Skocz do zawartości

Marcello83

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E 61 LCI

Osiągnięcia Marcello83

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Co do tej geometrii. Robiłem w swojej E61 dwa razy w warsztacie Autoplusgarage; Wiśniowa we Wrocławiu. I tak: -samą geometrię robią na Hunterze, dociążają według instrukcji, sprawdzają ciśnienie etc.; wydaje się, że sprawnie i profesjonalnie. Mają też podnośniki, robią mechanikę etc. ALE: Ponieważ od jakiegoś czasu walczę z myszkowaniem auta przy dużych prędkościach, wymieniałem banana z przodu (w innym miejscu), pojechałem po tym do nich na geometrię, zrobiłem ją; auto dalej pływa, poza tym nieco krzywo mi została kierownica po tej geometrii przy jeździe na wprost (jestem na to bardzo wyczulony). Powiedziałem, że chcę, żeby sprawdzili porządnie zawiechę pod kątem tego pływania, zanim zrobią korektę kierownicy. I tak: -początkowo kierownik stwierdził, że sprawdzenie zrobią gratis "bo u nich robiłem geometrię"; potem okazało się, że do zapłaty 70 złotych -mechanik który wygląda na ogarniętego wynalazł kończące się łożysko z przodu; i najważniejsze - "luz na przekładni": że niby listwa ma nie chodzić lekko góra dół, i że jak porusza kołem (jak auto jest na podnośniku), to jakiś stuk jest na listwie. Dodam, że koła reagują na samo dotknięcie kierownicy, dosłownie nanometr ruszę i koła reagują; żadnych stuków podczas kręcenia przy jeździe. -Tenże mechanik oznajmił mi, że nie ma "żadnej regulacji" - najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana przekładni (!!!): nawet mi łaskawie sprawdził, że z Servotronikiem to jedyne 13k. I cytuję "nie ma sensu wymieniać listwy samej"; "naprawa jest wątpliwa" etc. -Stwierdzono, że tenże luz jest w 1000 procent przyczyną myszkowania auta na prostej drodze przy dużych prędkościach -Po tym przeglądzie stwierdził, że "nie ma sensu" korygować ustawienia kierownicy na geometrii, bo "wjedzie pan w dziurę i się panu przestawi". Po moich protestach wjechał na maszynę, sprawdził, że geometria jest ok, i że kierownica jest ok. Może i się słabo znam, ale potrafię sobie sprawdzić, że przekładnie ZF mają regulację; mam instrukcje ZF tych przekładni dla mechaników po angielsku, i stoi tam jak byk jak się robi "adjustment of excessive yoke play"; gościu z Radwanic od przekłądni też wskazał mi, że producent przewidział małą regulację (może właśnie taka jest potrzebna w moim przypadku). To takie moje doświadczenie z Autoplusgarage - geometrią, diagnostyką zawieszenia, i podejściem. Pozdr dla wszystkich
  2. Auto nie jest nigdzie wystawiane, bo jak wspomniałem to od osoby z rodziny, i od początku byliśmy umówieni na tą sprzedaż. Ale VIN wolę sprawdzić, wcześniej był jeszcze jeden właściciel w Niemczech. To jeszcze przy okazji: czy ktoś ma jakieś doświadczenia w wrocławskim Urzędem Celnym? Chodzi mi oczywiście o podejście przy akcyzie, bo wiem, że różnie bywa w różnych regionach.
  3. Witam, na początek zaznaczę, że jestem tu nowy, więc jeśli jakiś problem był już poruszony gdzie indziej, proszę o odesłanie mnie. Mam do kupienia w przyzwoitej cenie auto z Niemiec, obejrzane, sprawdzone już przeze mnie na stacjach diagnostycznych. Przebieg ponad 300 tys. ale na 100 procent autostradowy (rodzina). Jedyny problem mam z VIN, bo w internecie są co prawda stronki do rozkodowania, ale większość jest jakaś niepełna. nr VIN: WBAPX51000C144021 Moja pierwsza wątpliwość dotyczy tego, czemu przy rozkodowywaniu nie pokazuje, czy auto ma DSC/ESP (przez roztrzepanie nie sprawdziłem tego, skupiłem się na silniku, zawieszeniu "od dołu"). Za cholerę nie mogę znaleźć rzetelnej informacji na temat seryjnego wyposażenia tych modeli - czy DSC jest już po prostu standardem (rocznik 2009, 145kw) w tej wersji? Ogólnie proszę Forumowiczów o pomoc w rozkodowaniu VIN, i ewentualne spostrzeżenia. Poniżej zamieszczam to, co udało mi się rozkodować na jednej ze stron (właśnie nie ma tego DSC). Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich. Vehicle Identification Number WBAPX51000C144021 Type PX51 Model 525d Ul - EUR Development Code E61 (MUE) Chassis TOUR Steering LL Doors 5 Engine M57/T2 Displacement 3.00 Power 145 Drivetrain HECK Transmission AUT Color Schwarz 2 - 668 Upholstery Stoff Fluid/beige 3 - ALBA Production Plant DINGOLFING Production Date 2009-05-04 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 1CB Co2 Content Co2 Umfang 205 Automatic Transmission Automatic Getriebe 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 261 Side Airbag For Rear Passengers Seitenairbag Fuer Fondpassagiere 320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall 386 Roof Rail Dachreling 4AT Int.tr.fini. Black High-gloss Int.leist. Schwarz Hochglaenzend 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 442 Cupholder Getraenkehalter 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 544 Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf. 6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices 6UE Anti-theft Security Sys.f. Navi Dvd Diebstahlschutz Navi-dvd 606 Navigation System Business Navigationssystem Business 612 Bmw Assist Bmw Assist 616 Bmw Online Bmw Online 633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch. 698 Area-code 2 Area-code 2 7SC Edition Fleet Plus Edition Fleet Plus 7SN Navi Business W.handyprep.bluetooth Navi Business M.handyvorb.bluetooth 8SA Country Spec. Release Of Navigation Laenderspez. Navi.-freischaltung 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8SP Cop Control Cop Steuerung 8S8 Country Spec.navi Control (acc) Laenderspez. Navi Zust. (fuer Acc) 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur Standard Equipment 2SB Alloy Wheels Star Spoke 242 Lm Raeder Sternspeiche 242 346 Chrome-line Exterior Chrome Line Exterieur 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 851 Language Version German Sprachversion Deutsch
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.