wytrzymuje porównania z G20. Giulia jeździ obłędnie, ale cenowo nie jest aż tak atrakcyjna, jakby się mogło wydawać, a wnętrze jest o klasę gorsze od tego, w A4/A5 i G20. A4 i A5 w bazowych wersjach nie ma nic, na dodatek dychawiczne 1.4 z napędem na przód. Przy A5 Sportback w porządnej wersji z Quattro i 2.0 tsi cennik zaczyna się od 210K, a to jest dla mnie o dobre kilkadziesiąt za dużo Jedyna alternatywa moim zdaniem to Kia Stinger, gdzie za 180 mamy kompletnie wyposażone GT-Line, ale Kia daje rabaty w wysokości 5% i jeszcze każe za nie całować po rękach :duh: Jeśli za parę miesięcy brokerzy wyjdą z ofertami upustów 20-25% na G20 to dla mnie nie będzie konkurencji. Za dużo mniej, niż 200K dostaniemy auto marki premium z RWD, pakietem M sport lub Sportline, akustycznymi szybami i całą stertą innych udogodnień.
  14. Rzeczywiście słabo to wyglada, a to jeszcze wersja M Sport. Gdybym w Giulii wykonywał takie ruchy kierownicą to bym prawie wypadł z drogi...
  15. Stawiam, że 320i z manualem będzie tańsze od 330i o około 20 tysięcy i o 10 z przekładnią automatyczną. Niby silniki są te same, ale z tego co się orientuję to chiptuning 320i daje około 230-240 koni, a 330i 300-310. Nie wiem, skąd różnica. Ktoś z was wie więcej na ten temat? Dla mnie seryjne 320i jest trochę za słabe, a nie chcę ryzykować utraty gwarancji chiptuningiem i pewnie będę konfigurowal w marcu u brokera 330i.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.