Skocz do zawartości

jaceku

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 430i Xdrive M-pakiet

Osiągnięcia jaceku

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Tu się nie zgodzę... w mojej 4 do temp ok 20 st jest w miarę ok... ale kiedy jest goręcej (auto stoi na słońcu) z tyłu podczas jazdy wszystko strzela, trzeszczy...i to sa plastiki.... okrutnie strzelają osłony głośników... psykanie w tamte okolice nic nie daje, bo tam jest bardzo dużo elementów pracujących ze sobą i pomimo,że to wszystko demontowałem (celem usunięcia trzeszczenia) to nie byłem w stanie jednoznacznie stwierdzić przyczyny... po prostu jeśli trzeszczy coś w jednym miejscu to można z tym walczyć... ale jeśli trzeszczą wszedzie plastiki w okolicach bagażnika to musiałbym chyba zdemontowac połowę auta bez gwarancji sukcesu... a nie po to kupuje się auto premium, żeby potem siedzieć w bagazniku i demontować i oklejać plastiki... Mam wrażenie, że g20 jest pod tym względem dużo lepsze...bo w upale jezdziłem już dwoma egzemplarzami (jeden miałem na kilka dni) i tam nie słyszałem żadnych trzasków, a zwracałem na to szczególną uwagę...
  2. nie widze nigdzie cenytego boxa? i zaskoczylo mnie, ze ten dahler jest wlascicielem Novatune/hartge, u ktorego od jakiegos roku nie potrafie znalezc dzialajacej strony - tak jakby novatune nie istnialo...
  3. noooo... żebyś wiedział... wystosowałem do nich oficjalne pismo do Zarządu... i teraz czekam na oficjalną odpowiedź - odpowiedzi oczekuje do przyszłej środy (o czym ich poinformowałem)... w przypadku braku odzewu odpalam Armageddon w mediach społecznościowych i nastepne pisma lecą do Rzecznika, Centrali i do Niemiec... o tym też ich dyplomatycznie poinformowałem...
  4. Po ostatniej wymianie EGRa w Sikorze...nie wiem czy polecam te ASO... do teraz kopię się z nimi o wzrost spalania o 20% po tej operacji... a oni robią wszystko, żeby mi wmówić, że wszystko jest ok...
  5. nowy test... plusy i minusy nieźle przedstawione...
  6. mysle, ze ten szary na placu nie wygladal tak okazale, bo byl bez m pakietu w przeciwienstwie do tego stojacego w salonie... te czarne wneki robia robote... bialy bez osprzetu m performance (optycznego) nie robi wrazenia, co widac nawet na zdjeciach....
  7. co do drzwi tak jak pisalem.... klika egzemplarzy i w kazdym bylo podobnie... az dziwne, zeby tego nie wyregulowali w fabryce... po przemysleniach ten czarny podoba mi sie chyba najbardziej... tak jak piszecie, przy niepogodzie niebieski nie robil wrazenia... domyslam sie, ze wrazenie zrobi kiedy bedzie mocne slonce... patrzac na ceny promocyjne z otomoto widac, ze tak jak mowil moj handlowiec, daja rabaty 8%
  8. I ja podziele się swoimi uwagami. Ponieważ chodzą mi po głowie myśli nt. nowej trójki lub może nowej czwórki (kiedy się pojawi) zrobiłem wczoraj prawdziwy maraton. Byłem w salonach Gazda w Gliwicach, Sikora w Mikołowie, Bawaria Motors w Katowicach... Pierwsze spostrzeżenie... bywałem już na wielu premierach nowych bmw (ostatniu X3 i 8) i spodziewałem się rozmachu w przypadku trójki, jako sztandarowego modelu BMW... tym razym w każdym salonie bylo zdecydowanie skromniej niż zazwyczaj, ludzi też jakoś mało... może kampania reklamowa była za słaba? Do rzeczy: Samochód widziałem w kolorach biały, niebieski, czarny, szary i pomarańcz... KOLORY: Wszystkie moje dotychczasowe samochody były czarne... teraz teoretycznie chce to zmienić... dużo spodziewałem się po niebieskim (portimao)...ale jakoś bez szału... widziałem go na zewnątrz i w salonie... Uważam, że biały wygląda ładnie dopiero z dodatkami m performance, które na nim dobrze kontrastują... jednak kiedy zobaczyłem czarny, to moje serce zabilo szybciej - przynajmniej w tym oświetleniu salonowym...czarny wydawał mi się optycznie większy niż pozostałe kolory - oczywiście jestem świadom, że detale pakietu M są najmniej widoczne właśnie w czerni... ale ten czarny wóz, z czarnymi szybami wyglądał tak fajnie ...wręcz mafijnie ;) Szary całkiem ciekawy kolor... Odnośnie kolorów, uważąm że każdy z samochodó należy zobaczyć w zwykłym ruchu ulicznym - i na tej podstawie dobrać kolor pod siebie Plusy: - generalnie samochód elegancki, z klasą, z pazurem (optycznie) - linia boczna ładna - moim zdanie zdecydowanie ciekawsza niż merce, nie mówiąc o Audi A4... - przód moim zdaniem piękny - niezależnie czy to laser czy led - wzór klosza z "zawartością" bardzo inteligentny i agresywny jednocześnie... - tył jest ok - wydaje mi się, że lepiej będzie dokupić spojler karbonowy m performance niż ten fabryczny za dopłatą (fabryczny jest po prostu mały/symboliczny) - wielkość auta - z zewnątrz