Skocz do zawartości

wujektomek

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia wujektomek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Piotrek_A Daj znać jak wrażenia czy oprócz tego że ni słychać stuków auto inaczej się zachowuje? Dzięki
  2. Dzieki za info, moglbys podeslac nr czesci ktore zamowiles.
  3. Dodam trzy grosze od siebie jako, że też mam manual tylko, że w benzynie. Jak już było napisane działanie sprzęgła w tym modelu pozostawia wieeele do życzenia i zgadzam się, że jest to jeden z większych użytkowych mankamentów codziennej jazdy. Miałem z tym taki problem i nie mogłem się przyzwyczaić, że rozgryzłem temat i wprowadziłem kilka usprawnień dzięki którym w końcu da się normalnie ruszać. Mamy zamontowany taki zaworek CDV czyli Clutch Delay Valve, można go rozwiercić, można całkowicie usunąć z układu, ja go wymontowałem i bez problemu nic w jego miejsce nie trzeba wstawiać tylko podłączyć wężyki i uzupełnić płyn. To pierwsze usprawnienie od którego zacząłem i oczywiście polecam. Druga rzecz to clutch stop wpisz sobie w googla, takie krążki na śrubie, którą wkręca się pod pedał sprzęgła żeby ograniczyć martwy skok, jak pewnie zauważyłeś skok sprzęgła jest cholernie długi i od dołu przez pewien czas sprzęgło nie łapie i nic sie nie dzieje, ten centymetr z hakiem które wypełnia ta śruba ogranicza skok i zaczynasz czuć lepiej sprzęgło, gorąco polecam również ten mod. Ostatnią rzeczą jaką zrobiłem to wywaliłem jedną ze sprężynek które są podłączone do pedału sprzęgła, to również wpływa na dużo lepsze jego czucie. Jedyna drobna wada tego rozwiązania to że pedał po tym modzie jak to mówią "delikatnie lata na boki" ale pi pierwsze jest to bardzo minimalne i jest całkowicie akceptowalne. Zrobiłem wszystkie elementy dawno temu i muszę przyznać, że jest przepaść vs normalne rozwiązanie, które jest absolutnie beznadziejne. Autem mam najechane 125tyś i ze sprzęgłem nic się nie dzieje. Twój opis raczej pokrywa się z moimi obserwacjami jak kupiłem auto, miałem podobnie też mi się jakby ślizgało sprzęgło przy ruszaniu. Jeżeli jesteś lub będziesz w Wawie to możemy się spotkać żebyś mógł na żywo zobaczyć różnicę. Powodzenia.
  4. Dzieki za wyjasnienie. Skrzynia w moim przypadku to manual wiec ten etap mnie chyba nie dotyczy. Wiesz moze jakie roznice w mocy beda gdy zalewa sie paliwo 95 zamiast rekomendowanego przez Ciebie 98 w takim przypadku?Czy wlewajac paliwo 95 moge sie narazic na jakies inne objawy oprocz troche(tak przypuszczam) mniejszej mocy?
