Skocz do zawartości

tabbasek

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tabbasek

  • Urodziny 09.09.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 525d pre-lci
  • Lokalizacja
    Kamienna Góra / Kings Lynn

Osiągnięcia tabbasek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich serdecznie, Na wstepie chcialbym zaznaczyc ze to pierwszy moj poradnik odnosnie czegokolwiek. Dobry z polskiego tez nigdy nie bylem, bedzie lopatologicznie i niestety bez ogonkow... :( Posiadam auto w wersji prawostronnej, nie wiem czy to ma znaczenie, jednak strony kierowcy i pasazera beda odwrotnie, prosze to wziac pod uwage :) Co potrzebujemy? - 2 x lampka oswietleniowa, nr. 63316962040 (pasuje z E39 - schowek lub pod nogami, E46 - schowek, E36 - pod nogami; kupujac uzywana lampke, warto napisac wiad do sprzedajacego, bo czesto ucinaja wiazke i przysylaja lampke juz z wtyczka), - 2 x konektor zenski, nr. 61130005197 (ciezki do kupienia poza ASO - tam min. 10 sztuk trzeba kupic, ale alternatywa jest konektor zenski "DUPONT" lub "TE CONNECTIVITY" - pasuje idealnie) - ok. 3 metry przewodu o przekroju 0,5mm (najlepiej 2 kolory) - 2 konektory oczkowe (opcjonalne) - koszulki termokurczliwe lub tasma izolacyjna, jak kto woli. Jezeli lampke kupicie bez wtyczki to jeszcze trzeba dokupic: - 2 x wtyczka 3-pinowa, nr. 61138377072 - 4 x konektor zenski, nr. 61130005197 Tak wiec do dziela! Ja nie odlaczalem akumulatora, jednak polecam to zrobic, dla swietego spokoju :) Odkrecamy oslone pod nogami pasazera: http://oi62.tinypic.com/3097z1u.jpg http://oi62.tinypic.com/5x662b.jpg Otwieramy schowek, wyciagamy plastik, widzimy pierwszy panel z bezpiecznikami. Trzeba go odkrecic, miejsca srob zaznaczone na czerwono: http://oi57.tinypic.com/2jcspb8.jpg Odchylamy go lekko na bok, z tylu bedzie widac kilka gniazd i platanine kabelkow. Nas interesuje 54-ro pinowa wtyczka X13252 (zaznaczona na foto): http://oi61.tinypic.com/ehgrpe.jpg Wypinamy wtyczke i delikanie rozginamy zatrzaski, aby uwolnic szary "wsad" wtyczki, ktory zawiera piny 53 i 54 - dolny: http://oi58.tinypic.com/2n72kn5.jpg Wpinamy we wtyczke dwa konektory zenskie (ze wczesniej zarobionym kablem - ok 0,5 m na lewa strone i ok 1 m na prawa) w piny 53 i 54. Pin nr 53 odpowiada za + na prawa strone, a 54 jest plusem strony lewej. Wsuwamy szara czesc we wtyczke i wpinamy wtyczke z powrotem, ladnie ukladajac kable. Przyszla pora na "mase", ja wzielem ja ze sroby pod listwa maskujaca w nogach, mozna jednak odslonic kawalek wykladziny i przy nadkolu znajduje sie "miejsce producenta". Odcinamy ok 0,5m kabla i zarabiamy na jednym koncu konektor oczkowy. Tutaj fotka pogladowa, skad ja wzielem mase (najlatwiej kable dociagnac i najkrotsza droga): http://oi59.tinypic.com/209jzaq.jpg Oczywiscie kabelek przylozylem tylko do fotki, pozniej zarobilem konektor oczkowy. Odkrecamy srobe i nakladamy konektor oczkowy pod podkladke. Tak wiec pozostalo nam przeciagnac jeden kabel plusowy na druga strone, aby to zrobic odkrecamy oslone pod nogami kierowcy (tutaj zdjecia nie daje, bo jest analogiczne do strony pasazera). Kiedy to zrobimy mozemy swobodnie przeciaganc kabel z jednej na druga strone pod deska rozdzielcza... Mase bierzemy w taki sam sposob jak po drugiej stronie. Kiedy to wszytsko zrobimy, podlaczamy plus i minus do wtyczki od lampki lub jesli nie mamy wtyczki, to zarabiamy konektory zenskie na kable i wpinamy je w skrajne piny we wtyczce 3 pinowej (tzn 1 i 3, po srodku ma byc pusty). http://oi57.tinypic.com/2vbnbb6.jpg Operacje powtarzamy na drugiej stronie. Teraz pozostaje nam ulozyc i uporzdkowac kable, zalozyc oslony w nogach, podlaczyc lampki i ciezyc sie z efektu! Tak wygladalo auto przed: http://oi61.tinypic.com/2hmkj9g.jpg A tak po montazu: http://oi58.tinypic.com/2ir86lu.jpg Teraz pozostalo jedynie pomyslec o zarowkach LED bialych! :evil: :twisted:
