Skocz do zawartości

Patryksob14

Zarejestrowani
  • Postów

    554
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Patryksob14

  • Urodziny 09.07.1996

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E91 320D

Osiągnięcia Patryksob14

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Wersje 163km również były bez dpf i takiej bym szukał jeśli go nie chcesz. Sprzedawca sprzedaje goły silnik na pewno nie dodaje DPFa i sterownika a co za tym idzie DPF zapisany jest w twoim sterowniku dde i jaki silnik nie wstawisz będzie wymagał przekodowania zmiany mapy. Chyba że będzie taki sam.
  2. W jego teorii może być trochę prawdy co nie zmienia faktu że jeżeli wszystko jest ok z tłokami, cylindrami i głowica to spaliny nie powinny przecisnąć się do skrzyni korbowej i robić tam ciśnienie. Pobór oleju na pewno szybko zatyka dpf. Według mnie: - Jeśli DPF jest na śmietnik to możesz spróbować go wywalić i zobacz jaki da to efekt. Na pewno niebieskawy dym. - zanim wymienisz słupek to rozbierz obecny motor i organoleptycznie oceń co mu dolega opcji jest masa od problemów z głowica rozrządem do problemów z dołem silnika. Równie dobrze silnik może być ok a uszkodzeniu uległ tlok, co w przypadku zbyt częstego wypalania DPF lub uszkodzonego wtrysku jest spotykane. Powoduje pęknięcie od temperatury lub wypalenie małej dziurki przez co ciśnienie z cylindra pcha spaliny do skrzyni korbowej i wali w odme. Przy czym auto wcale nie musi ciężko palić. - w ostateczności drugi silnik chyba ze naprawdę znajdziesz sprawdzony i pewny silnik aby w drugim silniku się nie bawić.
  3. Jeśli tak rzadko zmieniany był olej to jedna płukanka nie ruszy pierścieni olejowych. Najlepiej przepłukać silnik 4x i dopiero to może dać jakis efekt. Możesz też spróbować zalać po płukankach olej 5w50. Słupki m47 są te same w seri 1,3,5 różnią się delikatnie osprzętem w serii 5. E60 o ile pamiętam ma inną sprężarkę nie pasuje strona wydechową. Tak samo wersja 122km ma inne turbo i jest na garrecie plus ma kolektor bez klapek i nie ma klapy/przepustnicy gaszącej. Ubytki oleju mogą być również spowodowane uszczelniaczami zaworowymi. Pomiar kompresji powie ci w jakiej kondycji są pierścienie. Motul obecnie nie cieszy się najlepszymi opiniami więc przeszedł bym na coś innego. Vavoline bądź shell helix ultra, ravenol, Millers jednak zanim zmienisz olej spróbuj go jeszcze z 3x przepłukać. Bardzo dobre właściwości myjące ma również olej napędowy (płukanki to głównie parafina) więc można dolac 0.5l oleju napędowego do oleju zostawić na 30min i spuścić olej
  4. Niestety nie mam, dla mnie e90 w serii jest sztywne do tego eibachy pro kit i naprawdę nie odczułem potrzeby większego usztywnienia. Wiec nawet nie myślałem o tych poli, chyba że na drążek stabizatora
  5. Z tanich master sport są ok juz 2 lata jezdze.
  6. Sprawdzałeś może ilość płynu w układzie wspomagania? Wydaje mi się to na wycie pompy wspomagania
  7. Kolego poliuretan będzie na pewno sztywniejszy od gumy, a druga sprawa tak moim zdaniem to bez sensu wymieniać sama tuleje gdzy za jakiś czas pewnie klęknie sworzeń i będziesz wymieniał cały wahacz
  8. Bezpieczniki ? Awaria modułu FRM choć powinna być zasygnalizowana jako awaria oświetlenia. Czy poza światłami coś jeszcze się nie podświetla? Liczniki kokpit ?
  9. Zamek nie domyka innej opcji nie ma. Nasmaruj żeby leciutko chodził i zobacz czy przestaną
  10. Ja z tanich to mogę polecić master sporty drugi rok juz śmigam i jest wszystko ok. Jedynie łączniki trzeba kupić porządne
  11. Kolego, regenerowałeś turbo sprawdzałeś wtryski itp a logi zrobiłeś? Zrób logi na rozgrzanym silniku 3 bieg 1500rpm i ciągnij aż do końca. Wrzuć i zobaczymy jak się zachowują poszczególne elementy. Typu przeplywka, czy turbo zapodaje tak jak trzeba itp. Co do wałka rozrząd jak padnie to unieruchomi auto, w nim raczej nie szukałbym przyczyn kopcenia. Przy uszkodzonym wałku występują problemy z rozruchem oraz błędy synchronizacji
  12. Lampy przod od lci mowa o zwykłych h7 zadziałają na każdym FRM więc o to się nie martw. Oznaczenie LED o ile się nie mylę tyczy się świateł z tyłu, i tu zaczną się krzaki, będziesz musiał zamieniać piny w kostce bo są inaczej podłączone plus bedze walić błędami żarówek. FRM 2 może być nawet od seri 1 nie musisz szukać konkretnie do e90 natomiast będziesz musiał przekodowac
  13. A więc tak, magiel na miejscu wszystko zakodowane działa dzięki pomocy kolegi Kkx5 wielkie dzięki. Kręci sie super teraz próba zakodowania servotronic. Niestety nie mam fotorelacji, wiecie jak jest łapska brudne i w amoku pracy o tym nie myślałem.
  14. Tam nic nie kodujesz, przekładasz czujniki jeśli masz active steering, cały sterownik jest osobno i go nie tykasz.
  15. Naszła mnie myśl o wymianie wspomagania na EPS, mam w domu magiel od e87 116d (2011r), trochę przejrzałem internety i wiem że mechanicznie nie ma z tym problemu ale elektonicznie może być trochę zabawy. Pytanie do osób znających temat kodowania czy jest to wykonalne. moje auto jest z 2005r natomiast magiel z 2011 e87 czytałem że potrzebne są jakieś kody FSC? Czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc to ogarnąć kodowanie, czy może jednak te kody fsc nie będą potrzebne ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.