  5. Czesc, Chcialbym podniesc moc wersji 2.0i do standardowej mocy jaka jest oferowana w wersji 2.8 czyli ok 240KM. Czy samo wgranie standardowej mapy od sterownika z modelu 2.8i bedzie dobrym rozwiazaniem czy raczej udac sie do tunera zeby wgral customowa mape na taka o papametrach 2.8i? Nie interesuje mnie wieksza moc niz standardowa z 2.8i ale zastanawiam sie bo ktos napisal ze ten silnik jest podatny na stuki a chodzi mi o bezpieczny set up, czy w takim przypadku nalezy sie martwic czy problem podatnosci na stuki dotyczy tylko zwiekszania mocy ponad 240KM? Dodam ze silnik jest w bardzo dobrym stanie, rozrzad i naped pompy wymienione, olej zmieniany co ok 13tys,w sumie tylko trasy i delikatna jazda, przebieg ok 114tys. Dzieki za pomoc
  6. Cześć Mamy w rodzinie X1z fabrycznymi oponami Pirelli Cinturato P7, auto ma niecałe 2 lata, kupione nowe z salonu i regularnie co 2 miesiące wyskakuje komunikat o konieczności dopompowania opon. W serwisie rozkładają ręce, sprawdzili wszystkie opony, sprawdzali czy nie ma gdzieś mikro "przecieków", sprawdzali wentyle i nic nie znaleźli, twierdzą, że co miesiąc trzeba sprawdzać ciśnienie i dopompowywać. Możecie się podzielić Waszymi spostrzeżeniami, może macie takie same gumy i również zaobserwowaliście podobne problemy. Dzięki za pomoc
  7. MatekBwm, jak bedziesz rozmawial z kolegamy z firmy wyciszajacej to zapytaj czy w F30 robili cos z szumami wiatru i ogolnie dziekami otoczenia. Wierze w ich umiejetnosci ale tak na prawde nikt jeszcze sie z tym nie uporal tak samo jak w F25. Ludzie testowali dodatkowe uszczelki, sznury w uszczelkach, oklejali tasma rame i jeszcze wiele innych bez efektow. Jak wygluszysz podloge i drzwi bedzie ciszej ale wowczas jeszcze bardziej bedzie slyszalny wiatr i odlglosy przez szyby bo teoria sprowadza sie do tego ze Bmw dalo ciensze szyby stad wiele osob mysli ze ma nie do konca zamnkniete okna. Jak mialem Seata Leona to bylem w ciche auto ale odstraszyla mnie cena, potem zaczalem rozgryzac temat wyciszania i moje wnioski sa nastepujace. Szkoda kasy na maty Dynamat, sa niby premium ale za pol ceny mozna kupic ich odpowiedniki i wierz mi na slowo nie odczuje sie roznicy w tlumieniu dziwiekow, bardzo droga jest sama robocizna w ich wydaniu ale to w zasadzie standard w tej branzy bo jak chcesz komus zaufac ze rozkreci Tobie polowe samochodu to musi to byc osoba, warsztat zaufany i za to placisz krocie. Samo wygluszanie to nie jest jakas sztuka magiczna wbrew temu co mozna uslyszec od przedstawicieli firm ktore sie tym zajmuja, Wyciszenie podlogi i drzwi zrobisz w wiekszosci zajladow cae audio za kilka tys mniej wiec jak juz bedziesz robil w ciche auto to sprawdz z nimi tematy szymow wiatru a nie podłogi i drzwi bo te obszary kazdy Tobie zrobi i bedziesz rownie zadowolony a sporo zostsnie w portfelu. Ja kupowalem maty STP i bylem bardzo zadowolony, znajomy mechanik ktory tez zajmuje sie car audio zrobil mi niemal calego Seata Leona, dzwi, pldloga, bagaznik, podsufitka i neszcze inne miejsca gdzie bylo trzeba i efekt byl powalajacy na plus oczywiscie. Sam jestem wkurzony na F25 i szumy wiatru oraz dzwieki niedomknietej szyby ale moim zdaniem to wina cienszych szyb jakie zostaly zastosowane, w nowej wersji mozna zamowic klejone szyby i podobno jest duuuzo ciszej. Ogolnie zycze powodzenia i jak bedziesz po wygluszeniu to zdaj relacje co i jak.
  8. Kicaj- dzięki za dobre chęci Myślę,że kluczowe jest oglądnięcie na YT 2 fimików które zrobił autor posta na niemieckim forum i złapać kontekst co i jak trzeba zrobić bo filmiki są beznadziejnie nagrane, dużo się mówi a mało pokazuje co i jak. Dzięki Viedeo 1 Video 2
  9. Cześć Chyba się ruszył temat fleszowania sterownika bez konieczności jego demontażu i rozpruwania. Ciekawe czy są jakieś ograniczenia vs aktualny stan oraz czy w końcu spadną ceny bo roboty będzie dużo mniej dla tunera. https://www.chiptuningshop.co.uk/product/magpro2-bmw-fxx-obd-flasher/
  10. Cześć Szukając ostatnio sposobu na wyeliminowanie szumu wiatru znalazłem artykuł na niemieckim forum https://www.motor-talk.de/forum/windgeraeusche-bei-euren-f30-f31-t4237600.html?page=146 , gość nagrał filmiki ale po niemiecku i niezbyt jasno pokazując co i jak zrobił. Może ktoś z kolegów znających niemiecki pomoże w wyszczegółowieniu prac jakie zostały zrobione. Google tłumaczy tak sobie,wg mnie mowa jest o uszczelnieniu ramy okiennej oraz drzwi. Może warto zgłębić temat.
