Skocz do zawartości

Dudnes

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46, 2001r

Osiągnięcia Dudnes

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Tydzień temu miałem dość nietypową sytuacje, przygotowywałem się na dość długą trasę i dałem znajomemu przejechać się autem tuż przed wyjazdem aby sprawdził co i jak. Przy ruszeniu dał dość mocno gazu i nagle zapalił się check engine auto dosłownie ledwo jechało, totalny brak mocy. Zjechaliśmy po około 2km na pobocze, zgasiłem auto, poczekałem około 10 min, odpaliłem i kontrolka znikła, auto chodziło jak dawniej. Jakoś 2 dni później w trakcie jazdy kontrolka zapaliła się i niestety do dzisiaj nie chce zgasnąć. Czuje że auto ma ciut mniej mocy ale na pewno nie zabrało tyle ile za pierwszy razem jak kontrolka wyskoczyła, max mogę nim jechać 150km/h, więcej nie chce gdzie wcześniej rozpędzić się do takich 200 to nie problem. Spalania raczej w normie, nie odczuwam żeby brało więcej paliwa, przy większej prędkości jest lekkie wrażenie że trzęsie bardziej budą, albo to już może moje wymysły. Ma ktoś jakieś sugestie co może być nie tak? Generalnie na tej kontrolce zrobiłem już z 300 km, auto jeździ tylko tak jak pisałem brakuje mocy. BMW e46 2.2 170km benzyna
  2. Dudnes

