Skocz do zawartości

Farbol

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 F15 x25d

Osiągnięcia Farbol

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Hej Pacjent X5 f15 z pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi. Miałem wymieniany prawy uszczelniacz tylnego dyfra (czyli standard), wiadomo, że trzeba zdemontować prawe zawieszenie ale po zmontowaniu prawa strona nie trzyma mi poziomu. Jak go uruchomię to się poziomuje i obie strony są równo ale jak wyłączę silnik różnica pomiędzy lewą i prawą stroną wynosi 4.5cm. Mietek z serwisu coś programował ale generalnie rozkłada ręcę, czekam na wizytę w innym serwisie ale może ktoś ma jakieś doświadczenia i coś może podpowiedzieć.
  2. No tak, od października jest wersja 231km a na polskiej stronie specka nie zaaktualizowane, patrzyłem na stronie niemieckiej to tam jest zaaktulizowane. Druga sprawa, że spalanie które podaje producent to jest jakiś kosmos, w trasie 5.2 a w mieście 6.2. W trasie mogę sobie wyobrazić 5.2 jadąc zapewne 50-80km/h prawie nie dotykając gazu i omijając pedał hamulca ale w mieście 6.2 to nie wiem jak uzyskać 2tonowym autem, kiedy ciągle przyspieszamy i hamujemy. Jesli to ma być zabieg marketingowy to chyba nie bardzo, nikt nie kupuje auta za 3stówki z powodu tego że pali w mieście 6.2, błagam.
  3. Pojeździłem, mam już prawie 10tyś zrobione i mogę coś powiedzieć o spalaniu. Generalnie wygląda na to że komputer pokładowy zawyża wyniki spalania i to tak o około 0,5l/100km. Robiłem kilka tras w okresie ferii zimowych więc tankowałem pod korek i potem znowu pod korek, więc na 3ech zbiornikach przejechałem 2756km tankując łącznie 231litrów co daje 8,38 l/100km, komputer pokazał 8.9. Trasa to 80% autostrada u naszych zachodnich sąsiadów, prędkość 140-160km/h nonstop i reszta jazda po górach. Jesli chodzi o ogólną dynamikę jazdy to w górach tryb SPORT a na autostradzie comfot. Auto załadowane po dach, 2 + 2 osoby na pokładzie. Teraz kwestia deptania, wiadomo że końcowe spalanie mocno zależy od samej dynamiki przyspieszania, ja natomiast określiłbym swój tryb jako normalny, a więc nie ECO bo nie zamulam tylko wciskałem żeby osiągnąć swoją prędkość ale też nie wciskałem gazu w podłogę ciągnąć silnik do czerwonego. Teraz trasa ale nieautostrada. Prędkość 120-140, wyprzedzanie TIRów ale generalnie stopowanie w wioskach i na ograniczeniach w terenie zabudowanym. Tutaj spalanie proporcjonalne do natężenia ruchu. Jak jechałem w niedziele późnym wieczorem i ruch był generalnie słaby, Bydgoszcz-Szczecin, czas poniżej 3h i spalanie 7.9l/100km, a jak w piątek po 14stej to 3.15min, naprawdę sporo wyprzedzania, tryb SPORT i spalanie prawie 9l/100km. Co do tyrbu ECOPRO w BMW to chyba nie widzę uzasadnienia dla tej opcji. Owszem dla niektórych kierowców być może ten tryb jest przydatny, natomiast napiszę jakie widzę różnice w pracy motoru w trybie ECOPro i Comfort. W ECOpro silnik wydaje się słabszy i niechętnie większa prędkość, co ogranicza wrażenia z jazdy (moim zdaniem), dodatkowo można ustawić speed_max tylko na 130km/h więc jak przekraczamy tą prędkość komputer pokładowy sygnalizuje żeby odpuścić, co dodatkowo mnie frustruje. W trybie ECOpro mamy tzw. swobodne toczenie które odłącza motor od kół (mówiąc ogólnie) co powoduje że motor podczas tego toczenia nadal spala paliwo (o ile pamiętam ok 2l/100km). Jak jedziemy w trybie normal i zdejmiemy nogę z gazu, nie spalamy paliwa. Jeśli dobrze kontrolujemy swoją trasę i patrzymy nie tylko na koniec maski to możemy odpowiednio wcześnie reagować na sytuację na drodze i też uzyskać efektywną jazdą, jadąc zdecydowanie dynamiczniej niż jak sugeruje tryb w ECOpro. Ja, jadąc w jedną stronę 280km na ECOpro prędkością 100-120 i z powrotem na normalu uzyskałem dokładnie takie samo spalanie na komputerze pokładowych żędu 7.2-7.3l/100km Najniższy wynik jaki udało mi się uzyskać, w trybie COMFORT, mam na myśli tutaj typowy ecodriving, tzn. zdejmujemy nogę z gazu za wczasu, hamujemy silnikiem i przyspieszamy spokojnie. Prędkość max 100-110km/h spalanie 6.4/100km ale od razu zaznaczam że tak nie da się jeździć, bynajmniej to nie na moje nerwy. Potraktowałem to jako test i nie zamierzam powtarzać. Miasto - zima, auto w garażu murowanym. Generalnie używam system START-STOP i jeszcze nie przetestowałem jakie byłby wyniki z włączonym nonstop silnikiem. Bydgoszcz jest średnio zakorkowana, a odcnicki które robię to 4-10km więc krótkie. Jazda w trybie NORMAL średnio dynamiczna a więc w miarę szybkie przyspieszenie do prędkości docelowe rzędu 70-90km/h, Spalanie (i tu jest dla mnie pozytywne zaskoczenie) 8.9-9.2l/100km. Wynik z 3 tankowań. Nie mogę zbytnio napisać nic na temat ile Pali w Trybie SPORT+ z bardzo dynamiczną jazdą, czasem wrzucam, depnę tut i tam ale zaliczam to do trybu jazdy normal który opisałem wyżej. Teraz trochę o dynamice. Wiadomo, że tylko R4 i tylko 2.0 nie może być demonem prędkości, nawet BiTurbo nie zrobi tutaj cudów ale muszę powiedzieć że w 90% przypadków drogowych i tak będziemy szybsi i dynamiczniejsi od pozostałych uczestników ruchu. Trochę brakuje mi mocy przy wyprzedzaniu na zwykłej drodze międzymiastowej. Jadę 120-140 np za jakimś kompaktem, tryb SPORT, zrzucam bieg łopatką i oczekiwałbym że będzie wciskać, a tu jednak on nie ciągnie z takim powerem jakby się mogło zdawać i skrzynia sportowa chyba nie wiele tu zmienia. Nie jest też tak że nie idzie w ogóle, owszem wyprzedzasz ale nie ma tego ciągu jak np. w moim poprzednim 3.0 v6 236KM, niby tylko 5KM (i 50Nm) mniej ale różnica jest. Podsumowując, w mojej ocenie ten silnik jest ekonomiczny i daje na prawdę radę. Nie wiem jak to było w wersji 218KM ale wersja 231KM jest OK. Chiptunerzy mają już program do tego silnika, dostałem nawet ofertę, docelowo 260-270KM koszt ok 3tyś, zastanawiam się co mi to da.
  4. u mnie lewe tylne drzwi nie do zamykają się tak gładko jak pozostałe, trzeba mocno machnąć, zobaczymy co powie serwis.
  5. Farbol