  11. Koledzy Możecie napisać jaki dokładnie model świec jest najbardziej polecany do silnika N20. Dzięki za pomoc
  12. Komosor mógłbyś chociaż napisać hasłowo z czym koledzy mieli problemy bo myślę, że wielu z nas rozważa podniesienie mocy i taka wiedza była by bardzo przydatna. Dzięki
  13. Robiąc rozrząd zawsze trzeba sprawdzić przy tym silniku pompe oleju. U mnie rozrząd zaczął być słyszalny przy ok 73tyś i mam szczęście, że znajomy mechanik sprawdził również pompe bo moglibyśmy wymienić rozrząd (a trzeba wyciągać silnik, żeby zrobić to dobrze co oznacza masę roboty) a zaraz pompa by wysiadła. Tak ku przestrodze dla tych którzy nie mają już auta na gwarancji - zawsze pamiętajcie o pompie oleju z silnikiem N20!! Takie poważne elementy mają słabiutką jakość, co to za przebiegi a już je trzeba wymieniać, dobrze jak auto na gwarancji ale poza nią to już ładne koszty i jeszcze trzeba szukać dobrych fachowców, żeby to porządnie poskładali. Widziałem ostatnio posty na forum USA gdzie udało się złożyć pozew zbiorowy w sprawie problemów z rozrządami w Mini i dogadali z BMW, są plany na podobny w sprawie BMW ale to pewnie jeszcze długa droga a poza tym u nas i tak producent ma to w głębokim poważaniu. Powodzenia.
  14. Michael S, na podstawie moich doświadczeń z X3 F25, które ma bebechy jakich szukasz czyli manual oraz silnik N20 mogę powiedzieć: - omijaj manula,szkoda nerwów, sprzęgło dziwnie łapie (można usunąć zawór dławiący ), długie przełożenia, ta skrzynia to nieporozumienie vs manuale w innych markach - kupuj automat - silnik N20 - ma problemy z rozrządem oraz pompą oleju, wady konstrukcyjne, sporo postów na forum USA bo tam same benzyny, u mnie przy przebiegu 73tyś oba elementy trzeba było wymienić, nie miałem już gwarancji wiec temat kosztowny i trudny. Interwały olejowe wg mnie nie mają znaczenia w tym sensie,że nawet krótsze nie przedłużają żywotności obu elementów. U mnie pierwsza zmiana oleju po 30tyś później co 10tyś i przy ok 70tyś rozrząd zaczął być słyszalny.w 2015r zmienił się nr częsci, inne są też plstiki ale na razie nic nie wiadomo o trwałości nowych elementów. Jak już go robisz to koniecznie trzeba wymienić pompę oleju bo to kwestia czasu kiedy padnie a jak masz auto rozebrane to będzie łatwiej. Bez gwarancji w ASO zapłacisz fortunę, same części(za oba elementy +dodatki) to ok 4 tyś, robocizna będzie droga bo trzeba silnik wyjmować, żeby wszystko dobrze zrobić.
  15. Chętnie założę dodatkowe uszczelki żeby na własnej skórze się przekonać czy będzie ciszej. Możecie polecić miejsce gdzie można kupić dobre jakościowo uszczelki, które będą pasowały do X3. Bylem ostatnio w Castoramie ale są tylko o niewielkim profilu i wydaje mi się że takie się nie sprawdzą, Może już ktoś przerabiał temat i może polecić konkretny sklep i konkretny model uszczelek. Dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.