  2. Jako ze chwilke czasu dzisiaj znalazlem, dodam kilka fotek z modow, o ktorych wczsiej wspomnialem :) Tak wiec po kolei, dolozenie oswietlenia na nogi lub uwidocznienie syfu w aucie... jak kto zwie... :mrgreen: Tak wygladalo w nocy przed: http://oi61.tinypic.com/2hmkj9g.jpg A chwilke pozniej... P.S. Wybaczcie za syf w aucie, ale uzytkuje je codziennie, do/po/w trakcie pracy... A grzebalem i fotki cyknelem zanim zdazylem posprzatac :cry: http://oi58.tinypic.com/2ir86lu.jpg Pozniej doposazenie w PDC, platanina kabelkow itp... http://oi57.tinypic.com/5v68fd.jpg Tutaj wiazka z ASO: http://oi58.tinypic.com/bg7pkm.jpg I jazda w aucie: http://oi59.tinypic.com/11t5sls.jpg http://oi59.tinypic.com/2u4o76t.jpg Efekt finalny widac w pierwszym poscie wiec juz nie bede spamowal fotkami :) Jak mi starczy weny to machne mini poradnik jak dolzoyc swiatelka. Co do PDC to chwilke zajelo mi kodowanie MASK, gdyz w internecie nic na ten temat nie moglem znalezc... Problemy mialem, a co sie okazalo? Wszystko bylo ok od razu po zmianie VO. Problem byl w tym, ze te zlaczki do podlaczenia sie pod K-CAN z ASO byly badziewne i po prostu nie istanialo fizyczne polaczenie modulu PDC z autem! Wymienilem zlaczki na inne i od razu wszystko zaczelo dzialac :)
  3. No nie powiem, fela robi robote...! Jaki tam masz profil? 35? Powiedz mi jak to sie prowadzi na pieknych drogach w PL? :D Co do silniczka, to nawet nie potrafie sobie tego wyobrazic jak to leci... Najmocniejsza E60 w jakiej mialem okazje siedziec to ~280 kucy... Miazga juz byla, a co dopiero 100 koni wiecej? :> Inni w ogole tylko tyle maja i im wystarcza xD
  4. Witam, na wstepie chce pozdrowic wszystkich forumowiczow i przeprosic za brak ogonkow w moich wypowiedziach. Aktualnie mieszkam w UK - wiec potrzebuje autko zgodne z ich ruchem.... Dlugo sie przymiezalem do zalozenia tematu, gdyz moja Bawarka na tle Waszych wyglada mizernie (jeszcze....), ale dziewczyna (zagorzala fanka, aktywna klubowiczka i posiadaczka Puga 206 RC :evil: ) mnie namowila tak wiec i jest! :D Auto kupilem okolo sierpnia 2014... Wczesniej posiadalem E46 325i M-sport 192km, tutaj fota ze "ze skarbem mojej lubej": http://i57.tinypic.com/v7qj2b.jpg Beta byla "dopieszczana" i opisana na innym forum, niestety po kilkunastu udanych poslizgach, poczulem sie zbyt pewnie i final byl w rowie przy ~70, a na tylnych kolach niecale 110... W E46 bylem mega zakochany, kolejne tez chcialem E46 ale juz w kombi, bo duzo zwiedzamy z dziewczyna i tak jest nam wygodniej. W gre wchodzilo tylko E46 330d 204 kuce, kombi, w pakiecie M. Takiego z lupa szukac... Trafila sie okazja blisko mnie - E61. Pojechalem, zobaczylem i kupilem... Na poczatku plan byl taki : "nic nie robie, nic nie inwestuje, jezdze.... jak sie cos spierdzieli to naprawie, nic poza tym.". Taki stan utrzymal sie tylko pierwszy miesiac....moze dwa :D Ogolne info o aucie: BMW E61 525d z maja 2004 roku. Srebrna - Titan Silver. Chyba najbiedniejsza z najbiedniejszych opcji w dodatku szara tapicerka materialowa... ;/ Tak wygladalo auto po kupnie: http://oi57.tinypic.com/2cyk75x.jpg http://oi61.tinypic.com/hvqy5i.jpg http://oi60.tinypic.com/bhgcj7.jpg Tak sie tluklem okolo miesiac... Mialem sie nie przywiazywac do auta, jednak komfort i ogolny styl auta... :obloki: Pierwsza rzecz w aucie "Level control system fault"... Sporadycznie, okolo pol roku z tym jezdzilem az sie wzielem za to... W serwisie BMW wyceniono na +/- 1200 funtow... Cena zaporowa jak dla mnie, wiec poszukalem co