Skocz do zawartości

krop

Zarejestrowani
  • Postów

    75
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523iT; E46 325iT
  • Lokalizacja
    Żory

Osiągnięcia krop

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. I tak już nieaktualne, samochód obejrzałem. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, to PW.
  2. Poszukiwań kolejnego E39 ciąg dalszy. Pod Warszawę raczej po samochód nie zamierzam jechać, natomiast znalazłem to: https://www.olx.pl/oferta/bmw-e39-530i-gaz-lift-zadbane-xenon-szyberdach-elektryka-CID5-IDAoCcT.html Właściciel podesłał mi fotki z konserwacji podwozia oraz zarzeka się, że jedyna korozja na samochodzie to purchle na tylnym prawym nadkolu (na to też dostałem fotkę). Gałka zmiany biegów ma przetarty plastik, prawdopodobnie nie jest oryginalna. Klapa była malowana. W lipcu były wymieniane: Wąż chłodnicy Uszczelka pokrywy zaworów Amortyzatory przód, cały komplet Łączniki stabilizatora Drążek kierowniczy prawy + końcówka W ogłoszeniu także napisane, że więcej rzeczy było robione, m.in. vanosy, co cieszy. Jutro jadę ją oglądać. Jeżeli jest ktoś z okolicy, kto byłby w stanie ewentualnie zobaczyć samochód ze mną, to priv. Cena nie jest wygórowana, dlatego mnie co najmniej zastanawia. W niewiele większych pieniądzach w mojej okolicy jest 325iT 2002 z pełnym M pasztetem (zawias+wygląd) które miałem dzisiaj okazję oglądać, jak na razie na Śląsku jest to pierwszy godny kandydat. ======================================== Vehicle information ======================================== VIN: WBADS51040BZ90028 Type code: DS51 Model: 530I (EUR) E-F-R series: E39 2 Series: 5 Type: TOUR Steering: LL Doors: 5 Engine: M54 Displacement: 3.00 Power: 170 (231 hp) Drive: HECK Transmission: MECH Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC Prod.date: 2001-07-11 S210 Dynamic stability control III S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S220 Self-levelling suspension S227 Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. S249 Multifunction f steering wheel S255 Sports leather steering wheel S261 Side airbags for rear passengers S354 Green windscreen, green shade band S360 BMW LA wheel, star spoke 81 S386 Roof railing S403 Glass roof, electrical S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior rear-view mirror with auto dip S459 El. front seat adjustment w. memory S473 Armrest front S494 Seat heating driver/passenger S500 Headl.washer system/intensive cleaning S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S555 On-board computer V with remote control S632 Preparation BMW Handy (Motorola) S650 CD player S661 Radio BMW Business (C43) S676 HiFi speaker system S785 White direction indicator lights L801 NATIONAL VERSION GERMANY S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S915 Omission of outer-skin preservation S970 Business Package S980 Exclusive package
  3. Z jednej strony tak, ale patrząc z perspektywy posiadania przez 5 lat E39 to mi się aż tyle rzeczy nie posypało, a raczej zaliczyłbym mój sprzęt do kategorii gruzów.
  4. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-ID6CL8tw.html Zna ktoś ten samochód? Jestem ze Śląska, więc trochę kawałek jechać i się zawieść. Bardzo dużo elementów wymienione jak na dwa lata. Jakby ktoś z okolicy Warszawy był w stanie podjechać i zobaczyć ten samochód to jestem w stanie postawić czteropaka, a nawet osiem. ======================================== Vehicle information ======================================== VIN: WBADT51060CE74067 Type code: DT51 Model: 530I (EUR) E-F-R series: E39 Series: 5 Type: LIM Steering: LL Doors: 4 Engine: M54 Displacement: 3.00 Power: 170 (231 hp) Drive: HECK Transmission: MECH Paint code: 364 - TOPASBLAU METALLIC Upholstery code: N6TT - STANDARDLEDER/GR Prod.date: 2002-04-04 S167 EU4 exhaust emissions standard S210 Dynamic stability control III S249 Multifunction f steering wheel S299 BMW LA wheels with mixed tyres S320 Deleted, model lettering P337 M Sports package S339 Shadow-Line S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S415 Sun-blind, rear S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior rear-view mirror with auto dip S438 Fine wood trim S464 Ski bag S473 Armrest front S481 Sports seat S494 Seat heating driver/passenger S500 Headl.washer system/intensive cleaning S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S521 Rain sensor S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S555 On-board computer V with remote control S661 Radio BMW Business (C43) S672 CD changer for 6 CDs S694 Provisions for BMW 6 CD changer S705 M sports suspension II S710 M sports steering wheel, multifunction S715 M Aerodynamics package S775 Headlining anthracite S785 White direction indicator lights L801 NATIONAL VERSION GERMANY S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S970 Business Package
  5. To znaczy klapa sama w sobie się zamyka? Dzisiaj miałem identyczną awarię, klapa nie chciała się zamknąć i latała na dziurach :mrgreen: pomogło ręcznie zatrzaśnięcie zamka w klapie i otwarcie go ponownie przyciskiem.
  6. Kiedyś już pisałem o moich perypetiach i ostatecznie okazało się że winę za błędy ponosiły nieszczelności dolotu. Same czujniki były w porządku.
  7. krop