    Felgi do bmw e46

    Witam, Dzisiaj oddałem felgę do prostowania i okazało się, że pęknięcie jest w miejscu obok gdzie było wcześniej spawane. (w zeszłym roku jakoś). Zrobili to ale powiedzieli, że niebezpiecznie jest już tak jeździć. Pytanko, jakie felgi polecacie do e46, koniecznie 18. Szukam podobnego stylingu jaki mam teraz - http://prntscr.com/rrfk0h Raczej jednej sztuki nie wyrwę od kogoś żeby wymienić więc raczej zostaje kupno tylko nowych.
  3. Po dłuższym czasie trochę się zmieniło. Przejechałem około 8tyś. km tak jak wspomniałem wyżej i poziom oleju utrzymywał się mniej więcej trochę ponad minimum, nic nie schodizło. Teraz byłem w trasie i zrobiłem około 2500km +- przy średniej prędkości 150km/h bo większość trasy to autostrada. Dzisiaj zobaczyłem lekki ubytek oleju i dolałem około 0,3l oleju i stan jest taki jak poprzednio. Tyle powinno brać oleju przy takim dystansie? Dodam jeszcze, że silnik pracuje równo, nie kopci.
  4. Witam, Jakiś czas temu zaczął pojawiać mi się problem z kontrolką oleju. Mianowicie podczas zgaszenia silnika pojawiała się żółta kontrolka oleju, po ponownym włożeniu kluczyków i włączenia zapłonu znikała. Zdarzało się tak 3/4 razy w tygodniu. Teraz jest gorzej bo po odpaleniu auta i przejechaniu około 5/10min w trakcie jazdy zapala się żółta kontrolka oleju. Olej wymieniany był w styczniu i przejechałem jakieś 8/10 tyś km do tej pory i codziennie sprawdzam stan oleju i nie widzę, żeby coś ubywało. Jakieś porady co może być? doczytałem w innych tematach, że może siadła kontrolka od oleju. Obecnie jestem w Niemczech i pod koniec tygodnia wracam do Polski, dojadę z tym na spokojnie czy lepiej nie ryzykować i podjechać jednak do tego mechanika tutaj?
  5. Witam, Poszukuję felg 18 najlepiej do mojego bmw 320i, 2004r sedan jeżeli ma to jakieś znaczenie Szukam coś na wzór tego: https://zapodaj.net/images/edc47f421d9fe.jpg Nie jestem do końca pewny jakie wymiary powinny być odpowiednie dlatego wolałem napisać temacik tutaj. Budżet do 3000 tyś, mogą być używane.
  6. Każdy mechanik w pobliżu niestety dopiero po nowym roku wraca więc z autem będę musiał poczekać. Dodatkowo dzisiaj musiałem przestawić auto z parkingu, zobaczyłem że w miejscu gdzie stało auto jest mała plama i to dosyć świeża jeszcze jakby co jakiś czas kapało, może zbiorniczek uszkodzony?
  7. W tym tygodniu od razu po świętach jadę do mechanika, dam znać co jest nie tak, może przyda się dla kogoś innego odpowiedź
  8. Ok, dzięki za odpowiedź
  9. Witam, Jakieś 2tyg. temu zakupiłem bmw e46 320 170km benzyna. Od miejsca zakupu przejechałem 300km następnie auto stało jakieś 3-4 dni bez używania, jedynie raz dziennie odpaliłem na chwilę i to wszystko. Po tych 3-4 dniach ruszyłem, na wstępie pokazała mi się kontrolka od płynu chłodniczego. Przejechałem może z 5km zaparkowałem na pierwszym lepszym parkingu i zobaczyłem, że lekko dym wylatuje z pod maski. Od razu zgasiłem silnik, odczekałem 2/3min i dym przestał lecieć. Sprawdziłem stan płynu chłodniczego okazało się, że praktycznie wgl go nie było. Po około 1h wlałem płyn chłodniczy na maxa. Przejechałem teraz jakieś 300/350km i z poziomu max płynu jest prawie max, troszkę ubyło i tutaj moje pytanie co może być nie tak? i czy mogę używać w takim stanie auta? do mechanika najszybciej udam się dopiero po świętach.
  10. W takim razie dzięki wielkie za pomoc :) Gdy dowiem się co było przyczyną dokładnie umieszczę post w temacie, być może przyda się kiedyś dla kogoś :)
  11. Napisałem tyle co się dowiedziałem i liczyłem na dalsze wskazówki :)
  12. ///Odświeżam temat Wczoraj podłączyłem auto do komputera, pokazało mi 4 błędy, między innymi EGR, jednak to nie tego wina bo po prostu jest odłączony dlatego pewnie go pokazało. Znajomy sprawdzał czy nie jest może zapchany ale jest czyściutko. Pokazało też obwód modułu sterowania świecy żarowej jednak moim zdaniem też to odpada, ponieważ auto odpala bezproblemowo nawet po silnym mrozie. Została ostatnia opcja i kilka osób potwierdziło to, że całe zamulanie jak i spalanie jest zapewne winą przepływki. zdjęcie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t34.0-12/12507442_942945032451210_8981648516122031168_n.jpg?oh=a5c6ee51b8de8318ebfc8539056d398a&oe=56923C1F
  13. gibek2 też mam własnie 136km więc może i tyle nie pali ale w takim razie czemu tak pokazuje? Dobrodziej1983 mi auto tylko i wyłącznie szarpie gdy powoli zbliżam się do małej prędkości a przykładowo wbity jest 2 bieg, ale moim zdaniem zbyt szybko zaczyna szarpać. Jeżeli chodzi o ruszanie bez problemu rusza, czasami jak sprzęgło za szybko puszczę to wiadomo poszarpię troche ale to chyba jest normalne. Dymi? nie zwróciłem na to za bardzo uwagi ale wydaje mi się, że nie. Dzisiaj dla porównania odpaliłem swoje auto i kolegi audi a4 diesel, i teoretycznie tak samo kopcą moje może nawet mniej. Dodam tylko bo nie wiem czy to może mieć wpływ, gdy auto stoi jakieś 24h bez odpalania przy aktualnych przymrozkach po odpaleniu strasznie głośno chodzi silnik przez jakieś 30 sec góra do 2 min i później stabilnie. Tylko i wyłącznie tak mam jak napisałem wcześniej, gdy auto stoi długo może i jest to normalne przy aktualnych stopniach na - ale wolę napisać
  14. Witam wszystkich forumowiczów, jakiś czas temu zakupiłem bmw e46 320d, 2001r sedan. Z początku byłem zadowolony jednak po czasie zacząłem dostrzegać kilka niepokojących usterek. Jako, że jest to moje pierwsze auto chciałbym się co nie co dowiedzieć co może być nie tak zanim udam się do mechanika bo jak wiadomo Ci dodaliby kilka nowych usterek, gdyby zauważyli że jestem nie w temacie. 1. Sprzęgło łapie przy końcu i muszę dodać nieco gazu żeby nie zgasł przy ruszaniu. Czytałem trochę tematów i kilka myśli jakie nasunęły mi się to dwu masa choć nie jestem pewien. 2. Samochód przy załóżmy 2 biegu i przy prędkości 20 km/h zaczyna powoli szarpać, muszę wrzucić na luz albo wcisnąć sprzęgło. Znajomy ma podobne bmw tylko benzyne i jemu jakoś przy 10/km zaczyna powoli szarpać u mnie dość za wcześnie. 3. Samochód czasami zamula, przykładowo przy wrzuceniu 2 biegu przy około 1700-1900 obrotów i wciśnięciu gazu dosłownie w deche samochód nic nie robi tak jakby go coś trzymało dosłownie, po około 2 sec zaczyna łapać i wtedy się rozpędza szybko. 4. Samochód pokazuje spalanie nierealne, średnie spalanie w dieslu 2.0 doczytałem w internecie że powinno dojść max do 10l/100 w mieście, w trasie około 7l/100 nawet mniej a u mnie w mieście pokazuje spalanie 17-18l/100 przy jeździe z deptaniem że tak powiem a przy normalnej jeździe ekonomicznej pokazuje 12-14l/100 więc to jest i tak zdecydowanie za dużo. Przeczytałem mnóstwo tematów i po części ludzie kierują mnie na turbinę, że to przez nią jest takie spalanie i samochód zamula, z tego co wiem regeneracja turbiny do bmw e46 320d kosztuje około 1000zł. Dlatego piszę ten temat, chciałbym się dowiedzieć co może być nie tak i jakie koszty poniosę za naprawę i czy wgl warto naprawić ten samochód czy lepiej go sprzedać i nie inwestować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.