    Wrażenia z x5

    Ja też wybrałem x25d i uważam, że do auta rodzinnego, jako typowego pojazdu do wożenia ferajny, jest w zupełności spoko. Prawie każda żona ma wbudowany akcelerometr i jak zaczynasz deptać to włącza się jej marudzenie :-) Poza tym, kupujemy auto żeby mieć najlepsze na drodze i na światłach? i tak zawsze trafisz kogoś kto będzie miał lepsze, po lifcie, mocniejsze, itp. Jak kupujesz któreś tam juź auto to zadajesz sobie pytanie co tak na prawdę da mi tą frajdę? I nie widzę sensu przekonywania innych do swoich racji. Wypisujemy tu swoje wrażenia a niech każdy sam oceni jaka jest jego wizja swojego Bmw. Jak kogoś stać na x5M na wypasie, to gratuluje i niech wrzuci fajne foty swojej furki.
  6. Farbol

    Wrażenia z x5

    oczywiście masz kolego pełną rację, przez nieuwagę przekłamałem tą cenę dość sporo.
  7. Tu masz moją charakterystykę dodatków: viewtopic.php?f=169&t=276785&start=30#p2146437 Smiagam już od 2tyg x25d 231hp i ja bym nie dopłacił 100K do 40d bo 30d to w ogole się nie opłaca. Napiszę później coś o silniku.
  8. Farbol