    E39 520 Touring i opony 195/65/15

    Mam zimówki Hankooka w tym rozmiarze na turku 523i i śmiga bez problemu.
  8. Wymiana jest dość prosta ale jak nie masz znajomego to polecam kij od szczotki :D Potrzebujesz też dość długiej wajchy o małym przekroju. Po zdjęciu tych czarnych plastików które spinają wiązkę wyciągasz segera i po prostu wybijasz sworzeń. Teraz klapę masz na jednym siłownika więc nie ma szans, żeby cokolwiek ją trzymało- podkładasz kij. Teraz część druga - kulka, na której siedzi druga strona siłownika jest w środku dachu i nie ma innej opcji, niż po prostu próbować wybijać na ślepo. Do tego właśnie jest wajcha- żeby podważyć. Instalacja jest jeszcze gorsza bo musisz zrobić to samo ale w drugą stronę - wepchnąć końcówkę na tą kulkę która znajduje się jakieś 20cm w głąb dachu. Resztę składasz tak samo, wkładając sworzeń i segerka a potem składając plasticzek. Mam nadzieję, że kupiłeś jakieś lepsze siłowniki - ja mam te od Febi i od nowości w zimę działały tak sobie, nawet w lato trzeba im niestety pomagać... Siłowniki są za słabe, dosłownie to samo co z hamulcem ręcznym - nie potrafią utrzymać masy którą mają trzymać jako ich główne i jedyne zadanie.
  9. krop

    Nagar w silniku m54b25

    Jeżeli to taki bardzo ciemny brązowo-rdzawy syf to większość tak ma, wynika to poniekąd z konstrukcji układu odpowietrzania skrzyni korbowej w tych silnikach. Ale olej lepiej zmień na 5W40 np. Valvoline synpower, masz sterowane olejem zmienne fazy rozrządu dość drobnymi kanalikami.
  10. Niedawno sam walczyłem z lekkim niedomaganiem mocy (oraz kilkoma innymi problemami) i po uszczelnieniu dolotu lata jak mała pszczółka :D polecam na początek sprawdzić oba kolanka do przepustnicy.
  11. krop

    [E39]Problemy z ABSem

    Taki oto szwagierek. A tak wiele problemów. Dodatkowo, co ciekawe - łożysko huczy, szura i całkiem luźno się obraca po wyjęciu z auta mimo że jak było zamontowane to żadnego dźwięku nie było słychać - WTF?
  12. krop

    [E39]Problemy z ABSem

    Kopanie ustało, mechanik specjalnie zanim zabrał się do łożyska wziął aż 4 różne czujniki ABS i próbował :D Pierścień jest uszkodzony, jutro dam fotkę.
  13. Tych marek nawet na IC nie ma, nie wróżę świetlanej przyszłości temu wynalazkowi :o
  14. Mam pytanie, czy niepoprawny montaż lub licha jakość części (niby lemforder) może spowodować, że tuleje po 70kkm przebiegu są do wyrzucenia? Czy coś innego może powodować łomotanie w podłogę na nierównościach poprzecznych? Miesiąc temu robiłem przedni zawias i przy okazji pan mechanik mi powiedział, że belka z tyłu cała lata. Ja oniemiałem bo robiłem tę naprawę 2,5 roku temu przy przebiegu 317kkm i mam wrażenie że od co najmniej roku zaczęło znowu stukać, ale tak jeździłem myśląc, że to inny element zawieszenia. Niestety nikt mi nic nie był w stanie powiedzieć, a co najlepsze - amortyzatory na stacji diagnostycznej mają dobrą sprawność tzn. na poziomie 70% gdzie przed wymianą było 10! W związku z tym zaprasza mnie do kanału a sam wsiada i strzela sprzęgłem - cały wózek chodzi góra/dół i do przodu... Wywaliłem wtedy na to dość dużo siana i nie chcę tego robić drugi raz o ile to nie jest prawda i markowe tuleje były do wyrzucenia w zasadzie po roku użytkowania... Organoleptycznie tuleje nie wyglądają na zerwane, pamiętam jak wyglądały jeszcze te fabryczne- wszędzie popękane. Te, które mam obecnie nie wyglądają z zewnątrz tak źle, natomiast widzę gołymi oczyma jak cała belka lata góra/dół i to kilka centymetrów.
  15. Nie wiem jak z poliftami, ale przedlifty 2.0/2.5/2.8 mają różne dyfry i dodatkowo jest delikatna różnica przełożenia pomiędzy turkiem a sedanem, przerabiałem już ten temat. Natomiast nie ma znaczenia czy z automatu czy z manuala.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.