po opiniach dziennikarzy myślałem, że będzie większy... generalnie ok - środek ok -wydaje mi się że element wykończenia kokpitu (listwa) w takie drobne ziarno jest ciekawsza niż te trójkąty... - zegary są ok - chociaż myślę, że dopiero w czasie jazdy będzie widać je w pełnej okazałości - fotele wygodne - wizualnie ich "piękno" widać kiedy popatrzymy prostopadle na oparcie siedziska - wtedy widać taki mieniący się kolor niebieski - pod kątem z boku tego tak nie widać Minusy: - największy minus - moim zdanie totalna niedoróbka - w 3 czy 4 egzemplarzach wielokrotnie nie domknąlem drzwi przednich (lewe i prawe) - trzeba było porządnie trzasnąc - tu mam niesmak - mam nadzieje, że to kwestia regulacji - ale dziwne, że w tylu egzemplarzach ten sam efekt... tylnie drzwi zamykały się bez problemu, - felgi ciekawe, pasują do auta (w salonie widziałęm 19stkę i 20stkę) - ale byłem na parkingu na zapleczu i widziałem chyba bazowe auto z 16stkami? TRAGEEEDDIA!!!! auto wygląda jak prawdziwa bieda - dużo traci optycznie... wstyd, że takie coś w ogóle oferują... - drążek automatu - dość dziwny - ma skok do tyłu płytszy i głębszy ... dziwny jakiś....jeszcze tego nie rozumiem... stary drązek moim zdaniem był "pewniejszy" "solidniejszy" - brak schowka pod podłogą w bagażniku....o co chodzi? jakieś nieporozumienie - w mojej 4ce tam trzymam różne pierdoły, które nie kłują w oczy, kiedy otworzysz bagażnik - klapa jako elektryczna powinna być w standardzie, a nie za dopłatą w tym segmencie oraz przy tej cenie, - otwór bagażnika jak to w sedanie - niewygodny, jeśli musisz coś schować głebiej - cena auta - auto będzie efektowne (przynajmniej w bogatych konfiguracjach), ale z ceną moim zdaniem to pojechali... mój handlowiec miesiąc czy dwa miesiace temu mówił o rabatach rzędu ok. 8% - więc niezbyt ciekawie... - kokpit obszyty lub nie obszyty - widziałem oba, i oprócz braku nici nad zegarami nie zauważyłem istotnej różnicy jakościowej Jazdy nie odbyłem, bo musiałbym ekstra czekać 20 minut... a wolałem odwiedzić kolejny salon :) Tyle na ten moment...
  9. daj znać jakie będziesz mial wrażenia po aktualizacji softu...
  10. ja w zeszłym roku byłem na weryfikacji EGR - tzn. sprawdzili go, stwierdzili że nie podlega wymianie i tylko wgrali soft, ale kilka miesięcy późnej w związku z moim zgłoszeniem serwisowym zdiagnozowali nieszczelność EGR (poniewąz miałem pisk przy zmianie niektórych biegów zw ze zmianą obciązęnia silnika) , następenie wymienili chłodniczke EGR na nową + wgrali nowy soft... i tu się zaczęły problemy, bo auto pali więcej... oni twierdzą , że to pewnie wina softu, ale ja w to nie wierze do końca... czy nowy EGR może ppdnosić spalanie? tutaj mój wątek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=180&t=353095
  11. Dzięki za informacje - z pewnością przyda sie potomnym ;) Ja również w międzyczasie sprawdziłem te kwestie w dwóch samochodach BMW g30 oraz innym F36 - oba w wersjach 20d. I faktycznie jest niemal identycznie - przy niższych temperaturach zewnętrznych, tempreratura cieczy chłodzącej spada nawet o ok 10 stopni i wraca... jest to związane z otwarciem obiegu... Tą samą zależność potwierdził mi serwis - już mieli nagrany filmik dla mnie... Jednakże, niestety powyższe nie rozwiązuje mojego problemu... zastepcze 420d spala co najmniej 0,6 l/100 mniej nić mój.... i wymaga to znacznie mniejszego wysiłku... serwis uważa że wszystko ok, a nie zrobili nawet prób dynamicznych.... nie interesuje ich wzrost spalania o 0,6 - 1 l , bo wg nich moje auto pali normalnie... W ogóle już nie wiem, jakich argumentów mam użyć w ASO... jak pokazać że auto pali więcej...i charakterystyka spalanie jest bardziej agresywna...szczególnie na zimnym silniku....
  12. kolega nawiazuje do mojego problemu.... powiem tak - jedyny sposob zeby zweryfikowac problem to poprosic kogos zeby pojezdzil z Toba autem a ty wsiadasz do bagaznika... dobrze jest zapamietac okolicznosci/miejsce, kiedy wystepuja te dzwieki... tylko wtedy jestes w stanie trafic.... proponuje Ci jeszcze w garazu usiasc do bagaznika (w poprzek), oprzec sie o bok i silnie sprobowac stopami nacisnac drugi bok (tzn zgrzewy)... dzialasz wtedy jak rozpierak... i sprawdz czy nie udlyszysz czegos... u mnie serwis nie pofatygowal sie zeby to sprawdzic.... musialem im palcem pokazac, ktore zgrzewy trzeszcza... wtedy dopiero wzieli mnie na powaznie
  13. A umialbys podpatrzec jak wyglada temp cieczy? i jak sie zachowuje, kiedy majac ok 85 stopni dodasz nagle gazu na maksa tak na 5 sekund zwiekszajac predkosc auta? czy i ile spada Ci temp tej cieczy...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.