    Wrażenia z x5

    Mam od tygodnia x25d 231hp, zakupione jako auto rodzinne to jazdy miejskiej oraz wspólnych wyjazdów. Miałem obawy co do tak małego silnika w tak dużym aucie ale teraz powiem że na prawdę daje radę a tym samym, ja osobiście, nie dopłaciłbym 42tyś do x30d (tylko +27hp). Wiem, 4 a 6 garów robi różnicę, wcześniej jeździłem V6 3.0 238hp 550Nm przez 3 lata i na prawdę przyzwyczaiłem się do tej mocy podczas wyprzedzania TIRów ale x25d ze sportową skrzynią jest dynamiczniejsze od auta które miałem wcześniej. O silniku napiszę więcej w poście x25d. Co do samego auta, to jak ktoś szuka sportowego charakteru to powinien kupić X6, jak szuka auta rodzinnego to właśnie X5 i chyba tak to należy rozgraniczać. Robienie z X5-ki sportowego auta mi osobiście się nie podoba, auto jest wysokie, pudełkowe, nie tędy droga. Za to do komfortowego bujania się po mieście jest super, jak trzeba lekko depnąć daje radę, jak wyprzedzić 2 TIRy na raz to tryb Sport i też jest dobrze, na prawdę wystarczająco. Poruszaliście sensowność wyposażenia, więc podzielę się z Wami moją opinią na temat dodatków bo w swojej wersji mam prawie komplet wyposażenia dodatkowego: - skrzynia sportowa - dla mnie super, szczególnie jak mam odcinek gdzie muszę powyprzedzać maruderów - HeadUp - świetny gadget, przydatny i bajerancki - super że pokazuje dużo informacji, prędkość, nawigę, znaki, radio, tempomat itp - Nawiga premium - obowiązkowo - czujniki parkowania i kamera 360 - przydatne baaardzo i dobrze działa - 3ci rząd siedzeń - nie każdego to interesuje, natomiast w X5 dupy nie urywa, mało miejsca, praktycznie tylko dla dzieci, jest gorzej niż w XC90 czy Mesiu GL - komfortowe fotele - dobre, bardzo wygodne, mega funkcje ustawień, ale jakość skóry mizerna, dopłata do skóry premium zbyt duża - personalizacja - zapamiętuje w kluczyku wiele ustawień (fotel, kierownica, radio itp), dopracowali to dobrze - nagłośnienie harman/kardon - super bajka i rewelacja, warto dopłacić, świetna jakość dźwięku i bass - system multimedialny z twardym dyskiem - fajne intuicyjne, łatwo kopiuje muzykę z USB na twardy dysk, potem łatwo się odtwarza wybrane utwory, odtwarza też filmy z DVD ale tylko na postoju - elektroniczne zegary - długo myślałem o tym, wielu ortodoksów uważa że BMW to tylko wskazówki ale jestem bardzo zadowolony, super czytelne, mnogość informacji, zmiana kolorów w trybach jazdy, dużo frajdy z w sumie taniej opcji - podświetlenie ambientowe - fajne, dzieciakom się podoba, można zmieniać kolory więc nie jest monotonnie, sprawia że czujemy się jak w aucie premium - asystent jazdy w kordu - wtopa, działa tylko na autostradach, w polsce nie do użycia - adaptacyjny tempomat - świetny, w porównaniu do mojego poprzedniego auta lepszy, łagodny, nie szaleje i dobrze zastępuje asystenta jazdy w korku, da się na nim przejechać przez polskę jadąc przez wioski - systemy asystujące kierowcę plus czyli m.in. funkcje antyzderzeniowe z innym pojazdem i pieszym - w mojej ocenie lipa totalna, nie wiem jak to działa ale słabizna, jak już siedzę na zderzaku auta poprzedzającego to po kilku sekundach zapala dopiero czerwoną diodę auta, nie mówiąc już że nie hamuje, przynajmniej mi nie zahamował ani razu, trzymanie na pasie ruchu - też bida z nędzą, wibruje kierownica i tyle - więcej szumu marketingowego niż działania - zawieszenie komfortowe - warto dobrać, wiadomo że SUVy są sztywniejsze a w tej wersji auto jedzie jak limuzyna, jest na prawdę dobrze - przyciemniane lusterka - dobre - adaptacyjne światła LEDowe z automatycznym światłami drogowymi - nie wiem co napisać bo to jest najlepszy dodatek, jechałem już kilka razy nocą, nie wyobrażam sobie od teraz auta bez takich świateł - rozpoznawanie znaków - działa dość dobrze choć czasem trzyma zbyt długo ograniczenie prędkości - no ale z dwojga złego lepiej w tą stronę - ogrzewanie i wentylowanie foteli - grzanie jak grzanie działa natomiast wentylacja jest dobra, działa szybciej niż w poprzedniku i jest efektywna jak ci się plecy spocą od fotela - komfortowa kanapa z tyłu - przy 3 rzedzie jest w standardzie ale jak masz dzieci to warto, bo można regulować oparcie co przy stosowaniu zamiast fotelika samych podpupników jest przydatne - connected drive- jak dla mnie rozczarowanie, koszt 16tyś, sporo, owszem jest kilka przydatnych rzeczy