Skocz do zawartości

kowalny

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F07 530d GT 2011r
    Miasto: Słupsk

Osiągnięcia kowalny

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Kilka dni temu po odpaleniu zimnego silnika zaczął on delikatnie się "kolebać" przez niedługi czas. W Delphi pokazał się błąd: 28CE00 - moduł sterujący świec żarowych: szyna LIN, komunikacja - ciągły Ponieważ jakieś 3 tys. km wstecz wymieniłem wszystkie świece żarowe, bo przy przebiegu 176 tys. km wypadało już to zrobić to wniosek sam się nasuwał, że dogorywa sterownik i należy go wymienić. Po wymianie sterownika, w czasie której zapłon nie był włączany po podłączeniu Delphi pojawiło się: 28CE00 co jest naturalne i 241D00 - błąd komunikacji (status błędu 0X17), odbiór DME/DDE (szyna LIN), nadawanie GSG (szyna LIN) - stały W Delphi błędy te nie dały się usunąć. Udało mi się je usunąć dopiero skanerem dedykowanym do BMW. Za kilka dni sprawdzę, czy nie powróciły. O co tu może chodzić????????????????
  2. Twoja ogromna wiedza w zakresie elektroniki zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Dla mnie jest to poziom nieosiągalny. Co się tyczy samochodu to chociaż jestem spokojnym i ostrożnym kierowcą to w realiach naszych warunków drogowych wolę mieć "większe depnięcie" nawet kosztem wcześniejszego remontu układu napędowego niż ryzykować nieciekawe zdarzenie drogowe z powodu braku mocy.
  3. Mam pisemną gwarancję jeszcze na ponad rok. Oprogramowanie skrzyni biegów też było modyfikowane celem lepszego dostosowania do obecnych 300KM i zwiększonego momentu obrotowego. Te silniki(N 57) na chwilę obecną mają fabrycznie do 313KM. Tak że mam nadzieję iż przy delikatnym operowaniu gazem nic się w skrzyni biegów nie rozsypie i te dodatkowe Nm momentu obrotowego (600Nm)mieszczą się w tolerancji wytrzymałości skrzyni. Ale faktem jest, że nie wszystko zostało uwzględnione w modyfikacji oprogramowania i stąd ten błąd.Muszę się zastanowić co z tym zrobić.
  4. Wielkie dzięki za odpowiedź. W zasadzie nie wiem, o co chodzi w tym obliczaniu momentu obrotowego ale myślę że nie ma się czym przejmować i można spokojnie jeździć.
  5. Podłączam się pod temat bo dzisiaj na Delphi wyrzuciło mi nieznany błąd 2A8B00. Błąd został skasowany i nie powrócił przy ponownym włączeniu zapłonu ale licho nie śpi. Samochód jak w profilu. Szukam i szukam opisu tego błędu ale jak na razie bezowocnie. Będę wdzięczny za info.
  6. I same ringi wystarczają jako światła do jazdy dziennej. Byłem dzisiaj u elektryka i wystarczyło tylko tę funkcję aktywować bo była wyłączona. Teraz z poziomu xDrive mogę sobie te światła włączać a wcześniej się nie dało.
  7. Jak wyglądają fabryczne światła do jazdy dziennej w F07 ? Nie mam tych świateł - samochód jest z Belgii a tam nie ma obowiązku jazdy w dzień na światłach - i jestem umówiony na ich aktywację. Zaznaczam, że w menu xDrive mam opcję włączania i wyłączania świateł do jazdy dziennej ale bez aktywacji to nie działa i po włączeniu zapłonu nic się nie chce świecić. Konkretnie to chodzi mi o to czy przedmiotowe światła to same świecące się ringi czy jeszcze coś dodatkowo? Poświęciłem na ten temat dosyć dużo czasu ale w dalszym ciągu nie jestem pewien jak to powinno być. I czy na kloszach reflektorów wybite jest oznaczenie E lub RL.
  8. W moim przypadku termostat się nie otwierał i cyrkulacja płynu chłodzącego odbywała się tylko w małym obiegu. Objawy: 1/ wskaźnik temperatury pokazywał temperaturę płynu znacznie powyżej 100 stopni i wskazówka nie stała w jednym położeniu tylko "latała" w jedną i drugą stronę w zależności od obciążenia silnika 2/ wentylator cały czas pracował na najwyższych obrotach podczas pracy silnika po jego nagrzaniu, jak i bardzo długo po jego zgaszeniu, przy czym powietrze które dmuchał nie było zbyt ciepłe 3/ gumowa rura wychodząca z góry chłodnicy była bardzo gorąca natomiast ta z dołu dużo, dużo zimniejsza. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Sprawdziłem też żaluzje chłodnicy. Zamykają się po zgaszeniu silnika a otwierają się po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy, tj. ok. 90 stopni.
  9. Dzięki za konkret. Za kilka dni sprawdzę sobie jak to wygląda na rozgrzanym i pracującym silniku bo na chwilę obecną to umarł mi termostat (główny) i czekam na dostawę nowego.
  10. Czy przy wyłączonym zapłonie żaluzja chłodnicy w F07 powinna być otwarta czy zamknięta??? Szukałem takiej informacji i na forum i gdzie się tylko dało i niestety, nic dla F07 nie znalazłem. Jeżeli chodzi o inne modele BMW to najczęściej przy wyłączonym zapłonie żaluzja jest otwarta ale są też przypadki że jest zamknięta. Jednym słowem masło maślane uniemożliwiające wyciągnięcie jakiegoś wniosku dla F07. Po uruchomieniu silnika sprawa jest prosta - żaluzja powinna być zamknięta do czasu osiągnięcia przez silnik określonej temperatury. Moje pytanie wynika z faktu, że u mnie przy wyłączonym zapłonie żaluzja jest zamknięta i nie mam pewności czy tak powinno być.
  11. kowalny

    Moc w F07 model 530d GT

    To nie jest żaden zabieg fiskalny. Była seria F07 z silnikami 3,0d i mocy 155kW - 211PS. Kod silnika to N57D30A. Różnica mocy to tylko kwestia oprogramowania silnika. Trochę późno na odpowiedź ale dopiero dzisiaj dołączyłem do forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.