Witam wszystkich. Podepnę się pod temat bo mam podobny problem w mojej bmw e91 2010r 2.0d 184KM silnik N47D20C. U mnie podobnie jak u kolegi dublo21 z tym że nie mam żadnego spadku mocy podczas jazdy. Występuje tylko szarpanie podczas jazdy ale tylko gdy muskam delikatnie gaz czyli nie obciążam silnika ani mu nie odpuszczam gazu. Zaczyna wtedy delikatnie poszarpywać silnikiem. Jak tylko dodam gazu przestaje szarpać a silnik zaczyna ładnie ciągnąć, lub gdy odejmę gazu też przestaje szarpać. Problem pojawił się gdy przy wymianie napinacza i paska wielorowkowego zauważyłem że przepustnica i czujnik temperatury powietrza wlotowego znajdujący się wyżej nad przepustnicą są zarzygane olejem. Postanowiłem więc zdemontować przepustkę i wyjąć czujnik powietrza i je przemyć zmywaczem do hamulców. Tak tez zrobiłem. Dodatkowo przemyłem styki w kostkach i piny w gniazdach tych części kontaktem w spraju. Od tamtej pory zaczęły się problemy z szarpaniem. Powód zarzygania olejem był błahy. Ktoś wcześniej źle zamontował ów czujnik powietrza i była mała nieszczelność na o ringu. Wymieniłem zawór EGR na nowy firmy Pierburg bo tak podpowiadały błędy z kompa, od siebie wymieniłem jeszcze czujnik temperatury przepływu powietrza na nowy. Problem złagodniał czyli szarpie dużo lżej ale nadal istnieje tylko rzadziej.Dodam że problem złagodniał dopiero po wymianie owego czujnika, czyli moim zdaniem nowy egr to strata pieniędzy była. Z rzeczy które ruszałem została już tylko przepustnica, ale czy to będzie to? Boje sie że będzie to samo co z EGR-em i 500zł za nową przepustkę pójdzie w błoto. Wie ktoś może jak sprawdzić czy przepustnica działa prawidłowo? Dodam że nie mam w okolicy(Kotlina Kłodzka) nikogo z kompem typowo do bmw więc na obecna chwilę konkretna diagnostyka nie wchodzi w grę. Na obecną chwile błędy jakie sczytał znajomy mechanik na swoim laptopie to: 480A system filtra cząstek stałych-stały 4862 układ powietrza, przepływ powietrza względem przepływu masowego w AGR,prawdopodobieństwo-stały 40D4 kontroler układu recyrkulacji gazów wydechowych, sterowanie położeniem-stały. Ten ostatni jak mniemam to EGR który już wcześniej wymieniłem na nowy a mimo to nadal wywala błąd. Chętnie podjadę do kogoś kumatego na rozwiązanie problemu.