Skocz do zawartości

Ferwus

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Ferwus

  • Urodziny 25.01.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 120d N47 177kM 09/2007r.

Osiągnięcia Ferwus

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Proszę o pomoc oraz ustalenie kolejności działania podczas wymiany padniętego akumulatora na nowy o tych samych parametrach. Przeczytałem mnóstwo postów i już mam mętlik w głowie dla tego chciałbym ustalić co należy zrobić i w jakiej kolejności: AGM 80Ah 800A 1. Czy po zakupie nowego akumulatora należy go doładować przed zamontowaniem czy też po zamontowaniu lub nie należy go doładowywać, jeżeli należy to jakimi parametrami i do jakiej wartości? 2. Czy po zamontowaniu należy pozostawić akumulator na jakiś czas np.3h aby klema IBS odczytała wartości (adaptacja IBS), a następnie adaptacja/kodowanie akumulatora czy też adaptację/kodowanie zrobić zaraz po zamontowaniu i dopiero wtedy pozostawić akumulator na 3h dla klemy IBS? 3. Czy po wymianie należy przeprowadzić adaptację ECU (przeprowadzic adaptacje komputera, wlaczamy zaplon, czekamy 5 minut, odpalamy silnik, czekamy 5 minut, nastepnie jezdzimy przez jakis czas autem tak, by silnik wykorzystywal szeroki zakres obrotow na kazdym z biegow)? 4. Na co jeszce zwrócić uwagę?
  2. Witam. Opiszę pokrótce problem i mam nadzieję, że ktoś będzie umiał mi pomóc. W moim aucie E87 120d N47 jakiś czas temu nastąpiła awaria silnika (osunęła się tuleja w jednym z cylindrów) więc postanowiłem wymienić silnik kupując cały z osprzętem. Oryginalny silnik który był w aucie to N47D20A z 2007r wymieniłem na N47D20C z 2008r. z udokumentowanym przebiegiem 65k km. Silnik wymieniłem cały z osprzętem. Przeglądając forum szukając informacji wyczytałem, że silniki są kompatybilne i nie powinno być problemów po wymianie bo jedyna różnica jaka w nich jest to przewód od EGR. No i faktycznie po wymianie samochód bez problemów odpalił za pierwszym razem (mój mechanik był w szoku mówiąc pierwszy raz się spotkałem ze silnik po wymianie od razu odpalił bo zawsze są problemy). Wyskoczyło parę błędów, które postanowiłem powoli doprowadzić do porządku: - brak mocy - nie działająca turbina - przełożenie turbiny z oryginalnego silnika rozwiązało problem, - błąd EGR - wizyta u specjalisty od kodowania BMW, rozwiązanie problemu poprzez wyłączenie EGR przy okazji też mój mechanik wybebeszył mi DPF, a specjalista go odłączył programowo Samochód zaczął się spisywać wyśmienicie. Jeżdżąc tak przez parę dni bardzo zadowolony zauważyłem parę problemów więc postanowiłem podpiąć samochód pod interfejs diagnostyczny (posiadam własny oryginalny Carly For BMW - super program). No i tu zaczęły się schody. Problemy jakie zauważyłem podczas jazdy: - telepanie samochodem podczas gaszenia, - nierówna praca klimatyzacji, jadąc odczuwałem takie na zmianę raz mocny zimny podmuch raz ciepły, - obserwacja temperatury w ukrytym menu pozycja 7 - wzrost temp do np 70C nagle spadek do 20C powolny wzrost do 30C nagły skok do 70C i tak w kółko różne skoki temperatury Błędy jakie odczytałem po podłączeniu interfejsu: - Engine/Motor - Code 003EE0 - Coolant temperature sensor - bład zniknął i nie powraca po wykasowaniu, - Engine/Motor - Code 00483D - Throttle actuator - siłownik przepustnicy - Junction Box Passenger/Beifahrer - Code 00A6d0 - Short circuit to positive or open circuit - Compressor Valve - błąd zaworu w spężarce - Junction Box Passenger/Beifahrer - Code 00A72F - Magnetic drive air comprsor - Sprężarka powietrza Napęd magnetyczny - Stering/Lenkung - Code 00D514 - Speed - nie mam pojęcia co za błąd, powraca okresowo raz jest raz go nie ma, Postanowiłem zadzwonić do Pana który programował mi EGR i DPF o poradę wysyłając mu opis błędów bo mieszka odemnie w dość dużej odległości. Poradził, żebym wymienił czujnik temperatury, przepustnice i sprężarkę z oryginalnego silnika i to powinno rozwiązać problem, tak też uczyniłem. Przy czym podczas odkręcania czujnika temperatury z oryginalnego silnika ten pękł po dotknięciu, bo to plastikowe takie cienkie za przeproszeniem gówienko. Co od razu mnie przeraziło że co będzie jak tak samo będzie z tym co aktualnie jest zamocowany w silniku w aucie ;/ No i niestety po wymianie błędy przepustnicy i sprężarki pozostały bez zmian :( No i stąd moje pytanie w czym może leżeć problem: - czy np nie wiem wiązka z silnika N47D20C różni się od N47D20A sprężarka i przepustnica mają innaczej połączone piny? - czy też potrzebne jest jakieś specjalne kodowanie czy adaptacja sprzętu? chociaż po wymianie na oryginalny ten co siedział przecież komputer powinien z nim normalnie się dogadywać? - i co zrobić z tą skaczącą temperaturą czy to wina czujnika czy też nie wiem termostatu? Proszę o poradę i pomoc bo nie wiem z jakiej strony ugryźć problem żeby bezsensu nie zawracać głowy mechanikom czy też kręcić kilometry od mechanika do mechanika. Może ktoś miał taki problem albo wie jak do tego podejść. Z góry dziękuję za porady i pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.