i jak i zamowilem z Niemiec oryginalny kompresor AMK (taki sam jak w serwisie maja) za okolo 360 funtow, tydzien pozniej kilka godzin w garazu z autem na lewarku i po problemie! Wyminilem kompresor, waz do filtra na grubszy, filterek, przekaznik i zawor miedzy kompresorem i poduchami. Niestety fotki z tego mi sie gdzies zapodzialy... Autko od razu stalo sie bardziej komfortowe, jednak zaczely swirowac kseny, wiec wpadly po drodze nowe :D Nastepnie "Restraint systems fault"... Tutaj wiadomo, mata w siedzeniu pasazera, poszedlem na latwizne i druciarstwo... Oporniki zalatwily teoretycznie sprawe :cry: :evil: http://s3.postimg.org/b7c176lir/10846766_879675045386369_713508621_n.jpg Nie dlugo pozniej wycieczka do PL w "deszczyku" i na miejscu problem z centralnym zamkiem.... Dorobienie nowego klucza w ASO.... zonk, dalej nie dziala! Przyczyna: wiazka w klapie bagaznika przelamana plus modul zalanay - osuszylem, wyczyscilem styki i uziemienie... DZIALA!! :D http://oi58.tinypic.com/2q9dk3l.jpg Oczywiscie po zabiegu odpowiednio modul pod spojlerem uszczelniony, do dzis nie ma problemu (odpukac). Moja radosc z w pelni sprawnego auta nie trwala dlugo :D Beta zaczela piszczec przy gaszeniu i odpalaniu - ogien na kanal, wymiana paska i napinacza :D Ufff lepiej! Ostatni dzien urlopu, przed wyjazdem, podpinam kompa i rutynowa kontrola - PRZEPUSTNICA PADLA!! :oops: Szybki telefon, na wariata dorwalem uzywana przepustnice, pojechalem po nia ok 150 km, godzina 16 z groszem wymieniam przepustnice na parkingu na Lidlu! :D Godzina 19 pakuje auto do wyjazdu, godzina 20 -> powrot do uk :twisted: :8) Tutaj autko chwile pojezdzilo sprawne... CHWILE! Gdzies po drodze moje opony zimowe zakonczyly swoj zywot wiec wpadly od razu felgi 17".... http://oi58.tinypic.com/xdtmhj.jpg Jakis czas po zmianie auto zaczelo byc niestabilne, tyl mi plywac zaczal, a chwilke pozniej zaczal skrzypiec jak stary woz strazacki :mrgreen: Przeszperanie forum --> tuleje plywajace (wiadomo skad nazwa...). Tutaj nie powiem, zeszlo mi tak: od 14 do 18 prawa strona i od 21 do okolo 24 lewa... ;/ :mad2: :roll: Po wymianie lepiej, jednak przy podlaczaniu czunika na wahaczu podpielem go na odwtor i jedna strona z auta nie chciala mi wstac... 10 min zajelo mi dojscie dlaczego, szybka korekta... jazda probna.... MIODZIO :!: :D :8) W tym miejscu moja kochana dziewczyna, zafundowala mi przedni zderzak z m-paku.... Ja posunelem sie krok dalej i doszedl tyl m-pak plus PDC. Wszystko wykonywalem absolutnie sam (moze pzoa pomoca ukochanej, ona trzymala mi zderzaki z jednej strony :D), gdyz w mojej okolicy w UK nie znam jeszcze nikogo kumatego w tych tematach... Fotki z relacji dolacze w kolejnych wiad (o ile bedzie jakiekolwiek zainteresowanie tematem), gdyz na dzisiaj konczy mi sie wena do pisania. Na koniec dodam liste modow jakie do tej pory przeprowadzilem i jakie sa w planach: - dolozenie podsietlenia na nogi [09/2015] - "shadowline plastidipem" :evil: :twisted: :norty: - dolozenie cykczy z logic 7, przebudowa lekka audio i subik w bagazniku [08/2015] - PDC retrofit [09/2015] - przedni i tylny zderzak M-pakiet [09/2015] - rozszerzenie "ambitient light" wg wlasnych upodoban [czesci juz sa, musze znalezc chwilke czasu] - zmiana kiery na M [plany na listopad] - dolozenie bocznych listw M [plan na listopad] - szara skora i fotele Comfort [plany nie wiem kiedy, kompletuje info co i jak] - przyciemnienie szyb [plan na pazdziernik - urlop w PL!!] (pogrubione juz wykonane) A tak beta prezentuje sie na chwile obecna: http://oi61.tinypic.com/2sbakuu.jpg http://oi57.tinypic.com/qs8enq.jpg http://oi60.tinypic.com/2dtrp08.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.