ale ja jestem zawiedziony: remote control (tylko bajer, nic konkretnego), internet (nawet moja córka ma 2Giga netu w smartfonie plus mam hospota z LTE bez limitu na wyjazdy), RealTime Trafic Information (w porównaniu do tej samej funkcji w google za free to jest słabo), BMW aps - niestety z androidem prawie nic nie działa (skucha), office - też ściema, nie do użycia w samochodzie, jedyne na prawdę przydatne to zdalne SOS połączenie z asistance czy pomocą oraz połączenie smartfona przez BT - na pewno większości tych funkcji nie wykupię za 3 lata chyba że coś się poprawi Nie mam: - systemu domykania drzwi - mam dzieci którym ciężko wytłumaczyć że drzwiami w aucie się nie trzaska, bałem się czy te delikatne mechanizmy wytrzymają - szklanego dachu - zawsze zasłaniałem w poprzednich autach bo nie lubię jak mi świeci w głowę - Night vision - rozważałem tą opcję, wygląda na ciekawą nie kupiłem bo kosztuje prawie dyche - ogrzewanie postojowe - parkuje w garażu, nie widzę sensu - asystent parkowania - nie widzę sensu - chyba że jesteś kierowcą z zielonym listkiem - system rozrywki profesional - za 30% ceny tej opcji kupujesz 2 najnowsze tablety Samsunga S2, wieszasz na zagłówkach i masz 10X tyle mozliwości - tuner TV - działa tylko na postoju, więc jak jesteś taksiarzem to pewnie się przyda Pominąłem te drobniejsze funkcje jak relingi, rolety, ciemne szyby itp, drobiazgi, nie ma o czym pisać. Wrażenia mam na razie bardzo pozytywne. Wiadomo, nowe auto, dużo ciekawostek, fajne prowadzenia, duży komfort. Nic nie napisałem o napędzie 4x4 bo tak na prawdę nie mam co, nie ruszam się w teren, jak pojadę w góry i o dziwo będzie śnieg :-) to coś napiszę. Podsumowując: Nie zgadzam się że X5 to od 400stu, ja dałem dużo mniej. Tak na prawdę to musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcemy mieć stosunkowo kompletne wyposażenie dodatkowe i cieszyć się nim w miejskim korku ale silnik x25d ze sport-szkrzynią który na prawdę daje radę (7.5 do setki wg moich pomarów gps) czy dodać 65tysi do 40d (30d się nie opłaca) i odpuścić połowę dodatków? oto jest pytanie.
  9. Dlatego musisz podzwonić po salonach i poszukać. Znajomy kupował jeepa grand cheerokiego i u nas w mieście w ramach rabatu proponowali dywaniki i matę gumową do bagażnika :-) a w ostrowie wlkp 10% rabatu i koła zimowa za 50% ceny. Natomiast wracając do bmw X5 to musisz wyceniać u dealerów i brokerów konkretną konfigurację, pytanie o ogólny rabat jest trochę bez sensu. Zauważyłem też że na silnik 25d chyba mają większe pole manewru bo większe pojemności wiadomo obarczone są większą akcyzą.
  10. Dziś 7 listopada, produkują moje x25d :-) podejrzewam że o tej godzinie już jest buda i wkładają silnik :-), za parę godzin będzie gotowy.
  11. Salon bydgoszcz. Z tego co się zorientowałem to sprytniejsze salony bukują sobie pojazdy na produkcji nawet jak nie maja klienta, potem jak trafisz handlowca co już ma takie auta w kolejce to idzie szybciej, u mnie będzie ok 2mce od zamówienia. Wiedziałem tylko ze ma x25d a resztę opcji mogłem sobie pomieszac i wybrać wg własnej wizji.
  12. Jak już odbiorę swojego za miesiąc to obiecuje że wrzucę galerię ;-)
  13. X5 x25d w nowej wersji 231km 550Nm, czy robicie ten silnik?, na jaki przyrost można liczyć (ale rozsądnie, żeby zamęczyć 4-cylindrówki), jaki koszt usługi.
  14. Witam wszystkich. 2tyg temu zamówiłem X5 z tym nowym x25d 231km, dużo się zastanawiałem czy warto dopłacić za 30d ale jak czytam Wasze opinie utwierdzam się, że dobrze wybrałem. Dobrałem większość dodatków, katalogowo 360 po rabacie dostałem 305 i byłem spalony (przekonany). Liczę na odbiór w grudniu ale już teraz jestem ciekaw opinii tych którzy mają już wersję 231km. Obecnie smigam Infiniti fx 30d V6 238km 550Nm 2200kg. Nie liczę że dźwięk w x25d będzie taki jak w infiniti z V6-stki ale moc i moment bardzo zbliżony a dodatkowo X5 wydaje się być lżejsze o ok100kg, powinno być lepiej. Interesuje mnie z elastycznością tego silnika w przedziale 80-140km/h (czyli takie typowe wyprzedzanie TIRa) oraz spalanie przy jeździe 120-150 w trasie ale nie autostradą, oraz autostrada 160-180. Jak z chiptuningiem tej jednostki 25d, warto robić dla tych dodatkowych 30kucy?, czy to jest bezpieczne dla tego i tak wysilonego motoru? Co myslicie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.